Διαστάσεις… επιδημίας (με την καλή έννοια του όρου βεβαίως) παίρνει η διαρκώς αυξανόμενη δυναμική της Χρυσής Αυγής στα σχολεία, μεταξύ των ...
«Ή εμείς ή αυτοί» και δείχνει πεντακάθαρα την απελπισία των αριστερών μπροστά στο εθνικιστικό τσουνάμι που τους παίρνει… παραμάζωμα:
«Οι τάξεις κάθε μέρα μοιάζουν με ρινγκ. Διασπασμένη μαθητική κοινότητα, δύο στρατόπεδα. Απ’ τη μία αυτοί, οι φασίστες, και απ’ την άλλη εμείς, οι αντιφασίστες. Και σε ρόλο διαιτητή, οι καθηγητές μας. Πολλές φορές στέκονται αμήχανοι, συχνά σταματούν την κουβέντα πριν να βγούμε εκτός ορίων.
Γιατί αυτό; Γιατί, οι συμμαθητές μας-εκφραστές ρατσιστικών και φασιστικών ιδεών προκαλούν εντάσεις. Κατευθύνουν, ουσιαστικά το μάθημα. Αντιδρούν σε ό,τι δεν τους αρέσει, σε ό,τι διαφέρει, σε ό,τι ενοχλεί. Αλλά δεν αντιδρούν με επιχειρήματα, δεν έχουν ως στόχο μια βαθιά, ουσιαστική συζήτηση, αλλά έναν μονόλογο-παραλήρημα, τις περισσότερες φορές εθνικιστικού περιεχομένου. Λογικό είναι οι υπόλοιποι ή τουλάχιστον μερικοί από εμάς να αντιδρούμε αμέσως, να жР προσπαθούμε με λογικά επιχειρήματα αλλά σε κλίμα έντασης να τους πείσουμε για το λάθος τους. Και εκεί ο εκπαιδευτικός παρεμβαίνει και ηρεμεί τα πνεύματα.
Όμως τα ρατσιστικά σχόλια δεν περιορίζονται στην εθνικότητα, τη θρησκεία, τα διάφορα φυλετικά χαρακτηριστικά. Σταδιακά επεκτείνονται στις πολιτικές πεποιθήσεις, το φύλο, το σεξουαλικό προσανατολισμό. Λογοπαίγνια με ονομασίες κομμάτων, υβριστικά συνθήματα, η άποψη ότι οι γυναίκες δεν πρέπει να έχουν δικαιώματα, η άρνηση της ισότητας των δύο φύλων, η απαξίωση του φεμινιστικού κινήματος, ο τραμπουκισμός ομοφυλόφιλων μαθητών, δεν λείπουν από την καθημερινότητα του ελληνικού σχολείου.
Οι καθηγητές μας μένουν άπραγοι. Δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν, πώς να αντιμετωπίσουν αυτούς τους πρώην μάγκες, νυν
φασίστες. Βέβαια δεν αρκούν 3 λεπτά για να διδάξεις αντιφασισμό. Πρέπει κάθε μέρα οι καθηγητές να προάγουν την συνεργασία των μαθητών, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη. Αυτό όμως δεν γίνεται. Υπάρχουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί που είναι διατεθειμένοι να χάσουν κι ένα ολόκληρο μάθημα για να αναλύσουν τα βαθύτερα αίτια της εμφάνισης του φασισμού και τα αποτελέσματά του, από την πρωτοεμφάνισή του έως και σήμερα.
Οφείλουν να παίρνουν θέση. Οφείλουν να αποτρέπουν ρατσιστικά σχόλια και τραμπούκικες συμπεριφορές. Προφανώς υπάρχει κίνδυνος και για τους ίδιους τους καθηγητές, σε τέτοιες περιπτώσεις. Ας μην ξεχνάμε την υπόθεση της νηπιαγωγού στη Λευκάδα. Υπάρχει μια πιθανότητα οι καθηγητές που θα τολμήσουν να μιλήσουν για φασισμό, για ρατσισμό, για την ίδια τη Χρυσή Αυγή, να στοχοποιηθούν. Το ίδιο και οι μαθητές βέβαια. Είναι πλέον επικίνδυνο για έναν μαθητή να εκφράσει την άποψή του μέσα στην τάξη. Την πρώτη φορά θα τον σταματήσουν. Την δεύτερη θα τον προειδοποιήσουν. Την Τρίτη όμως, θα έχουμε δράματα τύπου Π. Φάληρο.
Οι καθηγητές, οι γονείς, η μαθητική κοινότητα, οι διάφορες συλλογικότητες ανά περιοχή πρέπει να αναλάβουν δράση άμεσα. Πέρασε αρκετός καιρός που καθίσαμε με σταυρωμένα χέρια. Πρέπει όλοι να δράσουμε ΤΩΡΑ. Δεν παίρνει άλλες αναβολές. Γιατί το σύνθημα «Ή εμείς ή αυτοί» είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, στις ελληνικές τάξεις. Πρέπει να αγωνιστούμε όλοι μαζί για να σταματήσουμε το κύμα νεοφασισμού που προσελκύει όλο και περισσότερους μαθητές. Γιατί το μέλλον είναι δική μας υπόθεση και χρέος μας η ανατροπή».
ethnikismos.net
-----------------------------
στο συριζα σταματηστε να βλεπετε go..sheep girl !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠηγαίνω σε σχολείο στη Κυπαρισσία. Καμία σχέση. Οι συσχετισμοί είναι 9,5/1 υπερ των Εθνικιστών. Δηλαδή από τη μία οι νεοταξιτες καθηγητές και κανα δυο ψωνισμένα (ηλίθια παιδάκια στη πλειοψηφία) που τους γλύφουν και από την άλλη η μαζική αντίδραση ενάντια στο πολυπολιτισμό και τη θολκουλτούρα. Οι δε καθηγητές στις περισσότερες γουρλώνουν τα μάτια από σάστισμα υπάρχουν και αυτοί που είναι του ΣΥΡΙΖΑ και απειλούν, αλλά δεν περνάν πλέον αυτά. Εθνικιστικά σύμβολα παντού και στους πίνακες και στα θρανία.
ΑπάντησηΔιαγραφή