Στα χρόνια της οικονομικής κατάρρευσης το μόνο προϊόν της δύστυχης Ελλάδας, που φαίνεται να διασώζεται, είναι ο τουρισμός. Οι πενόμενοι Έλ...
Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πανέμορφη χώρα, με άπειρα μνημεία και πλούσια ιστορία. Έχουμε με άλλα λόγια την «πρώτη ύλη» για να παράγουμε ένα άριστο προϊόν, αλλά δυστυχώς δε φτάνει μόνο αυτή. Εκτός από ομορφιές, μνημεία και ιστορία χρειάζονται και υποδομές. Χρειάζονται αεροδρόμια, λιμάνια, οδικό δίκτυο και τουριστικά καταλύματα. Χρειάζονται ποιοτικές και οικονομικές υπηρεσίες προς τον «καταναλωτή – τουρίστα». Χρειάζεται τέλος και η αναγκαία προώθηση όλων αυτών, ώστε το προϊόν να είναι πράγματι αποδοτικό.
Ρίχνοντας μια ματιά γύρω μας θα δούμε χώρες που με λιγότερα κατάφεραν πολλά περισσότερα. Θα δούμε χώρες που αν και δεν έχουν τα δικά μας συγκριτικά πλεονεκτήματα, μας έφτασαν και μας ξεπέρασαν τόσο σε αφίξεις όσο και σε τουριστικό συνάλλαγμα. Το ερώτημα είναι πως και γιατί και κυρίως τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα, προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση.
Αν επικεντρωθούμε ειδικότερα στην Κεντρική Μακεδονία η κατάσταση είναι πράγματι απογοητευτική. Μια περιοχή που διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για να είναι η ατμομηχανή της τουριστικής βιομηχανίας, προσπαθεί ασθμαίνοντας να επιβιώσει. Πιο συγκεκριμένα η Κεντρική Μακεδονία διαθέτει φυσικές ομορφιές απείρου κάλους, με μοναδικές παραλίες, ιαματικές πηγές αλλά και πανύψηλα βουνά. Διαθέτει πλούσια ιστορία και μοναδικά αρχαιοελληνικά και βυζαντινά μνημεία. Βρίσκεται κοντά στα βόρεια σύνορα της χώρας με μεγάλο λιμάνι και αεροδρόμιο, καθώς και ένα μεγάλο αστικό κέντρο, ικανό να υποστηρίξει ένα πλήθος υπηρεσιών. Και όμως… τίποτα δεν πάει καλά ή τουλάχιστον τόσο καλά όσο θα έπρεπε.
Το γιατί γίνεται εύκολα αντιληπτό αν δει κάποιος το κομμάτι της τουριστικής προβολής. Το τουλάχιστον γελοίο «Very Macedonia», που αποτελεί το διαφημιστικό motto της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2014, προκαλεί στην καλύτερη περίπτωση ειρωνικά σχόλια στους ανταγωνιστές μας και, το χειρότερο, βλέμματα απορίας στους υποψήφιους πελάτες μας. Μια φράση χωρίς νόημα, μια τεράστια γκάφα που δυστυχώς επηρεάζει τις ζωές χιλιάδων εργαζομένων. Εκτός από το αποτυχημένο σύνθημα όμως υπάρχουν και πολλά παράπονα για ανισομερή προβολή των επιμέρους τουριστικών προορισμών της Μακεδονίας. Τρέχει και δε φτάνει ο κος Τζιτζικώστας να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Βρέθηκε πρόσφατα στην Πιερία προσπαθώντας να πείσει τους επαγγελματίες του τουρισμού για τις «καλές του προθέσεις», σερβίροντας άπειρα «θα» αλλά δεν έπεισε κανέναν, αφού πλέον κρίνεται για τα έργα του. Ο λαός της Μακεδονίας βαρέθηκε τους μαθητευόμενους μάγους με τις « δήθεν προχωρημένες ιδέες». Απαιτεί δράση και τη θέλει τώρα.
Η Ελληνική Αυγή για την Κεντρική Μακεδονία έχει έτοιμη πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας. Η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων σε συνδυασμό με οργάνωση και σκληρή δουλειά είναι τα εχέγγυα της επιτυχίας. Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης αφορά ακριβώς τον συντονισμό όλων εκείνων των δράσεων που θα αναδείξουν αυτό που ήδη υπάρχει. Με κέντρο τη Θεσσαλονίκη και αξιοποιώντας τον οδικό άξονα της Εγνατίας, το λιμάνι και το αεροδρόμιο, τα οποία σήμερα υπολειτουργούν και μαραζώνουν, μπορούμε να κάνουμε πράξη το όραμα.
Η Μακεδονία είναι η γη της σύγχρονης ομορφιάς που διατηρεί τις ρίζες της στη αρχαία παράδοση. Είναι η Πατρίδα μας και της αξίζει ένα καλύτερο αύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.