Συναγερμό έχει σημάνει στις λιμενικές αρχές το ναυάγιο τουρκικού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ στη βόρεια ακτή της Μυκόνου που απειλεί με π...
Όπως έγινε γνωστό από το αρχηγείο του λιμενικού, το ηλικίας 19 ετών τουρκικό πλοίο, που μετέφερε 204 κοντέινερ, έχει στις δεξαμενές του περίπου 200 τόνους πετρελαίου, προκαλώντας περιορισμένης έκτασης μέχρι στιγμής ρύπανση.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης έχει ενεργοποιηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης προκειμένου τα καύσιμα κίνησης, το diesel και τα λιπαντικά που υπάρχουν στο πλοίο να μην προκαλέσουν περιβαλλοντική καταστροφή, ωστόσο λόγω των ισχυρών ανέμων που επικρατούν στην περιοχή και φθάνουν μέχρι και τα 8 μποφόρ δεν είναι ακόμη δυνατή οποιαδήποτε επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων.
Στο σημείο παραμένουν ναυαγοσωστικό του λιμενικού και ένα ιδιωτικό ρυμουλκό για παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης του πλοίου και της ρύπανσης που έχει προκληθεί.
Το «Yusuf Cepnioglou» είχε 14μελές πλήρωμα, όλοι Τούρκοι ναυτικοί, και είναι χαρακτηριστικό ότι ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος αρνήθηκαν μέχρι τέλους τη διάσωσή τους από ελληνικά μέσα, για να τους παραλάβει τελικά ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Τα μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν στη Μύκονο, όπου διενεργείται προανάκριση, ενώ σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες από τις λιμενικές αρχές πληροφορίες, αυτό που προκύπτει από τη μέχρι τώρα έρευνα είναι ότι ο Τούρκος πλοίαρχος φέρεται να είναι υπεύθυνος για την προσάραξη του πλοίου στα βράχια, παραδεχόμενος ότι κοιμήθηκε.
Η δήμαρχος Μυκόνου, Ειρήνη Γρυπάρη, μίλησε στην εφημερίδα «Έθνος», για το ναυάγιο του τουρκικού πλοίου στο νησί.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι το ευτύχημα μέχρι στιγμής είναι πως παρά τους δυνατούς ανέμους που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή δεν έχει μετατοπιστεί καθόλου το πλοίο, γεγονός που μειώνει τον κίνδυνο μεγάλης διαρροής καυσίμων, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα όσα μας λέει για τα αίτια του ναυαγίου.
Έντεκα από τα δεκατέσσερα μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από ναυαγοσωστικό του λιμενικού Σώματος και ένα ακόμη μέλος πληρώματος από ιδιωτικό μέσο που συνέδραμε, υπό τον συντονισμό του ναυαγοσωστικού.
Οι εναπομείναντες δύο, πλοίαρχος και υποπλοίαρχος, αρχικά παρέμειναν στο πλοίο με δική τους πρωτοβουλία, αναμένοντας οδηγίες της εταιρείας του πλοίου, αρνούμενοι να το εγκαταλείψουν, παρά τις επανειλημμένες κλήσεις του ελικοπτέρου Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που βρισκόταν στο σημείο.
Ενώ το ελικόπτερο Super Puma είχε αποχωρήσει από το σημείο, παραμένοντας σε ετοιμότητα στη Μύκονο, επιδεινώθηκε απότομα η κατάσταση του πλοίου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των δύο ναυτικών.
Τελικώς, πλοίαρχος και υποπλοίαρχος παρελήφθησαν από ελικόπτερο του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού που συνέδραμε στην επιχείρηση. newsbomb.gr
Επειδή οι πλοίαρχοι ΕΝ ανά τον κόσμο δεν είναι σαν τους οδηγούς νταλίκας να "τιμονεύουν" οι ίδιοι, το ότι "κοιμήθηκε στο τιμόνι" μόνο αφελείς μπορούν να το πιστέψουν. Τα σημερινά πλοία από τους διεθνείς κανονοσμούς είναι υποχρεωμένα να φέρουν όλα τα όργανα και τις συσκευές που συμβάλουν σε ασφαλή ταξείδια και πλόες. Γυροσκοπικές πυξίδες, Δορυφορική ναυτιλία, Ρανταρ αποφυγης συγκρούσεως, Δρομόμετρα, Βυθόμετρα, Δείκτες θέσεως σην υδρόγειο, αυτόματο σύστημα αναγνωρισης στοιχείων επερχομένων στόχων, "μαύρο κουτί" δεδομένων ταξειδίου, πορειογράφοι, Χάρτες ηλεκτρονικοί και μη και τόσα άλλα όργανα καθιστούν τα "ατυχήματα" όλο και πιο σπάνια εκτός αν πας γυρεύοντας. Και μάλλον ο τύπος αυτό έκανε εξ'ου και η άρνησή του για να τον παραλάβει ελληνικό μέσο διάσωσης. Αυτός έπρεπε να δεθεί και να οδηγηθεί σιδηροδέσμιος στην δικαιοσύνη για έγκλημα εκ προμελέτης. Αυτό βέβαια θα γινόταν σε κάποια χώρα που σέβεται τον εαυτό της και οχι στην τροϊκομπανανία.
ΑπάντησηΔιαγραφή