__________Ατενίζοντες με αγωνία την κατάσταση, η οποία επικρατεί σήμερα στον εκκλησιαστικό χώρο, αισθανθήκαμε την ανάγκη να απευθυνθούμε σ...
___________Δεν είχαμε την πρόθεση να δώσουμε ευρύτερη δημοσιότητα τό κείμενο αυτό γιά λόγους δεοντολογίας, καθ΄όσον οσάκις αναφερόμεθα στην Εκκλησιαστική μας Αρχή δεν πρέπει να δημοσιεύουμε τα κείμενά μας πρίν αποφανθή επ' αυτών η Ιερά Σύνοδος. Παρά ταύτα κάποιος Αδελφός Αρχιερεύς, εξ εκείνων που παρέλαβον τήν αναφοράν μας, εθεώρησε καλό να γνωστοποιήσει τό κείμενο πρός τό Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων "Amen.gr", τό οποίο και τήν δημοσίευσε αποσπασματικά καί με δικά του σχόλια την 1η Μαρτίου ε.έ. Δεν παραλείπω να σημειώσω, ότι τό "amen.gr" σχολιάζει τό κείμενό μας με ένα ήπιο μεν αλλ εν τούτις ειρωνικό τρόπο. Είναι όμως γνωστό, ότι στον Ελλαδικό χώρο το "amen.gr" εκφράζει τις απόψεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και γι΄αυτό δικαιολογούμε τον συντάκτη του σημειώματος και αγαπητό μας φίλο κ. Παπαχρήστου.
___________'Επειτα από την τροπή αυτή καθίσταται αναγκαίο πλέον να δημοσιοποιήσουμε ολόκληρο το κείμενο της αναφοράς μας, ώστε να λάβει γνώση το Πλήρωμα της Εκκλησίας, δηλ. οι ευσεβείς χριστιανοί, όσοι δηλ. αγωνιούν για τα προβλήματα της εκκλησιαστικής Κοινότητος των Ορθοδόξων.
____________Πρίν κλείσουμε τις γραμμές αυτές θα ηθέλαμε να σημειώσουμε και ένα σχόλιο γύρω από το ζήτημα της Μεταπατερικής Θεολογίας. Στο "amen.gr" είδαμε να δημοσιεύεται το Μήνυμα του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος, αγαπητού δε Αδελφού και συμμοναστού μας άλλοτε, κ. Ιγνατίου με την ευκαιρία της Κυριακής της Ορθοδοξίας. Εκεί μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος αναφέρεται και στην Μεταπατερική Θεολογία, λέγει δε επί λέξει τά εξής:
Δεν υπάρχει μεταπατερικότητα ξεκομμένη από τη διαχρονική διδασκαλία των Αγίων Πατέρων, ξεκομμένη από την αιώνια Αλήθεια της Ορθοδοξίας. Αυτό, που κάποτε καλούμε «μεταπατερική», δεν είναι «αντιπατερική» θεολογία, αλλά θεολογία «μετά», δηλ. μ α ζ ί με τους Αγίους Πατέρες.
_________Ομολογούμε πως αυτή η διευκρίνηση του Αγίου Δημητριάδος μας ικανοποιεί αρκετά, διότι έτσι τα πράγματα μπαίνουν σε κάποια λογική σειρά. Παρά ταύτα θα μας επιτρέψει ο Αδελφός μας να παρατηρήσουμε ότι η πρόθεση "μετά", όταν χρησιμοπιείται στον όρο "μεταπατερική Θεολογία" δεν σημαίνει μ α ζ ί με τους Πατέρες! 'Αλλο είναι τό νόημά της! 'Οταν θα πούμε "μετά των Αγίων.." σημαίνει μαζί με τους Αγίους! Όταν όμως λέμε "μετά τήν εικόνα του δείνος Αγίου" εννοούμε κατόπιν, επειτα από την εικόνα του δείνος Αγίου, όπως ακριβώς όταν λέμε "μετά Χριστόν", εννούμε την εποχή έπειτα, ύστερα, μετά την έλευση του Χριστού". Όταν λέμε "μετά το πρώτο φανάρι..." εννοούμε έπειτα από τό πρώτο φανάρι κ.ού.κ. Η παρέμβαση λοιπόν του Σεβ. Δημητριάδος πιστοποιεί αυτό ακριβώς το οποίον υποστηρίζει η ελαχιστότητά μας, ότι δηλ. τό ζήτημα της Μεταπατερικής Θεολογίας χρειάζεται συζήτηση και άρα με το δικό του εκφραστικό τρόπο επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας.
_________Να λοιπόν η αναφορά μας πρός τήν Ιερά Σύνοδο.
Αίγιον, 7 Μαρτίου 2012
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΔΩ
------------------------------
ΛΙΓΟ ΑΡΓΑ ΞΥΠΝΗΣΕΣ ΠΑΤΕΡ.. ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΥ ΠΟΥ ΒΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΛΥΨΑΤΕ ΤΟΝ ΓΑΠ ΚΑΙ ΣΥΝΔΡΑΜΑΤΕ ΙΣΩΣ ΑΘΕΛΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΞΥΠΝΗΣΑΤΕ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΥΝΤΕΣ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΩΘΕΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΤΙ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ..ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΝΑ ΛΑΤΡΕΥΕΤΑΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ..
ΑπάντησηΔιαγραφή