Το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης αποφάσισε να επαναπροσληφθεί υπάλληλος που είχε δεχθεί κατηγορίες για λαθρεμπορία. Πιο συγκεκριμένα,...
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εφημερίδας "Το Βήμα", ο υπάλληλος δούλευε στον ΟΣΕ από το 1984 ως οδηγός αυτοκινήτου. Αργότερα και συγκεκριμένα εν έτει 1999, μέχρι και την ημέρα της απόλυσης του στις 5 Φεβρουαρίου 2013, εργαζόταν ως οδηγός λεωφορείου, εκτελώντας δρομολόγια του εξωτερικού.
Ο οδηγός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνελήφθη επ' αυτοφώρω στις 18 Σεπτεμβρίου 2012, σε δρομολόγιο από Φιλιππούπολη- Θεσσαλονίκη να μεταφέρει οινοπνευματώδη ποτά από την Βουλγαρία.
Μετά από το αυτό το συμβάν σε βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη και απαγγέλθηκαν οι κατηγορίες της λαθρεμπορίας, "διαπραχθείσης από τρία και περισσότερα άτομα, και της συμμορίας προς διάπραξη πλημμελήματος" και σύσταση συμμορίας σύμφωνα με δικαστικό έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του «Βήματος». Ο οδηγός καταδικάστηκε.
Εν συνεχεία, "επικαλούμενος επείγουσα περίπτωση», ζήτησε να ρυθμιστεί προσωρινά η εργασιακή σχέση του με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να υποχρεωθεί αυτή να αποδεχθεί προσωρινά τις "προσηκόντως προσφερόμενες υπηρεσίες του", καταβάλλοντας μάλιστα τις αντίστοιχες νόμιμες αποδοχές του ως την έκδοση τελεσίδικης απόφασης επί της ασκηθείσης τακτικής αγωγής του, "απειλουμένης κατά της καθ' ης (σ.σ.: της ΤΡΑΙΝΟΣΕ)χρηματικής ποινής 300 ευρώ σε περίπτωση που αυτή αρνηθεί να συμμορφωθεί στο διατακτικό της απόφασης".
Επάνοδος μετά την αργία και μετά απόλυση
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απεφάνθη να τεθεί ο επίμαχος υπάλληλος σε αργία 30 ημερών και στη συνέχεια με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας επανήλθε στην υπηρεσία του. Αργότερα και συγκεκριμένα στις 30 Ιανουαρίου 2013 όμως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατήγγειλε τη σύμβαση εργασίας με τον εν λόγω υπάλληλο "για σπουδαίο λόγο και δη λόγω της ασκηθείσης σε βάρος του ποινικής δίωξης" αναφέρεται στην αίτηση που κατέθεσε στο δικαστήριο.
Όπως αναφέρει το δικαστήριο, σύμφωνα με τον κανονισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η απόλυση δεν αποτελεί πειθαρχική ποινή και είναι ανεξάρτητη προς την πειθαρχική διαδικασία, διότι με την απόλυση απομακρύνεται ο εργαζόμενος, η εξακολούθηση της εργασιακής σχέσης του οποίου δεν μπορεί καλοπίστως και ευλόγως να απαιτηθεί από τον μέσο καλόπιστο εργοδότη, ενώ με την πειθαρχική διαδικασία επιδιώκεται ιδίως ο συνετισμός του εργαζομένου ακριβώς επειδή η εξακολούθηση της εργασιακής του σχέσης μπορεί καλοπίστως και ευλόγως να απαιτηθεί από τον μέσο καλόπιστο εργοδότη.
Επειτα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την σειρά τους κατήγγειλε την σύμβαση εργασίας του χωρίς, σύμφωνα με το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, "τούτο να δικαιολογείται από οποιοδήποτε μεταγενέστερο και διαφορετικό γεγονός με κίνητρο το καλώς νοούμενο συμφέρον του εργοδότη, καθιστώντας αδύνατο να απαιτηθεί καλοπίστως και ευλόγως η εξακολούθηση της εργασιακής σχέσης του αιτούντος από τον μέσο καλόπιστο εργοδότη, αφού ο τελευταίος έθεσε άμεσα τον εργαζόμενο σε αργία, αποφασίζοντας την επαναφορά του, παραγγέλλοντας ταυτόχρονα την κίνηση της πειθαρχικής διαδικασίας, συναγομένης εκ της άνω συμπεριφοράς της κρίσης ότι η εξακολούθηση της εργασιακής σχέσης μπορούσε καλοπίστως και ευλόγως να απαιτηθεί από τον μέσο καλόπιστο εργοδότη".
Η πρωτόδικη απόφαση και η νέα απόλυση
Συνεπώς, σύμφωνα με όσα κρίνει το δικαστήριο η προσφυγή του εργοδότη στην έκτακτη καταγγελία ελέγχεται ως άκυρη, "καθ' όσον με την άνω - αντιφατική και αδικαιολόγητη - συμπεριφορά" της ΤΡΑΙΝΟΣΕ "παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας του χρησιμοποιούμενου μέσου και του επιδιωκόμενου σκοπού".
Το δικαστήριο σημειώνει: "Κατόπιν τούτων, πρέπει η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή ως κατ' ουσίαν βάσιμη κατά τα οριζόμενα στο διατακτικό απειλούμενης χρηματικής ποινής 100 ευρώ σε βάρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κάθε παράβαση της παρούσης και να καταδικαστεί στη δικαστική δαπάνη του αιτούντος". Επίσης εκδίκασε ημερήσια αποζημίωση ύψους 100 ευρώ κατά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κάθε ημέρα μη αποδοχής των υπηρεσιών του.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρχικά επαναπροσέλαβε τον εν λόγω υπάλληλο, τον απέλυσε ξανά. Η αιτιολογία ήταν η πρόκληση βλαβών στο επίμαχο λεωφορείο στο οποίο είχε διαπραχθεί η παρανομία για την οποία είχε συλληφθεί.
Τέλος για την εκ νέου απόλυση η πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε λόγο για σημαντική ζημιά λόγω της κατάσχεσης του λεωφορείου της εταιρείας και της έκθεσης σε κίνδυνο των επιβατών και της μεταφοράς τους.
http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.