Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Ο ΦΙΛΙΠΟΒ-ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ!

Έχουν ξεμυτίσει πάλι οι γνωστοί συνομώτες που προωθούν την γυφτοσκοπιανή προπαγάνδα στη Μακεδονία ΜΑΣ. Μάλιστα ο περιβόητος Παύλος Φιλίποβ- ...

Έχουν ξεμυτίσει πάλι οι γνωστοί συνομώτες που προωθούν την γυφτοσκοπιανή προπαγάνδα στη Μακεδονία ΜΑΣ. Μάλιστα ο περιβόητος Παύλος Φιλίποβ- Βοσκόπουλος έχει και άποψη για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, κατηγορώντας μέχρι και τον... Λιάνη για εθνικιστική λογοδιάρροια! Τον Γιώργη Λιάνη, ξάδερφο της Μιμής, που χόρευε στα γυφτοσκοπιανά πανηγύρια το "Φύγετε Έλληνες απο τη Μακεδονία" και μετά δήλωνε πως δεν ήξερε που είχε πάει! Ο Φιλίποβ Βοσκόπουλος γράφει λοιπόν:
"Το τελευταίο διάστημα έγινε λόγος για “μεταρρύθμιση” σε ότι αφορά την παιδεία στην χώρα μας. Μεταξύ άλλων στα πλαίσια των προτάσεων-μέτρων του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προβλέπεται συνένωση των Δημοτικών Σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από 1523 σε 672. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα 410 Γυμνάσια-Λύκεια μειώνονται σε 205.

Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι αλλάζει το σχολικό χάρτη της χώρας, με στόχο όπως διατυπώνουν οι αρμόδιοι την αναβάθμιση της ποιότητας στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Η πρωτοβουλία σε ότι αφορά την λεγόμενη “μεταρρύθμιση” στην παιδεία με την μείωση των σχολείων-παιδαγωγικών μονάδων είναι απλά “τεχνική λύση-παράμετρος” και αφορά κυρίως τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων. Είναι απλά η “κορυφή του παγόβουνου” στα εκπαιδευτικό σύστημα γενικά σε καιρό οικονομικής κρίσης και σε αυτά τα πλαίσια προσπάθεια περικοπής των λειτουργικών εξόδων. Μεταρρύθμιση στην παιδεία αν θέλεις να κάνεις ουσιαστική μεταρρύθμιση δεν ξεκινάς “απ’ τα πάνω” με τα τεχικά ζητήματα αλλά “απ’ τα κάτω” στα ουσιαστικά. Βασική σημαντική παράμετρος, για να έχεις “ποιότητα” στην παιδεία είναι μεταξύ άλλων η διδασκαλία, η ύλη, ο τρόπος τόσο στην βασική όσο και στην μέση εκπαίδευση.

Είναι πολύ μεγάλη η συζήτηση που δεν μπορεί να εξαντληθεί σε λίγες γραμμές σχετικά με το θέμα αλλά θα περιοριστούμε όχι απλά στην κοντόφθαλμη οπτική γωνία ορισμένων “αρμοδίων” για το ζήτημα αλλά σε σχετικό θέμα που αφορά συγκεκριμένη περιοχή όπως ο νομός Φλώρινας/Леринско, και στο πώς προτείνουν λύσεις που τις συνδέουν με τα λεγόμενα “εθνικά ζητήματα” ενταταλμένοι πολιτικοί που χαρακτηρίζονται από πολιτικό τυχοδιωκτισμό και βάζουν σφραγίδα στην καθιερωμένη εθνικιστική παιδεία διαχρονικά στις μειονοτικές περιοχές.

Εκεί έγινε λόγος για το Γυμνάσιο και δημοτικό σχολείο δύο χωριών, αντίστοιχα του Βαρικού/Мокрени και Αχλάδα/Крушоради. Προτείνεται η μεταφορά των δύο εκπαιδευτικών μονάδων σε άλλα χωριά. Ο βουλευτής Φλώρινας/Лерин Λιάνης Γεώργιος ζήτησε από την Υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου να μην συγχωνευτούν αυτές οι σχολικές μονάδες με άλλες αλλά να παραμείνουν ως έχουν, μιλώντας στην διαρκή Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής.

Στην παρουσίαση-λόγο του στην Επιτροπή επισημαίνει μεταξύ άλλων ο βουλευτής τις θέσεις του, που χαρακτηρίζεται ως συνήθως από ποιητικό οίστρο και εννίοτε εθνικιστική λογοδιάροια ως συνεπής εντολοδόχος της αντιμακεδονικής πολιτικής στην περιοχή. Οι θέσεις του δημοσιεύθηκε στην τοπική εφημερίδα ΒΗΜΑ ΤΗς ΦΛΩΡΙΝΑΣ στις 08.04.2011.

Θαυμάστε την εθνικιστική επιχειρηματολογία (η υπογράμμιση δική μας) σχετικά με το θέμα:

…”Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε ορισμένα ευαίσθητα ζητήματα και αυτά τα ζητήματα στις ακριτικές περιοχές είναι αιχμηρά ευαίσθητα, η Ελλάδα δεν είναι ούτε γεωγραφία ούτε ιστορία αλλοτριωμένη σαν ιδεολόγημα. Η Ελλάδα είναι μια στάση ζωής. Είναι και νόημα ζωής στις περιοχές αυτές. Αυτά τα δύο είναι ενσαρκωμένα στη γλώσσα μας. Το λέει υπέροχα ο Σολωμός, «δεν έχω πάρεξ ελευθερία και γλώσσα». Στα χωριά σαν αυτό για το οποίο θα σας μιλήσω, παρόλο που μπορεί να κατηγορηθώ για τοπικισμό αλλά θα το πω, στα χωριά σαν το Βαρικό, ελευθερία είναι η ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου. Να αυτοκαθορίζεσαι και όχι να σε διαφεντεύουν άλλοι. Το Βαρικό είναι ένα από τα πολλά χωριά της Φλώρινας, στα οποία μιλιόταν και μιλιέται ακόμα και σήμερα το Σλαβοφανές τοπικό ιδίωμα. Μην το παρακάμπτετε τόσο εύκολα αυτό.”…

Παραδέχεται έμμεσα ο βουλευτής ότι το μειονοτικό πρόβλημα στην περιοχή είναι πραγματικότητα αφού μιλάει για “ευαίσθητα ζητήματα” και επιχειρηματολογεί όπως η καθεστωτική γραμμή όχι για την μακεδονική γλώσσα αλλά για “σλαβοφανές τοπικό ιδίωμα. Φτύνει και υποβιβιβάζει δηλαδή ακόμη και την γλώσσα της μητέρας του.

Επίσης ο βουλευτής υπερθεματίζει…”Ο βασικός λόγος για μένα που θα έπρεπε να παραμείνει το γυμνάσιο είναι και αυτό το θέμα το οποίο ήταν και μία από τις γενεσιουργές αιτίες της ίδρυσης του. Το εγκαινίασε ο κ. Πετσάλνικος, ο σημερινός Πρόεδρος της Βουλής. Δεύτερον, η Ελλάδα ως συντεταγμένη πολιτεία, χρόνια τώρα και δεν εξαιρώ τον χώρο μου, παράγει στην Φλώρινα μόνο απελπισία. Οι ακρίτες είναι οι πιο αδύναμοι Έλληνες. “(...)”Αλίμονο αν η δημόσια παιδεία δεν είναι σε θέση να υψώνει τοίχους σε ό, τι μπορεί να γκρεμίσει φρόνημα και συνείδηση. Είναι φανερό ότι το γυμνάσιο στο Βαρικό ιδρύθηκε και για αυτούς τους λόγους.“…

Πόσο ωραία επισημαίνει ο βουλευτής γιατί έπρεπε να ιδρυθεί Γυμνάσιο στο χωρίο. Για να δυναμώσει τον εξελληνισμό των παιδιών που εφαρμόζεται διαχρονικά ανάλογη πολιτική στην εκπαίδευση. Όχι μόνο με ίδρυση σχολείων-γυμνασίων αλλά ακόμη και από το Νηπιοτροφείο, εφαρμόζεται η πολιτική της Ελλάδος για εξελληνισμό του μακεδονικού πληθυσμού με την ίδρυση του λεγόμενου “Σπίτι του παιδιού”. Μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο “φύτρωναν” σαν τα μανιτάρια τα ιδρύματα στις μειονοτικές περιοχές. Την δεκαετία του 1960 στον νομό Φλώρινας υπήρχαν 48 νηπιοτροφεία και στην Αθήνα 20. Σχολεία και Γυμνάσια προς διαπαιδαγώγηση “αλλοεθνών” για “φρόνημα και συνείδηση”. “Ωραία” τα λέει ο βουλευτής.

Αφού ο βουλευτής κάνει οικονομιστική επιχειρηματολογία-σάλτσα στα περί εξόδων, μετακίνησης μαθητών κλπ. δευτερογενή επιχειρήματα υπογραμμίζει:

…”Κατά συνέπεια μπορούμε να πούμε ότι και γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει να μείνει. Υπενθυμίζω ότι η εφημερίδα αυτού του γυμνασίου είναι η μόνη ελληνική εφημερίδα γυμνασίου που τιμήθηκε με δύο πανελλήνια βραβεία. “…

Μπράβο δίνει έμμεσα ο βουλευτής και εξηγεί γιατί παίρουν βραβεία για εφημερίδα σε γυμνάσιο χωριού αφού την αναφέρει ως “ελληνική”. Οξύμωρο. Αν οι κάτοικοι είναι Έλληνες δεν χρειάζεται ο βουλευτής να αναφερθεί σε …”μόνη ελληνική εφημερίδα γυμνασίου…” Αρκεί απλά να πεί …“εφημερίδα γυμνασίου”. Το “ελληνική” τι το ήθελε; Λανθάνουσα γλώσσα λέει την αλήθεια…

Για την αναφορά του δημοτικού σχολείου στο χωριό Αχλάδα/Крушоради, και πάλι συνδέει το θέμα του σχολείου με τα “εθνικά’ ζητήματα τονίζοντας:“…Θέλω να δείτε αυτά τα δύο θέματα σας παρακαλώ. Είναι τοπικιστικά, το παραδέχομαι, αλλά δεν πιστεύω ότι είναι μόνο τοπικιστικά. Πιστεύω ότι είναι θέματα που διαπερνούν τον ιστό από αυτήν την ιστορία και πάνε στην ουσία του πράγματος…Η Ελλάδα των συνόρων δεν είναι ίδια, θα πρέπει να γίνει ίδια με την υπόλοιπη χώρα…”

Μία είναι η ουσία που λέει άλλος “ποιητής”. Στην περιοχή υπάρχει μακεδονική εθνική μειονότητα τόσο σε γλωσσικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο. Πολύ ωραία το “υπογράφει” ο βουλευτής: “Η Ελλάδα των συνόρων δεν είναι ίδια”. Θα πρέπει να ομογενοποιηθεί πλήρως. Αυτό λέει ο βουλευτής τονίζοντας: …”θα πρέπει να γίνει ίδια με την υπόλοιπη χώρα”. Ο σεβασμός στην διαφορετικότητα είναι μέτρο δημοκρατίας σε πολιτισμένες χώρες. Όχι μόνον την σέβονται αλλά και την ενισχύουν. Δηλαδή στην ελληνική μειονότητα στην Αλβανία με τις ιδιαιτερότητές της που προϋπήρχαν πολύ πριν δημιουργηθούν εθνικά κράτη, εθνικές λογοτεχνικές γλώσσες, συνειδήσεις κλπ. πώς να φέρεται η Αλβανία κύριε Λιάνη; Να γίνουν όλοι Αλβανοί; Θα πρέπει η περιοχή της Νότιας Αλβανίας να γίνει ίδια με την υπόλοιπη χώρα;

Επίλογος-σφραγίδα με όλη την σημασία των λέξεων στο φινάλε του ο βουλευτής:

“Εγώ ζητώ για λόγους καθαρά εθνικούς κυρία Υπουργέ το γυμνάσιο του Βαρικού να παραμείνει στο τόπο του. Ευχαριστώ.

Εμείς ευχαριστούμε τον κύριο Λιάνη για την έμμεση αναγνώριση του “προβλήματος” στην περιοχή. Περιμένουμε να προτείνει την εισαγωγή της μακεδονικής λογοτεχνικής γλώσσας στο Мокрени/Βαρυκό και στο Крушоради/Αχλάδα και όχι μόνον ακριβώς για “καθαρά εθνικούς λόγους”. Εθνικοί λόγοι σημαίνουν για εμάς στο Ουράνιο Τόξο σεβασμός της διαφορετικότητας, των ανθρώπινων και εθνικών μειονοτικών δικαιωμάτων, εν τέλη πολιτική δημοκρατία σε μια σύγχρονη δημοκρατική ευρωπαϊκή χώρα. Πόσο μακρυά είναι η Ελλάδα από το λογικό;

ΥΓ. Καλό θα είναι διαβαστούν εδώ: (link) οι εξαιρετικές προτάσεις της κ. Φραγκουδάκη Άννας για την ουσιαστική μεταρρύθμιση στην παιδεία. http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.kinhma-10&id=6363"

1 σχόλιο

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.