Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΤΟ ΕΚΑΤΟΣΤΟΜΕΤΡΙΚΟ ΡΑΝΤΑΡ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ... Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ, ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, ΕΠΕΙΔΗ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΤΗΣ 4ΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Γράφει ο Καθηγητής Δρ.Νίκος Χ. Χαρακάκος Το εκαττοστομετρικό ραντάρ αποτελεί ξεκάθαρα Ελληνική Εφεύρεση του Καθηγητή του Εθνικού Μετ...

Γράφει ο Καθηγητής Δρ.Νίκος Χ. Χαρακάκος

Το εκαττοστομετρικό ραντάρ αποτελεί ξεκάθαρα Ελληνική Εφεύρεση του Καθηγητή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Παύλου Σαντορίνη.Ο Παύλος Σαντορίνης από το 1905 μέχρι το 1919 σπούδασε στην Ελβετία. Σπούδασε φυσικός στο Πανεπιστήμιο Ζυρίχης και πολιτικός μηχανικός στο Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο Ζυρίχης. Εκείνα τα έτη είχε το ευτύχημα να διατελέσει φοιτητής του Albert Einstein, που τον περιέβαλλε με την φιλία του, αλλά και τον τίμησε καθιστώντας τον Επιστημονικό Βοηθό του.
Το 1936 ο Σαντορίνης ήταν Υφηγητής της Εφηρμοσμένης Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ευτυχώς τότε κυβερνούσε την Πατρίδα μας το Εθνικό Καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Έτσι, όταν ο τότε Πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς, που κοίταζε μόνον το Πατριωτικό Συμφέρον, πληροφορήθηκε ότι ο μέγιστος Έλληνας επιστήμονας είχε προβεί σε μια μεγάλη ανακάλυψη, σχετικά με την ανίχνευση των αεροπλάνων, κάλεσε επειγόντως τον Σαντορίνη για να του δώσει πληροφορίες. Ο Μεταξάς είχε συνειδητοποιήσει την τεράστια σπουδαιότητα της συγκεκριμένης επαναστατικής εφεύρεσης για την Εθνική Άμυνα της Ελλάδος. Γι αυτό ζήτησε από τον Σαντορίνη να καταθέσει αμέσως το σχετικό υπόμνημα.
Μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες το υπόμνημα κατατέθηκε στην Αντιαεροπορική Άμυνά μας υπό τον τίτλο ''Περί μεθόδου ανιχνεύσεως εχθρικών αεροπλάνων μέσω ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων''. Η Αντιαεροπορική Άμυνα το υπέβαλε στο ΓΕΣ. Από το ΓΕΣ συνεστήθη Ειδική Επιτροπή από Καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσοβειου Πολυτεχνείου, τον Πλοίαρχο Πεζοπουλο, τον Επισμηναγό Αβέρωφ, τον Ταγματάρχη Καρκουλια.
Η εν λόγω Ειδική Επιτροπή μελέτησε τη μέθοδο του Σαντορίνη και συμπέρανε την επιστημονική εγκυρότητα της. Από εκεί και πέρα συγκροτεί μια νέα Επιτροπή Ελέγχου και Δοκιμών με μέλη τον Χονδρο, Καθηγητή, τον Αθανασιάδη, Καθηγητή, τον Πλοίαρχο Πεζοπουλο, τον Αντισυνταγματαρχη Βαλβη, τον Ταγματάρχη Παλλη, υπό την Προεδρία του Ανωτάτου Διοικητού Αντιαεροπορικης Αμύνης Αντιστρατηγου Κ. Μπακοπουλου.
Η Επιτροπή, με βάση την από 19ης Σεπτεμβρίου 1936 Απόφαση της, θεώρησε τη μέθοδο επιστημονικά ορθότατη και συνέστησε να αρχίσουν πειραματικές δοκιμές. Όμως για να πραγματοποιηθουν οι δοκιμές, έπρεπε να γίνει χρήση των αναγκαίων εξαρτημάτων, κυρίως των ειδικών λυχνιών εκπομπής και λήψης μικροκυμάτων, στα οποία βασιζόταν η παραπάνω μέθοδος. Όμως αυτές οι λυχνίες και τα εξαρτήματα δεν υπήρχαν στην Πατρίδα μας. Έτσι η προμήθεια τους έπρεπε να γίνει από το εξωτερικό. Επίσης, για στρατιωτικους λόγους, ήταν εξαιρετικά δύσκολη η εξεύρεση τους. Έτσι το ΓΕΣ, ενεργοποιουμενο μόνον για το Ελληνικό Έθνος, διότι τότε δεν υπήρχαν Τσοχατζοπουλοι και Σμπωκοι, αποφάσισε να στείλει τον Σαντορίνη στο εξωτερικό με μεγάλη μυστικότητα, για να προμηθευτεί τις λυχνίες και τα εξαρτήματα.


Το καλοκαίρι του 1937 δόθηκε η ευκαιρία με το Διεθνές Συνέδριο Βραχέων και Υπερβραχεων Κυμάτων στη Βιέννη. Ο διασημος Σαντορινης προηδρευε του Τμηματος Υπερβραχεων Κυματων.Ετσι προμηθευτηκε ολες τις λυχνιες και τα εξαρτηματα για το πειραμα της κατασκευης Ελληνικου Ρανταρ.
Οι λυχνιες, που δεν υπηρχαν τοτε, κατασκευαστηκαν, με μεγιστη μυστικοτητα, με βαση τα σχεδια και τις υποδειξεις του Σαντορινη.Ηταν ειδικες λυχνιες τυπου Μαγκνετρον μεγαλης ισχυος εκπομπης εκατοστομετρικων κυματων.
Το 1937 αρχισαν τα επιστημονικα πειραματα στην Αεροπορικη Βαση του Παλαιου Φαληρου.Συνεχιστηκαν μεχρι το 1939.Εκπληκτικα τα αποτελεσματα τους!Το Ελληνικο Ρανταρ ηταν ικανο να εντοπισει και να παρακολουθει αεροπλανα μεχρι την αποσταση των 160 χιλιομετρων.
Στις 7 Ιουλιου του 1940 πραγματοποιηθηκε πειραματικη επιδειξη του Ελληνικου Ρανταρ σε Επιτροπη Αγγλων εμπειρογνωμονων, με επικεφαλης τον Ταγματαρχη Raywood της Αγγλικης Πρεσβειας Αθηνων.Κατα τη διαρκεια της πειραματικης επιδειξης διαπιστωθηκε απο τις αγγλικες στρατιωτικες αρχες οτι ανιχνευτηκε απο το Ελληνικο Ρανταρ αγγλικο αεροπλανο επανω απο τη Μηλο σε αποσταση περιπου 160 χιλιομετρα.Βλεποντας αυτο το πρωτοφανες εκπληκτικο αποτελεσμα ο Ταγματαρχης Raywood παρουσιασε τη διαταγη του Αρχηγειου του να αποκττησει τη συσκευη, για να τη μεταφερει αεροπορικως στο Καιρο.
Ο Μεταξας, με γνωμονα μονον το Εθνικο Συμφερον, ενεκρινε την παραδοση των σχεδιων του Ελληνικου Ρανταρ στους Αγγλους, αντιταχτηκε, ομως, ρητα και κατηγορηματικα στη μεταφορα των συσκευων στη Μεση Ανατολη, διοτι η Ελλαδα μεχρι τοτε ηταν ουδετερη στον πολεμο..
Μετα τον Β Παγκοσμιο Πολεμο γνωστοποιηθηκε οτι τα αγγλικα ρανταρ, της Μαγχης της Αγγλιας, λειτουργουσαν σε μηκος κυματος επανω απο το ενα μετρο, σε αντιθεση με το Ελληνικο Ρανταρ, που, απο το 1939, ηταν εκατοστομετρικο ρανταρ, δηλαδη λειτουργουσε σε μηκη κυματος μεταξυ 40 και 50 εκατοστων του μετρου!Μονον το φθινοπωρο του 1942 οι Αγγλοι ''ανακαλυψαν'' την περιοχη των εκατοστομετρικων κυματων!Δυο ετη μετα την πειραματικη επιδειξη της Ελληνικης Εφευρεσης!
Η μεγιστη διαφορα μεταξυ ενος εκατοστομετρικου ρανταρ και ενος ρανταρ, που λειτουργει σε μηκος κυματος επανω απο το ενα μετρο, ειναι οτι με το εκατοστομετρικο ρανταρ ανιχνευονται αντικειμενα πολυ μικρων γεωμετρικων διαστασεων.Φερ ειπειν το snorkel ενος υποβρυχιου.Για ρανταρ, που λειτουργει με μηκος επανω απο ενα μετρο, αυτο ειναι αδυνατο.
Στην εποχη μας ολα τα ρανταρ της Πολεμικης και Πολιτικης Αεροποριας, αλλα και της ρυθμισης κυκλοφοριας των αεροπλανων απο τον πυργο ελεγχου των αεροδρομιων και του Πολεμικου και Εμπορικου Ναυτικου, ειναι εκατοστομετρικα.
Τιποτε απο ολα αυτα δεν θα γινοταν αν η Εφευρεση του Σαντορινη προτεινοταν για εγκριση σε φαυλοκρατικο κοινοβουλευτικο καθεστως!

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.