Όπως διαβάζουμε στην ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ι.Μ.Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου: Πραγματοποιήθηκαν σήμερα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου ...
Όπως διαβάζουμε στην ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ι.Μ.Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου:
Πραγματοποιήθηκαν σήμερα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου οι αγιασμοί και των Σχολείων της επαρχίας μας, από τους κατ' Ενορίαν Εφημερίους και Ιεροκήρυκες της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος τέλεσε σήμερα τέσσερεις αγιασμούς σε ισάριθμα σχολικά συγκροτήματα της Ναυπάκτου, ευλογώντας και ευχόμενος την εκπαιδευτική κοινότητα κάθε Σχολείου για την νέα σχολική χρονιά. Εκτός από τις ευχές έδωσε ένα κατάλληλο μήνυμα προς τους μαθητές, παρουσιάζοντας με συντομία μερικές πλευρές του ρατσισμού, διαφορετικά σε κάθε Σχολείο. Συγκεκριμένα:
Στο ενιαίο συγκρότημα του 1ου Γυμνασίου και του 1ου Λυκείου Ναυπάκτου ο Σεβασμιώτατος μίλησε κατά του φυλετικού ρατσισμού, τον οποίον όρισε ως την ανισότητα μεταξύ των διαφόρων ανθρωπίνων φυλών, την διάκρισή τους σε ανώτερες και κατώτερες φυλές και κατ' επέκταση ως την διαίρεση των ανθρώπων σε ελεύθερους και δούλους. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στους δυτικούς θεολόγους κατά τον Μεσαίωνα γινόταν λόγος για το αν οι μαύροι έχουν ψυχή ή όχι. Τόνισε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία με την θεολογία της δεν μπορεί να αποδεχθή τέτοιες απόψεις, γι' αυτό και η γνήσια και ορθή παιδεία είναι το καλύτερο φάρμακο εναντίον του φυλετικού ρατσισμού. Προέτρεψε τους μαθητές να αποφύγουν τον φυλετικό ρατσισμό και να καλλιεργούν την ισότητα και τις δημοκρατικές αρχές, ενώ η υπεύθυνη Πολιτεία θα πρέπει να φροντίζη για την ευστάθεια της χώρας.
Στο Επαγγελματικό Λύκειο Ναυπάκτου ο Σεβασμιώτατος σχολίασε την φράση του Χίτλερ «πρέπει να χρησιμοποιούμε τις γροθιές των νέων και όχι το μυαλό τους», για να καυτηριάση τις ναζιστικές πρακτικές και την δημιουργία άβουλων κατευθυνόμενων όντων. Υπογράμμισε δε ότι οι νέοι έχουν «γροθιές», δηλαδή δύναμη, θέληση για δημιουργία, αλλά έχουν και μυαλό. «Γροθιές» (θέληση) χωρίς μυαλό είναι καταστροφή, όπως και μυαλό χωρίς «γροθιές» (θέληση) είναι αβουλία. Έπειτα τόνισε ότι η ελληνική και χριστιανική παιδεία δεν προσβλέπει στην χρησιμοποίηση ή την καλλιέργεια μόνον της «γροθιάς» ή μόνον του μυαλού, αλλά ολόκληρου του νέου, ο οποίος έχει και θέληση και δύναμη για την πραγματοποίηση των οραμάτων του, και μυαλό για να μαθαίνη, να σκέφτεται και να κρίνη, αλλά και καρδιά με αισθήματα φιλάνθρωπα και κοινωνικά. Άλλωστε η λέξη «ερώτηση» έχει την ίδια ρίζα με την λέξη «έρωτας», που σημαίνει την αναζήτηση της αλήθειας, την αγάπη και την ορμή για την ολοκληρωμένη γνώση.
Στο ενιαίο συγκρότημα του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου Ναυπάκτου ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον κοινωνικό ρατσισμό που είναι μεν διαφορετικός από τον φυλετικό, αλλά έχει την ίδια νοοτροπία και χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους. Όρισε τον κοινωνικό ρατσισμό ως την μεροληπτική στάση που έχουν μερικοί άνθρωποι προς τους συνανθρώπους τους ή διάφορες κοινωνικές ομάδες. Ο κοινωνικός ρατσισμός χωρίζει, για παράδειγμα, τους ανθρώπους σε υγιείς και αρρώστους, σε αυτόχθονες και ξένους κλπ.. Ακόμη και τους Έλληνες διακρίνει σε δημοκράτες και μή, σε Έλληνες και ανθέλληνες κλπ. Είναι επικίνδυνος ο κοινωνικός ρατσισμός που λειτουργεί στην ίδια εθνότητα, γιατί οδηγεί σε κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίηση ανθρώπων και ομάδων ανθρώπων. Προέτρεψε δε τους μαθητές να βοηθήσουν την κοινωνία μας να γίνη ανοικτή, μέσα στα δημοκρατικά πλαίσια, γιατί ο κοινωνικός ρατσισμός δεν ταιριάζει με τις αρχές και τις αξίες της Πατρίδας μας και της Εκκλησίας μας.
Τέλος, στο 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην οικουμενικότητα την οποία διδάσκει το Σχολείο, αφού διευρύνει τους ορίζοντες της γνώσης και της σκέψης μας, μας μαθαίνει ότι δεν είμαστε μόνοι και απομονωμένοι στην γή και προσφέρει στους μαθητές συγχρόνως με τις εθνικές και τις οικουμενικές αξίες. Έτσι, δημιουργεί θλίψη το άκουσμα των πολέμων και των σφαγών στην Μέση Ανατολή και αλλού, χώρες που έχουν ιστορικούς δεσμούς με την Ελλάδα. Αναφέρθηκε στις προσωπικές του εμπειρίες από την Συρία και τον Λίβανο, όταν επισκεπτόταν συχνά τις χώρες αυτές για να διδάξη στην Θεολογική Σχολή και να ομιλήση σε Πανεπιστήμια, σε Μητροπόλεις και Ενορίες, κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Επίσης, είπε ο Σεβασμιώτατος, δημιουργεί θλίψη το γεγονός ότι οι μεγάλοι που δημιουργούν τους πολέμους, αλλά και αυτοί που λένε ότι λυπούνται για τα θύματα, συμπεριφέρονται με σκληρότητα στα θύματα των πολέμων, όταν αυτά ζητήσουν άσυλο και προστασία. Γενικά τόνισε ότι η κοινωνία μας είναι σκληρή, γιατί αυτή δημιουργεί τα προβλήματα και έπειτα καταδιώκει τα θύματα, ωθεί π.χ. τους νέους στα ναρκωτικά και έπειτα τους κατακρίνει. Αναφέρθηκε ακόμη στην ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για το λεγόμενο ρατσιστικό ζήτημα, υπογραμμίζοντας την φράση ότι εμείς αγαπάμε και όχι απλώς ανεχόμαστε τον διαφορετικό, τον ξένο, γιατί άλλο είναι η ανοχή και άλλο η αγάπη προς τον άλλον.
Σε κάθε Σχολείο ο Σεβ. Μητροπολίτης συναντήθηκε και αντάλλαξε ευχές με τον εκπρόσωπο του Δημάρχου Ναυπακτίας αντιδήμαρχο για θέματα παιδείας Κ. Καρακώστα, με τους Διευθυντές και τους Καθηγητές και συνεζήτησε μαζί τους θέματα παιδείας.
Πραγματοποιήθηκαν σήμερα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου οι αγιασμοί και των Σχολείων της επαρχίας μας, από τους κατ' Ενορίαν Εφημερίους και Ιεροκήρυκες της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος τέλεσε σήμερα τέσσερεις αγιασμούς σε ισάριθμα σχολικά συγκροτήματα της Ναυπάκτου, ευλογώντας και ευχόμενος την εκπαιδευτική κοινότητα κάθε Σχολείου για την νέα σχολική χρονιά. Εκτός από τις ευχές έδωσε ένα κατάλληλο μήνυμα προς τους μαθητές, παρουσιάζοντας με συντομία μερικές πλευρές του ρατσισμού, διαφορετικά σε κάθε Σχολείο. Συγκεκριμένα:
Στο ενιαίο συγκρότημα του 1ου Γυμνασίου και του 1ου Λυκείου Ναυπάκτου ο Σεβασμιώτατος μίλησε κατά του φυλετικού ρατσισμού, τον οποίον όρισε ως την ανισότητα μεταξύ των διαφόρων ανθρωπίνων φυλών, την διάκρισή τους σε ανώτερες και κατώτερες φυλές και κατ' επέκταση ως την διαίρεση των ανθρώπων σε ελεύθερους και δούλους. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στους δυτικούς θεολόγους κατά τον Μεσαίωνα γινόταν λόγος για το αν οι μαύροι έχουν ψυχή ή όχι. Τόνισε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία με την θεολογία της δεν μπορεί να αποδεχθή τέτοιες απόψεις, γι' αυτό και η γνήσια και ορθή παιδεία είναι το καλύτερο φάρμακο εναντίον του φυλετικού ρατσισμού. Προέτρεψε τους μαθητές να αποφύγουν τον φυλετικό ρατσισμό και να καλλιεργούν την ισότητα και τις δημοκρατικές αρχές, ενώ η υπεύθυνη Πολιτεία θα πρέπει να φροντίζη για την ευστάθεια της χώρας.
Στο Επαγγελματικό Λύκειο Ναυπάκτου ο Σεβασμιώτατος σχολίασε την φράση του Χίτλερ «πρέπει να χρησιμοποιούμε τις γροθιές των νέων και όχι το μυαλό τους», για να καυτηριάση τις ναζιστικές πρακτικές και την δημιουργία άβουλων κατευθυνόμενων όντων. Υπογράμμισε δε ότι οι νέοι έχουν «γροθιές», δηλαδή δύναμη, θέληση για δημιουργία, αλλά έχουν και μυαλό. «Γροθιές» (θέληση) χωρίς μυαλό είναι καταστροφή, όπως και μυαλό χωρίς «γροθιές» (θέληση) είναι αβουλία. Έπειτα τόνισε ότι η ελληνική και χριστιανική παιδεία δεν προσβλέπει στην χρησιμοποίηση ή την καλλιέργεια μόνον της «γροθιάς» ή μόνον του μυαλού, αλλά ολόκληρου του νέου, ο οποίος έχει και θέληση και δύναμη για την πραγματοποίηση των οραμάτων του, και μυαλό για να μαθαίνη, να σκέφτεται και να κρίνη, αλλά και καρδιά με αισθήματα φιλάνθρωπα και κοινωνικά. Άλλωστε η λέξη «ερώτηση» έχει την ίδια ρίζα με την λέξη «έρωτας», που σημαίνει την αναζήτηση της αλήθειας, την αγάπη και την ορμή για την ολοκληρωμένη γνώση.
Στο ενιαίο συγκρότημα του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου Ναυπάκτου ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον κοινωνικό ρατσισμό που είναι μεν διαφορετικός από τον φυλετικό, αλλά έχει την ίδια νοοτροπία και χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους. Όρισε τον κοινωνικό ρατσισμό ως την μεροληπτική στάση που έχουν μερικοί άνθρωποι προς τους συνανθρώπους τους ή διάφορες κοινωνικές ομάδες. Ο κοινωνικός ρατσισμός χωρίζει, για παράδειγμα, τους ανθρώπους σε υγιείς και αρρώστους, σε αυτόχθονες και ξένους κλπ.. Ακόμη και τους Έλληνες διακρίνει σε δημοκράτες και μή, σε Έλληνες και ανθέλληνες κλπ. Είναι επικίνδυνος ο κοινωνικός ρατσισμός που λειτουργεί στην ίδια εθνότητα, γιατί οδηγεί σε κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίηση ανθρώπων και ομάδων ανθρώπων. Προέτρεψε δε τους μαθητές να βοηθήσουν την κοινωνία μας να γίνη ανοικτή, μέσα στα δημοκρατικά πλαίσια, γιατί ο κοινωνικός ρατσισμός δεν ταιριάζει με τις αρχές και τις αξίες της Πατρίδας μας και της Εκκλησίας μας.
Τέλος, στο 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην οικουμενικότητα την οποία διδάσκει το Σχολείο, αφού διευρύνει τους ορίζοντες της γνώσης και της σκέψης μας, μας μαθαίνει ότι δεν είμαστε μόνοι και απομονωμένοι στην γή και προσφέρει στους μαθητές συγχρόνως με τις εθνικές και τις οικουμενικές αξίες. Έτσι, δημιουργεί θλίψη το άκουσμα των πολέμων και των σφαγών στην Μέση Ανατολή και αλλού, χώρες που έχουν ιστορικούς δεσμούς με την Ελλάδα. Αναφέρθηκε στις προσωπικές του εμπειρίες από την Συρία και τον Λίβανο, όταν επισκεπτόταν συχνά τις χώρες αυτές για να διδάξη στην Θεολογική Σχολή και να ομιλήση σε Πανεπιστήμια, σε Μητροπόλεις και Ενορίες, κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Επίσης, είπε ο Σεβασμιώτατος, δημιουργεί θλίψη το γεγονός ότι οι μεγάλοι που δημιουργούν τους πολέμους, αλλά και αυτοί που λένε ότι λυπούνται για τα θύματα, συμπεριφέρονται με σκληρότητα στα θύματα των πολέμων, όταν αυτά ζητήσουν άσυλο και προστασία. Γενικά τόνισε ότι η κοινωνία μας είναι σκληρή, γιατί αυτή δημιουργεί τα προβλήματα και έπειτα καταδιώκει τα θύματα, ωθεί π.χ. τους νέους στα ναρκωτικά και έπειτα τους κατακρίνει. Αναφέρθηκε ακόμη στην ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για το λεγόμενο ρατσιστικό ζήτημα, υπογραμμίζοντας την φράση ότι εμείς αγαπάμε και όχι απλώς ανεχόμαστε τον διαφορετικό, τον ξένο, γιατί άλλο είναι η ανοχή και άλλο η αγάπη προς τον άλλον.
Σε κάθε Σχολείο ο Σεβ. Μητροπολίτης συναντήθηκε και αντάλλαξε ευχές με τον εκπρόσωπο του Δημάρχου Ναυπακτίας αντιδήμαρχο για θέματα παιδείας Κ. Καρακώστα, με τους Διευθυντές και τους Καθηγητές και συνεζήτησε μαζί τους θέματα παιδείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.