Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΗΤΩΝ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΑ ΟΣΚΑΡ: ΤΗΝ ΚΟΛΛΗΤΗ ΤΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ ΣΤΕΛΝΕΙ Ο ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ!

Tο Attenberg της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγγάρη είναι η ταινία που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα βραβεία 'Οσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κιν...


Tο Attenberg της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγγάρη είναι η ταινία που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα βραβεία 'Οσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου, κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Επιτροπής.

Η επιτροπή που αποφάσισε να στείλει την ταινία της Τσαγγάρη ως την Καλιφόρνια - εκεί όπου θα πραγματοποιηθεί, στις 26 Φεβρουαρίου 2012 η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ – αποτελείται από τους: Μισέλ Δημόπουλο (Κριτικό Κινηματογράφου) ως Πρόεδρο, Δημήτριο Εϊπίδη (Διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης), ως Αντιπρόεδρο, Χριστίνα Αδάμου, (Λέκτορα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης), Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο (Κριτικό Κινηματογράφου), Χρήστο Μήτση, (Κριτικό Κινηματογράφου), Τάσο Μπουλμέτη (Σκηνοθέτη και πρόεδρο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου) και τον σεναριογράφο Νίκο Παναγιωτόπουλο.
Το Attemberg έχει ως τώρα ταξιδέψει σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ στον κόσμο και έχει αποσπάσει βραβεία. Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Μαρίνας, μιας κοπέλας που αισθάνεται απέχθεια για το ανθρώπινο είδος και το «παρατηρεί» εξ αποστάσεως, μέσα από τους στίχους του Alan Vega των Suicide, τα ντοκιμαντέρ πάνω στη ζωή των θηλαστικών του Sir David Attenborough και τα μαθήματα σεξουαλικής αγωγής που της παραδίδει η μοναδική της φίλη, Μπέλλα. Ένας ξένος φτάνει στην πόλη και την προκαλεί σε μονομαχία στο ποδοσφαιράκι, ενώ ο πατέρας της προετοιμάζει τελετουργικά την αναχώρησή του από τον 20ο αιώνα. Η Μαρίνα, ανάμεσα στους δυο άντρες, με την συνεργασία της Μπέλλας, ανακαλύπτει το θαυμαστό μυστήριο της πανίδας! Πρόκειται δηλαδή για ύμνο στην θολοκουλτούρα και την κακογουστιά (όσοι κατάφεραν να δουν τον "Κυνόδοντα" του Λάνθιμου, καταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται). Η δε Αθηνά- Ραχήλ Τσαγκάρη έχει δηλώσει πως το σενάριο το έγραφε κατά τη διάρκεια των "Δεκεμβριανών" του 2008! Ένας αχταρμάς από σκόρπιες σκηνές χωρίς νόημα και ουσία.
Η Αθηνά- Ραχήλ Τσαγκάρη γεννήθηκε στην Καρδίτσα, μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε στην Θεσσαλονίκη, έφυγε με υποτροφία στη Νέα Υόρκη, και πήγε στο Τέξας να μάθει σκηνοθεσία. Εκεί ίδρυσε το Cinematexas, ένα φεστιβάλ μικρού μήκους ταινιών, που ειδικεύθηκε στο να παρουσιάζει πρώιμες δουλειές ανθρώπων που θα απασχολούσαν το παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα στο μέλλον, και στην πορεία, γύρισε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, το The Slow Business of Going (2000), με τη βοήθεια φίλων από τη σχολή και την αρωγή χορηγιών από αεροπορικές. Το 2004, γύρισε στην Αθήνα. Έστησε τη χειροποίητη παραγωγή της Κινέττας (2005), της πρώτης ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου. Δουλεύοντας το σενάριο για τη δική της ελληνική ταινία, έκανε την παραγωγή του Κυνόδοντα (2009), κι ύστερα, με τον Λάνθιμο στη θέση του παραγωγού, σκηνοθέτησε το Attenberg (2010). Την ταινία που την έβαλε να φτιάξει πάλι βαλίτσες, για πρεμιέρα στο διαγωνιστικό της Βενετίας, βραβείο για την πρωταγωνίστριά της, συμμετοχή στο Τορόντο, το Ρέικγιαβικ και το BFI του Λονδίνου, πριν να κάνει τα ελληνικά της αποκαλυπτήρια στο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Βεβαίως αναγνωρίζουμε το δικαίωμα του καθενός να παίρνει μια κάμερα και να καταγράφει τα βιώματα ή τα συμπλέγματά του. Αλλά το να έχει στηθεί μια παρεούλα η οποία προκλητικά προωθείται και μάλιστα μέσω του Υπουργείου Πολιτισμού είναι μια πραγματικότητα που προσβάλει πρώτα απ' όλους αυτούς που θέλουν να αποκαλούνται "άνθρωποι των τεχνών και των γραμμάτων". Μια ματιά στο διαφημιστικό της ταινίας που θα μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ, θα σας πείσει!

Δήμητρα Μυλωνά

3 σχόλια

  1. Είδα και τον Λάνθιμο με τον κυνόδοντα. Ως και τσόντα έριξε μέσα στα ίσια, ως και γάτα ξεκοίλιασε για να σοκάρει αλλά τελικά πήρε αυτό που πραγματικά άξιζε. Το δεξί μου (μην με πείτε προκατειλημμένο, γεγονός είναι που απλά το αναφέρω)...
    Κάθε στερημένο 40χρονο πιπόνι φοράει στραβά ένα καπέλο και γίνεται διανοούμενη του κώλου. Αλήθεια γιατί όλοι έχουν κάτι ονόματα που τα συναντάς μια στο εκατομμύριο? Ξέχασα όλοι εμείς είμαστε οι πολλοί και μαλάκες, ενώ αυτοί είναι οι εκλεκτοί και αυτό πρέπει να φαίνεται φυσικά και στο όνομα και στη μούρη (έκανε κι η μύγα κ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Λανθιμος εφτασε μεχρι τα οσκαρ με την ταινια του..τι εννοεις πηρε το δεξι σου...Τοσο μεγαλο το εχεισ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. +10 στην κριτική επιτέλους τα πράγματα με το όνομα τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.