Με τρία ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης Super Puma φαίνεται ότι έχει απομείνει η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), σύμφωνα με πληροφορίες τις οποί...
Με τρία ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης Super Puma φαίνεται ότι έχει απομείνει η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες μεταβίβασαν με αγωνία κατά αποκλειστικότητα στο «defence-point.gr»… Όπως είναι γνωστό η ΠΑ διέθετε 100% επιχειρησιακά τέσσερα ελικόπτερα Super Puma επιφορτισμένα με καθήκοντα έρευνας και διάσωσης (SAR), τα οποία σταθμεύουν σε ισάριθμα αεροδρόμια σε νησιά του Αιγαίου.
Όμως μετά από το ατύχημα στην Σκωτία (Shetland) στα τέλη Οκτωβρίου κατά το οποίο ένα EC225 πραγματοποίησε αναγκαστική προσθαλάσσωση (βλ. σχετική είδηση http://www.defence-point.gr/news/?p=61289) η κατασκευάστρια εταιρεία προχώρησε σε έκδοση προειδοποίησης και καθήλωσης των ελικοπτέρων σε παγκόσμια κλίμακα που ανήκαν σε μια συγκεκριμένη σειριακή ακολουθία και προφανώς ενδέχεται να παρουσιάσουν αντίστοιχο πρόβλημα.
Αποτέλεσμα αυτής της άμεσης ενέργειας ήταν να ελεγχθούν και τα Super Puma της ΠΑ, ένα εκ των οποίων διαπιστώθηκε – σύμφωνα με τις προαναφερόμενες πληροφορίες – ότι ανήκε στην συγκεκριμένη «ομάδα κινδύνου» που πρέπει κατεπειγόντως να εξετασθεί. Ο «κλήρος έλαχε» στο Super Puma της Λήμνου, το οποίο και καθηλώθηκε προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες ελέγχου από το τεχνικό προσωπικό.
Το πρόβλημα που προκύπτει εντοπίζεται στην μη ύπαρξη άλλου διαθέσιμου ελικοπτέρου – ήδη ένα Super Puma βρίσκεται αποσυναρμολογημένο στην Ισπανία – ενώ τα υπόλοιπα… απλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Εξαιτίας των συνεχών περικοπών οι οποίες – κατά δήλωση των αρμοδίων επιτελών και… υπουργών – δεν επηρεάζεται το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων, παρουσιάζονται σοβαρές πλέον ελλείψεις οι οποίες απλά επιτείνονται όταν π.χ. συμβεί κάτι μη αναμενόμενο όπως το συμβάν στην Σκωτία.
Μήπως μπορεί κάποιος αρμόδιος να μας απαντήσει τι σχέδιο υποστήριξης υπάρχει, δίνοντας παράλληλα άμεση λύση στο φλέγον αυτό ζήτημα;
Αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι ότι η συνεχής οριζόντια μείωση των λειτουργικών προϋπολογισμών ΔΕΝ αποτελεί μονόδρομο, αλλά απεναντίας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η διατήρηση των δαπανών σε επίπεδα τέτοια ώστε να αντιμετωπίζονται με επιτυχία έκτακτες ανάγκες; Σε περίπτωση επιχειρήσεων ή, ω μη γένοιτο, ενός μεγάλου ναυαγίου, ΠΟΙΟΣ θα αναλάβει την ευθύνη;
Προς το παρόν το Βόρειο Αιγαίο θα εξυπηρετείται με… δεήσεις ή θα ανατεθούν διπλά καθήκοντα στα άλλα μέσα; defence-point.gr
--------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.