Στο στόχαστρο και με τον κίνδυνο της διαγραφής απειλούνται 165.443 αιώνιοι φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι σε ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ...
Σύμφωνα με τις νέες νομοθετικές διατάξεις, ασκούνται πιέσεις στα ιδρύματα να λάβουν σοβαρότερα μέτρα και να εντάξουν την διαγραφή των φοιτητών στον Κανονισμό Σπουδών. Ελάχιστα είναι τα ιδρύματα που ξεκίνησαν να εφαρμόζουν το νόμο.
Μόνο στην Πάτρα και σε ότι αφορά το Πανεπιστήμιο αν εφαρμοστεί απαρέκλιτα ο νόμος περι διαγραφών τότε "η μπάλα" θα πάρει γύρω στους 4000 φοιτητές. Το θέμα έχει σηκώσει από την πρώτη στιγμή ο πρύτανης του πανεπιστημίου Πατρών Γιώργος Παναγιωτάκης. Μιλώντας στο pelop.gr δήλωσε πως θα κάνει ξεκάθαρο στην ηγεσία του υπουργείου πως ο νόμος θα πρέπει να είναι δίκαιος και να εφαρμοστεί με ελαστικότητα δεδομένων των περιστάσεων. Οι οποίες υποχρεώνουν πολλούς φοιτητές να βάζουν σε δεύτερη και τρίτη μοίρα τα μαθήματα της εξεταστικής τους ώστε να έχουν τουλάχιστον μια στοιχειώδη απασχόληση.
Άμεσοι υποψήφιοι για διαγραφή από τη σχολή τους είναι φοιτητές που έχουν υπερβεί το διπλάσιο χρόνο φοίτησης και έχουν εισαχθεί από το 1996 μέχρι το 2003, στους οποίος δίνεται τελευταία προθεσμία για την απόκτηση πτυχίου η ακαδημαϊκή χρονιά 2013-2014. Από εκεί και έπειτα, οι φοιτητές διαγράφονται από την σχολή.
Για τους φοιτητές που εισήχθησαν σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ από το 2004 μέχρι και το 2007 υποχρεούνται να τελειώσουν τις σπουδές τους σε 2*ν έτη. Για παράδειγμα, ένας φοιτητής σχολής 4ετούς φοίτησης που εισήχθη το 2004 σε κάποια σχολή, υποχρεούται να ολοκληρώσει τις σπουδές του μέχρι το 2014, δηλ. 8 ακαδημαϊκές χρονιές.
Οι φοιτητές που μπήκαν σε κάποια σχολή από το 2007 και έπειτα υποχρεούνται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε 6 χρόνια, σύμφωνα με τον κανονισμό του ν+2.
Οι αργοπορημένοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν οικονομικά το κράτος ούτε το κοινωνικό σύνολο, διότι από το έκτο έτος (ν συν 2) και μετά χάνουν όλα τα δικαιώματα της μέριμνας δηλαδή σίτιση, στέγαση στις ούτως ή άλλως εγκαταλελειμμένες εστίες, εισιτήρια, φάρμακα και προπάντων διανομή βιβλίων, που είναι ένα σκάνδαλο από μόνο του ως διανομή συγγραμμάτων (κουτσουρεμένων και ξεπερασμένων), Ο Έλληνας σπουδαστής πληρώνει αδρά από την τσέπη του για να μάθει γράμματα εάν και εφόσον τού έχει μείνει λίγο κουράγιο να μάθει σωστά μια επιστήμη. Με το νέο νόμο 4009/2011 οι παλαιοί φοιτητές δεν συνυπολογίζονται καν στον εγγεγραμμένο πληθυσμό των ιδρυμάτων και έτσι μειώνεται η δημόσια χρηματοδότηση, αφού υπολογίζονται πια μόνον οι “ενεργοί” φοιτητές, δηλαδή οι νεοεισαχθέντες. Δυστυχώς κάποιοι καλλιεργούν ένα όργιο φημών και διαδόσεων το οποίο εκφράζει μόνο την ασχετοσύνη και την κακοβουλία ψυχωτικών ανθρώπων που θέλουν να επιβάλουν στους άλλους τις δικές τους ιδεοληψίες. Και σε άλλες χώρες του κόσμου υπάρχουν καθυστερούντες σπουδαστές (κεντρική Ευρώπη, Ιταλία, σκανδιναβικές χώρες) με τη διαφορά ότι πληρώνουν δίδακτρα και ενδεχομένως σωστά κάνουν, ήδη από το πρώτο έτος. Η όποια κριτική ασκείται μέσα στην ελληνική κοινωνία δείχνει κομπλεξικά άτομα που δεν έχουν πώς να εκτονώσουν τον αυταρχισμό τους. Πολλοί ασχολούνται με τους συνδικαλισμένους φοιτητές αλλά αυτή είναι μία περιθωριακή μειοψηφία που κανείς δεν την παίρνει στα σοβαρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροτού βιαστούν κάποιοι να ρίξουν τον λίθον του αναθέματος στους αργοπορημένους φοιτητές, μήπως θα έπρεπε να ψάξουν και τα ακόλουθα ζητήματα , όπως πχ α) εάν διανέμονται έγκαιρα τα βιβλία και τα συγγράμματα στα παιδιά ή μήπως καθυστερούν ανεπίτρεπτα και φτάνουν να μοιράζονται μία εβδομάδα πριν από τις εξετάσεις (μάλιστα στο Δημοκρίτειο της Θράκης / Κομοτηνή μοιράζονταν παραδοσιακά και κατά συνήθεια μετά τις εξετάσεις…χωρίς να ζητήσει κανείς συγγνώμη ή να αισθανθεί ντροπή για αυτό το αίσχος) β) μήπως κάποιοι από τους καθυστερούντες φοιτητές είναι άρρωστοι και γι’ αυτό το λόγο διακόπτουν τις σπουδές τους χωρίς να ενδιαφερθεί κανείς από τη διοίκηση του ιδρύματος για να τους αναζητήσει γ) μήπως οι περισσότεροι από αυτούς είναι ετεροαπασχολούμενοι σε πολύωρες εργασίες, εργασίες άσχετες με το αντικείμενο των σπουδών τους, τις οποίες μετέρχονται για να μπορέσουν να συντηρηθούν, δεδομένου ότι η πολιτική εξουσία στην Ελλάδα αποφάσισε (πολύ πριν από την οικονομική κρίση) να διαλύσει το κοινωνικό κράτος πρόνοιας ε) μήπως οι καθηγητές κόβουν τους εξεταζομένους διά ασήμαντον αφορμήν ή επειδή αποδεικνύεται ότι δεν είχαν παρουσίες στις παραδόσεις του διδασκομένου μαθήματος, χωρίς απαραίτητα να ευθύνεται ο σπουδαστής που απουσίαζε από τις παραδόσεις στ) μήπως αυτοί που επικρίνουν τους καθυστερούντες φοιτητές είναι οι ίδιοι αποτυχόντες στις εισαγωγικές εξετάσεις και εκφράζουν προσωπικές πικρίες για το λόγον ότι οι ίδιοι ή τα παιδιά τους αναγκάστηκαν να ξενιτευτούν, για να αγοράσουν το πτυχίο σε χώρες του εξωτερικού ζ) μήπως υπάρχει η μεθοδευμένη προσπάθεια να διαμορφωθεί μόνο μια ελίτ που θα έχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (κατά προτίμηση τα παιδιά που έχουν πλούσιο μπαμπά) ενώ η ομάδα των μη προνομιούχων πρέπει να βγάλει το σκασμό και να εργάζεται δίκην είλωτος για μια χούφτα ευρώ. Απλώς έθεσα τον προβληματισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφή