ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΕΣ Π@Π@ΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ iefimerida.gr Στα σοκάκια και στα περίεργα μέρη της Αθήνας και του Πειραι...
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΕΣ Π@Π@ΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ iefimerida.gr
Στα σοκάκια και στα περίεργα μέρη της Αθήνας και του Πειραιά, ο φωτογράφος Ντιντιέ Μπεν Λούλου μπόρεσε να αποτυπώσει τα βλέμματα, τα σώματα και την ενέργεια των μεταναστών και των περιπλανώμενων της Ελλάδας που δεν κοιτάζει κανείς.
Αυτό που βλέπει πρώτα κανείς στις φωτογραφίες του Μπεν Λούλου είναι τα σώματα και τα βλέμματα ανδρών και γυναικών που είναι συχνά κατεστραμμένα ή σημαδεμένα. Πίσω από αυτά τα βλέμματα και τα σώματα βλέπει κανείς την Ελλάδα, όπως πιστεύει ο ίδιος.
Σε μια από τις εικόνες του βλέπει κανείς έναν άνδρα του οποίου δεν διακρίνεται ακριβώς το χρώμα και πίσω του διακρίνονται αρχαίες κολόνες δύο χιλιάδων ετών. Σε μια άλλη εικόνα μια επιγραφή στα ελληνικά χάνεται ανάμεσα σε άλλες που είναι γραμμένες στα ταϊλανδέζικα και στα κινέζικα.
«Οι Ελληνες αρχικά υποδέχτηκαν φιλικά τους μετανάστες, είναι και οι ίδιοι λαός μεταναστών. Και τώρα έχουν τη Χρυσή Αυγή» αναφέρει ο Μπεν Λούλου.
Εχει φωτογραφίσει επίσης, σε μια συνοικία ρομά, μια γερόντισα που σκουπίζει: «Μια κίνηση παράλογη αν δει κανείς τι σκουπίδια υπάρχουν τριγύρω» σημειώνει.
Και στο βάθος το υπέροχο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας «ένα τοπίο της Αττικής που υποτίθεται ότι είναι ο παράδεισος επί της γης» προσθέτει.
Ποιος είναι
Ο Ντιντιέ Μπεν Λούλου εργάζεται από χρόνια στις πόλεις της Μεσογείου (Ιεροσόλυμα, Παλέρμο, Θεσσαλονίκη, Μασσαλία) ταξίδεψε στην Αθήνα μεταξύ 2006-2009 «λίγο πριν την κρίση που
γονάτισε την Ελλάδα. «Ενιωθα την κρίση που ερχόταν και την απόρριψη των μεταναστών» λέει.
Δούλεψε πολύ στον Πειραιά, το λιμάνι της πόλης, 5 χλμ από το κέντρο της Αθήνας.
«Ανακάλυψα μυστικές γωνιές, δρομάκια όπου συναντώνται άνθρωποι από όλο τον κόσμο, από το Σουδάν, τη Σρι Λάνκα, την Ερυθρέα. Συν τους Ρομά και τους Ελληνες. Πουλάνε πάνω στο χώμα dvd πορνό, ανεμιστήρες, ψεύτικες τσάντες. Αυτός ο πληθυσμός περιπλανώμενων, άθλιων, που ψάχνουν στα σκουπίδια, ανταλλάσσουν και μεταπωλούν, μαζί με παιδιά που περιπλανώνται, με έκανε να θυμηθώ το Παρίσι του 19ου αιώνα που είχε φωτογραφήσει ο Τσαρλς Νεγκρ».
Κάπως σαν τον Αφρικανό με το γαλάζιο σκουφί, τον οποίο συνάντησε στο Μοναστηράκι, στο κέντρο της Αθήνας, νωρίς το πρωί, ο οποίος πάει στη δουλειά, να πουλήσει δηλαδή ζώνες και γυαλιά, ψεύτικα Louis Vuitton ή Gucci. Στην πλάτη κουβαλάει το ζεμπίλι, το οποίο ανοίγει στο χώμα.
Στις φωτογραφίες του βιβλίου του που ονομάζεται «Αθήνα» βρίσκει κανείς την ταυτότητα του Ντιντιέ Μπαν Λούλου: να δείξει αυτή την «ασυνήθιστη Ελλάδα, στην καρδιά των προβλημάτων που εγγίζουν την Ευρώπη». Οι κάτοικοί της είναι όλο και πιο φτωχοί, ενώ η χώρα είναι η πόρτα υποδοχής μεταναστών από όλο τον κόσμο, οι σύγχρονοι μέτοικοι της Ελλάδας. «Η Αθήνα είναι γι'αυτούς μια στάση για ένα μακρύ ταξίδι. Είναι μια ανθρωπότητα που ζει σε κίνηση, περιπλάνηση, λίγο χαμένη, είναι αρκετά τραγικό» λέει ο φωτογράφος.
Ενα αγόρι με κόκκινο μπλουζάκι βρίσκεται σε ένα δρομάκο του Πειραιά. Εφερε κι αυτό την πραμάτεια του, εσώρουχα και κάλτσες, σε ένα μεγάλο ζεμπίλι που κουβαλούσε την πλάτη. Στο στήθος έχει ένα μεγάλο σημάδι, η μπλούζα του γράφει Nike. Νίκη είναι η ελληνίδα θεά του θριάμβου.
Ωστόσο το αγόρι εκπέμπει κάτι περισσότερο από μιζέρια και απογοήτευση. Κάτι που αποπνέουν και τα χρώματα που φοράει, το κόκκινο ιδιαίτερα. Νιώθει κανείς ότι εκπέμπει μια ενέργεια, μια όρεξη για ζωή, μια διάθεση να βρει και να ανακυκλώσει ό,τι οι άλλοι πέταξαν στα σκουπίδια. Μια νεαρή γυναίκα Ρομά, λίγο παρακάτω, κρατάει στα χέρια ένα κοριτσάκι. «Μια σύγχρονη Πιετά, πολύ εικογραφική». Σε αυτό τον σκληρό, πικρό κόσμο, γεμάτο πλαστικό «αυτή η νεαρή μητέρα Ρομά, επιτρέπει να διατηρεί κανείς τις ελπίδες του».
Ενα άλλο πρόσωπο φωτογραφίζεται με τον τίτλο «Ο άνδρας με το τσιγάρο μπροστά σε έναν κόκκινο τοίχο» και είναι ένας γηραιός ναυτικός. Ταξίδεψε πολύ, το σώμα του είναι κουρασμένο, στο μπράτσο του έχει ένα τατουάζ «Μαρίνα». Στο χώμα, μπροστά του βρίσκεται ένα βιβλίο του Μπέκετ και ένα μυθιστόρημα του Τζόυς «Οδυσσέας». Ο αγαπημένος Ελληνας ποιητής του Μπεν Λούλου είναι ο Γιώργος Μαρκόπουλος, τον οποίο μετέφρασε στα γαλλικά ο Μισέλ Βόλκοβιτς.
O Nτιντιέ Μπεν Λούλου ζει στα Ιεροσόλυμα. Μεταξύ 2006 και 2009 έζησε στην Αθήνα. Διατρέχοντας αυτόν τον κορυφαίο τόπο πολιτισμού βλέπει τα μνημεία της αρχαιότητας αλλά βρίσκεται κυρίως αντιμέτωπος με τη σύγχρονη ζωή. Με την μόλυνση του περιβάλλοντος, τις καταστροφές και την μετανάστευση μπλέκεται μια σύγχρονη Ελλάδα που κουβαλάει πάνω της τα ερείπια ενός δοξασμένου πολιτισμού. Ο Μπεν Λούλου έκανε στην Αθήνα ένα είδος κοινωνικής έρευνας, διερευνώντας την εξορία, την περιπλάνηση και τη φτώχεια. Το βιβλίο του εικογραφημένο από την Αθήνα και τον Πειραιά εκδόθηκε το 2013 και περιλαμβάνει μεταφρασμένα ποιήματα του Γιώργου Μαρκόπουλου.
Ο φωτογράφος
Πηγή: Μέτοικοι, τσιγγάνοι, περιπλανώμενοι: Μια Αθήνα κόκκινη, δραστήρια, κρυφή, μυστική, όπως δεν την έχετε ποτέ ξαναδεί [εικόνες] | Ειδήσεις και νέα με άποψη http://www.iefimerida.gr/node/149799#ixzz2y1Av1Bae
Ερώτηση-απορία (χωρίς να περιμένω απάντηση): 'Εχει και νυχτερινές λήψεις η ...''Λουλού'' ή δε θα τολμούσε να πάει ασυνόδευτος στα ίδια μέρη βράδυ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαΣΙΛΑΣ
ρε παιδια η αναπτυξη του Σαμαρα και του Βενιζελου !
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια Αθήνα που μόνο θλίψη μας προκαλεί. Κ.Μπεν Λούλου να πάτε να τους φωτογραφισετε στις πατρίδες τους. Οι Ελληνες ως μετανάστες δεν διάβηκαν παράνομα τα σύνορα καμμίας χώρας και τίμησαν την πατρίδα τους χωρίς να εγκληματουν και να σκοτώνουν στις χώρες που μετοίκισαν. ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ
ΑπάντησηΔιαγραφή