Από τις 11 Ιουνίου οι οδηγοί που παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όχι μόνο θα τιμωρούνται με πρόστιμο, αλλά θα αφαιρούνται και ...
Από τις 11 Ιουνίου οι οδηγοί που παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όχι μόνο θα τιμωρούνται με πρόστιμο, αλλά θα αφαιρούνται και πόντοι από τα διπλώματα οδήγησης τους.
Εκτός από την επιβολή προστίμου ή την αναστολή της άδειας οδήγησης τώρα προβλέπεται και άλλο ένα νέο μέτρο, αυτό της αφαίρεσης πόντων. Σύμφωνα με το νόμο, το δίπλωμα θα έχει 20 πόντους, οι οποίοι θα πρέπει να αφαιρούνται για κάθε παράβαση που θα διαπράττει ο οδηγός.
Η μέγιστη ποινή είναι 10 πόντοι, για παραβίαση σηματοδότη, για χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών κατά την οδήγηση ή αν δεν σταματήσει σε μπλόκο της τροχαίας. Η μείωση των πόντων δεν θα κοινοποιείται από την τροχαία, αλλά θα βασίζεται στον πίνακα αξιολόγησης που έχει καταρτιστεί και έχει εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο Αλβανίας και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών.
Ο νόμος προβλέπει ότι όσοι είναι προσεκτικοί στο δρόμο και δεν έχουν ποινές με μείωση πόντων για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα ανταμείβονται με κάποια μπόνους. Οι ειδικοί λένε ότι και αυτός ο νόμος έχει αρκετές ελλείψεις διότι δεν προβλέπεται ο τρόπος επιστροφής πόντων σε αυτούς που τους έχουν αφαιρεθεί άδικα. Η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών έχει όλες τις πληροφορίες που αφορούν τους οδηγούς της χώρας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας, η διάρκεια της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει περάσει το όχημα από τεχνικό έλεγχο, η καταβολή φόρων κλπ.
Επιπλέον, στο σύστημα θα προστεθούν και οι οδηγικές επιδόσεις των οδηγών, όσον αφορά την εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι πόντοι που θα έχει κάθε οδηγός θα αναγράφονται σε ένα σύστημα το οποίο θα διαχειρίζεται η Γενική Διεύθυνση Υπηρεσιών Οδικής Κυκλοφορίας, και από το οποίο θα παίρνουν δεδομένα και οι ασφαλιστικές εταιρίες. Βάση των δεδομένων που θα αντλούν από αυτό το σύστημα οι ασφαλιστικές εταιρίες θα βγάζουν έναν συντελεστή επικινδυνότητας για κάθε οδηγό.
Ένας οδηγός με λίγους πόντους στο δίπλωμα οδήγησης θα αποτελεί περισσότερο ρίσκο για τις ασφαλιστικές εταιρίες και δεν θα είναι διατεθειμένες να πληρώνουν τις ζημιές που τυχόν αυτός προκαλεί. Οι εταιρίες θα αναφέρονται και σε άλλους δείκτες για να βγάζουν αυτούς τους συντελεστές, όπως είναι παράδειγμα η διάρκεια χρήσης του οχήματος από τον οδηγό, και η περιοχή όπου κατοικεί.
Παράδειγμα ένας οδηγός κάτοικος Τιράνων όπου υπάρχει μεγαλύτερη κυκλοφορία έχει μεγαλύτερη πιθανότητα ατυχήματος από έναν οδηγό που μένει σε άλλη περιοχή με λιγότερη κυκλοφορία.
aftonomi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.