Στο στόχαστρο του εβδομαδιαίου περιοδικού Der Spiegel μπαίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές καθώς σε άρθρο του που θα κυκλοφορήσει αύριο αναφέ...
Το άρθρο έχει τίτλο «Πλούτος και κρυψίνοια» και σύμφωνα με την deutsche welle που μεταφέρει τις διαπιστώσεις του περιοδικού οι Έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία. Το σχετικό άρθρο αναφέρει ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δις ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους.
Μόνον για τις πρώτες εβδομάδες του 2014 το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δις ευρώ. Στο άρθρο φιλοξενούνται δηλώσεις του προέδρου των Ελλήνων εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη ο οποίος τονίζει ότι «τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες».
Ως μία από τις αιτίες για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι Έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, αναφέρεται το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους –σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας- φόρους. Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις το SPIEGEL υποστηρίζει ότι από το 2002 ως σήμερα Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δις ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.
Βενιάμης: Πληρώνουμε φόρους ως ιδιώτες όπως και άλλοι»
Έντονη ήταν η αντίδραση του κ. Βενιάμη ο οποίος απαντώντας στους ισχυρισμούς του περιοδικού δήλωσε ότι «οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους ως ιδιώτες όπως και άλλοι».
Βασιζόμενο πάντως σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το SPIEGEL γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκ. ευρώ την ώρα που οι Έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως "εθελοντική συνεισφορά" τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: Der Spiegel - protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.