Αναγκασμένοι να εγκαταλείψουν την αγαπημένη τους ενασχόληση -το κυνήγι - είναι οι κληρικοί κυνηγοί. Από φέτος τίθεται σε ισχύ παλαιότερη...
Από φέτος τίθεται σε ισχύ παλαιότερη απόφαση της Ιεράς Συνόδου σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται οι κληρικοί να οπλοφορούν ακόμα και για το κυνήγι.
Ετσι αρκετοί κληρικοί που προσήλθαν φέτος για να ανανεώσουν την άδεια θήρας τους βρέθηκαν προ εκπλήξεως αφού ενημερώθηκαν ότι πρέπει να...παρατήσουν το κυνήγι.
Ολα άρχισαν το 2006 μετά την εμπλοκή ενός κληρικού σε κυνηγετικό ατύχημα.
Τότε η Ιερα Σύνοδος μετά από σχετικό ερώτημα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής είχε καταλήξει στην απόφαση "της πλήρους απαγορεύσεως της οπλοκατοχής και οπλοχρησίας στους κληρικούς, μηδέ της θήρας εξαιρουμένης, αφ' ενός μεν διότι δεν συνάδει η οπλοφορία προς το ιερατικό σχήμα, αφ' ετέρου δε για την προστασία και των ιδίων για να μην καταστούν υπαίτιοι φόνου και εκπέσουν της ιεροσύνης τους".
Ωστόσο η απόφαση αυτή στην πράξη δεν είχε εφαρμοστεί.
Πέρυσι όμως ένα νέο κυνηγετικό ατύχημα στο οποίο είχε εμπλακεί ξανά ιερωμένος οδήγησε της αστυνομικές αρχές να ενεργοποιήσουν την απόφαση της Ιεράς Συνόδου.
Βέβαια αυτό έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις κληρικών οι οποίοι επί σειρά ετών κυνηγούν τηρώντας πιστά όπως λένε, όλους τους κανόνες που διέπουν τη συγκεκριμένη ενασχόληση.
Ωστόσο πρόκειται για θέμα που αφορά την ίδια την Ιερά Σύνοδο με αποτέλεσμα οι Κυνηγετικοί Σύλλογοι να είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν την απόφαση.romfea.gr
ΝΑ΄ της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου(692μ.α.χ.χ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχαίο κείμενο
Καθόλου απαγορεύει η αγία καί οικουμενική Σύνοδος τούς λεγομένους μίμους, καί τά τούτων θέατρα, είτα γεμήν καί τά τών κυνηγίων θεώρια, καί τάς επί σκηνής ορχήσεις επιτελείσθαι. Ει δέ τις τού παρόντος Κανόνος καταφρονήσοι, καί πρός τι εαυτόν τών απηγορευμένων τούτων εκδώ, ει μέν Κληρικός είη, καθαιρείσθω, ει δέ λαϊκός, αφοριζέσθω.
Μετάφραση
Απολύτως απαγορεύει η αγία καί οικουμενική σύνοδος τους λεγομένους μίμους, καί τα θέατρά τους, έπειτα βεβαίως όμως καί τα κυνηγετικά θεάματα, καί να επιτελούνται οι επί σκηνής ορχήσεις(=δηλαδή παραστάσεις καί χοροί). Αν όμως κάποιος καταφρονήσει τον παρόντα κανόνα, καί δώσει στον εαυτό του κάτι από αυτά τα απαγορευμένα, αν αφενός είναι Κληρικός, να καθαιρείται, αν αφετέρου είναι λαϊκός, να αφορίζεται.
Σχόλιο: Κατ’ αυτόν τον κανόνα απαγορεύονται τα θεάματα σε τσίρκα, διότι αυτά εννοούνται ως κυνηγετικά θεάματα, ενώ επίσης, απαγορεύονται καί οι παραστάσεις καί οι χοροί στις σκηνές αυτών των θεαμάτων. Πόσοι πρέπει να καθαιρεθούν από τους κληρικούς καί να αφορισθούν από τους λαϊκούς κατ’ αυτόν τον κανόνα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΞΒ΄ της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου(692μ.α.χ.χ.)
Αρχαίο κείμενο
Τάς ούτω λεγομένας Καλάνδας, καί τά λεγόμενα Βοτά, καί τά καλούμενα Βρουμάλια, καί τήν εν τή πρώτη Μαρτίου επιτελουμένην πανήγυριν, καθάπαξ εκ τής τών πιστών πολιτείας περιαιρεθήναι βουλόμεθα. Αλλά μήν καί τάς τών γυναικών ορχήσεις, καί πολλήν λύμην καί βλάβην εμποιείν δυναμένας. Έτι μήν καί τάς ονόματι τών παρ’ Έλλησι ψευδώς ονομασθέντων Θεών, ή εξ ανδρών, ή γυναικών, γινομένας ορχήσεις καί τελετάς, κατά τι έθος παλαιόν καί αλλότριον τού τών Χριστιανών βίου, αποπεμπόμεθα, ορίζοντες, μηδένα άνδρα γυναικείαν στολήν ενδιδύσκεσθαι, ή γυναίκα τήν ανδράσιν αρμόδιον. αλλά μήτε προσωπεία κωμικά, ή σατυρικά, ή τραγικά υποδύεσθαι. μήτε τό τού βδελυκτού Διονύσου όνομα τήν σταφυλήν εκθλίβοντας εν ταίς ληνοίς επιβοάν. μηδέ τόν οίνον εν τοίς πίθοις επιχέοντας, γέλωτα επικινείν αγνοίας τρόπω, ή ματαιότητος, τά τής δαιμονιώδους πλάνης ενεργούντας. Τους ούν από τού νύν τι τών προειρημένων επιτελείν εγχειρούντας, εν γνώσει τούτων καθισταμένους, τούτους, ει μέν Κληρικοί είεν, καθαιρείσθαι προστάσσομεν, ειδέ λαϊκοί, αφορίζεσθαι.
Μετάφραση
Τις έτσι λεγόμενες Καλένδες, καί τα λεγόμενα Βοτά, καί τα καλούμενα Βρουμάλια, καί την επιτελουμένη πανήγυρη στην πρώτη Μαρτίου, εντελώς από την πολιτεία των πιστών θέλουμε να εξαλείψουμε. Αλλά όμως καί τις ορχήσεις των γυναικών, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν καί πολλή καταστροφή καί βλάβη. Ακόμα όμως τις γινόμενες ορχήσεις καί τελετές των Ελλήνων, στο όνομα των ψευδώς ονομασθέντων Θεών, ή από άνδρες, ή από γυναίκες, κατά κάποιο παλαιό καί ξένο έθος από τον βίο των Χριστιανών, αποπέμπουμε, ορίζοντας, κανένας άνδρας να μην ντύνεται γυναικεία στολή, ή η γυναίκα την αρμόδια για τους άνδρες. αλλά ούτε προσωπεία κωμικά, ή σατυρικά, ή τραγικά να μην υποδύονται. Αλλά ούτε το βδελυκτό όνομα του Διονύσου συνθλίβοντας τα σταφύλια στα πατητήρια να επικαλούνται. ούτε ενώ επιχέουν τον οίνο στους πίθους, να ανακινούν το γέλιο με τον τρόπο της αγνοίας, ή της ματαιότητας, ενεργώντας τα της δαιμονιώδους πλάνης. Αυτούς λοιπόν τους οποίους από τώρα κάτι από τα προαναφερθέντα επιχειρούν να επιτελούν, αν καί έχουν καταστεί γνώστες αυτών, αν αφενός είναι Κληρικοί, προστάζουμε να καθαιρούνται, αν αφετέρου είναι λαϊκοί, να αφορίζονται.
Σχόλιο: Ο Νικόδημος Αγιορείτης, μετά την παράθεση αυτού του κανόνα, αναφέρει, ότι όλα αυτά τα έθιμα, τα οποία αφορίζει η Εκκλησία, είναι Ελληνικά. Ποιά είναι όμως αυτά τα έθιμα; Ας τα δούμε ένα προς ένα, ώστε να δούμε ποιά είναι όντως Ελληνικά καί ποιά δεν είναι. Διότι, δεν είναι όλα αυτά τα έθιμα, Ελληνικά.
Τα καταγράφω λοιπόν, ώστε να δούμε ποιά είναι καί τα αναλύω, ως προς την προέλευσή τους. Είναι λοιπόν τα εξής:
α) Καλένδες
β) Βοτά
γ) Βρουμάλια
δ) πανήγυρις της πρώτης(1ης) Μαρτίου
ε) εορτές των Ελλήνων προς τιμήν των Θεών
στ) αλλαγή στολής, ώστε ο άνδρας να ενδύεται γυναικεία καί η γυναίκα ανδρική
ζ) υπόδυση κωμικού, σατυρικού ή τραγικού προσώπου
η) επίκληση του ονόματος του Διονύσου κατά την σύνθλιψη των σταφυλιών καί οι χαρούμενες φωνές κατά την επίχυση
του οίνου.
ΞΒ΄ της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου(692μ.α.χ.χ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχαίο κείμενο
Τάς ούτω λεγομένας Καλάνδας, καί τά λεγόμενα Βοτά, καί τά καλούμενα Βρουμάλια, καί τήν εν τή πρώτη Μαρτίου επιτελουμένην πανήγυριν, καθάπαξ εκ τής τών πιστών πολιτείας περιαιρεθήναι βουλόμεθα. Αλλά μήν καί τάς τών γυναικών ορχήσεις, καί πολλήν λύμην καί βλάβην εμποιείν δυναμένας. Έτι μήν καί τάς ονόματι τών παρ’ Έλλησι ψευδώς ονομασθέντων Θεών, ή εξ ανδρών, ή γυναικών, γινομένας ορχήσεις καί τελετάς, κατά τι έθος παλαιόν καί αλλότριον τού τών Χριστιανών βίου, αποπεμπόμεθα, ορίζοντες, μηδένα άνδρα γυναικείαν στολήν ενδιδύσκεσθαι, ή γυναίκα τήν ανδράσιν αρμόδιον. αλλά μήτε προσωπεία κωμικά, ή σατυρικά, ή τραγικά υποδύεσθαι. μήτε τό τού βδελυκτού Διονύσου όνομα τήν σταφυλήν εκθλίβοντας εν ταίς ληνοίς επιβοάν. μηδέ τόν οίνον εν τοίς πίθοις επιχέοντας, γέλωτα επικινείν αγνοίας τρόπω, ή ματαιότητος, τά τής δαιμονιώδους πλάνης ενεργούντας. Τους ούν από τού νύν τι τών προειρημένων επιτελείν εγχειρούντας, εν γνώσει τούτων καθισταμένους, τούτους, ει μέν Κληρικοί είεν, καθαιρείσθαι προστάσσομεν, ειδέ λαϊκοί, αφορίζεσθαι.
Μετάφραση
Τις έτσι λεγόμενες Καλένδες, καί τα λεγόμενα Βοτά, καί τα καλούμενα Βρουμάλια, καί την επιτελουμένη πανήγυρη στην πρώτη Μαρτίου, εντελώς από την πολιτεία των πιστών θέλουμε να εξαλείψουμε. Αλλά όμως καί τις ορχήσεις των γυναικών, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν καί πολλή καταστροφή καί βλάβη. Ακόμα όμως τις γινόμενες ορχήσεις καί τελετές των Ελλήνων, στο όνομα των ψευδώς ονομασθέντων Θεών, ή από άνδρες, ή από γυναίκες, κατά κάποιο παλαιό καί ξένο έθος από τον βίο των Χριστιανών, αποπέμπουμε, ορίζοντας, κανένας άνδρας να μην ντύνεται γυναικεία στολή, ή η γυναίκα την αρμόδια για τους άνδρες. αλλά ούτε προσωπεία κωμικά, ή σατυρικά, ή τραγικά να μην υποδύονται. Αλλά ούτε το βδελυκτό όνομα του Διονύσου συνθλίβοντας τα σταφύλια στα πατητήρια να επικαλούνται. ούτε ενώ επιχέουν τον οίνο στους πίθους, να ανακινούν το γέλιο με τον τρόπο της αγνοίας, ή της ματαιότητας, ενεργώντας τα της δαιμονιώδους πλάνης. Αυτούς λοιπόν τους οποίους από τώρα κάτι από τα προαναφερθέντα επιχειρούν να επιτελούν, αν καί έχουν καταστεί γνώστες αυτών, αν αφενός είναι Κληρικοί, προστάζουμε να καθαιρούνται, αν αφετέρου είναι λαϊκοί, να αφορίζονται.
Σχόλιο: Ο Νικόδημος Αγιορείτης, μετά την παράθεση αυτού του κανόνα, αναφέρει, ότι όλα αυτά τα έθιμα, τα οποία αφορίζει η Εκκλησία, είναι Ελληνικά. Ποιά είναι όμως αυτά τα έθιμα; Ας τα δούμε ένα προς ένα, ώστε να δούμε ποιά είναι όντως Ελληνικά καί ποιά δεν είναι. Διότι, δεν είναι όλα αυτά τα έθιμα, Ελληνικά.
Τα καταγράφω λοιπόν, ώστε να δούμε ποιά είναι καί τα αναλύω, ως προς την προέλευσή τους. Είναι λοιπόν τα εξής:
α) Καλένδες
β) Βοτά
γ) Βρουμάλια
δ) πανήγυρις της πρώτης(1ης) Μαρτίου
ε) εορτές των Ελλήνων προς τιμήν των Θεών
στ) αλλαγή στολής, ώστε ο άνδρας να ενδύεται γυναικεία καί η γυναίκα ανδρική
ζ) υπόδυση κωμικού, σατυρικού ή τραγικού προσώπου
η) επίκληση του ονόματος του Διονύσου κατά την σύνθλιψη των σταφυλιών καί οι χαρούμενες φωνές κατά την επίχυση
του οίνου.
ΞΒ΄ της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου(692μ.α.χ.χ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχαίο κείμενο
Τάς ούτω λεγομένας Καλάνδας, καί τά λεγόμενα Βοτά, καί τά καλούμενα Βρουμάλια, καί τήν εν τή πρώτη Μαρτίου επιτελουμένην πανήγυριν, καθάπαξ εκ τής τών πιστών πολιτείας περιαιρεθήναι βουλόμεθα. Αλλά μήν καί τάς τών γυναικών ορχήσεις, καί πολλήν λύμην καί βλάβην εμποιείν δυναμένας. Έτι μήν καί τάς ονόματι τών παρ’ Έλλησι ψευδώς ονομασθέντων Θεών, ή εξ ανδρών, ή γυναικών, γινομένας ορχήσεις καί τελετάς, κατά τι έθος παλαιόν καί αλλότριον τού τών Χριστιανών βίου, αποπεμπόμεθα, ορίζοντες, μηδένα άνδρα γυναικείαν στολήν ενδιδύσκεσθαι, ή γυναίκα τήν ανδράσιν αρμόδιον. αλλά μήτε προσωπεία κωμικά, ή σατυρικά, ή τραγικά υποδύεσθαι. μήτε τό τού βδελυκτού Διονύσου όνομα τήν σταφυλήν εκθλίβοντας εν ταίς ληνοίς επιβοάν. μηδέ τόν οίνον εν τοίς πίθοις επιχέοντας, γέλωτα επικινείν αγνοίας τρόπω, ή ματαιότητος, τά τής δαιμονιώδους πλάνης ενεργούντας. Τους ούν από τού νύν τι τών προειρημένων επιτελείν εγχειρούντας, εν γνώσει τούτων καθισταμένους, τούτους, ει μέν Κληρικοί είεν, καθαιρείσθαι προστάσσομεν, ειδέ λαϊκοί, αφορίζεσθαι.
Μετάφραση
Τις έτσι λεγόμενες Καλένδες, καί τα λεγόμενα Βοτά, καί τα καλούμενα Βρουμάλια, καί την επιτελουμένη πανήγυρη στην πρώτη Μαρτίου, εντελώς από την πολιτεία των πιστών θέλουμε να εξαλείψουμε. Αλλά όμως καί τις ορχήσεις των γυναικών, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν καί πολλή καταστροφή καί βλάβη. Ακόμα όμως τις γινόμενες ορχήσεις καί τελετές των Ελλήνων, στο όνομα των ψευδώς ονομασθέντων Θεών, ή από άνδρες, ή από γυναίκες, κατά κάποιο παλαιό καί ξένο έθος από τον βίο των Χριστιανών, αποπέμπουμε, ορίζοντας, κανένας άνδρας να μην ντύνεται γυναικεία στολή, ή η γυναίκα την αρμόδια για τους άνδρες. αλλά ούτε προσωπεία κωμικά, ή σατυρικά, ή τραγικά να μην υποδύονται. Αλλά ούτε το βδελυκτό όνομα του Διονύσου συνθλίβοντας τα σταφύλια στα πατητήρια να επικαλούνται. ούτε ενώ επιχέουν τον οίνο στους πίθους, να ανακινούν το γέλιο με τον τρόπο της αγνοίας, ή της ματαιότητας, ενεργώντας τα της δαιμονιώδους πλάνης. Αυτούς λοιπόν τους οποίους από τώρα κάτι από τα προαναφερθέντα επιχειρούν να επιτελούν, αν καί έχουν καταστεί γνώστες αυτών, αν αφενός είναι Κληρικοί, προστάζουμε να καθαιρούνται, αν αφετέρου είναι λαϊκοί, να αφορίζονται.
Σχόλιο: Ο Νικόδημος Αγιορείτης, μετά την παράθεση αυτού του κανόνα, αναφέρει, ότι όλα αυτά τα έθιμα, τα οποία αφορίζει η Εκκλησία, είναι Ελληνικά. Ποιά είναι όμως αυτά τα έθιμα; Ας τα δούμε ένα προς ένα, ώστε να δούμε ποιά είναι όντως Ελληνικά καί ποιά δεν είναι. Διότι, δεν είναι όλα αυτά τα έθιμα, Ελληνικά.
Τα καταγράφω λοιπόν, ώστε να δούμε ποιά είναι καί τα αναλύω, ως προς την προέλευσή τους. Είναι λοιπόν τα εξής:
α) Καλένδες
β) Βοτά
γ) Βρουμάλια
δ) πανήγυρις της πρώτης(1ης) Μαρτίου
ε) εορτές των Ελλήνων προς τιμήν των Θεών
στ) αλλαγή στολής, ώστε ο άνδρας να ενδύεται γυναικεία καί η γυναίκα ανδρική
ζ) υπόδυση κωμικού, σατυρικού ή τραγικού προσώπου
η) επίκληση του ονόματος του Διονύσου κατά την σύνθλιψη των σταφυλιών καί οι χαρούμενες φωνές κατά την επίχυση
του οίνου.
ΞΣΤ΄ της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου(692μ.α.χ.χ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήαρχαίο κείμενο
Από τής αγίας αναστασίμου Χριστού τού Θεού ημών ημέρας, μέχρι τής καινής Κυριακής, τήν όλην εβδομάδα εν ταίς αγίαις Εκκλησίαις σχολάζειν δεί απαραλείπτως τούς πιστούς εν ψαλμοίς καί ύμνοις καί ωδαίς πνευματικαίς, ευφραινομένους εν Χριστώ καί εορτάζοντας, καί τή τών Θείων Γραφών αναγνώσει προσέχοντας, καί τών αγίων μυστηρίων κατατρυφώντας. Εσόμεθα γάρ ούτω Χριστώ συνανιστάμενοί τε καί συνυψούμενοι. Μηδαμώς ούν εν ταίς προκειμέναις ημέραις ιπποδρόμια, ή ετέρα δημώδης θέα επιτελείσθω.
Μετάφραση
Από την αγίαν αναστάσιμη ημέρα του Χριστού του Θεού μας, μέχρι καί την καινούργια Κυριακή, όλην την εβδομάδα θα πρέπει να αργούν στις αγίες εκκλησίες οι πιστοί χωρίς να παραλείπουν σε ψαλμούς καί ύμνους καί πνευματικές ωδές, να ευφραίνονται στον Χριστό καί να εορτάζουν καί στην ανάγνωση των Θείων Γραφών να προσέχουν,καί να κατατρύφουν στα άγια μυστήρια. Διότι θα είμαστε έτσι στον Χριστό καί μαζί θα σηκωθούμε καί μαζί θα υψωθούμε. Καθόλου λοιπόν στις προκείμενες ημέρες να μην επιτελούνται ιπποδρόμια ή άλλα δημώδη θεάματα.
Σχόλιο: Άρα, εδώ εξηγείται καί η διαρκής μετάθεση των διαφόρων αθλητικών διοργανώσεων, όταν πρόκειται περί χριστιανικών θρησκευτικών διακοπών, ασχέτως του αθλήματος, κάτι που προφανώς δεν ισχύει στην Αγγλία.
ΙΖ΄ της εν Καρθαγένει τοπικής συνόδου(418 – 419μ.α.χ.χ.)
Αρχαίο κείμενο
Ώστε τά τέκνα τών Ιερέων θεώρια κοσμικά μή εκτελείν, μηδέ θεωρείν. Τούτο δέ καί πάσι τοίς Χριστιανοίς αεί κεκήρυκται, ώστε, όπου βλασφημίαι εισί μή προσιέναι.
Μετάφραση
Ώστε τα τέκνα των Ιερέων να μην εκτελούν κοσμικά θεάματα, ούτε να βλέπουν. Αυτό όμως έχει κηρυχθεί καί σε όλους τους Χριστιανούς πάντα, ώστε όπου υπάρχουν βλασφημίες να μην προσέρχονται.
Ο΄ της εν Καρθαγένει τοπικής συνόδου(418-419μ.α.χ.χ.)
Αρχαίο κείμενο
Κακείνο έτι μήν δεί αιτήσαι, ίνα τά θεώρια τών θεατρικών παιγνίων εν τή Κυριακή καί εν ταίς λοιπαίς φαιδραίς ημέραις τής τών Χριστιανών πίστεως κωλύωνται, μάλιστα ότι εν τή ογδοάδι τού αγίου Πάσχα οι όχλοι μάλλον εις τό ιπποδρόμιον, ήπερ εις τήν Εκκλησίαν συνέρχονται. Οφείλειν μετενεχθήναι τάς ωρισμένας αυτών ημέρας
ότε απαντήση, καί μή οφείλειν τινά τών Χριστιανών πρός τά θεώρια ταύτα αναγκάζεσθαι.
Μετάφραση
Καί εκείνο ακόμα βεβαίως πρέπει να ζητήσουμε, ώστε τα θεάματα των θεατρικών παιχνιδιών στην Κυριακή καί στις λοιπές φαιδρές ημέρες της πίστης των Χριστιανών εμποδίζονται, πάρα πολύ διότι στην Διακαινήσιμο του αγίου Πάσχα οι όχλοι περισσότερο στον ιππόδρομο, παρά στην εκκλησία συνέρχονται. Οφείλουν να μετακινηθούν οι ορισμένες ημέρες τους τότε που θα ακολουθήσουν, καί να μην οφείλει κάποιος από τους Χριστιανούς να αναγκάζονται να προσέρχονται σε αυτά τα θεάματα.
Σχόλιο: Καταλάβατε τώρα για ποιούς λόγους ετησίως αναβάλλονται αγώνες στα διάφορα αθλήματα καί διάφορες εκδηλώσεις εδώ στην Ελλάδα κατά τις χριστιανικές αργίες; Διότι είμαστε θρησκευτικώς υπόδουλοι. Ενώ στην Αγγλία, λόγου χάριν, καί την ημέρα των Χριστουγέννων έχουν αγώνες.
Γενική σύνοψη
Καθώς βλέπουμε, βάσει των παρατιθεμένων κανόνων εκ μέρους μου, η απόφαση του ιερατείου, ευθυγραμμίζεται κατά τον τύπον καί την ουσίαν προς τους απηρχαιωμένους κανόνες του ενιαίου τότε Χριστιανισμού. Επομένως, ερωτώνται οι υπέρμαχνοι του "Ελληνοχριστιανισμού" πόσοι εν Ελλάδι τηρούν κατά γράμμα τους προαναφερομένους εκ μέρους μου κανόνες, ούτως ώστε να συζητηθεί επί τέλους κατά πόσον υπάρχει "επικρατούσα θρησκεία"(70%+ του πληθυσμού) ή αν αντιθέτως θα πρέπει να υπάρξει ένας άμεσος, οριστικός καί αμετάκλητος διαχωρισμός Κράτους καί Θρησκείας, αφού είναι αμφίβολο κατά πόσον έστω καί το 3%-5% του εν Ελλάδι πληθυσμού, τηρεί κατά γράμμα τους σχετικούς κανόνες. Ύλη για φιλοσοφία. Τα συμπεράσματα είναι δικά σας.-