ΕΘΕΣΕ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΞΕΣΗΚΩΜΟ... Ο Πατριωτικός Ελληνικός Σύνδεσμος μέσω του παρόντος δελτίου τύπου και με αφορμή τη συμπλήρωση 23...
Ο Πατριωτικός Ελληνικός Σύνδεσμος μέσω του παρόντος δελτίου τύπου και με αφορμή τη συμπλήρωση 231 ετών από το θάνατο του εθνεγέρτη Πατροκοσμά του Αιτωλού, τιμά τη μνήμη μιας τεράστιας μορφής της ελληνορθοδοξίας, η οποία αποτελεί την πνευματική σκέπη και αιγίδα του Συνδέσμου.
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, γεννήθηκε το 1714, στο χωριό Μέγα Δένδρο Τριχωνίδος. Διδάχθηκε τα πρώτα του γράμματα στη Μονή της Αγίας Παρασκευής στη Μάνδρα του Θερμού Αιτωλοακαρνανίας, βορείως της Ναυπάκτου.
Εκεί είχε ως διδασκάλους του αρχικά τον ιερομόναχο Προκόπιο Γιαννέλο κι αργότερα τον ιεροδιάκονο Ανανία Δερβισάνο. Ασπασθείς τη μοναχική ζωή, εφοίτησε στην Αθωνιάδα σχολή υπό τη διδασκαλία του Ευγενίου Βούλγαρη.
Τελειώνοντας τις σπουδές του, έλαβε την άδεια από το βορειωηπειρώτη Πατριάρχη Σεραφείμ (εκ Δελβίνου) , να ξεκινήσει το ιεραποστολικό του έργο.
Το πλούσιο έργο του δεν αντικατοπτρίζεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι πέτυχε να αναζωπυρώσει στους απλούς Έλληνες της υπαίθρου το μεγάλο πόθο για Λευτεριά, ανάβοντας τη δάδα που θα πυρπολούσε έπειτα από μισό αιώνα την άτιμη τουρκιά. Χειροπιαστά παραδείγματα της προσφοράς του αποτελούν τα 210 Ελληνικά Σχολεία και τα περίπου 1100 κατώτερα που ίδρυσε κατά τη διάρκεια των χρόνων που όργωνε την ελληνική επικράτεια θέτοντας τα θεμέλια για το μεγάλο ξεσηκωμό.
Το ημερολόγιο έδειχνε 24 Αυγούστου 1779, όταν έπειτα από εντολή του Κουρτ Πασά του Βερατίου συνελλήφθη, βασανίστηκε ανηλεώς και τελικώς απηγχονίσθη. Όταν το άψυχο κορμί του περισυλλέχθη από κάποιο μοναχό της περιοχής, ενταφιάστηκε στο νάρθηκα της Εκκλησίας των Εισοδίων της Θεοτόκου στο Κολικοντάσι.
Σήμερα δυστυχώς ελάχιστες είναι οι μορφές εκείνες, οι οποίες διακονούν την ελληνορθοδοξία, έχοντας ως γνώμονα τα ιδανικά της πατρίδος και της εξυπηρέτησης των συμφερόντων του Έθνους. Κοιτώντας κάποιους ποιμενάρχες, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ποτέ δεν πρόκειται να σταθούν δίπλα σου. Εκεί δηλαδή που βρίσκονται ο Παπαφλέσσας, ο Γερμανός Καραβαγγέλης, ο Παπασταύρος Αγαθαγγέλου κι όλοι όσοι έδωσαν τα πάντα για την υλοποίηση της Μεγάλης Ιδέας σε διαφορετικές στιγμές της ιστορίας, όταν το σάλπισμα του καθήκοντος σήμαινε την έγερσιν ψυχών τε και σωμάτων υπέρ του Αγώνος. Βοήθα λοιπόν Πατροκοσμά σ' αυτές τις δύσκολες μέρες κι αξίωσε μας να δούμε το Ποθούμενον όρθιοι μέσα στη Μεγάλη Εκκλησιά μας στην Πόλη.
ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Μετά Τιμής για το Δ.Σ Ο Πρόεδρος : Χάμος Αστέριος Ο Γραμματέας : Τσιλοπάνος Πάρις
Συγγνώμη, αγαπητέ μου Στόχε, είμαι αναγνώστης σου 20 χρόνια ανελλιπώς και θα ήθελα να μου απαντήσεις, αν συμφωνείς με τις παρακάτω διδαχές του Κοσμά του Αιτωλού:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. «Εμείς, χριστιανοί μου, δεν έχομεν εδώ πατρίδα... Δια τούτο και ο Θεός μας έβαλε τον νουν εις το επάνω μέρος, δια να στοχαζώμεθα πάντοτε την ουράνιον βασιλείαν, την αληθινήν πατρίδα μας.» (Διδαχή Α , 1, Ι. Μενούνου.)
2. «Και διατί δεν ήφερεν ο Θεός άλλον βασιλέα, που ήταν τόσα ρηγάτα έδω κοντά να τους το δώση, μόνον ήφερε τον Τούρκον, μέσαθεν από την Κόκκινην Μηλιάν και του το εχάρισε; Ήξερεν ο Θεός, πως τα άλλα ρηγάτα μας βλάπτουν εις την πίστιν, και (=ενώ) ο Τούρκος δεν μας βλάπτει. Άσπρα (=χρήματα) δώσ'; του και καβαλλίκευσέ τον από το κεφάλι. Και δια να μη κολασθώμεν, το έδωσε του Τούρκου, και τον έχει ο Θεός τον Τούρκον ωσάν σκύλον να μας φυλάη». (Ι. Μενούνου, «Διδαχές», Αθήνα 1979, σ. 269-270.)
Θα ήθελα μία απάντηση αγαπητέ μου Στόχε, διότι θα τρελλαθούμε στο φινάλε.
Αν και δεν είμαι ο Στόχος ας σου απαντήσω εγώ:
ΑπάντησηΔιαγραφή(σύμφωνα πάντα με τα προσωπικά μου πιστεύω)
1.Με το "εδώ" ίσως ο Άγιος δεν αναφέρεται στον τότε Ελλαδικό χώρο αλλά γενικότερα στον υλικό κόσμο που όλοι μας θα εγκαταλείψουμε μια μέρα. Είναι γενικότερα αποδεκτό πως ο Χριστιανός πρέπει να δώσει προσοχή ώστε να είναι ο Παράδεισος ο τελικός του προορισμός.
2. Πολλά στραβά είχαν οι Τούρκοι αλλά σχέδιο αφελληνισμού να ομολογήσουμε πως δεν είχαν. Μπορεί να φένεται αστείο αυτό που θα γράψω αλλά ίσως η Τουρκοκρατία να ήταν ελαφρυά μπροστά σε πχ 400 χρόνια φραγκοκρατία ή βουλγαροκρατία ή κάτι άλλο.
Πολλές φράσεις του Αγίου έχουν παραφραστεί - παρερμηνευτεί (ειδικά σε εθνικά θέματα) όμως όλα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το φιλελληνικό - φιλεθνικό έργο του.
Είναι προφανές οτι ο Άγιος απευθύνεται στην απογοήτευση του μέσου Ρωμιού για το Τουρκικό ζυγό προσπαθώντας να δώσει λίγη ελπίδα στις απορίες του κόσμου, π.χ. γιατί ο θεός άφησε το Ρωμαίικο να τουρκέψει. Οι κουτοπόνηροι φυσικά μπορούν να το μεταφράσουν ως "έβλεπε με καλό μάτι τον εκτουρκισμό ο Άγιος" κάτι το οποίο φυσικά δεν υφίσταται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να λυθεί κάθε απορία για το πόσο "αγαπητός" θεωρούνταν γενικά ο εκτουρκισμός εξισλαμισμός απο τους Πατέρες αναλογιστείτε απλά, μόνο ενα πράγμα, κατά πόσο θεωρούν ως αμάρτημα η οχι ακόμη και σήμερα οι φίλοι μας οι μουσουλμάνοι τις σχέσεις με τα ανήλικα αρσενικά παιδιά.
Αυτό μόνο για να σας ληθεί η απορία.
Σκοπός των Πατέρων ήταν και είναι οχι να αδειάσει ο Παράδεισος και να γεμίσει η Κόλαση αλλά να αδειάσει η Κόλαση και να γεμίσει ο Παράδεισος.
ΗΛΙΟΥ ΦΑΕΙΝΟΤΕΡΟΝ!