Προτείνει να στηθούν κρεμάλες για έναν εκπρόσωπο από κάθε κατηγορία (πολιτικό, εισαγγελέα, δεσπότη κ.λπ.), χωρίς όμως να διευκρινίζει σε ποι...
Η συνέντευξη στον Πάνο Μπαίλη:
Πως η Ελλάδα θα βγει από το σημερινό τέλμα; Για τους ειδικούς οι απαντήσεις ποικίλουν. Για τους πολιτικούς οι απαντήσεις «κρύβονται» πίσω από το αυστηρό κομματικό συμφέρον και τις προσωπικές φιλοδοξίες. Για τον πιο- κατά γενική ομολογία- τολμηρό και «επαναστάτη Ιεράρχη- τον τέως Ζακύνθου και νυν μητροπολίτη Δωδώνης κ.Χρυσόστομο, η απάντηση είναι απλή: ‘Από την Βασιλίσσης Σοφίας και έως τις στήλες του Ολυμπίου Διός να στηθούν κρεμάλες για έναν δεσπότη, ένα πολιτικό, ένα εισαγγελέα…» Και γενικώς να στηθούν κρεμάλες για έναν εκπρόσωπο «κάθε σιναφιού».
Ο μητροπολίτης ο οποίος προκάλεσε σοκ στις τάξεις της Ιεραρχίας με την απόφαση του να παραιτηθεί από την θέση του μητροπολίτη Ζακύνθου , μόλις 70 χρόνων και απόλυτα υγιείς, και να πάρει τον τίτλο του Δωδώνης, αποσπώντας όμως τα εύσημα του απλού λαού αλλά και του προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια, ή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ.Θ.Πάγκαλου.
Ο κ. Χρυσόστομος, σε μια συνέντευξη στο Travel Times που θα συζητηθεί, δηλώνει χωρίς περιστροφές οτι «δεν έχει πρόβλημα με τον χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους», χαρακτηρίζει ευγενή τον Γιώργο Παπανδρέου, ενώ «δικαιολογεί» τους δανειστές μας που ζητούν εγγυήσεις από τους Έλληνες πολιτικούς.
-Η Εκκλησία ανταποκρίνεται σήμερα στις προκλήσεις των καιρών;
Προσφέρει αυτό που μπορεί. Δεν έχει τη δυνατότητα για κάτι παραπάνω. Και δεν την έχει δώσει πιο πολλά. Όχι γιατί αρνείται αλλά γιατί έχουν μειωθεί σημαντικά τα έσοδα. Πολλά ακίνητα που απέφεραν έσοδα ,πλέον δεν νοικιάζονται, ενώ και τα έσοδα από το «παγκάρι» έχουν μειωθεί κατακόρυφα.
-Πρέπει η Εκκλησία σήμερα να έχει λόγο στις πολιτικές εξελίξεις;
Παλαιότερα κατηγορούσαμε τον μακαριστό Χριστόδουλο ότι ασχολούνταν με την πολιτική. Όπως και τότε έτσι και τώρα είμαι αντίθετος σε κάθε προσπάθεια της Εκκλησίας να εμπλέκεται στην πολιτική. Ο προκάτοχος του Χριστόδουλου ο μακαριστός Σεραφείμ, μας έλεγε: ο κληρικός δεν πολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται ,αλλά μόνο πορεύεται.
-Έχει έρθει η ώρα για τον χωρισμό Εκκλησίας –Κράτους;
Παλιά –πολύ παλιά η καραμέλα αυτή. Και όσο και αν την γλύφουν δεν πρόκειται να τελειώσει. Να θυμίσω σε όλους ότι όταν κάποτε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε θέσει ζήτημα χωρισμού Εκκλησίας –Κράτους στον τότε αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ , τότε αυτός ( ο Σεραφείμ) του απάντησε: Αν θέλετε το συζητάμε τώρα. Ο Καραμανλής όμως δεν το συζήτησε. Εγώ πολλές φορές το έχω πεί ότι η Εκκλησία θα πρέπει μόνη της να θέσει το ζήτημα του χωρισμού. Όμως το θέμα δεν έχει ανοίξει από μια αδικαιολόγητη φοβία. Στη φοβία και την ανασφάλεια που νιώθει ο καθένας από μας οφείλεται αυτή η μη αντιμετώπιση του θέματος. Εκτιμησή μου είναι ότι η πολιτεία δεν θα ανοίξει το θέμα γιατί είναι αυτή που νομοθετεί τα πάντα για την Εκκλησία, από την εγκατάσταση του μητροπολίτη, ως τον διορισμό παπάδων. Ποιος θα απεμπολήσει αυτά τα δικαιώματα;
-Η Παιδεία όπως είναι σήμερα διαρθρωμένη μπορεί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των νέων;
Το πρόβλημα είναι σύνθετο , όπως το κακό ξεκινάει από τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ. Για παράδειγμα εισάγεται κάποιος στη Θεολογία γιατί απέτυχε να πετύχει στην Φιλοσοφική, και γίνεται καθηγητής και διδάσκει θρησκευτικά που δεν πίστεψε ποτέ. Γνωρίζω περίπτωση καθηγητή ο οποίος διδάσκει θρησκευτικά και λέει στους μαθητές: εγώ παράδωσα αυτά που λέει το βιβλίο. Δεν τα πιστεύω. Εσείς κάνετε ότι θέλετε. Έτσι, προφανώς ο μαθητής που μούντζωσε προς την εξέδρα των επισήμων, να νόμισε ότι ήταν και ο καθηγητής του εκεί.
-Εξ αιτίας της κρίσης που βιώνουμε ως χώρα οι ξένοι ζητούν ολοένα και περισσότερες εγγυήσεις…
Γιατί να μην υπάρχουν εγγυήσεις. Σου δίνουν χρήματα και πρέπει να τηρήσεις κάποιους όρους. Πρέπει να δεσμευτείς ότι θα τα επιστρέψεις.
-Η συγκυβέρνηση;
Αναγκαίο κακό.
-Τι έφταιξε και φτάσαμε ως εδώ;
Η ηθική έκπτωση. Κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτή. Κανείς διεθνής οργανισμός και γι΄αυτό και τρέχουμε και δεν φτάνουμε.
-Συμφωνείτε με τη φράση «μαζί τα φάγαμε»;
Ναι. Όταν κάποιος δημόσιος λειτουργός παίρνει μίζα για να καλύψει μια παρανομία για κάποιον για παράδειγμα που χρωστάει στην εφορία, και έχει κάλυψη πολιτική γι΄αυτό , αυτός δεν έχει συμμετοχή στο φαγοπότι;
-Πολλοί μιλούν για το τέλος της πολιτικής και των πολιτικών…
Γιατί θέλουν μια χούντα;
-Πως μπορούμε να βγούμε από την σημερινή κατάσταση;
Θα πρέπει να φτιαχτούν κρεμάλες από τη Βασιλίσσης Σοφίας ως τις στήλες του Ολυμπίου Διός ώστε να κρεμαστούν: ένας δεσπότης, ένας εισαγγελέας, ένας υπουργός, ένας μηχανικός, ένας γιατρός, ένας εφοριακός, ένας πανεπιστημιακός , ένας από κάθε σινάφι και πέντε δημοσιογράφοι. Η Εκκλησία κρέμασε ένας δεσπότη. Οι άλλες θέσεις περιμένουν τους υπόλοιπους.(Όπου κρεμάλες ο ιεράρχης δεν κυριολεκτεί αλλά εννοεί ότι θα πρέπει όλοι οι παραπάνω να απογυμνωθούν με σκληρό τρόπο από τις εξουσίες του).
Επίσης θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με ένα ευρώ λιγότερο, από όσα βγάζομε. Και επίσης θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι την ανάγκη για επιστροφή στις ρίζες.
-Ως πρόεδρος της συνοδικής επιτροπής για τον θρησκευτικό τουρισμό, εκτιμάτε ότι υπάρχει μέλλον στον τομέα αυτόν για την Ελλάδα;
Βεβαίως, και αυτό δείχνουν όλα τα μέχρι τώρα στοιχεία. Οι ομόδοξοι λαοί και κυρίως οι Ρώσοι δείχνουν ενδιαφέρον για τα θρησκευτικά μνημεία της χώρας μας. Όμως θα πρέπει η Πολιτεία να δει το θέμα απλούστευσης έκδοσης της βίζας για τους Ρώσους. Η Τουρκία έχει καταργήσει την βίζα και ο αριθμός των επισκεπτών έχει καταρρίψει όλα τα ρεκόρ.
-Πως θα κρίνατε τον Γιώργο Παπανδρέου;
Έχω γνωρίσει και τους τρείς Παπανδρέου. Τον Γεώργιο, τον Ανδρέα και τον Γιώργο. Μπορώ να πω ότι και οι τρείς ήταν ευγενείς και με καλές προθέσεις. Αλλά πολλές φορές οι συγκυρίες δεν είναι υπέρ των καλών προθέσεων. Κάποιες φορές χρειάζεται να χτυπήσεις και το χέρι στο τραπέζι. Παράδειγμα ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το έκανε αυτό σε αντίθεση με τον νεότερο.
-Ο κ Σαμαράς;
Έχεα τις προϋποθέσεις. Δεν ξέρουμε όμως να θα πετύχει η όχι αν δεν τον αφήσουμε.
-Πριν από λίγο καιρό ο οικουμενικός Πατριάρχης κ.Βαρθολομαίος συμπλήρωσε 20 χρόνια στον θρόνο του Φαναριού.
Ο κ. Βαρθολομαίος, υπηρέτησε δίπλα σε μεγάλους δασκάλους και απέκτησε πείρα και γνώσεις. Ενώ, σ ΄αυτά προστέθηκε και ο δυναμισμός της ηλικίας .Έτσι ανέδειξε το πρόβλημα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Χάλκης με αποτέλεσμα όλες οι κυβερνήσεις να βάζουν όρο διευθέτησης αυτών των προβλημάτων , ώστε να ενταχθεί η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και βεβαίως δεν πρέπει να αγνοήσει κανείς τους παγκόσμιους επαίνους που απέσπασε για τις δράσεις του για την προστασία του περιβάλλοντος.
-Πριν από λίγους μήνες αποφασίσατε να παραιτηθείτε από τον επισκοπικό Θρόνο της Ζακύνθου ,αν και το ισόβιο του μητροπολίτη του έδινε το δικαίωμα να συνεχίσετε…
Εγώ όπως είχα δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο , στα 70 χρόνια θα άφηνα τον θρόνο μου σε κάποιον νεώτερο. Όπως είχα δηλώσει τότε , σκοπός και βαθειά μου πίστη είναι ότι θα πρέπει να παραιτούμεθα όσο έχουμε σώας τα φρένας. Και πρέπει να πώ ότι ήταν συγκινητικές οι αντιδράσεις από όλους. Υπέρ της απόφασης να παραιτηθώ ,ετάχθη ο πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας με μια συγκινητική επιστολή. Ο κ. Θεόδωρος Πάγκαλος μου τηλεφώνησε και μου δήλωσε πως όσοι είχαν ακούσει για την αποφασή μου να παραιτηθώ είμαστε περήφανοι και αισθανόμαστε δικαιωμένοι. Θετική ήταν και η άποψη της κ. Αννας Διαμαντοπούλου η οποία μου τηλεφώνησε. Ενώ χιλιάδες είναι τα μηνύματα που φτάνουν σε μένα από απλούς πολίτες. Δεν μπορεί ο δικαστικός η καθηγητής να βγαίνει στη σύνταξη στα 67 του χρόνια. Εμείς που δουλεύουμε και Σαββατοκύριακα και τις Γιορτές γιατί να είμαστε ισόβιοι;
www.traveltimes.gr
--------------------------------------
>Έτσι ανέδειξε το πρόβλημα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Χάλκης με αποτέλεσμα όλες οι κυβερνήσεις να βάζουν όρο διευθέτησης αυτών των προβλημάτων , ώστε να ενταχθεί η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.<
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιες "όλες" οι κυβερνήσεις, οι ελληνόφωνες; Καμμία δεν έχει βάλει κανέναν όρο για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ. Εδώ την Κύπρο δεν αναγνωρίζει, η οποία είναι κράτος-μέλος της ΕΕ και η ΘΣΧ μας μάρανε!
Θα ήθελα να τονίσω ακόμη μία φορά, διότι γίνεται σκόπιμη εκμετάλλευση του ζητήματος, ότι για την Ελλάδα, το θέμα της επαναλειτουργίας της ΘΣΧ δεν μπορεί να θεωρηθεί ως εθνικό και να μπει σε ίση μοίρα με την αμφισβήτηση των χωρικών υδάτων, την υφαλοκρηπίδα κλπ. Η ΘΣΧ είναι σχολείο τουρκικό και ουσιαστικά δεν μας αφορά σαν κράτος. Δυστυχώς, οι Τούρκοι έχουν αντιληφθεί ότι εδώ το πλασάρουν σαν εθνικό θέμα και ζητούν ανταλλάγματα στην Θράκη, για να επιστρέψουν την επαναλειτουργία της Σχολής. Ο Βαρθολομαίος, ο οποίος ενδιαφέρεται για το Φανάρι και ό,τι έχει να κάνει μ' αυτό, συμβουλεύει να το "συζητήσουμε" με τους Τούρκους (αν είναι δυνατόν!), δηλαδή, να δώσουμε και "κάτι", αν χρειασθεί, για την επαναλειτουργία της ΘΣΧ. Τούρκος είναι, την δουλειά του κάνει. Ο καθένας κοιτάζει τα συμφέροντά του.
Ο πρώην Ζακύνθου, πιστός δούλος του Φαναρίου, όπως και ο Ιερώνυμος και σφοδροί πολέμιοι του μακαριστού Χριστόδουλου, ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ, θέτει έτσι που θέλει ο Βαρθολομαίος το θέμα.