Οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού σε γυμνάσια και λύκεια είναι τόσο μεγάλες, που πολλά παιδιά εδώ και δύο μήνες δεν έχουν κάνει ούτ...
«Τα τελευταία δύο χρόνια τα ακριτικά νησιά είδαν τον πληθυσμό τους να αυξάνεται λόγω της οικονομικής κρίσης. Τώρα πάνε να μας γυρίσουν στο μηδέν, καθώς οι γονείς, βλέποντας την τραγική κατάσταση στο χώρο της Παιδείας, εκτός όλων των άλλων προβλημάτων, θέλουν να εγκαταλείψουν ακόμα μια φορά τη γενέτειρά τους», αναφέρει ο δήμαρχος της Νισύρου κ. Νικόλαος Καρακωνσταντίνος. «Η αποκέντρωση είναι μια απάντηση στην κρίση, αλλά θέλει υποδομές, κάτι που δυστυχώς τα νησιά μας στερούνται όχι μόνο τώρα, εν καιρώ κρίσης, αλλά και την εποχή που τα οικονομικά της χώρας ήταν πολύ καλύτερα».
Με ελλείψεις σε βασικά μαθήματα, το γυμνάσιο-λύκειο στο Καστελλόριζο υπολειτουργεί συμπληρώνοντας 2-3 ώρες διδασκαλίας καθημερινά. Από το νησί απουσιάζουν δύο φιλόλογοι, ένας καθηγητής πληροφορικής και εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως το αντιμετωπίζει ένας εκ των δύο μόνο μαθητών της Γ' Λυκείου, ο οποίος δεν διδάσκεται την Ανάπτυξη Εφαρμογών, υποχρεωτικό μάθημα που εξετάζεται στις Πανελλήνιες στην Τεχνολογική Κατεύθυνση. Η μητέρα του μαθητή, κ. Αμαλία Γαβριηλίδου, μιλώντας στον «ΤτΚ» δηλώνει απελπισμένη: «Σκεφτήκαμε μέχρι και να μετακομίσουμε στη Ρόδο για να συνεχίσει το παιδί κανονικά τα μαθήματά του. Είναι μεγάλη οικονομική αιμορραγία για το σπίτι μας, όμως γονείς είμαστε κι έχουμε αγωνία για το μέλλον του παιδιού μας. Ο Κωνσταντίνος όμως δεν θέλει. Ζητάει μόνο να συμπληρωθούν τα κενά του σχολείου του. Αυτό μόνο μας κρατάει στο νησί. Η μετακόμιση θα είναι πολιτισμικό σοκ για το παιδί»
Πριν από μερικές μέρες, μαθητές, καθηγητές και γονείς έκλεισαν συμβολικά το σχολείο διαμαρτυρόμενοι για τα κενά. Προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με όλους τους αρμόδιους φορείς, ουσιαστική απάντηση όμως δεν ήρθε ποτέ. «Η μοναδική αντίδραση ήρθε από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσων. Ο πρόεδρος πρότεινε ως λύση, μιας και δεν είναι αρμοδιότητά του οι προσλήψεις, να διδάσκεται ο μαθητής μέσω τηλεδιάσκεψης», αναφέρει η διευθύντρια του σχολείου Μπέττυ Μούζακ. «Πολύ καλή ιδέα αν έχεις τις υποδομές για γρήγορο Ιντερνετ. Ο καθηγητής από τη Ρόδο έκανε παράλληλα μάθημα σε τέσσερις μαθητές, το δικό μας και άλλους τρεις από την Πάτμο, τη Νίσυρο και τη Λέρο. Το αποτέλεσμα ήταν να πέφτει το Ιντερνετ συνέχεια και το παιδί να καταλήξει εκνευρισμένο που δεν μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα».
Αν και προτεραιότητα στο νησί είναι οι μαθητές που δίνουν Πανελλήνιες, οι γονείς επισημαίνουν ότι ούτε οι άλλες τάξεις κάνουν μαθήματα. «Δεν μιλάμε για Τεχνολογία και Μουσική, που τα δικά μας παιδιά δεν έχουν καν πρόσβαση, αλλά ούτε τα ελληνικά δεν μαθαίνουν. Ο μικρός μου γιος μόλις μπήκε στην Α' Γυμνασίου και δεν υπάρχει καθηγητής για Αρχαία. Κόβουν το μέλλον στα παιδιά μας, στερώντας τους ίσες ευκαιρίες με όσους μένουν σε μεγάλες πόλεις», συνεχίζει η κ. Γαβριηλίδου.
Η Στέλλα Μαυρουδή είναι 17 χρόνων. Τον Μάιο δίνει πανελλήνιες εξετάσεις και εδώ και δύο εβδομάδες δεν διδάσκεται Ιστορία Κατεύθυνσης, στην οποία θα εξεταστεί στο τέλος της χρονιάς. Υπήρχε φιλόλογος στο Γυμνάσιο-Λύκειο των Φούρνων, η οποία όμως μετατέθηκε και τώρα τα παιδιά της Θεωρητικής Κατεύθυνσης βρίσκονται στον «αέρα». «Η δική μου περίπτωση είναι το λιγότερο. Συμμαθητές μου στην Τεχνολογική Κατεύθυνση διδάσκονται μόνο δύο από τα πέντε εξεταζόμενα μαθήματα. Έχουμε κάνει κατάληψη στο σχολείο, αλλά κανείς δεν φαίνεται να συγκινείται», τονίζει στον «ΤτΚ», η 17χρονη μαθήτρια.
Τα παιδιά στο σχολείο έχουν προχωρήσει σε κατάληψη και μάλιστα επισκέφθηκαν το δήμαρχο και ζήτησαν άμεση επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Μας λένε ότι κανένας αναπληρωτής καθηγητής δεν δέχεται να έρθει στο νησί μας. Είναι δυνατόν με τέτοια ανεργία να αρνούνται το διορισμό επειδή είμαστε μικρό νησί; Όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, όμως, πρέπει να λυθεί άμεσα», επισημαίνει η Στέλλα. Όσον αφορά τη λύση της τηλεδιάσκεψης, η απάντησή της έρχεται άμεση: «Η τεχνολογία πάντα βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις. Μόνο που το νησί μας το χειμώνα πολλές φορές δεν έχει καν ηλεκτρικό ρεύμα. Η φυσική παρουσία ενός καθηγητή είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη».
Το σχολείο στους Φούρνους έχει 49 παιδιά, από τα οποία τα 23 φοιτούν στο Λύκειο. Οι απουσίες των εκπαιδευτικών είναι ηχηρές, καθώς δεν υπάρχει μαθηματικός, καθηγητής πληροφορικής, χημείας, οικονομολόγος και υπάρχει έλλειψη σε φιλολόγους. Έξι παιδιά βρίσκονται στη Γ' Λυκείου και μετά από δύο μήνες που έχουν ανοίξει τα σχολεία, υπάρχουν μαθήματα που δεν τα έχουν διδαχθεί καθόλου. Όταν ξεκίνησε η χρονιά, τα παιδιά ήταν επτά, όμως το ένα μετακόμισε στη Σάμο με την οικογένειά του για να συνεχίσει κανονικά τα μαθήματά του. «Όλοι οι γονείς ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους. Ένας είχε τη δυνατότητα να φύγει, οι υπόλοιποι τι θα κάνουν; Θα καταδικάσουν τα παιδιά τους;», αναρωτιέται η διευθύντρια του σχολείου Μαριάνθη Κάρλα-Ρούσου.
Η Ικαρία με τρία σχολεία κι ένα επαγγελματικό λύκειο αντιμετωπίζει ακριβώς τα ίδια προβλήματα, αφήνοντας μετέωρους 600 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η βασική έλλειψη έγκειται στην απουσία οικονομολόγου, ο οποίος θα μπορούσε να καλύψει και τα κενά στους γειτονικούς Φούρνους. Τα παιδιά που έχουν επιλέξει Τεχνολογική Κατεύθυνση δεν διδάσκονται ένα μάθημα, ενώ ουσιαστικά τους απαγορεύουν την είσοδο στις οικονομικές σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς δεν μπορούν να επιλέξουν το σχετικό μάθημα επιλογής για τις Πανελλήνιες. Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν τα παιδιά που φοιτούν στο ΕΠΑΛ της Ικαρίας, καθώς υπάρχει κατεύθυνση Οικονομικών, η οποία παραμένει ανενεργή.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.