Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙ ΣΤΗΝ "ΚΟΚΚΙΝΗ ΜΗΛΙΑ" Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ... ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ....!!!

«Οι Τούρκοι είναι αδέρφια μας, ενώ οι Ευρωπαίοι είναι συνεταίροι μας»  λέει ο Μπουτάρης Για άλλη μια φορά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ...


«Οι Τούρκοι είναι αδέρφια μας, ενώ οι Ευρωπαίοι είναι συνεταίροι μας» λέει ο Μπουτάρης
Για άλλη μια φορά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, κατάφερε να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας λόγω των ανθελληνικών του δηλώσεωνΔεν προκαλούν πλέον έκπληξη οι φιλοισλαμικές εξαγγελίες του δημάρχου. Εν αντιθέσει, μάλιστα θεωρούνται πλέον αναμενόμενες.
Αυτή τη φορά, ως καλεσμένος σε πρωινή ενημερωτική εκπομπή δήλωσε ότι θα προχωρήσει στη δημιουργία μουσείου ισλαμικής τέχνης στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Επίσης, δήλωσε υπέρμαχος της ίδρυσης τμήματος ισλαμικών σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία των πρυτανικών αρχών του και την αμέριστη στήριξη του νυν υπουργού παιδείας της προδοτικής συγκυβέρνησης Σαμαρά, Α. Λοβέρδου.

Όπως δήλωσε ο ίδιος, δεν θα εξισλαμισθεί η πόλη με τη δημιουργία ενός μουσείου, αλλά θα βοηθήσει τους Τούρκους που ψάχνουν την περιουσία των παππούδων τους στην πόλη μας. Ας μην ξεχνάει όμως ο κ. Μπουτάρης, ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη προσφύγων από τα Ελληνικά εδάφη της Μ. Ασίας και του Πόντου, που βίωσαν σφαγές, διωγμούς και πολλές βιαιότητες από τον τουρκικό στρατό, έχασαν τις περιουσίες και τους συγγενείς τους με τον ξεριζωμό εξαιτίας της έξαρσης του νεοτουρκικού κινήματος. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν, σε μια τέτοια πόλη, της οποίας οι κάτοικοι έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες εξαιτίας των βάρβαρων πρακτικών της γείτονος χώρας, να εξυμνούνται και ηρωοποιούνται οι ηθικοί αυτουργοί;

Εδώ πρέπει να θυμηθούμε τις πράξεις του ανθέλληνα δημάρχου ένα χρόνο νωρίτερα περίπου, όταν δέχθηκε να εγκαινιάσει το σπίτι του μεγαλύτερου σφαγέα του νεότερου ελληνισμού, Μουσταφά Κεμάλ, ως το πρώτο τουρκικό ιστορικό μνημείο. Το «μνημείο» αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην προπαγάνδα που οδήγησε στις λεηλασίες και τον οριστικό διωγμό των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης το Σεπτέμβριο του 1955.

Το πλέον σίγουρο πια είναι ότι πίσω από τις φιλοτουρκικές αυτές κινήσεις των κυβερνώντων και μεταξύ αυτών και του δημάρχου της πρωτεύουσας της Μακεδονίας μας, κρύβονται μακροπρόθεσμα συμφέροντα, τα οποία ίσως αποβούν μοιραία για το μέλλον της χώρας μας. Αν δεν πρόκειται για προσπάθεια ισλαμοποίησης, τότε για ποιον άλλο λόγο να προωθούν με τόσο ζήλο τις ισλαμικές συνήθειες σε μια χώρα με εκ διαμέτρου αντίθετο πολιτιστικό και κοινωνικό υπόβαθρο;

Εμβαθύνοντας στο θέμα ωστόσο, γεννώνται επιπλέον ερωτήματα. Για ποια ισλαμική τέχνη μιλάει ο κ. Μπουτάρης; Προφανώς, προσπαθεί με διάφορα τεχνάσματα να παραπλανήσει τους Θεσσαλονικείς και όχι μόνο, καθώς η τέχνη αυτή είναι απόλυτα συνυφασμένη με τον αραβικό πολιτισμό. Η Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα η Θεσσαλονίκη, δε γνώρισε ποτέ αραβική κατάκτηση εκτός από την άλωση της κατά το έτος 904 μ.Χ. από τους Σαρακηνούς υπό τον Λέοντα Τριπολίτη. Η παραμονή ωστόσο, της αραβικής κατάκτησης στην πόλη δεν διήρκησε τόσο, ώστε να μπορέσει να επηρεάσει την ελληνική τέχνη και τον πολιτισμό της.
Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε από την πλευρά της τέχνης τα μνημεία στην πόλη μας, τα οποία χτίστηκαν κατά την οθωμανική κατάκτηση και θεωρούνται φορείς της ισλαμικής τέχνης κατά το Μπουτάρη, αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για φθηνές απομιμήσεις κλασικών και βυζαντινών προτύπων της προηγούμενης εποχής. Πολλά είναι τα παραδείγματα που μας οδηγούν αβίαστα σε αυτό το συμπέρασμα. Αρκεί απλά να παρατηρήσουμε την αρχιτεκτονική και την εσωτερική και εξωτερική διακόσμηση των κτιρίων.
Καμαροσκεπείς και θολοσκεπείς χώροι, στεγασμένες στοές και πολυχρωμία χαρακτηρίζουν τα κτίσματα αυτά. Είναι προφανές ότι πρόκειται για επιρροές από τις ελληνικές και ρωμαϊκές αγορές, αλλά και από τις βυζαντινές βασιλικές. Επιπλέον, άλλα μνημεία που θεωρούνται ισλαμικά βασίζονται σε σχέδια ευρωπαίων αρχιτεκτόνων και καλλιτεχνών, όπως το γενί τζαμί, έργο του Ιταλού Vitaliano Poselli.

Το συμπέρασμα εκ των παραπάνω λοιπόν, είναι ότι το μουσείο αυτό δε θα έχει χρησιμότητα. Για ποιο λόγο κάποιος να επισκεφθεί ένα άδειο μουσείο; Ποια εκθέματα θα βρεθούν για να στεγαστούν εκεί; Δεν είναι δυνατόν ένας απολίτιστος λαός, όπως ο τουρκικός, να καταστεί ικανός με οποιονδήποτε τρόπο να παράγει πολιτισμό και το αποδεικνύει περίτρανα καθημερινά.

Πηγή: xathess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.