Τουλάχιστον από την άνοιξη του 2015 ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και το Μαξίμου όχι μόνο γνώριζαν για το τσουνάμι των εκατοντάδων ...
Τουλάχιστον από την άνοιξη του 2015 ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και το Μαξίμου όχι μόνο γνώριζαν για το τσουνάμι των εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων που θα ερχόταν στην Ελλάδα, αλλά είχε προσδιορίσει ότι θα είχε διάρκεια -το ελάχιστο- δύο χρόνια.
Μάλιστα, προσπάθησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ με διαδικασίες Fast Track να προσδώσουν πέπλο νομιμότητας στην συμφωνία για την αθρόα και ανεξέλεγκτη προσέλευση προσφύγων, αλλά η προσπάθεια απέτυχε παταγωδώς.
ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2015 ΕΛΕΓΕ Ο "ΣΤΟΧΟΣ" ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ ΣΗΜΕΡΑ
Τώρα, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας μιλώντας στους Financial Times επισήμανε ότι οι πρόσφυγες θα παραμείνουν στην χώρα μας για δύο χρόνια, «ξεχνώντας» να αναφερθεί στην συμφωνία της άνοιξης του 2015. Αντίθετα, ο κ. Βίτσας μίλησε με ακρίβεια για τον αρχικά συμφωνημένο χρόνο παραμονής των προσφύγων στην χώρας μας, που είναι τα δύο χρόνια.
Ο κ. Βίτσας τόνισε στη συνέντευξή του στους Financial Times ότι διάστημα παραμονής για την μετεγκατάστασή τους αναμένεται από κάποιους μήνες έως και δύο χρόνια σημειώνοντας παράλληλα πως κάποιοι από τους πρόσφυγες θα παραμείνουν μόνιμα στην Ελλάδα.
Ακόμη, ο κ. Βίτσας εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι προσφυγικές ροές θα αυξηθούν όταν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες ενώ εξέφρασε τους φόβους του ότι η Τουρκία δεν θα δεχθεί τους οικονομικούς μετανάστες που έχουν «παγιδευτεί» στην Ελλάδα.
Το περασμένο καλοκαίρι, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ, επιχείρησε με διαδικασίες Fast Track τη συμφωνία για επερχόμενο και ανεξέλεγκτο κύμα εισόδου προσφύγων στην χώρα μας να το βαπτίσει και να το νομιμοποιήσει υπό την μορφή, «αθρόας παροχής προσωρινής προστασίας για ανθρωπιστικούς λόγους».
Η προσπάθεια αυτή δεν ευδοκίμησε και έκτοτε δεν επιχείρησε και πάλι η Κυβέρνηση να νομιμοποιήσει την συμφωνία με νομοθετικά μέτρα. Έκτατε, τα νησιά μας απέναντι από την Τουρκία άρχισαν να «καταλαμβάνονται» από χιλιάδες πρόσφυγές και η Ελλάδα να κατακλύζεται πλέον από εκατοντάδες χιλιάδες απεγνωσμένους ανθρώπους.
Η συμφωνία της άνοιξης του 2015
Την τελευταία ημέρα του περασμένου Ιουλίου, ο τότε υπουργός Εσωτερικών Νικόλαος Βούτσης απέστειλε στο γενικό γραμματέα της Κυβέρνησης Σπύρο Σαγιά ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος.
Ο κ. Σαγιάς μια εβδομάδα μετά (7 Αυγούστου 2015) διαβίβασε το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επεξεργασίας για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία.
Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, εκτός από τον κ. Βούτση το υπέγραφαν 8 ακόμη υπουργοί, δηλαδή συνολικά το υπέγραφαν 9 στελέχη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ.
Συγκεκριμένα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το υπέγραφαν τα εξής τότε κυβερνητικά στελέχη: 1) ο υπουργός Εσωτερικών Νικόλαος Βούτσης, 2) ο υπουργός Εξωτερικών Νικόλαος Κοτζιάς, 3) ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής, 4) ο υπουργός Δικαιοσύνης Νικόλαος Παρασκευόπουλος, 5) ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Ιωάννης Πανούσης, 6) η αναπληρώτρια υπουργός Εσωτερικών Αναστασία Χριστοδουλοπούλου, 7) ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας, 8) η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας Θεανώ Φωτίου και 9) ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Αναστάσιος Κουράκης.
Ενώ το σχέδιο διατάγματος βρίσκεται στα χέρια των συμβούλων της Επικρατείας, στις 28 Αυγούστου 2015 δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα διάλυσης της Βουλής και προκηρύσσονται βουλευτικές εκλογές για 20 Σεπτεμβρίου 2015.
Στο τιμόνι της χώρας βρίσκεται πλέον η υπηρεσιακή Κυβέρνηση με Πρωθυπουργό την πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου. Η υπηρεσιακή κυβέρνηση «υιοθετεί» όπως λέγεται στην γλώσσα των συμβούλων της Επικρατείας το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Δηλαδή, η υπηρεσιακή κυβέρνηση ασπάζεται το περιεχόμενο του εν λόγω διατάγματος και αμελλητί το υπογράφει.
Πάντως, νομικοί κύκλοι είχαν εκφράζει τότε επιφυλάξεις, για το εάν η υπηρεσιακή κυβέρνηση μπορούσε να υπογράψει, μέσα στα πλαίσια που της παρέχει το Σύνταγμα και να προωθήσει το εν λόγω σχέδιο διατάγματος στο ΣτΕ, λόγω των περιορισμένων αρμοδιοτήτων που έχει.
Το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος υπό το μανδύα της εναρμόνισης της Ελληνικής νομοθεσίας στα Ευρωπαϊκά δεδομένα προσπάθησε να νομιμοποίηση την συμφωνία της άνοιξης 2015 για τον κόλαφο των προσφύγων που θα ακολουθούσε.
Η κυβέρνηση επιχείρησε να νομιμοποιήσει τη συμφωνία υπό το «πέπλο» σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος το οποίο τροποποιούσε παλαιότερο διάταγμα (Π.Δ. 114/2010) με το οποίο καθιερώθηκε «ενιαία διαδικασία αναγνώρισης για αλλοδαπούς και ανιθαγενείς του καθεστώτος του πρόσφυγα ή δικαιούχου επικουρικής προστασίας σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2005/85/ΕΚ του Συμβουλίου «σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές για τις διαδικασίες με τις οποίες τα κράτη μέλη χορηγούν και ανακαλούν το καθεστώς του πρόσφυγα».
Όμως ο τίτλος του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος ήταν ψευδεπίγραφος, καθώς υπό το πέπλο της συμμόρφωσης της χώρας μας στα Ευρωπαϊκά νομοθετικά δρώμενα επιχειρήθηκε με διαδικασίες Fast Track η νομιμοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων εκτοπισθέντων από τις πατρίδες τους αλλοδαπών. Μάλιστα, το επίμαχο διάταγμα προέβλεπε ρητά ότι το κατ’ εξαίρεση χορηγούμενο καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους ισχύει για δύο έτη. Φυσικά ο χρόνος αυτός της διετίας πριν τη συμπλήρωση της, θα μπορούσε, να παραταθεί με νέο διάταγμα της μιας παραγράφου.
«Μπλόκο» από το ΣτΕ
Τέσσερεις μέρες πριν της περασμένες βουλευτικές εκλογές (16 Σεπτεμβρίου 2015) έρχεται το Συμβούλιο της Επικρατείας και ανατρέπει τα κυβερνητικά σχέδια, καθώς μπλοκάρει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος ως παράνομο και το επέστρεψε στους εννέα συναρμόδιους υπουργούς. Έκτοτε σιγή ιχθύος από την κυβερνητική πλευρά, καθώς οι κανόνες που έθετε το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο δεν μπορούν να ξεπεραστούν.
Όπως είχε αποκαλύψει το protothema.gr ανήμερα των τελευταίων βουλευτικών εκλογών, το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν επέτρεψε την κατ’ εξαίρεση παραμονή στην Ελλάδα για ανθρωπιστικούς λόγους παράτυπων προσφύγων για δύο έτη.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας τόνιζαν στην γνωμοδότησή τους (120/2015) ότι οι 9 υπουργοί στο επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, δεν εκθέτουν τους λόγους «που καθιστούν αναγκαίες τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, ενόψει του γεγονότος ότι με το υπό επεξεργασία σχέδιο επιχειρείται η εισαγωγή εξαιρετικών ρυθμίσεων, με τις οποίες τροποποιούνται οι πάγιες διατάξεις που ρυθμίζουν τόσο την χορήγηση καθεστώτος παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, όσο και την εξέταση των εκκρεμών σε δεύτερο βαθμό προσφυγών στα πλαίσια της διαδικασίας χορήγησης καθεστώτος διεθνούς προστασίας». protothema.gr
Ο κ. Βίτσας τόνισε στη συνέντευξή του στους Financial Times ότι διάστημα παραμονής για την μετεγκατάστασή τους αναμένεται από κάποιους μήνες έως και δύο χρόνια σημειώνοντας παράλληλα πως κάποιοι από τους πρόσφυγες θα παραμείνουν μόνιμα στην Ελλάδα.
Ακόμη, ο κ. Βίτσας εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι προσφυγικές ροές θα αυξηθούν όταν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες ενώ εξέφρασε τους φόβους του ότι η Τουρκία δεν θα δεχθεί τους οικονομικούς μετανάστες που έχουν «παγιδευτεί» στην Ελλάδα.
Το περασμένο καλοκαίρι, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ, επιχείρησε με διαδικασίες Fast Track τη συμφωνία για επερχόμενο και ανεξέλεγκτο κύμα εισόδου προσφύγων στην χώρα μας να το βαπτίσει και να το νομιμοποιήσει υπό την μορφή, «αθρόας παροχής προσωρινής προστασίας για ανθρωπιστικούς λόγους».
Η προσπάθεια αυτή δεν ευδοκίμησε και έκτοτε δεν επιχείρησε και πάλι η Κυβέρνηση να νομιμοποιήσει την συμφωνία με νομοθετικά μέτρα. Έκτατε, τα νησιά μας απέναντι από την Τουρκία άρχισαν να «καταλαμβάνονται» από χιλιάδες πρόσφυγές και η Ελλάδα να κατακλύζεται πλέον από εκατοντάδες χιλιάδες απεγνωσμένους ανθρώπους.
Η συμφωνία της άνοιξης του 2015
Την τελευταία ημέρα του περασμένου Ιουλίου, ο τότε υπουργός Εσωτερικών Νικόλαος Βούτσης απέστειλε στο γενικό γραμματέα της Κυβέρνησης Σπύρο Σαγιά ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος.
Ο κ. Σαγιάς μια εβδομάδα μετά (7 Αυγούστου 2015) διαβίβασε το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επεξεργασίας για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία.
Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, εκτός από τον κ. Βούτση το υπέγραφαν 8 ακόμη υπουργοί, δηλαδή συνολικά το υπέγραφαν 9 στελέχη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ.
Συγκεκριμένα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το υπέγραφαν τα εξής τότε κυβερνητικά στελέχη: 1) ο υπουργός Εσωτερικών Νικόλαος Βούτσης, 2) ο υπουργός Εξωτερικών Νικόλαος Κοτζιάς, 3) ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής, 4) ο υπουργός Δικαιοσύνης Νικόλαος Παρασκευόπουλος, 5) ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Ιωάννης Πανούσης, 6) η αναπληρώτρια υπουργός Εσωτερικών Αναστασία Χριστοδουλοπούλου, 7) ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας, 8) η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας Θεανώ Φωτίου και 9) ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Αναστάσιος Κουράκης.
Ενώ το σχέδιο διατάγματος βρίσκεται στα χέρια των συμβούλων της Επικρατείας, στις 28 Αυγούστου 2015 δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα διάλυσης της Βουλής και προκηρύσσονται βουλευτικές εκλογές για 20 Σεπτεμβρίου 2015.
Στο τιμόνι της χώρας βρίσκεται πλέον η υπηρεσιακή Κυβέρνηση με Πρωθυπουργό την πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου. Η υπηρεσιακή κυβέρνηση «υιοθετεί» όπως λέγεται στην γλώσσα των συμβούλων της Επικρατείας το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Δηλαδή, η υπηρεσιακή κυβέρνηση ασπάζεται το περιεχόμενο του εν λόγω διατάγματος και αμελλητί το υπογράφει.
Πάντως, νομικοί κύκλοι είχαν εκφράζει τότε επιφυλάξεις, για το εάν η υπηρεσιακή κυβέρνηση μπορούσε να υπογράψει, μέσα στα πλαίσια που της παρέχει το Σύνταγμα και να προωθήσει το εν λόγω σχέδιο διατάγματος στο ΣτΕ, λόγω των περιορισμένων αρμοδιοτήτων που έχει.
Το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος υπό το μανδύα της εναρμόνισης της Ελληνικής νομοθεσίας στα Ευρωπαϊκά δεδομένα προσπάθησε να νομιμοποίηση την συμφωνία της άνοιξης 2015 για τον κόλαφο των προσφύγων που θα ακολουθούσε.
Η κυβέρνηση επιχείρησε να νομιμοποιήσει τη συμφωνία υπό το «πέπλο» σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος το οποίο τροποποιούσε παλαιότερο διάταγμα (Π.Δ. 114/2010) με το οποίο καθιερώθηκε «ενιαία διαδικασία αναγνώρισης για αλλοδαπούς και ανιθαγενείς του καθεστώτος του πρόσφυγα ή δικαιούχου επικουρικής προστασίας σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2005/85/ΕΚ του Συμβουλίου «σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές για τις διαδικασίες με τις οποίες τα κράτη μέλη χορηγούν και ανακαλούν το καθεστώς του πρόσφυγα».
Όμως ο τίτλος του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος ήταν ψευδεπίγραφος, καθώς υπό το πέπλο της συμμόρφωσης της χώρας μας στα Ευρωπαϊκά νομοθετικά δρώμενα επιχειρήθηκε με διαδικασίες Fast Track η νομιμοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων εκτοπισθέντων από τις πατρίδες τους αλλοδαπών. Μάλιστα, το επίμαχο διάταγμα προέβλεπε ρητά ότι το κατ’ εξαίρεση χορηγούμενο καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους ισχύει για δύο έτη. Φυσικά ο χρόνος αυτός της διετίας πριν τη συμπλήρωση της, θα μπορούσε, να παραταθεί με νέο διάταγμα της μιας παραγράφου.
«Μπλόκο» από το ΣτΕ
Τέσσερεις μέρες πριν της περασμένες βουλευτικές εκλογές (16 Σεπτεμβρίου 2015) έρχεται το Συμβούλιο της Επικρατείας και ανατρέπει τα κυβερνητικά σχέδια, καθώς μπλοκάρει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος ως παράνομο και το επέστρεψε στους εννέα συναρμόδιους υπουργούς. Έκτοτε σιγή ιχθύος από την κυβερνητική πλευρά, καθώς οι κανόνες που έθετε το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο δεν μπορούν να ξεπεραστούν.
Όπως είχε αποκαλύψει το protothema.gr ανήμερα των τελευταίων βουλευτικών εκλογών, το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν επέτρεψε την κατ’ εξαίρεση παραμονή στην Ελλάδα για ανθρωπιστικούς λόγους παράτυπων προσφύγων για δύο έτη.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας τόνιζαν στην γνωμοδότησή τους (120/2015) ότι οι 9 υπουργοί στο επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, δεν εκθέτουν τους λόγους «που καθιστούν αναγκαίες τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, ενόψει του γεγονότος ότι με το υπό επεξεργασία σχέδιο επιχειρείται η εισαγωγή εξαιρετικών ρυθμίσεων, με τις οποίες τροποποιούνται οι πάγιες διατάξεις που ρυθμίζουν τόσο την χορήγηση καθεστώτος παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, όσο και την εξέταση των εκκρεμών σε δεύτερο βαθμό προσφυγών στα πλαίσια της διαδικασίας χορήγησης καθεστώτος διεθνούς προστασίας». protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.