Στις 13 Μαϊου 1912 ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποιεί με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του...
Στις 13 Μαϊου 1912 ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποιεί με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα.
Ο Δημήτριος Καμπέρος (1883-1942) υπήρξε από τους πρωτοπόρους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Πατρίδα μας. Είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ότι την ίδια ημέρα με αυτήν που εκτελεί την πρώτη στρατιωτική πτήση στην Ελλάδα, ιδρύεται η πολεμική αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου, γνωστή ως R.A.F.
Ο Καμπέρος ήταν αρχικά αξιωματικός του πυροβολικού και ένας από τους έξι Έλληνες αξιωματικούς που εστάλησαν για αεροπορική εκπαίδευση στην Γαλλία το 1911. Εκεί ύστερα από δίμηνη εκπαίδευση, παίρνει το πτυχίο του χειριστή, γίνεται ο πρώτος έλληνας αεροπόρος και επιστρέφει στην Πατρίδα. Στις 13 Μαϊου του 1912 πραγματοποιεί την πρώτη πτήση με στρατιωτικό αεροπλάνο στην Ελλάδα, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους κι ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο, πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.
Λίγο πριν από την έναρξη των Βαλκανικών πολέμων, ο ήδη πεπειραμένος Καμπέρος στις 5 Οκτωβρίου 1912 (πρώτη ημέρα πολεμικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλία) ανέλαβε πρωτοβουλία και πραγματοποίησε την πρώτη αναγνωριστική αποστολή με αεροπλάνο. Γίνεται εκείνη την μέρα η πρώτη αεροπορική αναγνώριση εχθρικών Τουρκικών θέσεων στην Τσαριτσάνη από τον Καμπέρο που παρείχε πολύτιμες πληροφορίες στο Γενικό στρατηγείο. Οι αναγνωρίσεις αυτές συνεχίστηκαν σε όλη την διάρκεια του Α΄ Βαλκανικού πολέμου, με τους τολμηρούς αεροπόρους μας να ρίχνουν και μικρές αυτοσχέδιες βόμβες στις Τουρκικές θέσεις (πρώτος αεροπορικός βομβαρδισμός) που βέβαια δεν προκαλούσαν ζημιές η θύματα, αλλά όμως έριχναν το ηθικό του Τουρκικού στρατού.
Με το πέρας του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (1918) απασχολήθηκε ως εκπαιδευτής νέων αεροπόρων και για ένα διάστημα διατέλεσε διοικητής της Σχολής Ικάρων. Πέθανε από κακουχίες και ασιτία την περίοδο της Κατοχής.
Λόγω των ριψοκίνδυνων πτήσεών του, του δόθηκε το παρατσούκλι Τρελοκαμπέρος, το οποίο αργότερα έγινε λαϊκή έκφραση που δηλώνει αλλόκοτη συμπεριφορά. Η προσφώνηση πέρασε στη λαϊκή γλώσσα με επανανάλυση της κλητικής Τρελοκαμπέρο σε ονομαστική θηλυκού (τρελοκαμπέρω) για σκωπτικό χαρακτηρισμό γυναικών.
www.stoxos.gr
-----------------------------------
ZHTO H POLEMIKH AEROPORIA .ZHTO TO ETHNOS .
ΑπάντησηΔιαγραφήarbanitis palikapis
ΑπάντησηΔιαγραφή