Στην τελική ευθεία μπαίνει μέσα στις επόμενες μέρες και η πώληση του διεθνούς Αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος", αφού η κυβέρν...
Στην τελική ευθεία μπαίνει μέσα στις επόμενες μέρες και η πώληση του διεθνούς Αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος", αφού η κυβέρνηση κατέληξε στο μοντέλο αποκρατικοποίησης που θα ακολουθηθεί και αφήνει ικανοποιημένους τους... πάντες, τόσο τους Κινέζους που θέλουν να αγοράσουν το αεροδρόμιο όσο και τους Καναδούς, κατόχους του 40% των μετοχών.
Το μοντέλο που προκρίθηκε, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά.
Οι τελευταίοι, όπως γνωστοποίησαν στην ελληνική κυβέρνηση, δεν ενδιαφέρονταν για τίποτε λιγότερο από την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα και φυσικά το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Πληροφορίες μάλιστα, τονίζεται στο δημοσίευμα, αναφέρουν ότι πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του αεροδρομίου.
Στο επιχειρηματικό σχήμα που θα διεκδικήσει την αγορά του "Ελευθέριος Βενιζέλος" μετέχουν: η Shenzhen Airport και η επενδυτική εταιρεία Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), ενώ αναμένεται ότι θα συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund).
Επίσης, σύμφωνα με την Καθημερινή, αναμένεται να συμμετάσχει κάποια Κινεζική Ένωση Επιχειρήσεων (enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Ν. Ζηλανδία.
Οι Καναδοί
Για να πωληθεί η πλειοψηφία των μετοχών "Ελευθέριος Βενιζέλος" από την πλευρά της κυβέρνησης συμφώνησε και η καναδική PSP Investments. Με βάση τη Συμφωνία Μετόχων του 1996, καμία εναλλαγή μετοχών στο αεροδρόμιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση όλων των μετόχων, δηλαδή του 100% των ψήφων της Γενικής Συνέλευσης. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.
Έτσι τώρα, για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026. Πρακτικά, μια τέτοια κίνηση αυξάνει την αξία του αεροδρομίου και επομένως την αξία του μεριδίου της PSP Investments, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Πηγή: newsit
Το μοντέλο που προκρίθηκε, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά.
Οι τελευταίοι, όπως γνωστοποίησαν στην ελληνική κυβέρνηση, δεν ενδιαφέρονταν για τίποτε λιγότερο από την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα και φυσικά το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Πληροφορίες μάλιστα, τονίζεται στο δημοσίευμα, αναφέρουν ότι πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του αεροδρομίου.
Στο επιχειρηματικό σχήμα που θα διεκδικήσει την αγορά του "Ελευθέριος Βενιζέλος" μετέχουν: η Shenzhen Airport και η επενδυτική εταιρεία Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), ενώ αναμένεται ότι θα συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund).
Επίσης, σύμφωνα με την Καθημερινή, αναμένεται να συμμετάσχει κάποια Κινεζική Ένωση Επιχειρήσεων (enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Ν. Ζηλανδία.
Οι Καναδοί
Για να πωληθεί η πλειοψηφία των μετοχών "Ελευθέριος Βενιζέλος" από την πλευρά της κυβέρνησης συμφώνησε και η καναδική PSP Investments. Με βάση τη Συμφωνία Μετόχων του 1996, καμία εναλλαγή μετοχών στο αεροδρόμιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση όλων των μετόχων, δηλαδή του 100% των ψήφων της Γενικής Συνέλευσης. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.
Έτσι τώρα, για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026. Πρακτικά, μια τέτοια κίνηση αυξάνει την αξία του αεροδρομίου και επομένως την αξία του μεριδίου της PSP Investments, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Πηγή: newsit
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.