«Το ελληνικό Δημόσιο δαπανούσε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο χωρίς κανέναν έλεγχο, χωρίς να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των μαθητών...
«Το ελληνικό Δημόσιο δαπανούσε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο χωρίς κανέναν έλεγχο, χωρίς να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών και χωρίς να ελέγχει την ποιότητα της εκπαίδευσης», είπε η Φώφη Γεννηματά. «Με έναν πρώτο εξορθολογισμό δαπανών, πρόσθεσε, το ελληνικό Δημόσιο το 2010 πλήρωσε 88 εκατομμύρια ευρώ και το 2011 προβλέπεται να δαπανήσει 73 εκατομμύρια ευρώ». Φώφη Γεννηματα.
Την αναμόρφωση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο εξωτερικό αξιώνει, με ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων (ΟΕΚ) Γερμανίας, με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου στις 22 Σεπτεμβρίου στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής (Μορφωτικών Υποθέσεων και Ελληνισμού της Διασποράς).
«Αν γίνει νόμος με τη σημερινή του μορφή, θα έχει ως αποτέλεσμα να στερήσει τα Ελληνόπουλα της Διασποράς από κάθε γλωσσικό και πολιτισμικό δεσμό με την Πατρίδα», τονίζεται -μεταξύ άλλων- στην ανακοίνωση, με τίτλο «Ανεξέλεγκτη η χρεοκοπία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό».
Η ΟΕΚ Γερμανία, έχοντας μελετήσει την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, επισημαίνει ότι οι συντάκτες του δεν έλαβαν υπόψη καμία από τις προτάσεις που είχε επεξεργασθεί το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ), μέχρι την ουσιαστική κατάργησή του, αλλά και των διακεκριμένων καθηγητών Βασίλειο Φθενάκη, από το πανεπιστήμιο του Μονάχου, Μιχάλη Δαμανάκη, διευθυντή του Εργαστηρίου Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών» (ΕΔΙΑΜΜΕ) του πανεπιστημίου Κρήτης κ.ά.
«Το Υπουργείο Παιδείας δεν έκανε κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς των Γονέων και των Κοινοτήτων στη Γερμανία. Προκλητικά αγνόησε παντελώς τις εποικοδομητικές τους προτάσεις, δεν καταδέχτηκε να απαντήσει ούτε σε ένα τους έγγραφο και δεν ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση σε ημερίδα για το θέμα», τονίζεται στην ανακοίνωση της ΟΕΚ Γερμανίας, που προτείνει πριν από την κατάργηση των υπαρχόντων σχολείων να προηγηθεί, τουλάχιστον, μια τριετής πιλοτική φάση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, όπως την προβλέπει το νομοσχέδιο.
«Δεν αξίζει τον κόπο να μαθαίνουμε πιά Ελληνικά; Ή μήπως η παρεχόμενη ως τώρα ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό παρήγαγε μισαλλόδοξους και εχθρούς της ειρηνικής συμβίωσης;», διερωτάται η ΟΕΚ Γερμανίας, απαντώντας στους συντάκτες του νομοσχεδίου που όπως τονίζει απευθύνεται «στους πολίτες του κόσμου, με όρους προώθησης της ειρηνικής συμβίωσης και συνεργασίας ατόμων και ομάδων διαφορετικής προέλευσης».
Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι το Υπουργείο Παιδείας, επί δεκαετίες, αρνήθηκε να προσλάβει για τις ανάγκες τις ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό μετανάστες εκπαιδευτικούς που σπούδασαν σε ξένα Πανεπιστήμια.
«Με ελαχιστοποίηση των πόρων, αλλά αξιοποίηση και πολιτική στήριξη του δυναμισμού της οργανωμένης ελληνικής Ομογένειας, σε συνεργασία με την Ορθόδοξη Εκκλησία στη Γερμανία, μπορούν να γίνουν θαύματα στον τομέα της εκπαίδευσης των Ελληνοπαίδων, αντί αυτά να απομονώνονται και να περιθωριοποιούνται. Η ΟΕΚ έχει καταθέσει ανάλογες προτάσεις, αλλά αγνοήθηκαν», καταλήγει η ανακοίνωση, με τη διαβεβαίωση ότι «οι φορείς των Γονέων και οι Κοινότητές τους θα σταθούν και μελλοντικά στο πλευρό των παιδιών τους και θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την Ελληνικότητά τους». (απε - μπε)
---------------------------------------
OSOUS DASKALOUS GNORISA STO EKSOTERIKO,
ΑπάντησηΔιαγραφήHTANE XASIKLHDES, OI PSHXOPA8EIS.
ME KOPOUS ESTHLA TA 2 MOU PAIDIA APO 6 XRONIA SE
ELLINIKO SXOLEIO, XORIS NA MA8OUNE ELLHNIKA..
GIATI DEN PROSLAMVANOUNE DASKALOUS APO TIS TOPIKES
KOINONEIES???
EINAI KAI PARAGOGIKO KAI OIKONOMIKO.
EPISHS APOFEVGOUME KAI TA SKOUPIDIA POU STELNOUNE APO
ELLADA KAI DOULEVOUNE 4 ORES THN EVDOMADA + OLES TIS AGEIES TOU KRATOUS FILOKSENIAS KAI TOU ELLHNIKOU MPOURDELOU.
LAKIS GALIOURIS.