Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΝΕΑ ΦΩΤΙΑ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ Τ-129... ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝ...!!!

Όταν χαρακτηριστικό της πολιτικής ενός κράτους είναι το «φυτρώνω εκεί που δεν με σπέρνουνε», τότε η πρόκληση συγκρούσεων είναι νομοτελειακή...

Όταν χαρακτηριστικό της πολιτικής ενός κράτους είναι το «φυτρώνω εκεί που δεν με σπέρνουνε», τότε η πρόκληση συγκρούσεων είναι νομοτελειακή, ακόμα κι όταν πρόκειται μεταξύ – τυπικά – συμμάχων…

Μετά το «ρουφιάνεμα» (κυριολεκτικά) ισραηλινού δικτύου κατασκοπείας στους Ιρανούς, την επιλογή κινεζικού συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας ενώ Ολλανδοί και Αμερικανοί τους έχουν στείλει Patriot για να τους προστατεύσουν από την απειλή – υποτίθεται – του βαλλιστικού και του μη συμβατικού οπλοστασίου του Άσαντ, αλλά και πλήθος άλλων πρωτοβουλιών παλαιότερα, οι φίλοι και σύμμαχοι Τούρκοι κατάφεραν να εξοργίσουν για μια ακόμη φορά τις Ηνωμένες Πολιτείες…
Η εξαιρετικά επιθετική προώθηση του επιθετικού ελικοπτέρου T-129 από την Τουρκία στο Πακιστάν ανεβάζει το θερμόμετρο στις σχέσεις της πρώτης με τις ΗΠΑ που κάθε άλλο παρά καλοβλέπουν την πώληση.
Η Τουρκία προωθεί το επιθετικό ελικόπτερο T-129 στο Πακιστάν ως αντικαταστάτη των αμερικανικής προέλευσης πεπαλαιωμένων AH-1F και μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχουν προταθεί «γενναιόδωροι όροι» στο Πακιστάν το οποίο αντιμετωπίζει σημαντικό οικονομικό πρόβλημα.
Σύμφωνα με τα πακιστανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης τυχόν συμφωνία με την Τουρκία για το T-129 θα συνοδεύεται και από εγχώρια παραγωγή του στην Pakistan Aeronautical Complex (PAC), όπου φημολογείται ότι ήδη έχουν αρχίσει οι προετοιμασίες για την κατασκευή μίας νέας εγκατάστασης παραγωγής ελικοπτέρων.
Κατά την αμερικανική επιθεώρηση «Defense News» η τελική τουρκική «επίθεση» για την προώθηση του T-129 έγινε κατά τη διάρκεια της πρόσφατης (16-18 Σεπτεμβρίου 2013) επίσημης επίσκεψης του Nawaz Sharif, πρωθυπουργού του Πακιστάν στην Τουρκία όπου μάλιστα διεξήχθη και η τρίτη συνεδρίαση του υψηλού επιπέδου συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
O Sharif παρακολούθησε επίδειξη των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του T-129 και συζήτησε τις πτυχές μίας πιθανής συμφωνίας για την προμήθεια του. Από την άλλη πλευρά Τούρκοι αξιωματούχοι επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις που τις χαρακτηρίζουν ως «ώριμες σε κάποιο βαθμό», ενώ επισημαίνουν με έμφαση ότι η επιτυχία στο Πακιστάν ανοίγει τον δρόμο στο T-129 για διεθνή εξαγωγική καριέρα.
Όμως, η επιτυχής κατάληξη των τουρκικών σχεδιασμών εξαρτάται από την Ουάσινγκτον που θα πρέπει να δώσει άδεια εξαγωγής για τον αμερικανικό κινητήρα LHTEC CTS800-4N, που χρησιμοποιεί το T-129 που ως γνωστόν αναπτύσσεται από κοινού από τις TAI και AgustaWestland (τα πρώτα εννέα ελικόπτερα παραγωγής θα παραδοθούν στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους).
Υπενθυμίζεται ότι για το T-129 ο συγκεκριμένος κινητήρας θα κατασκευαστεί κατόπιν αδείας της LHTEC από την τουρκική TEI (Tusas Engines Industries). Ο προφανής λόγος της αμερικανικής άρνησης είναι το ενδιαφέρον των ΗΠΑ να αντικαταστήσουν τα AH-1F του Πακιστάν από επιθετικά ελικόπτερα παραγωγής της αμερικανικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν και άλλοι, λιγότερο διακριτοί λόγοι. Δεν είναι της ώρας όμως η «σπέκουλα». Πάντως οι Τούρκοι συνεχίζουν να αισιοδοξούν. Βέβαια, το «θα κερδίσεις λίγα και θα χάσεις πολλά» που ακούστηκε στις ΗΠΑ ως σχόλιο προς την Τουρκία για την επιλογή κινεζικού συστήματος, ίσως χρειαστεί να επαναληφθεί.
Εν κατακλείδι, δυο υποψίες: Πόσο πιθανό είναι η προμήθεια του κινεζικού συστήματος να συνδέεται με την εξασφάλιση πακιστανικής παραγγελίας για τα T-129, δεδομένη της πολύ μεγάλης επιρροής του Πεκίνου στο Ισλαμαμπάντ; Και πόσο αδιάφοροι για το συγκεκριμένο σύστημα είναι οι διψασμένοι για δυτική τεχνολογία Κινέζοι, αφού μέσω Πακιστάν η τεχνολογία νομοτελειακά θα κατέληγε σε αυτούς;

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.