“Δίκαιο είναι το δίκαιο της Σαρίας”, σε κατεχόμενες περιοχές του Χαλεπίου. H ISIS διοργάνωσε μια πάνδημη δίκη σαριακού τύπου και ακρωτ...
“Δίκαιο είναι το δίκαιο της Σαρίας”, σε κατεχόμενες περιοχές του Χαλεπίου. H ISIS διοργάνωσε μια πάνδημη δίκη σαριακού τύπου και ακρωτηρίασε τα χέρια από τον καρπό 4 ατόμων που κατηγορούνται για κλοπή σύμφωνα με το twitter του φιλοτζιχαντιστικού λογαριασμού στις αρχές Ιουνίου. Το συγκλονιστικό είναι ότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός αποτυπώνει και το σήμα του σε κάθε φωτογραφία της φρίκης , ενώ υπάρχουν πολλά επαινιτικά σχόλια από τους followers. Τη σελίδα κοσμεί η μαύρη σημαία της οργάνωσης. Έχουν απαθανατισθεί όλες οι μακάβριες προετοιμασίες των χασάπηδων πριν τον ακρωτηριασμό. Τα γάντια που φορούν σαν να είναι χειρούργοι, οι μπουκάλες με τα υγρά απολύμανσης, οι γάζες,το τραπέζι της “επέμβασης”, η επιμελής παράταξη των θεατών γύρω από την “θεία τιμωρία” του Αλλάχ….Το φοβερό έγκλημα αναδημοσιεύεται στα φιλικά τους ιστολόγια χωρίς λογοκρισία.
Δεν είναι η πρώτη φορά που στο Βορρά της Συρίας και στις περιοχές που ελέγχουν οι αντάρτες εφαρμόζεται κατά γράμμα η Κορανική εντολή : στον κλέφτη και στην κλέφτρα να κόβετε το χέρι για τιμωρία για ό,τι πήραν και ως δικαιοσύνη εκ μέρους του Αλλάχ που είναι Παντοδύναμος και σοφός”.(σουράτα 5 στίχ.38).
Πριν από μερικούς μήνες είχε δει το φως της δημοσιότητας αντίστοιχο περιστατικό που δημοσιοποίησε ως και η Daily Mail και διαδραματίστηκε σε πόλη της επαρχίας Χαλεπίου.
Οι ισλαμιστικού καθεστώτος περιοχές που ελέγχει ο FSA και οι χιλιάδες ξενόφερτοι τζιχαντιστές σύμμαχοί του δεν είναι τα μόνα μέρη στον πλανήτη όπου εφαρμόζεται αυτή η πρωτόγονη μέθοδος απονομής δικαιοσύνης.
Στο Β. Μαλί όπου δραστηριοποιούνται ισλαμιστές αντάρτες οι ακρωτηριασμοί των χεριών είναι σε ημερήσια διάταξη. Σε έκθεση του “Ηuman Rights Watch”, ο Almahmoud ένα θύμα αυτής της βαναυσότητας καταγγέλει ότι είναι πατέρας 3 παιδιών και τον συνέλαβαν οι ισλαμιστές αντάρτες για υποτιθέμενη ζωοκλοπή : « O αρχηγός τους στην πόλη του Ansongo ανακοίνωσε ότι έπρεπε να εφαρμόσουν την σαρία.Έπειτα συζήτησαν μεταξύ τους. Μιλούσαν αραβικά. Αλλά πολλά τα μετέφραζαν στην διάλεκτο tamashek για να καταλαβαίνω. Κανένας δεν προσκόμισε μια πειστική απόδειξη.Κατά τις 3.00 με οδήγησαν σε μια πλατεία που ήταν κατάμεστη από κόσμο.Μου έδεσαν τα χέρια και τα πόδια και από το θώρακα με δέσαν σε μια καρέκλα.Το δεξί μου χέρι το σφίξαν με ένα λάστιχο από καουτσούκ κι ο αρχηγός μου το ΄κοψε όπως σφάζουν τα πρόβατα.Χρειάστηκε περίπου 2 λεπτά για να μου το κόψει κραυγάζοντας “Allah akbar” [Ο Θεός είναι ο πιο μεγάλος].(le nouvel observateur 25/09/12)
Άλλα εγκλήματα πολέμου : κρέμασαν ανάποδα Σύριο στρατιώτη στο όρος Kαλαμούν. Νεαρός πολίτης απανθρακώθηκε ζωντανός σε συνοικισμό του Χαλεπίου που έπληξαν με οβίδες οι αντάρτες.
Η τιμωρία δεν είναι πάντα η ίδια όταν γίνεται μία κλοπή, δηλαδή δεν αποκόπτεται πάντα το χέρι αυτού/ής που έκλεψε αλλά υπάρχουν κάποιοι όροι που πρέπει να συντρέχουν για να εφαρμοστεί αυτή η τιμωρία. Για παράδειγμα όταν Χαλίφης (αντιπρόσωπος) του προφήτη Μουχάμμεντ και αρχηγός του πρώτου Ισλαμικού κράτους ήταν ο Όμαρ ιμπν αλ-Χαττάμπ (ραντιγιαλλάχου άνχου), ένας άνθρωπος έκλεψε και οδηγήθηκε μπροστά στον Όμαρ και τότε ο άνθρωπος αυτός δεν αρνήθηκε ότι έκλεψε, του είπε (του Όμαρ) όμως ότι ο εργοδότης του δεν του έδινε αρκετά χρήματα για να ζήσει και τότε ο Όμαρ απείλησε τον εργοδότη ότι θα του έκοβε εκείνου το χέρι, αν δε βοηθούσε τον υπάλληλο του και του είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφή“Θα δίνεις το κατάλληλο ποσό στον υπάλληλο σου, διαφορετικά θα κόψω το δικό σου χέρι”.
Όταν λοιπόν κάποιος είναι φτωχός και δεν έχει να φάει, δεν του κόβεται το χέρι αλλά ο από ανάγκη “κλέφτης” πρέπει να βοηθηθεί από το κρατικό ταμείο του κράτους (στα αραβικά “Μπάιτ ουλ-Μαλ”) και φυσικά δεν πρέπει να αποκόπτεται το χέρι ενός ανήλικου παιδιού.
Ένα αγόρι που είχε κλέψει κάτι, οδηγήθηκε μπροστά στον 3ο χαλίφη Οθμάν ιμπν Άφφαν (ραντιγιαλλάχου άνχου) και ο Οθμάν τότε είπε: “Ας δούμε στα γεννητικά του όργανα” και δεν βρέθηκε το παιδί να έχει καθόλου τρίχωμα και έτσι δεν του έκοψαν το χέρι (Al-Mughni, 7/459; Ghidaal-Albaab, 1/97).
Όμως οι όροι δεν σταματάνε εδώ. Υπάρχουν και άλλοι όροι όπως για παράδειγμα η χρηματική αξία του αντικειμένου που έχει κλαπεί. Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είχε πει:
“Το χέρι του κλέφτη θα κοπεί για το ¼ του δηναρίου ή για 10 ντιρχάμ’ για λιγότερο δεν κόβεται” (Sahih al-Bukhari, Hudud 13; & Sahih Muslim, Hudud 2;).
Για να αποκοπεί λοιπόν το χέρι του κλέφτη, θα πρέπει το αντικείμενο που έχει κλαπεί να έχει αξία μεγαλύτερη από το ¼ του Δηναρίου ή μεγαλύτερη από 10 Ντιρχάμ (με τα σημερινά δεδομένα νομίζω ότι είναι 100 Ευρώ το όριο αυτό αλλά δεν είμαι σίγουρος).
Ο ιμάμ Άμπου Μανσούρ είχε πει: “Η τιμωρία στον κόσμο είναι μια δυσκολία με την οποία δοκιμάζεται ο ένοχος. Ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα μπορεί να δοκιμάσει τον δούλο Του με ό,τι Εκείνος θέλει, χωρίς αυτό να είναι ανταπόδοση για κάτι που έχει κάνει, επειδή ο ακρωτηριασμός του χεριού δεν γίνεται για το αντικείμενο αυτό καθαυτό που έκλεψε ο κλέφτης αλλά επειδή παρέβει την απαγόρευση. Δεν βλέπεις που ο ΑΛΛΑΧ είπε «..μια τιμωρία για ό,τι έχουν κάνει». Έτσι, ακόμα και αν η παράβαση αφορά 10 ντιρχάμ, ο ακρωτηριασμός του χεριού πρέπει να γίνει. Το μέγεθος της τιμωρίας το γνωρίζει Αυτός που γνωρίζει το μέγεθος της αμαρτίας. Το σωστό πλέον είναι (να καθαρίσουμε την καρδιά μας από την υποκρισία και την πονηριά) και να παραδοθούμε σ’ Αυτόν (στον ΑΛΛΑΧ)”.
Αν κάποιος κλέψει κάτι μικρότερης από 10 Ντιρχάμ αξίας, τότε η τιμωρία του θα είναι διαφορετική, ανάλογα με την περίσταση. Μπορεί να είναι είτε μαστίγωμα, είτε φυλάκιση, είτε απλά μια συμβουλή.
Επίσης, για να ακρωτηριαστεί το χέρι του κλέφτη, θα πρέπει αυτό το αντικείμενο που έκλεψε να βρίσκεται κάπου μέσα σε έναν εσωτερικό χώρο.
Έτσι λοιπόν για να κοπεί το χέρι του κλέφτη μετά από κλοπή, οι όροι σύμφωνα με τη Σαρία είναι οι εξείς:
ΑπάντησηΔιαγραφή~Θα πρέπει ο κλέφτης να είναι ενήλικος (ανάλογα τουλάχιστον με τα όρια ηλικίας σε κάθε χώρα),
~θα πρέπει να υπάρχουν δύο άντρες μάρτυρες που να έχουν δει το γεγονός ή να υπάρχει η ομολογία του ίδιου του κλέφτη,
~θα πρέπει ο κλέφτης να είναι καλά στα μυαλά του,
~θα πρέπει το κλεμμένο αντικείμενο να ξεπερνάει ένα συγκεκριμένο όριο αξίας,
~θα πρέπει να μην υπάρχει αμφιβολία κυριότητας του κλοπιμαίου,
~θα πρέπει το αντικείμενο να μην είναι ψωμί, κρέας, γάλα ή φρούτα,
~θα πρέπει το κλοπιμαίο να μην είναι κάτι όπως ένα αδέσποτο ζώο ή ζώα που είναι ελεύθερα και δεν ανήκουν σε κανέναν,
~θα πρέπει το αντικείμενο που κλάπηκε να μην ανήκει σε κάποιον όπως η μητέρα, ο πατέρας ή κάποιος κοντινός συγγενής του κλέφτη
~θα πρέπει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του κλοπιμαίου να έχει καταγγείλει τον κλέφτη
~κ.α.
Ωστόσο, αν τελικά συντρέχουν οι όροι και αποφασιστεί η αποκοπή του χεριού (από τον καρπό) του κλέφτη, τότε δεν θα πρέπει να γίνεται καμία διάκριση για το αν ο κλέφτης είναι άντρας ή γυναίκα, πλούσιος ή φτωχός κ.τ.λ.
Κάποτε μία γυναίκα από τη φυλή Μπενί Μαχζούμ έκλεψε και επειδή ανήκε σε κάποια επιφανή οικογένεια, κάποιος από τους σαχάμπα (ακολούθους) του προφήτη, ο Οσάμα ιμπν Ζάιντ (ραντιγιαλλάχου άνχου) παρακάλεσε τον Προφήτη να μην καταδικάσει αυτή τη γυναίκα. Τότε ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είπε:
“Ω Οσάμα, θέλεις να με εμποδίσεις από μία απ’ τις τιμωρίες του Θεού; Οι πρόγονοι σας καταστράφηκαν επειδή όταν έκλεβε ο πλούσιος και δυνατός, δεν τιμωρούνταν ενώ όταν έκλεβε ο αδύναμος και ο φτωχός, τότε τον τιμωρούσατε…Ορκίζομαι ότι αν η ίδια μου η κόρη -η Φάτιμα- έκλεβε, θα έκοβα το χέρι της” (Sahih al-Bukhari, ahadithul-anbiya 54; Sahih Muslim, Hudud;).
Να διευκρινίσω βέβαια εδώ ότι χρησιμοποιόντας εκφράσεις όπως: “Ο Θεός τιμωρεί”, “η τιμωρία του Θεού” κ.τ.λ., δεν σημαίνει ότι ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα τιμωρεί επειδή είναι κακός ή μοχθηρός. Ο ΑΛΛΑΧ είναι Ελεύθερος από κάθε αδυναμία ανθρώπινη και φυσικά οι άνθρωποι είναι αυτοί που έχουν φταίξει. Γι’ αυτό η τιμωρία είναι τόσο αυστηρή, για την προστασία της κοινωνίας.
Ένας άνθρωπος κατηγόρησε έναν άλλο για κλοπή. Τη στιγμή που επρόκειτο να απαγγελθεί η τιμωρία, ο άνδρας άλλαξε γνώμη και συγχώρεσε τον κλέφτη. Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ)τον ρώτησε: «Γιατί δεν τον συγχώρησες από την αρχή;» [Sunan Abu Dawood, Hudud, 14(4394)• Sunan Nasai, sharik, 4 (8, 68)• Malik, Muwatta, Hudud, 28, (2, 834)]
http://alialyunani.wordpress.com/2009/02/19/18-%CE%B7-%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%AE-%CE%BF-%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%87%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1/