Στο πένθος έχει βυθιστεί η νοτιοανατολική Ασία μετά την εξαφάνιση του Airbus των "Air Asia", με την μαλαισιανή εταιρεία χαμηλο...
Στο πένθος έχει βυθιστεί η νοτιοανατολική Ασία μετά την εξαφάνιση του Airbus των "Air Asia", με την μαλαισιανή εταιρεία χαμηλού κόστους να αλλάζει το λογότυπό της από κόκκινο σε ασπρόμαυρο, την Ινδονησία να υποστηρίζει ότι έχει εντοπίσει "αντικείμενα" στον πάτο της θάλασσας ανοικτά των ινδονησιακών ακτών και την διεθνή κοινότητα να συνδράμει τις τιτάνιες προσπάθειες των αρχών να εντοπίσουν το εξαφανισμένο αεροσκάφος.
Το 2014 είναι "μαύρο έτος" για την αεροπορία της Μαλαισίας καθώς 930 επιβαίνοντες έχουν βρει συνολικά το θάνατο καθιστώντας τη χρονιά που μας αποχαιρετά ως ως την πιο θανατηφόρα των τελευταίων δέκα ετών για την ασιατική χώρα. Σύμφωνα με ανακοίνωση Ινδονήσιου κυβερνητικού αξιωματούχου, ένα αεροπλάνο της Αυστραλίας που συμμετέχει στις έρευνες, εντόπισε "πετρελαιοκηλίδα" κοντά στο νησί Μπέλιτουνγκ της Ινδονησίας - εντός της περιοχής όπου γίνονται οι έρευνες- με τους συγγενείς των επιβαινόντων να περιμένουν με κομμένη την ανάσα τις ανακοινώσεις των αρχών της Ινδονησίας.
Η 25χρονη Λουίζ Σιντάρτα είναι το πρόσωπο που κυριαρχεί στον ασιατικό Τύπο μετά την εξαφάνιση του μοιραίου Airbus. Όταν έμαθε το δυσάρεστο γεγονός, η Λουίζ μετέβαινε στο αεροδρόμιο Σουραμπάγια της Ινδονησίας, για να μεταβεί στη Σιγκαπούρη όπου θα συναντούσε - αν όλα είχα πάει καλά- τον αγαπημένο της Άλαν και την οικογένειά του. Το ζευγάρι θα παντρευόταν, σε λίγους μήνες, τον Μάιο του 2015. Η Λουίζ κυκλοφορεί τις τελευταίες ώρες σαν" φάντασμα" στο χώρο του αεροδρομίου αναμένοντας νεότερες πληροφορίες από τις αρχές. Ήδη η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία και η Αυστραλία έχουν στείλει αεροσκάφη και πλοία για να συνδράμουν την Ινδονησία στις επιχειρήσεις έρευνας. Η Ουάσινγκτον έχει δηλώσει έτοιμη να βοηθήσει .
Το Airbus Α320- 200 της ΑirAsia, εταιρείας χαμηλού κόστους εξαφανίστηκε από τα ραντάρ 42 λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Σουραμπάγια, στην ανατολική Ιάβα, χωρίς να αφήσει ίχνη ενώ επικρατούσαν δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ο ινδονήσιος πιλότος ήταν έμπειρος και ο τελευταίος έλεγχος συντήρησης του αεροσκάφους είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα Νοεμβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία. Το αεροπλάνο είχε περίπου 23.000 ώρες πτήσεις σε περίπου 13.600 ταξίδια, όπως επεσήμανε η Airbus.Προτού ξεκινήσει για το αεροδρόμιο είχε ελέγξει ότι στην πτήση επέβαινε ο αγαπημένος , ο 28χρονος Ινδονήσιος με την οικογένειά του . Η Σιντάτρα δήλωσε στην εφημερίδα "Strait Τimes" ότι επέλεξε διαφορετική πτήση απ' αυτήν του αρραβωνιαστικού της γιατί ο ίδιος έπρεπε να ταξιδέψει με την οικογένειά του. Σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, στην περίπτωση του Airbus των ΑirAsia, δεν διατυπώνονται μέχρι στιγμής τουλάχιστον, θεωρίες συνωμοσίας.Η εικόνα που μέχρι στιγμής έχει σχηματιστεί είναι ότι το αεροσκάφος προσπάθησε να αποφύγει κακοκαιρία μέσα στην πρώτη ώρα της πτήσης και, χωρίς να υπάρξει άλλη ένδειξη προβλήματος, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Οι αρχές της Ινδονησίας πιστεύουν ότι το αεροπλάνο, που μετέφερε 162 άτομα, βρίσκεται «στο βυθό της θάλασσας». Κι ενώ η αγωνία των συγγενών που έχουν συγκεντρωθεί στα δύο αεροδρόμια, της Σουραμπάγια και της Σιγκαπούρης κορυφώνεται , η πίεση στην μαλαισιανή αεροπορική εταιρεία είναι τεράστια ..Στο αεροσκάφος βρίσκονταν 155 επιβάτες και 7 μέλη πληρώματος.Οι περισσότεροι από τους επιβαίνοντες είναι Ινδονήσιοι. Ο συγκυβερνήτης είναι Γάλλος, και μεταξύ των επιβατών τρεις είχε υπηκοότητα Νοτίου Κορέας, ένας Βρετανίας, ένας Σιγκαπούρης και ένας Μαλαισίας.
Η AirAsia, μαλαισιανή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, δεν είχε δυστυχήματα ή εξαφανίσεις στο ιστορικό της και ήταν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρείες στη νοτιοανατολική Ασία.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Τόνι Φερνάντες, δήλωσε συντετριμένος από το δυστύχημα. Ο Φερνάντες θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στη Μαλαισία, έχοντας στήσει ο ίδιος την AirAsia μετά την πορεία του στον όμιλο της Virgin, και έχει επίσης υιοθετήσει το στιλ του παλιού του αφεντικού και Ρίτσαρντ Μπράνσον. Η μετοχή της εταιρείας έχει βυθιστεί κατά πάνω από 11% μετά το δυστύχημα.
Η τελευταία επικοινωνία του Airbus
Το Airbus A320 που εκτελούσε την πτήση QZ8501 της AirAsia απογειώθηκε στις 05:35 (τοπική) από το αεροδρόμιο Τζουάντα της Σουραμπάγια, στην Ιάβα της Ινδονησίας. Μετέφερε 155 επιβάτες και 7μελές πλήρωμα. Προορισμός του ήταν το αεροδρόμιο Σάνγκι της Σιγκαπούρης, στο οποίο θα έφτανε στις 08:30.
Σαράντα δύο λεπτά μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης ζήτησε στις 06:12 (τοπική ώρα) άδεια να ανέβει στρίψει αριστερά και να ανέβει από τα 32.000 στα 38.000 πόδια για να αποφύγει την κακοκαιρία. Έλαβε αρνητική απάντηση από το κέντρο ελέγχου.Εικόνες μετεωρολογικών δορυφόρων από την περιοχή επιβεβαιώνουν ότι στην περιοχή υπήρχε σύστημα ισχυρής κακοκαιρίας.Τρία λεπτά αργότερα ήταν και η τελευταία καταγεγραμμένη επαφή του αεροσκάφους με τους πύργους ελέγχου. Δεν υπήρξε μήνυμα έκτακτης ανάγκης.
O Ινδονήσιος κυβερνήτης είχε συνολικά 6.100 ώρες πτήσης και ο Γάλλος συγκυβερνήτης 2.275. Το αεροσκάφος, που είχε παραδοθεί πριν από έξι χρόνια στην AirAsia, είχε συνολικά 23.000 ώρες πτήσης και η τελευταία προγραμματισμένη συντήρησή του είχε γίνει στις 16 Νοεμβρίου.
Τα Airbus αυτού του τύπου μπορούν να πετάξουν κανονικά μέχρι τα 39.000 πόδια και έχουν απόλυτο όριο το 42.000 πόδια. Αναλόγως των συνθηκών ωστόσο (καιρός και βάρος φορτίου και καυσίμων), προβλήματα λόγω του υψομέτρου μπορεί να παρουσιαστούν από τα 37.000 πόδια, πιθανότατα για το λόγο αυτό το κέντρο ελέγχου αρνήθηκε στον κυβερνήτη να ανέβει από τα 32 χιλιάδες στα 38.000 πόδια.
protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.