Γράφει ο Κοτανίδης Νίκος Σχης (ΠΖ) ε.α. Ποιο περιστατικό με τον Εύελπι, Αρχηγό της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων; Υπάρχει περιστατικό με...
Σχης (ΠΖ) ε.α.
Ποιο περιστατικό με τον Εύελπι, Αρχηγό της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων; Υπάρχει περιστατικό με το παλικάρι και δεν υπάρχει μείζον ζήτημα με τις «καθωσπρέπει» αφεντιές σας; Χάσατε το δάσος ως συνήθως και κοιτάζετε το δέντρο; Αυτό είναι το θέμα σας; Δεν μπορούσατε να βρείτε κάτι καλύτερο κύριοι προοδευτικοί για να «πουλήσετε»;
Μπορείτε να δείτε το θέμα από διαφορετική οπτική και τοποθετώντας στο βήμα του κατηγορούμενου τις πολιτικές και στρατιωτικές ηγεσίες από την μεταπολίτευση και μετέπειτα, παρελθούσες και παρούσες; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως αποκλειστικό επιχείρημά σας το Σύνταγμα των Ελλήνων, τους νόμους και στρατιωτικούς κανονισμούς;
Θέτω τα παρακάτω ερωτήματα.
Επιτρέπεται η προβολή και διάδοση πολιτικών απόψεων στις ένοπλες δυνάμεις; Για όσους γνωρίζουν πραγματικά τις ένοπλες δυνάμεις και όχι από αφηγήσεις, η απάντηση είναι περισσότερο από αυτονόητη. Απαγορεύεται σε όλους τους στρατιωτικούς η έκφραση πολιτικών πεποιθήσεων. Το μόνο δημοκρατικό δικαίωμα του έλληνα στρατιωτικού είναι η μυστική ψηφοφορία και εκεί τελειώνει το θέμα.
Ως ουσιαστικό γεγονός, το πολυτεχνείο δεν αφορά στην πάλη διαφορετικών πολιτικών απόψεων; Πάλη κατά της χούντας;
Είναι ή όχι οι νέοι παρορμητικοί; Οδηγούμενοι από τα συναισθήματά τους δεν πράττουν πρώτα και μετά σκέφτονται; Πώς περιμένετε να αντιδράσει ένας εικοσάχρονος όταν του βιάζουν τη ζωή και το κυριότερο την ψυχή; Κάποιοι από αυτούς πετάνε μολότωφ, άλλοι κάνουν καταλήψεις, άλλοι βανδαλισμούς, άλλοι παραιτούνται από όλα, άλλοι απλά τραγουδούν. Τραγουδούν έτσι, για αντίδραση, αντίδραση κατά του πολιτικού κατεστημένου το οποίο στο όνομα της δημοκρατίας κατέστρεψε την πατρίδα τους και έβαλε ταφόπλακα στο δικαίωμα να ονειρεύονται.
Οι πολίτες, στις αληθινές και όχι κατ’ επίφαση δημοκρατίες, έχουν δικαίωμα να πιστεύουν ότι επιθυμούν και να διατυπώνουν τις απόψεις τους; Ακόμη και οι «χουντικοί»; Ή μήπως η «χούντα» δεν είναι πολιτική άποψη; Αν δεν είναι, τότε πώς είναι δυνατό να είναι η αριστερή έκφραση του «χουντισμού», ο κομμουνισμός του αιμοσταγούς Στάλιν;. Αν ναι, γιατί τους λιθοβολείτε; Αφού τους λιθοβολείτε επί σχεδόν σαράντα χρόνια πώς μπορείτε να χαρακτηρίζεστε εσείς; Δημοκράτες;
Βγάλατε τα συμπεράσματά σας; Σίγουρα. Αλλά τα συμπεράσματα που σας βολεύουν. Από τη μεταπολίτευση και εξής, με τις εκδηλώσεις του πολυτεχνείου διεξάγεται πολιτική κατήχηση, πολιτικές ψυχολογικές επιχειρήσεις στις ένοπλες δυνάμεις. Σε ποιους; Σε αυτούς που δεν έχουν καμμία απολύτως σχέση με τα καμώματά σας των δεκαετιών του εξήντα και εβδομήντα. Κάθε φορά που κάνετε εκδηλώσεις για το πολυτεχνείο στα στρατόπεδα, βάζετε την πολιτική στις ένοπλες δυνάμεις. Και δεν διώκεται κανένας γι’ αυτό. Λες και σε αυτή την περίπτωση δεν ισχύουν οι νόμοι και στρατιωτικοί κανονισμοί. Αντιθέτως ζητάτε αίμα, τέτοια είναι η συνήθειά σας, για να διατηρήσετε τους θώκους σας. Αίμα νέων παιδιών με ιδανικά που είναι πολύ καλύτερα από εσάς, που είναι πολύ καλύτερα από ότι εσείς δεν μπορείτε καν να φανταστείτε. Δεν έχουν κανένα νόμιμο δικαίωμα να μιλάνε για σταγονίδια αυτοί που έφεραν τον κατακλυσμό στον ελληνικού λαό. Γιορτάζετε την επέτειο του πολυτεχνείου στις ένοπλες δυνάμεις, γιατί δεν γιορτάζετε και την επαναφορά της ομαλότητας στην Ελλάδα με την ήττα του κομμουνιστοσυμμοριτών; Επειδή τα γεγονότα του πρώτου οδήγησαν στην αποκατάσταση της δημοκρατίας; Ποιας δημοκρατίας; Ξέρετε τι λέει ο λαός για τη σημερινή δημοκρατία; Όποιον μιλά για πατρίδα και καθήκον τον αποκαλείτε «εθνικιστή», στην καλύτερη περίπτωση γιατί δεν ξέρετε τι σημαίνει πατρίδα και τι σημαίνει να δωρίζεις την ύπαρξη σου σε αυτήν.
Ή μήπως είναι μεγαλύτερης ιστορικής βαρύτητας η εξέγερση φοιτητών στο πολυτεχνείο το 73 από την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου, από την έναρξη του Μακεδονικού Αγώνα, από τον ένοπλο αγώνα της ΕΟΚΑ στην Κύπρο κατά των Βρετανών κατακτητών; Πότε γιορτάζονται αυτά στα σχολεία, γυμνάσια, λύκεια, πανεπιστήμια, στρατιωτικές σχολές;
Αποπομπή του Εύελπι Αρχηγού από τη Σχολή Ευελπίδων, ισοδυναμεί με πολιτική δίωξη, για πολιτικές απόψεις που ουδέποτε διατύπωσε και ουδέποτε ενστερνίστηκε, αλλά αγγόγγυστα του τις φορτώνετε στους ώμους του! Θα μπορούσατε να καταλάβετε την παρόρμησή του μόνο αν γινόσαστε ευέλπιδες όχι της στρατιωτικής σχολής αλλά της πατρίδας.
Ναι, γνωρίζω εκ των προτέρων τις «δημοκρατικές» απαντήσεις σας οι οποίες κατά την προσφιλή σας συνήθεια θα περιοριστούν στο λιθοβολισμό του προσώπου και όχι στα επιχειρήματα. Στην υπεκφυγή, με τον εύκολο δημαγωγικό ελιγμό της τοποθέτησης ανύπαρκτης κομματικής ταμπέλας. (olympia.gr)
--------------------------
Νομίζω ότι σε μία περίοδο που επιχειρείται η πλήρης αποδόμηση του κράτους και του στρατού επίσης, δεν είναι ότι καλύτερο και για τον στρατό και για όλο το έθνος να προχωράει στο απονενοημένο διάβημα "τοις κείνων ρήμασι πειθόμενος ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ικανά στελέχη πρέπει να παραμένουν ,το ίδιο και οι έμπειροι αξιωματικοί.
Στην περίπτωση του εύελπι ,άσχετα με την βαρύτητα του παραπτώματος ,πιστεύω ότι θα έπρεπε να βρεθεί μία φόρμουλα ώστε να παραμείνει στο στράτευμα ,αφού σαν ικανός που αποδεδειγμένα είναι ,μπορεί να προσφέρει.
Η πειθαρχία στο στράτευμα είναι απαραίτητη ,αλλά δεν είναι αυτοσκοπός.Αυτοσκοπός είναι η φύλαξη και η σωτηρία της πατρίδος που στην προκειμένη περίπτωση δεν επιτυγχάνεται γιατί η νέα τάξη πραγμάτων που υποτίθεται ότι ψηφίσαμε και εγκρίνουμε, έχει τελείως διαφορετικούς στόχους.
Η έλλειψη πειθαρχίας θεωρητικά τουλάχιστον θα μπορούσε να καταστρέψει το στράτευμα ,αλλά στην προκειμένη περίπτωση το παράπτωμα είναι κυριολεκτικά αστείο.
Εννοώ ότι δεν αρνήθηκε να υπακούσει εντολές όπως συνέβη κάποτε με έναν άλλο εύελπι που είχε δηλώσει ότι υπακούει εντολές μόνο από τον Χαρίλαο Φλωράκη!!!
Νομίζω στις στρατιωτικές σχολές οι ευέλπιδες ,δόκιμοι,ίκαροι είναι περισσότερο αδέλφια παρά συμμαθητές.Όπως στις οικογένειες και τα σόγια συνυπάρχουν αγάπη με διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις έτσι θα μπορούσε να συμβαίνει και στον στρατό.
Αυτά που λένε για πολιτικές συζητήσεις και εφημερίδες στον στρατό είναι νομίζω καθαρά θεωρητικά.
Οι Αμερικανοί καμαρώνουν για τις στρατιωτικές ιδιοφυίες τους ,εμείς γιατί πρέπει να διώχνουμε τους άξιους?
Ίσως υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά ζητήματα να απασχολήσουν την στρατιωτική μας ηγεσία. Το να καταπίνουμε την κάμηλον και να δυϊλίζουμε τον κώνωπα ,δεν λύνει προβλήματα μακροπρόθεσμα τα δημιουργεί!