Το Ισλαμικό Κράτος έπιασε τρεις στρατιώτες της Συρίας, τους παρέδωσε σε δημόσιο λιντσάρισμα και στη συνέχεια έδεσε τα άψυχα κορμιά του...
Το Ισλαμικό Κράτος έπιασε τρεις στρατιώτες της Συρίας, τους παρέδωσε σε δημόσιο λιντσάρισμα και στη συνέχεια έδεσε τα άψυχα κορμιά τους πίσω από μηχανάκια και τα έσερνε μέσα στην πόλη της Ράκα, στη Συρία, διαπομπεύοντας τους νεκρούς.
Οι τρεις στρατιώτες πετάχτηκαν μέσα στον όχλο, ο οποίος τους σκότωσε με κλωτσιές. Ένας ιμάμης των τζιχαντιστών δικαιολόγησε τη φριχτή δολοφονία των τριών αιχμαλώτων ως «εκδίκηση» εναντίον των Αλεβιτών, που για το Ισλάμ οι Αλεβίτες θεωρούνται αίρεση.
Οι τρεις Σύροι φαντάροι, Αλεβίτες στο θρήσκευμα, λίγο πριν παραδοθούν στον ισλαμικό όχλο από το Ισλαμικό Κράτος
Ο όχλος έχει πέσει πάνω στους Αλεβίτες στρατιώτες και τους σκοτώνει με κλωτσιές
Οι νεκροί Αλεβίτες Σύροι στρατιώτες, δέθηκαν πίσω από μηχανάκια και σύρθηκαν στους δρόμους της Ράκα
Ποιοι είναι οι Αλεβίτες
Οι Αλεβήδες ή Αλεβίτες (στην τουρκική γλώσσα Alevi) είναι θρησκευτική και πολιτιστική κοινότητα στην Τουρκία και δευτερευόντως σε άλλες χώρες (Ελλάδα, Αλβανία, Συρία κ.α.) με δεκάδες εκατομμύρια μέλη. Ο Αλεβισμός (ή Αλεβιτισμός) έχει ορισμένες ομοιότητες με το Σιιτικό ισλάμ, αλλά θεωρείται μία ανεξάρτητη θρησκεία.
Η ονομασία των Αλεβήδων προέρχεται από το όνομα του γαμπρού του Μωάμεθ, Αλί ιμπν Αμπού Τάλιμπ, ο οποίος είχε παντρευτεί την πιο αγαπημένη από τις τέσσερις κόρες του Μωάμεθ, την Φατιμά.
Όπως όλοι οι Σιΐτες, οι Αλεβήδες τιμούν ιδιαίτερα τον Αλή. Όμως η λατρεία τους λαμβάνει χώρα περισσότερο σε οίκους συναθροίσεων (cemevi) παρά σε τζαμιά.
Στις τελετές τους έχουν μουσική και χορό. Σε αντίθεση με τους μουσουλμάνους, που κάνουν τελετές στα αραβικά, οι Αλεβήδες χρησιμοποιούν κυρίως την τουρκική γλώσσα, και λιγότερο τα κουρδικά.
Βασικά χαρακτηριστικά του Αλεβισμού είναι:
Αγάπη και σεβασμός για όλους τους ανθρώπους («Το σημαντικό δεν είναι η θρησκεία, αλλά το να είσαι ανθρώπινο ον»).
Ανεκτικότητα απέναντι σε άλλες θρησκείες κι εθνικές ομάδες («αν πληγώσεις κάποιον, οι τελετουργικές προσευχές που έχεις κάνει δεν αξίζουν τίποτα»).
Σεβασμός για τους εργαζόμενους («η υψηλότερη πράξη λατρείας είναι να εργάζεσαι»).
Ισότητα ανδρών και γυναικών. Τα δυο φύλα προσεύχονται δίπλα-δίπλα και ασκείται μονογαμία.
Ο Αλεβισμός συνδέεται με τον Μπεκτασισμό, καθώς Αλεβήδες και Μπεκτασήδες τιμούν τον Χατζή Μπεκτάς Βαλή (στην τουρκική Hacibektaş Veli), ο οποίος έζησε τον 13ο αιώνα μ.Χ. και θεωρείται άγιος. Συνδέεται και με τη λαϊκή κουλτούρα της Ανατολίας. Η σύγχρονη θεολογία του Αλεβισμού έχει επηρεαστεί πολύ από τον ουμανισμό. Σήμερα οι Αλεβήδες υποστηρίζουν το κοσμικό κράτος.
Θεωρούνται άλλη θρησκεία και όχι μουσουλμάνοι
Πίνουν κρασί, πιστεύουν στην «Αγία Τριάδα» και στο «αγαπάτε αλλήλους» αλλά δεν είναι χριστιανοί.
Η θρησκευτική τους λειτουργία περιλαμβάνει τραγούδι, μουσική και μικρόφωνο, δεν είναι όμως ευαγγελιστές.
Πιστεύουν στον Αλλάχ αλλά ερμηνεύουν το Κοράνι αλληγορικά και όχι κατά γράμμα.
Δεν πείθονται ότι μετά θάνατον τους περιμένουν τα ουρί του Παραδείσου αλλά ούτε και η Κόλαση. Θρησκευτικά είναι πιο κοντά στους σιίτες, πολιτικά ψηφίζουν Αριστερά.
Οι Αλεβίτες αποτελούν τη μεγαλύτερη θρησκευτική μειονότητα της Τουρκίας, όπως και την πιο αόρατη. Δεν αναγνωρίζονται καν ως μειονότητα από το τουρκικό κράτος.
Ο αλεβιτισμός έχει έντονες επιρροές από τον σουφισμό, τον μυστικισμό αλλά και από τον χριστιανισμό, ιδίως την Ορθοδοξία.
Χαρακτηριστικά του είναι η ανεκτικότητα προς άλλες θρησκείες και η λατρεία των Αλλάχ-Μωάμεθ-Αλί (του γαμπρού του Μωάμεθ, στον οποίο η πίστη αποτελεί τη βασική διαφορά μεταξύ σιιτών και σουνιτών).
Ανάμεσα στις διαφορές τους από άλλους μουσουλμάνους είναι η μονογαμία, το ότι δεν προσκυνούν στη Μέκκα και δεν γιορτάζουν το Ραμαζάνι.
Οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης είναι στην πραγματικότητα Αλεβίτες
«Δεν είναι καθόλου απλό να ανήκεις σε μια μειονότητα μέσα στη μειονότητα» εξηγεί σε παλαιότερες δηλώσεις του στο «Βήμα» Έλληνας Πομάκος.
«Στα ορεινά πομακικά χωριά της Ροδόπης αυτοαποκαλούνται κιζιλμπάσηδες ή μπεκτασήδες ενώ στα ορεινά του Έβρου Αλεβίτες» λέει μιλώντας στο «Βήμα» μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων και συνεργάτης της πομακικής εφημερίδας «Ζαγάλισα» (www.zagalisa.gr) ο οποίος θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Οι Αλεβίτες της Ελλάδας αριθμούν, σύμφωνα με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ που τους ανέφερε πρώτη φορά στην ετήσια έκθεσή του για τα ανθρώπινα δικαιώματα το 2009, μόλις 3.000 άτομα ανάμεσα σε ένα σύνολο 120.000 μουσουλμάνων της Θράκης. Ωστόσο, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι Αλεβίτες κρύβουν τη θρησκεία τους και υποκρίνονται δημοσίως τους μουσουλμάνους, ενώ το ελληνικό κράτος δεν τους υποστηρίζει απέναντι στην καταπίεση της Τουρκίας και του σουνιτικού Ισλάμ.
Όπως έγραφε η εφημερίδα «Βήμα» στις 23 Ιανουαρίου του 2011, «η Αγκυρα, μας λέει τηλεφωνικά από την Κομοτηνή, προσπαθεί να κάνει τη μειονότητα να αυτοπροσδιοριστεί ως «τουρκομουσουλμανική σουνιτική μειονότητα Δυτικής Θράκης». Οτιδήποτε δεν υπηρετεί αυτόν τον στόχο «ξεσηκώνει την αντίδραση των οργάνων της στην περιοχή».
Οι Αλεβίτες έχουν συνηθίσει να κρατούν πάντα χαμηλό προφίλ.
«Η αλεβιτική ταυτότητα καταδιώκεται» λέει Έλληνας Αλεβίτης στο ¨»Βήμα» φέρνοντας το παράδειγμα ενός «πατροπαράδοτου πανηγυριού στο χωριό Χίλια που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι, τον Αύγουστο, και περιλαμβάνει αγώνες πάλης στους οποίους συμμετείχαν κάτοικοι των γύρω χωριών. Τώρα έρχονται παλαιστές από την Τουρκία και έχει μετατραπεί σε τουρκική φιέστα. Το ελληνικό κράτος μάς έχει εγκαταλείψει- ακόμη και τα πεδινά χωριά, πόσω μάλλον τα ορεινά. Όταν τα αστυνομικά τμήματα ξηλώνονται, σε ποιον θα στραφεί ο Αλεβίτης Πομάκος που τρομοκρατείται;».
Ο ίδιος είχε εξηγήσει τότε στο «Βήμα» πώς οι Τούρκοι εκφοβίζουν τους Έλληνες Αλεβίτες μέσα στην ελληνική επικράτεια:
«Σε κάθε χωριό υπάρχουν άτομα που πληρώνονται από την Αγκυρα και προσπαθούν να πετύχουν τον οικονομικό και κοινωνικό αποκλεισμό όποιου προβάλλει την αλεβίτικη ταυτότητά του. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ιμάμηδες στα μεικτά χωριά. Αν έχει μαγαζί, λένε στον κόσμο στο τζαμί να μην ψωνίζει από αυτόν. Οι διαφορετικές ταυτότητες θεωρείται ότι απειλούν την τουρκομουσουλμανική ενότητα. Ζούμε στην Ελλάδα, ένα ελεύθερο κράτος του 21ου αιώνα, και δεν μπορούμε να δηλώσουμε την ταυτότητά μας! Πραγματοποιείται μια πολιτιστική γενοκτονία εναντίον μας».
Οι Αλεβίτες της ελληνικής Θράκης παντρεύονται μεταξύ τους, αν και «τα τελευταία χρόνια γίνονται και λίγοι γάμοι με σουνίτες. Τεκέδες μάς έχουν απομείνει λίγοι και ο έλεγχός τους έχει περιέλθει στα χέρια των σουνιτών».
Τώρα, με τα όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή και στη Μεσοποταμία, μήπως ήρθε η ώρα το ελληνικό κράτος να αναγνωρίσει και να προστατέψει τους Έλληνες Αλεβίτες;
Σημείωση:
Οι Αλεβίτες τιμούν τον Άγιο Γεώργιο και την Παναγιά, στις εσωτερικές τους διδασκαλίες θεωρούνται οπαδοί του Πλάτωνα, ενώ από τις τάξεις τους τροφοδότησαν με στελέχη όχι μόνο την Αριστερά αλλά και τον Τεκτονισμό. Οι «στοές» των Σούφι και άλλων εσωτερικών αλεβίτικων ταγμάτων στην Ανατολή, θεωρούνται συνέχεια των πλατωνικών σχολών της ελληνιστικής περιόδου, που επιβίωσαν υπό το Ισλάμ κεκαλυμμένες. Κατά τη διάρκεια της ελληνικής αναγέννησης (15ο αιώνα) λέγεται ότι ο Πλήθων Γεμιστός, των πλατωνικών του Μυστρά, είχε αλληλογραφία με τους Αλεβίτες για την παλινόρθωση του ελληνικού ανθρωπισμού. tribune.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.