Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας έχουν επιστρέψει οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχοντας πλοία συνολικής χωρητικότητας 164 εκατ. τόνων, ξ...
Τα ελληνικά πλοία παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικά λιγότερα από τα ιαπωνικά αλλά και τα κινέζικα εχουν πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Ο συνολικός ελληνικός στόλος ανέρχεται σε μόλις 4.984 πλοία, έναντι 8.537 ιαπωνικά και 6.427 κινέζικα. Τη δεκάδα στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας συμπληρώνουν η Γερμανία, η Νότιος Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.
Ένας άλλος παράγοντας που έχει ωφελήσει την Ελλάδα στην παγκόσμια ναυτιλία είναι το γεγονός ότι ενώ η Ιαπωνία έκανε μεγάλες επενδύσεις κατά την περίοδο ανάπτυξης την προηγούμενη δεκαετία, κάτι που οδήγησε σε μεγάλες απώλειες κατά την κρίση, η Ελλάδα παρέμεινε συντηρητική και μετρίασε τις ζημίες της.
Παράλληλα, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει σε μεγάλες αγορές πλοίων, ύψους 6,8 δισ., το α' τρίμηνο του 2014 κι έχει μεγάλη δραστηριότητα τον τελευταίο καιρό.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία αυξήθηκαν κατά 126% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2013 με επενδύσεις άνω των 3,5 δισ. ευρώ. Το επενδεδυμένο κεφάλαιο για την κατασκευή νέων πλοίων έχει επίσης αυξηθεί, ξεπερνώντας τα 25 δισ. ευρώ για 792 νέες παραγγελίες. protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.