Επιμέλεια: Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ - Περισσότερη εκπαίδευση των νεαρών αξιωματικών σε συνθήκες μάχης σε πιο αρχικά στάδια της στρατιωτικής κ...
Στο πλαίσιο αυτής της -σταδιακής - αλλαγής στα πλάνα εκπαίδευσης και συντήρησης εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε άσκηση «Επίθεση Μ/Κ Ομάδας Πεζικού», που διεξήχθη στο Πεδίο Βολής Θηβών, την Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014 την οποία παρακολούθησε ο Α' Υπαρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, αντιστράτηγος Νικόλαος Δεβετζής, στο πλαίσιο της επίσκεψη του, στη Σχολή Πεζικού στην Χαλκιδα.
Η άσκηση πραγματοποιήθηκε με πραγματικά πυρά, από τους ανθυπολοχαγούς Πεζικού – Αεροπορίας Στρατού Τάξεως ΣΣΕ 2013, στο πλαίσιο της ειδικής εκπαίδευσής τους διάρκειας τριών (3) εβδομάδων σε αντικείμενα ατομικής τακτικής του μαχητή και τακτικής Μ/Κ Ομάδας - Ημιομάδας Πεζικού.
Κύριος σκοπός της, ήταν η εκπαίδευση των ανθυπολοχαγών στη διεξαγωγή επιθετικών επιχειρήσεων Μ/Κ Ομάδας Πεζικού, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα αντικείμενα της εκπαίδευσης του μαχητή στο Πυρ – Ελιγμό και Κίνηση, στην πειθαρχία πυρός και στη διοίκηση πυρός από τον Ομαδάρχη.
Αναγκαία και η ''άλλη'' μόρφωση των νεαρών αξιωματικών
Πρέπει να σημειωθεί εδώ με αφορμή αυτές τις ''αναπροσαρμογές'' ότι αρκετοί στρατιωτικοί παρατηρητές επισημαίνουν για νεώτερους αξιωματικούς - με βάση αξιολογήσεις τους με ελεύθερες μη υπηρεσιακές προσεγγίσεις - ότι υπάρχει έλλειμμα σύγχρονης διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και συμπεριφοράς σε ποικιλόμορφα σύνολα όπως είναι οι μαχητές - στρατευμένοι και επίστρατοι έφεδροι. Υποστηρίζεται αρμοδίως και από καθηγητές που έχουν εμπειρία από Στρατιωτικές Σχολές; ότι από μερίδα Εύελπίδων αλλά και νεαρών αξιωματικούς λείπει η κοινωνικοποίηση, η προσαρμογή σε νέα πρότυπα ζωής και συμπεριφοράς και δεν ξεφεύγουν εύκολα από ξεπερασμένα στερεότυπα που περνά μια ξεπερασμένη αντίληψη για το μανατζμεντ που διαχέεται εντός στρατεύματος. Βέβαια , συμπληρώνουν, δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο- απλώς στην Ελλάδα αυτές οι ΄΄'λογικές'', ''παραμένουν '' σε όλη την στρατιωτική ζωή.
Οπότε, καλό μεν είναι να έχουν αναβαθμίσεις και στρατικοποιηση της εκπαίδευσης αλλά εξίσου καλό είναι να ενισχυθούν σε αυτούς τους βαθμούς τα κίνητρα και οι ευκαιρίες για επιμόρφωση πέρα από τα στενά ''πυρ και κίνηση'' κ.ο.κ. που είναι αναγκαία, και να παίρνουν μια ''μυρωδιά'' και για άλλα αντικείμενα. Προγράμματα μπορούν να διαμορφωθούν σε συνεννόηση με Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, Ινστιτούτα κ.ο.κ.
Ο κ Μανωλάς , που λέγεται - 'άπο συναδέλφους του - ότι είναι ανοιχτός σε νέες αντιλήψεις , ας τολμήσει να δοκιμάσει και άλλα μοντέλα...Κέρδος για το στράτευμα θα είναι. onalert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.