Τα πρώτα μαχητικά της αεροσκάφη δυτικής κατασκευής (έστω και μεταχειρισμένα) επιχειρεί να προμηθευθεί η αλβανική Αεροπορία σύμφωνα με αποκλ...
Τα πρώτα μαχητικά της αεροσκάφη δυτικής κατασκευής (έστω και μεταχειρισμένα) επιχειρεί να προμηθευθεί η αλβανική Αεροπορία σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του defencenet.gr.
Πρόκειται για 12 (άλλες πηγές μιλούν για 14) γερμανικά F-4E ICE και 6 έως 8 ως ανταλλακτικά τα οποία η γερμανική Αεροπορία (Luftwaffe) έχει αποσύρει από τον Ιούνιο και τώρα αναζητεί αγοραστές.
Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία εάν υλοποιηθεί θα μπορούσε να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην περιοχή από την στιγμή που απαιτηθεί αναδιάταξη των δυνάμεων της ΠΑ προς Βορρά. Τα αεροσκάφη έχουν περίπου τις ίδιες δυνατότητες με τα εκσυγχρονισμένα ελληνικά F-4E Peace Icarus και έχουν την δυνατότητα εκτόξευσης ακόμα και AIM-120C!
Τα αεροσκάφη επιχειρούσαν με την πτέρυγα JG-71 “Richthofen” και αποσύρθηκαν επίσημα στις 29 Ιουνίου. Σύμφωνα με την γερμανική Αεροπορία 12 από αυτά είναι σε επιχειρησιακή κατάσταση και 8 μπορούν να δοθούν για ανταλλακτικά.
Το ενδιαφέρον σημείο γύρω από το αλβανικό αίτημα για τα γερμανικά αεροσκάφη είναι πως αυτό εκδηλώθηκε αφού είχαν προηγηθεί επαφές με την Ελλάδα για την προμήθεια των συγκεκριμένων αεροσκαφών τα οποία θα χρησιμοποιούνταν ως ανταλλακτικά για τα F-4E της 117ΠΜ.
Η γερμανική πλευρά όμως για λόγους που έχουν να κάνουν με δικούς της σχεδιασμούς προτιμά την πώληση των αεροσκαφών όχι ως ανταλλακτικά αλλά ως επιχειρησιακές μονάδες και έτσι ήρθε το αίτημα της Αλβανίας για την προμήθειά τους.
Μάλιστα και στο πλαίσιο της επιθεώρησής τους από αξιωματικούς της ΠΑ 2 F-4E ICE είχαν βρεθεί στην 117ΠΜ στην Ανδραβίδα στις 22 Σεπτεμβρίου του 2012 όπου είχαν παραμείνει για 5 ημέρες πραγματοποιώντας κοινές αποστολές με τα F-4E AUP της 339 και 338Μ.
Βέβαια το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι υψηλό για να το διαχειριστεί η αλβανική Αεροπορία η οποία δεν διαθέτει μαχητικά αεροσκάφη παρά μόνο ένα μικρό στόλο ελικοπτέρων (1 Α 109C, 3 AB 205, 1 EC 145 2 AS 532AL και 6 BΟ 105E-4) αλλά στο σενάριο της υπόθεσης εισέρχεται και ο γνωστός παράγοντας Τουρκία,η οποία διαβεβαίωσε το αλβανικό Επιτελείο Αεροπορίας ότι είναι σε θέση να αναλάβει την πλήρη υποστήριξη των F-4E ICE που θα παραλάβει από την Γερμανία.
Μόλις τον περασμένο Οκτώβριο η αλβανική κυβέρνηση ενέκρινε την στρατιωτική-οικονομική συμφωνία συνεργασίας με την Τουρκία στην οποία περιλαμβάνεται ο εκσυγχρονισμός από το τουρκικό υπουργείο Άμυνας του στρατιωτικού αεροδρομίου της Κούτσοβας, ενός από τα τρία στρατιωτικά αεροδρόμια που διαθέτει η Αλβανία στην κεντρική-νότια περιοχή της χώρας.
Μάλιστα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι σε πρωτόκολλο που δεν κοινοποιήθηκε στην αλβανική Βουλή, προβλέπεται η χρήση του αεροδρομίου και από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις.
Η είδηση είχε δημοσιευθεί στις 26 Οκτωβρίου αλλά κανείς τότε δεν το είχε συνδυάσει με τις μυστικές διαπραγματεύσεις που διεξάγει τώρα η Αλβανία για την προμήθεια των γερμανικών F-4E ICE.
Έτσι λύνεται και το πρόβλημα κόστος. Η Τουρκία πρόκειται να αναλάβει την υποστήριξη των γερμανικών αεροσκαφών, την εκπαίδευση των πιλότων ενώ παραμένει ισχυρό το ενδεχόμενο για κάποιο διάστημα αυτά να τα πετούν Τούρκοι πιλότοι.
Μπορεί η παρουσία 12 ή 14 F-4E ICE να μην προκαλεί ανησυχία για το ελληνικό αμυντικό σύστημα, από μόνη της αλλά σε συνδυασμό με την τουρκική Αεροπορία τότε η απόκτησή τους λαμβάνει άλλη ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία.
Τα αναβαθμισμένα γερμανικά F-4E ICE
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των γερμανικών F-4E στα τέλη της δεκαετίας του '80, ονομάστηκε "βελτιωμένη αποδοτικότητα μάχης" ( ICE-Improved Combat Efficiency) και αφορούσε ουσιαστικά την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του αεροσκάφους σε αποστολές αέρος-αέρος με τη μεταφορά του βλήματος AIM-120 το οποίο θα συνεργαζόταν με το ραντάρ APG-65.
Πρόκειται ουσιαστικά για τον πυρήνα και του αντίστοιχου ελληνικού προγράμματος αναβάθμισης το οποίο είχε αναλάβει η γερμανική DASA, αλλά σε αρκετά σημεία υποδεέστερο του ελληνικού από το οποίο άλλωστε το χωρίζει μια δεκαετία τενολογικής εξέλιξης (τα γερμανικά εκσυγχρονίστηκαν τέλη δεκαετίας '80 με αρχές '90).
Το πρόγραμμα εκτός από την τοποθέτηση του νέου ραντάρ περιελάμβανε και μια σειρά άλλων επιμέρους βελτιώσεων και προσθηκών όπως:
- Νέος δέκτης RWR ALR-68
- Νέο σύστημα ναυτιλίας (αδσρανειακό με γυροσκόπιο λέιζερ) H-423 της Honeywell
- Νέος κεντρικός υπολογιστής στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
- Τοποθέτηση αρτηρίας πληροφοριών MIL-STD-1553R
- Πιστοποίηση του βλήματος ΑΙΜ-120
- Νέος υπολογιστής ελέγχου πυρός της Litef
- Νέο σύστημα ναυτιλίας (αδσρανειακό με γυροσκόπιο λέιζερ) H-423 της Honeywell
- Νέος κεντρικός υπολογιστής στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
- Τοποθέτηση αρτηρίας πληροφοριών MIL-STD-1553R
- Πιστοποίηση του βλήματος ΑΙΜ-120
- Νέος υπολογιστής ελέγχου πυρός της Litef
Συνολικά η γερμανική Αεροπορία αναβάθμισε 70 F-4F στο επίπεδο ICE αλλά εξαιτίας προβλημάτων μη επαρκούς αριθμού βλημάτων AIM-120 και έλλειψης της σοβιετικής απειλής το πρόγραμμα τερματίστηκε το 1995.
Τα γερμανικά F-4E ICE στην 117ΠΜ τον Σεπτέμβριο του 2012 (φωτο (C) Γιάννης Ρηγόπουλος)
-------------
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.