Tον κώδωνα του κινδύνου για το ζήτημα της μετανάστευσης στην Ευρώπη, κρούει η εφημερίδα New York Times, με κύριο άρθρο της. Χαρακτηρίζει ...
Tον κώδωνα του κινδύνου για το ζήτημα της μετανάστευσης στην Ευρώπη, κρούει η εφημερίδα New York Times, με κύριο άρθρο της. Χαρακτηρίζει τη μετανάστευση «επείγον πρόβλημα» και προτείνει συνεργασία ΕΕ, ΗΠΑ, ΟΗΕ με τις αφρικανικές κυβερνήσεις για την αντιμετώπιση των αιτιών της.
Τα ρεύματα μεταναστών από την Αφρική, τη Νότια Ασία και τη Συρία διαρκώς αυξάνονται, επισημαίνει η σύνταξη της εφημερίδας, καλώντας παράλληλα τους Ευρωπαίους υπουργούς Εσωτερικών, κατά τη συνάντησή τους στο Λουξεμβούργο, στις αρχές Ιουνίου, με θέμα συζήτησης το ζήτημα της μετανάστευσης, να δεσμευθούν για συντονισμό και για λήψη μέτρων.
Η συντακτική ομάδα των New York Times καλεί επίσης την Ε.Ε. και τις ΗΠΑ να συνεργαστούν με τις αφρικανικές κυβερνήσεις και τον ΟΗΕ, με στόχο την αντιμετώπιση των αιτίων και των συνεπειών αυτής της «απεγνωσμένης μετανάστευσης», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Στο κύριο άρθρο γίνεται αναφορά στο «τελεσίγραφο» που έδωσε ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών, Αντζελίνο Αλφάνο, στην ΕΕ ότι εάν δεν βοηθηθεί η Ιταλία στη διαχείριση του προβλήματος της μετανάστευσης, θα αρχίσει να στέλνει τους μετανάστες στις γειτονικές της χώρες. Μεταξύ των αιτημάτων της Ιταλίας, σύμφωνα με το άρθρο, είναι η ΕΕ να αποζημιώσει την Ιταλία για τις δαπάνες διάσωσης των λαθρομεταναστών και να αναλάβει το πρόγραμμα «Mare Nostrum», που εφαρμόζει η Ιταλία από τον περασμένο Οκτώβριο (σε συνέχεια του πολύνεκρου ναυαγίου στη Λαμπεντούσα) και το οποίο έχει σώσει χιλιάδες ζωές. Σύμφωνα με το ιταλικό Ναυτικό, πρόσφατα σώθηκαν 4.362 άνθρωποι μέσα σε πέντε ημέρες.
Τέλος, στο κύριο άρθρο τονίζεται ότι αυτό το κόστος είναι πιθανό να αυξηθεί δραματικά εξαιτίας των συγκρούσεων στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή, ενώ μια νέα στρατιωτική συμβουλευτική έκθεση στις Ηνωμένες Πολιτείες, προειδοποιεί και για «άλλες αποσταθεροποιητικές επιπτώσεις» λόγω της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή. Επίσης, η Λιβύη προειδοποίησε πρόσφατα την Ε.Ε., μέσω του «μεταβατικού» υπουργού Εσωτερικών της, Σάλαχ Μάζεκ, ότι «έχει βαρεθεί να είναι ένας σταθμός για μετανάστες, με προορισμό την Ευρώπη και ότι είναι η σειρά της Ευρώπης να πληρώσει».
Πηγή: ΑΜΠΕ, Ναυτεμπορική
Τα ρεύματα μεταναστών από την Αφρική, τη Νότια Ασία και τη Συρία διαρκώς αυξάνονται, επισημαίνει η σύνταξη της εφημερίδας, καλώντας παράλληλα τους Ευρωπαίους υπουργούς Εσωτερικών, κατά τη συνάντησή τους στο Λουξεμβούργο, στις αρχές Ιουνίου, με θέμα συζήτησης το ζήτημα της μετανάστευσης, να δεσμευθούν για συντονισμό και για λήψη μέτρων.
Η συντακτική ομάδα των New York Times καλεί επίσης την Ε.Ε. και τις ΗΠΑ να συνεργαστούν με τις αφρικανικές κυβερνήσεις και τον ΟΗΕ, με στόχο την αντιμετώπιση των αιτίων και των συνεπειών αυτής της «απεγνωσμένης μετανάστευσης», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Στο κύριο άρθρο γίνεται αναφορά στο «τελεσίγραφο» που έδωσε ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών, Αντζελίνο Αλφάνο, στην ΕΕ ότι εάν δεν βοηθηθεί η Ιταλία στη διαχείριση του προβλήματος της μετανάστευσης, θα αρχίσει να στέλνει τους μετανάστες στις γειτονικές της χώρες. Μεταξύ των αιτημάτων της Ιταλίας, σύμφωνα με το άρθρο, είναι η ΕΕ να αποζημιώσει την Ιταλία για τις δαπάνες διάσωσης των λαθρομεταναστών και να αναλάβει το πρόγραμμα «Mare Nostrum», που εφαρμόζει η Ιταλία από τον περασμένο Οκτώβριο (σε συνέχεια του πολύνεκρου ναυαγίου στη Λαμπεντούσα) και το οποίο έχει σώσει χιλιάδες ζωές. Σύμφωνα με το ιταλικό Ναυτικό, πρόσφατα σώθηκαν 4.362 άνθρωποι μέσα σε πέντε ημέρες.
Τέλος, στο κύριο άρθρο τονίζεται ότι αυτό το κόστος είναι πιθανό να αυξηθεί δραματικά εξαιτίας των συγκρούσεων στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή, ενώ μια νέα στρατιωτική συμβουλευτική έκθεση στις Ηνωμένες Πολιτείες, προειδοποιεί και για «άλλες αποσταθεροποιητικές επιπτώσεις» λόγω της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή. Επίσης, η Λιβύη προειδοποίησε πρόσφατα την Ε.Ε., μέσω του «μεταβατικού» υπουργού Εσωτερικών της, Σάλαχ Μάζεκ, ότι «έχει βαρεθεί να είναι ένας σταθμός για μετανάστες, με προορισμό την Ευρώπη και ότι είναι η σειρά της Ευρώπης να πληρώσει».
Πηγή: ΑΜΠΕ, Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.