Η ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΘΡΕΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΣΩΣΑΝ ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ... “Για την εγκατάλειψη της Κυθρέας επιπρόσθετ...
“Για την εγκατάλειψη της Κυθρέας επιπρόσθετα αντιγράφω από το αφηγηματικό χρονικό του Πέτρου Στυλιανού, με το χαρακτηριστικό τίτλο ‘Οι τρεις φτωχοί άγιοι της Κυθραίας’, κείμενο που αναφέρεται στην εν ψυχρώ εκτέλεση, δολοφονία και αφανισμό μιας ολόκληρης οικογένειας. Τα ονόματα που αναφέρονται είναι υπαρκτά, όπως και τα γεγονότα που περιγράφονται.
‘...Σε λίγα μέτρα πιο μπροστά της στάθμευε το τελευταίο αυτοκίνητο του Νικολή του Πούπα. Φόρτωσε κιόλας ο κυρ Νικολής τριάντα τόσους χωριανούς, χωρίς όμως να πετύχη πουθενά την κόρη του. Ξάφνου μέσα απ’ τις ελιές του Τρίμυθθου... πρόβαλαν... οι τρομαγμένες μορφές πεντ’-έξη χωριανών του, ανάμεσα στους οποίους αναπάντεχα βρισκότανε η κόρη, ο γαμπρός του και οι γιοι τους. Δίπλα, μέσα στις γειτονικές ελιές, βρέθηκε κι η Χρυσταλλού με την κόρη της κι έτρεξε κι αυτή να μπη στ’ αυτοκίνητο που ετοιμαζότανε για τη φυγή προς τ’ άγνωστο. Ξάφνου, πίσω από τις ελιές ξεπρόβαλαν οι μορφές τριών ελληνοκυπρίων στρατιωτών που φώναξαν:
- Σταθήτε, αδέλφια. Δώστε μας μια αλλαξιά ρούχα να σωθούμε και μεις’.
Έτσι ήταν που η οικογένεια αφήνει το δρόμο της σωτηρίας, αποφασίζοντας να βοηθήσει τους αποκλεισμένους στρατιώτες. Την επομένη Τούρκοι άτακτοι, που θα βρουν στο σπίτι τα ρούχα των στρατιωτών, θα εκτελέσουν εν ψυχρώ την οικογένεια Ανδρέα Ορφανίδη, θείου του πατέρα μου. Τον Ανδρέα Ορφανίδη, την Χρυσταλλού Ορφανίδη και την κόρη τους Μηλίτσα.
‘Ύστερα από καμιά δεκαριά μέρες μια ομάδα εγκλωβισμένων ελληνοκύπριων γυναικών στη Βώνη, συνοδευόμενη από Τούρκους στρατιώτες έφτανε κι έξω απ’ το σπίτι του Ραμέ, στο ρόλο που τους επέβαλαν οι Τούρκοι να συγκεντρώνουν τρόφιμα απ’ όλα τα σπίτια του χωριού για τους εγκλωβισμένους στη Βώνη. Απώνα παράθυρο αντίκρισαν άψυχα τα τρία κορμιά μισοφαγωμένα απ’ τον ασβέστη, με τον οποίο οι κατακτητές τα ράντισαν για να λυώσουνε μια ώρα αρχίτερα.
Η Αντρονίκη του Νικόλα, η κόρη του Σωτήρη του βοσκού από τη Χρυσίδα της Κυθραίας, στάθηκε σαν αποσβολωμένη σαν αντίκρυσε την ανατριχιαστική, τη μακάβρια τούτη σκηνή κι ασυναίσθητα έκαμε τρεις φορές το σημείο του σταυρού...’”.
ΑΜΑΧΟΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΥΜΑΤΑ
“‘Τόσον εις την πρώτην φάσιν της τουρκικής επιθέσεως, όσον και κατ’ εκείνην του Αυγούστου, τα περισσότερα θύματα μεταξύ των Ελληνοκυπρίων ήσαν άμαχοι. Άμαχοι, όμως, φονευθέντες όχι εκ λάθους, πράγμα αναπόφευκτον εις τους πόλεμους αλλ’ εκ προθέσεως και εν ψυχρώ... Υπήρξαν και περιπτώσεις κατά τας οποίας εφονεύοντο γυναίκες και άνδρες οι οποίοι ευρίσκοντο εις το έσχατον γήρας και ηρνούντο να αποχωρισθούν από τας αγροτικάς οικίας των, τα περιβόλια και τα ζώα των!...
Απερίγραπτοι υπήρξαν αι ωμότητες των Τούρκων στρατιωτών εις τα χωρία τα οποία κατελαμβάνοντο. Εφόνευον, εβασάνιζον και εβίαζον, ακριβώς όπως είχε συμβή και κατά την πρώτην φάσιν των επιχειρήσεών των. Εφόνευον ολοκλήρους οικογενείας, μη εξαιρουμένων των βρεφών και των γερόντων’ (Σπύρος Παπαγεωργίου, ‘Ο Αττίλας πλήττει την Κύπρο’, Αθήνα 1976).
Οι εκτελέσεις και δολοφονίες των αμάχων Ελληνοκυπρίων τεκμηριώνονται από εκτενή σχετική βιβλιογραφία, καθώς και εκατοντάδες μαρτυρίες, καταθέσεις και αναφορές. Σε πολλές μαρτυρίες, μάλιστα, τεκμηριώνεται η άποψη της εν ψυχρώ εκ και προθέσεως δολοφονίας αμάχων Κυθρεωτών. Άνδρας σκοτώνεται επειδή δεν έδωσε χρήματα στους Τούρκους και σκοτώνουν και τη γυναίκα του, αφού θα έμενε μόνη της χωρίς αυτόν”.
(Από βιβλίο του Γιώργου Ορφανίδη “Τόπος μαρτύρων. Η εμπειρία της τουρκικής εισβολής και κατοχής στην περιφέρεια της Κυθρέας”)
Σήμερα όμως, ο ΓΑΠ και η παρέα του, τείνουν χερίρα φιλίας στους γρύζους λύκους, και τους θεωρούν αδέρφια τους. Τι πιό λυπηρόν?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΤΑΞΤΕ ΣΤΟ OLYMPIA.GR ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΠΛΟ,ΕΦΕΥΡΕΣΗ 5 ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ.ΑΠΟ ΤΟ 2006 ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΟ ΥΠΕΘΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ,ΑΛΛΑ ΠΑΡ'ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΧΛΗΣΕΙΣ,ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ,ΠΡΟΦΥΛΑΣΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ.ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζω ότι ο Στόχος δεν χρειάζεται συστάσεις περί αυτού αλλά:
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ήταν καλό να αποφεύγονται κείμενα τα οποία παρουσιάζουνε τους Έλληνες ως θύματα και να προτιμούνται κείμενα τα οποία περιγράφουνε πολεμικές σκηνές κατά τις οποίες καταδεικνύεται ότι το μοναδικό μέσο για την κατάκτηση των δικαίων είναι ο αγώνας.
Είμαστε Έλληνες και όχι ανατολίτες που κλέγονται και ελπίζουν να τους λυπηθούν!