Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΓΙΑΤΙ Η 353 ΜΟΙΡΑ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ;

ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ 353 ΜΟΙΡΑΣ ΤΟΥ Π.Ν. ''ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝ'' ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙ...

ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ 353 ΜΟΙΡΑΣ ΤΟΥ Π.Ν. ''ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝ'' ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

Στις 22 Σεπτεμβρίου 2009, πραγματοποιήθηκε η τελευταία αποστολή επιτηρήσεως αεροσκάφους τύπου «Ρ-3Β ORIOΝ» τού Πολεμικού Ναυτικού . Αρχικώς, διαθέταμε έξι τέτοια αεροσκάφη, τα οποία παρελήφθησαν το 1996 από τα αποθέματα τού αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Χάρις σε αυτά, οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μπόρεσαν να διαδραματίσουν έναν στρατηγικό ρόλο όχι μόνον στο Αιγαίο Πέλαγος, αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο ρόλος της επιτηρήσεως ενός μεγάλου μέρους της Μεσογείου Θαλάσσης – με δεκαοκτώ αποστολές μηνιαίως – προσέδιδε στην Ελλάδα , τον ζωτικό εκείνο χώρο, τον οποίο όχι μόνον χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε ως ανεξάρτητο Κράτος, αλλά και που μας ανήκει ιστορικώς! Έναν χώρο, που η Τουρκία τον αμφισβητεί επιμόνως και καθημερινώς επί δεκαετίες…
Η παρουσία και δράση αυτών των έξι – αρχικώς – αεροσκαφών, με βάση την Ελευσίνα, επέτρεπε στο ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο της Νάπολης να έχει στην διάθεσή του κάθε στοιχείο για τα πλοία της περιοχής ευθύνης τής 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας (ΜΝΑΣ), συμβάλλοντας έτσι στον περιορισμό της τρομοκρατίας, του λαθρεμπορίου και της λαθρομεταναστεύσεως.
Δυστυχώς, η τελευταία τέτοιου είδους αποστολή για την Ελλάδα , έγινε προ 25 ημερών περίπου
. Επρόκειτο για μία αποστολή, εντός των πλαισίων της επιχειρήσεως «Active Endeavour» του ΝΑΤΟ, με την οποία εξήντλησε και τις τελευταίες τρεις ώρες πτήσεως που διέθετε βάσει των κανονισμών. Έκτοτε, καθηλώθηκε – κι αυτό με τη σειρά του – στο έδαφος, όπως είχε συμβεί σταδιακώς εδώ και χρόνια άλλωστε και με τα άλλα πέντε αεροσκάφη της Μοίρας, ελλείψει ανταλλακτικών!
Γνωρίζετε ποιά χώρα καλύπτει έκτοτε το επιχειρησιακό κενό; Μα, η Τουρκία ασφαλώς! Προς το παρόν, εκτελεί μία αποστολή εβδομαδιαίως με κάποιο από τα έξι δικά της αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας που διαθέτει, τύπου CN-235MP. Μάλιστα, βρίσκονται υπό παραγγελίαν άλλα δέκα (!) σύγχρονα αεροσκάφη, τύπου ATR-72ASW
. Έτσι, οι Τούρκοι ήδη αποτυπώνουν τις κινήσεις κάθε εμπορικού πλοίου που πλέει στην ευρύτερη περιοχή, αλλά καταγράφουν επίσης και τις θέσεις των μονάδων του Στόλου μας! Το Στρατηγείο της Νάπολης δέχεται πληροφορίες μόνον από τους Τούρκους πλέον…
Γιατί απαξιώθηκε και εγκαταλήφθηκε η 353 ΜΝΑΣ
;
Κάποιοι λένε ότι, τα πολλά ιλαροτραγικά που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια στην συγκεκριμένη Μοίρα, συνέβησαν εξαιτίας κάποιων παραλείψεων που οφείλοντο τόσο στην έλλειψη ενδιαφέροντος για τον ρόλο της, αλλά και στην έλλειψη αεροπορικής νοοτροπίας των Επιτελικών Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού! Κάτι τέτοιο – από μόνο του – είναι απαράδεκτο στις μέρες μας!
Απεμπολήσαμε – τυπικώς, με δική μας ευθύνη – μια σημαντικότατη στρατηγική συνεισφορά σε ΝΑΤΟϊκό επίπεδο. Κάποιοι μάλιστα, επιθυμούσαν κάτι τέτοιο τόσο σφόδρα, που τον Οκτώβριο τού 2008 απέρριψαν πρόταση εργοστασιακής συντηρήσεως για δύο από τα έξι αεροσκάφη – διαρκείας έξι μηνών και με ελάχιστο κόστος – η οποία θα προσέδιδε μία παράταση 3.000 ωρών πτήσεως στην 353 ΜΝΑΣ και την δυνατότητα καλύψεως τού σημερινού επιχειρησιακού κενού για τουλάχιστον 40 – 45 μήνες. Έτσι, το Πολεμικό Ναυτικό θα μπορούσε να προχωρήσει κάπως «άνετα» στην αγορά νέων υπερσυγχρόνων αεροσκαφών και να κλείσει αυτήν την ύπουλη «τρύπα» στα Εθνικά μας Θέματα.

πηγή:anixneuseis.gr
αετός για το stoxos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.