Με πρόσκληση, από την ελληνική πλευρά, για νέο ραντεβού με τη διοίκηση της γερμανικής Siemens να συζητήσουν στην Αθήνα ή στο Μόναχο επανεκκι...
Ο κ. Βενιζέλος ενημέρωσε το υπουργικό συμβούλιο για τις τελευταίες κινήσεις που είχαν γίνει μετά την παραίτηση του υπουργού κ. Χάρη Παμπούκη, ο οποίος είχε αναλάβει την υπόθεση από τον Ιανουάριο του 2011, όταν ήταν ακόμα υπουργός Επικρατείας.
Για το όλο θέμα έχει, όμως, ενημερωθεί και ο πρωθυπουργός κ. Λουκάς Παπαδήμος.
Η κρατούσα άποψη και μεταξύ των υπουργών της νέας κυβέρνησης είναι να συμφωνηθεί, εξωδικαστικά, κείμενο κοινής αποδοχής με την καταβολή αποζημίωσης από τη γερμανική εταιρεία, πιθανότατα για ηθική βλάβη. Έγκυρες πηγές επιμένουν ότι έχει πέσει στο τραπέζι και το ποσό των 220 εκ. ευρώ. Η ελληνική πλευρά από την άλλη θα περάσει τη σύμβαση από τη Βουλή με την μεταλύτερη κομματική συναίνεση και πλειοψηφία, αφού την παρούσα κυβέρνηση στηρίζουν τρία κόμματα κλείνοντας οριστικά το θέμα και δηλώνοντας ότι αποδέχεται τις αιτιάσεις τις Siemens.
Ενδεικτικό του κλίματος που επικράτησε στο υπουργικό συμβούλιο είναι όσα ακούστηκαν από την πλευρά των αρμοδίων υπουργών, Υποδομών και Μεταφορών. Ειπώθηκε ότι η υπόθεση πρέπει να λυθεί, αφού εκκρεμούν έργα στα οποία εμπλέκεται η γερμανική εταιρεία. Το Ελεγκτικό Συνέδριο μάλιστα έχει από μήνες ελέγξει τη νομιμότητα των συμβάσεων για εγκατάσταση σηματοδότησης σε 7 σταθμούς του μετρό, ύψους 45 εκ. ευρώ και έχει δώσει το πράσινο φως.
Η όλη υπόθεση ετέθη στο υπουργικό της Πέμπτης από τον κ. Βενιζέλο, ο οποίος ενημέρωσε για τις ενέργειες, που έγιναν από τον περασμένο Αύγουστο, όταν ανέλαβε τη συνέχιση των συνομιλιών από τον προκάτοχο του, Χάρη Παμπούκη. Αυτές είχαν διακοπεί τον Ιούνιο σε μια ταραγμένη συνάντηση στο Μόναχο, όταν η γερμανική πλευρά είχε αντιδράσει στην περίπτωση επιβολής προστίμων, κάτι που είχε προωθηθεί από τον τότε υπουργό Δικαιοσύνης κ. Χάρη Καστανίδη. Ο κ. Βενιζέλος ενημέρωσε τους συναδέλφους του για το ραντεβού, που είχε κλειστεί στην Αθήνα με τον αντιπρόεδρο της γερμανικήςεταιρείας κ. Π. Σόλμεσεν στις αρχές Νοεμβρίου. Το ραντεβού αναβλήθηκε από τους γερμανούς με επιχείρημα ανειλημμένη υποχρέωσή τους, αλλά εικάζεται ότι εδώ υπάρχει και παρασκήνιο, που οφείλεται σε «άστοχη» - το λιγότερο - μεσολάβηση παράγοντα εκτός της χώρας. Γεγονός πάντως είναι ότι είχε δημιουργηθεί η εντύπωση στους γερμανούς ότι «υπάρχει αστάθεια και οτιδήποτε συμφωνηθεί δεν θα υλοποιηθεί στη συνέχεια από τη διάδοχη κατάσταση».
Τον λόγο στο υπουργικό της Πέμπτης πήρε και ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, ο οποίος ανέλυσε τους λόγους, που δεν υπέγραψε ποτέ την απόφαση Καστανίδη να επιβάλλει πρόστιμο στη Siemens, αφού αυτό θα δυναμίτιζε τις προσπάθειες για καταβολή αποζημίωσης γρήγορα και χωρίς την μεσολάβηση δίκης. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε από την ελληνική πλευρά δεν κατέθηκε αγωγή στη γερμανική ή την ελληνική Δικαιοσύνη κατά της εταιρείας. Τροχοπέδη προς αυτή την κατεύθυνση είναι και το γεγονός ότι δεν έγινε ποτέ πραγματογνωμοσύνη στη χώρα μας για το ύψος της ζημιάς, ενώ δεν υπάρχει καταδίκη για δωροδοκία οποιουδήποτε στελέχους της εταιρείας προς το παρόν. Η έλλειψη τέτοιων στοιχείων, τουλάχιστον για πολιτικά πρόσωπα οδήγησε και στο κλείσιμο της υπόθεσης και στην ελληνική Βουλή.
Από την άλλη η εκκρεμής αγωγή του ΟΤΕ κατά της Siemens δεν θα έχει σύντομα αποτελέσματα, ενώ εκκρεμεί και προσπάθεια συμβιβασμού. Ο γερμανικών πλέον συμφερόντων ΟΤΕ (DEUTSCHE TELECOM) ζητάει από τη επίσης γερμανική Siemens να του καταβληθεί αποζημίωση 57 εκ. ευρώ.
Η όλη υπόθεση είχε και πολιτικές προεκτάσεις, αφού είχε τεθεί και από την καγκελάριο κυρία Άγκελα Μέρκελ στον πρώην πρωθυπουργό, κ. Γ. Παπανδρέου, τότε είχε ακολουθήσει συνάντηση στο Μόναχο Παμπούκη - Σόλμεσεν και υπήρξε περίοδος, που οι δυο πλευρές είχαν βρεθεί πολύ κοντά στη συμφωνία. Είχαν, μάλιστα, ανταλλαγεί επιστολές, που όπως είχε αποκαλύψει το «Βήμα» έμπαιναν σε λεπτομέρειες για συμψηφισμό των απαιτήσεων με την προώθηση και νέων επενδύσεων από τη γερμανική εταιρεία στη χώρα μας. Το ίδιο είχε συμβεί και στα τέλη Οκτωβρίου, όταν είχε αναλέβει τις συνομιλίες ο κ. Βενιζέλος. Και τότε είχε αναφερθεί και ποσό, στο οποίο θα μπορούσαν να συμφωνήσουν οι δυο πλευρές. Τώρα με την τρίτη προσπάθεια εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς όλοι ελπίζουν σε αίσιο τέλος. Χωρίς να σημαίνει, όπως λένε γνώστες της υπόθεσης, ότι δεν υπάρχουν δυνάμεις που μάχονται να μη γίνει ποτέ αυτή η συμφωνία. Για πολλούς και ιδιοτελείς λόγους.
tovima.gr
Η Siemens ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΕΒΡΑΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΒΡΑΙΚΗ
ΚΑΙ Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΗΣ Ο ΖΙΜΕΝΣ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ
http://eleftheri-epistimi.blogspot.com/2010/06/siemens.html
Ο Ζίμενς (1816-1892) γεννήθηκε στο Λένθ (Lenthe, Germany) κοντά στο Ανόβερο της Γερμανίας. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος μιας εβραϊκής οικογένειας με 10 παιδιά (κατ’ άλλους τα παιδιά της οικογένειας ήταν 14).
Σπούδασε στο Βερολίνο στην σχολή μηχανικών του πυροβολικού. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στον Πρωσικό στρατό, έκανε τις πρώτες του επιτυχημένες εφευρέσεις.
Ο θάνατος του πατέρα του τον ανάγκασε να προσπαθήσει να αξιοποιήσει εμπορικά τις εφευρέσεις του. Έτσι ξεκίνησε να πουλά μικροεφευρέσεις, οι περισσότερες των οποίων ήταν ηλεκτροτεχνικές.
Το 1842, ενώ ήταν ακόμη στο στρατό, εκμεταλλεύτηκε βιομηχανικά μια μέθοδο επαργύρωσης και επιχρύσωσης με ηλεκτρικό ρεύμα. Αμέσως μετά αξιοποίησε έναν τύπο ηλεκτρικού τηλέγραφου.
Σε συνεργασία με τον μηχανικό Χόλσκ, έφτιαξαν μια εταιρεία που ονομαζόταν Ζίμενς και Χόλσκ.
Το κύριο αντικείμενό της ήταν οι τηλέγραφοι. Από αυτή την εταιρεία προέκυψε η σημερινή πολυεθνική.
Το 1849 φεύγει από το στρατό και πέφτει με όλες του τις δυνάμεις στην προώθηση της εταιρείας του. Ετσι το 1879 η εταιρεία του παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό τραίνο. Μεγάλη επιτυχία της εταιρείας του Ζίμενς. Έτσι αναλαμβάνει την κατασκευή του ηλεκτρικού τραμ του Βερολίνου το 1881. Μέχρι εκείνη την εποχή, τα τράμ τα έσερναν άλογα.
Ανέλαβε την κατασκευή του δικτύου τηλεγράφων της Ρωσίας. Τεράστιο έργο, αν λάβουμε υπ’ όψη τις δυσκολίες λόγω έλλειψης υποδομών, δρόμων κτλ.
Ο Ζίμενς ήταν πρακτικός άνθρωπος, ευφυής μηχανικός και ευφυής έμπορος. Συνέβαλε πολύ στην δημιουργία της υπηρεσίας κατοχύρωσης των ευρεσιτεχνιών.
Την μεγάλη εμπορική επιτυχία την οφείλει στην βελτίωση που κατάφερε να κάνει στους ηλεκτρικούς κινητήρες της εποχής. Έτσι πια οι ηλεκτρικοί κινητήρες ήταν αρκετά δυνατοί για να κινήσουν τα τραμ.
Από τότε πέρασαν πολλές δεκαετίες, οι ωραίες αγνές εποχές των εφευρετών πέρασαν και τώρα πια βρισκόμαστε στις σκοτεινές εποχές των πολυεθνικών και των σκοπιμοτήτων. Αλλά αυτά δεν είναι δουλειά του blog.