Ένας αστροφυσικός και ένας οικονομολόγος του πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς προτείνουν την αντικατάσταση του Γρηγοριανού Ημερολογίου με ένα...
Με το νέο ημερολόγιο, η Πρωτοχρονιά θα έπεφτε πάντα Κυριακή και όλοι οι άνθρωποι θα γνώριζαν εκ των προτέρων ποια μέρα της εβδομάδας θα έχουν γενέθλια ή θα φύγουν για διακοπές.
«Το σύστημά μας προσφέρει ένα σταθερό ημερολόγιο το οποίο παραμένει πανομοιότυπο από χρονιά σε χρονιά και επιτρέπει το μόνιμο, ορθολογικό προγραμματισμό των ετήσιων δραστηριοτήτων, από το σχολείο μέχρι τις διακοπές» λέει ο Ρίτσαρντ Χένρι, ο αστροφυσικός της ομάδας.
Το νέο σύστημα θα είχε όμως και οικονομικά οφέλη, επισημαίνει ο οικονομολόγος Στίβεν Χάνκε. «Ο καθορισμός των τόκων στις υποθηκεύσεις τα ομόλογα και άλλες οικονομικές συμφωνίες απαιτεί καταμέτρηση των ημερών. Το μόνιμο ημερολόγιο που προτείνουμε [...] καταργεί αυτή την ανάγκη» λέει ο Χάνκε.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει κάθε προσπάθεια για την καθιέρωση νέων ημερολογίων είναι το γεγονός ότι το γήινο έτος δεν διαρκεί ακριβώς 365 εικοσιτετράωρα, αλλά 365,2422 ημέρες.
Το σημερινό Γρηγοριανό ή Δυτικό Ημερολόγιο (το οποίο καθιέρωσε ο Πάπας Γρηγόριος ΙΣτ' το 1582 σε αντικατάσταση του Ιουλιανού Ημερολογίου που είχε καθιερώσει το 46 π.Χ ο Ιούλιος Καίσαρας) επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα εισάγοντας ένα δίσεκτο έτος κάθε τετραετία.
Οι δύο ερευνητές υποστηρίζουν ότι το δικό τους ημερολόγιο, το οποίο ονόμασαν Μόνιμο Ημερολόγιο Χάνκε-Χένρι, αποτελεί σημαντική βελτίωση: τα δίσεκτα έτη καταργούνται και αντικαθίστανται από μια ολόκληρη εβδομάδα που τοποθετείται στο τέλος του Δεκεμβρίου κάθε πέντε ή έξι χρόνια.
Επιπλέον, στο νέο σύστημα ο χρόνος χωρίζεται σε τρίμηνα που αποτελούνται από δύο μήνες των 30 ημερών και έναν των 31. Αυτό σημαίνει ότι μόνο τέσσερις μήνες -Σεπτέμβριος, Μάρτιος, Ιούνιος και Δεκέμβριος- θα είχαν 31 ημέρες, ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα είχαν 30.
Το Μόνιμο Ημερολόγιο Χάνκε-Χένρι θα έφερνε έτσι το γήινο χρόνο σε συγχρονισμό με τις εποχιακές αλλαγές καθώς η Γη περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο, και επιπλέον θα διευκόλυνε τους ανθρώπους στον υπολογισμό των ημερών.
Οι δύο ερευνητές αναγνωρίζουν ότι κατά καιρός έχουν προταθεί και άλλα, διαφορετικά ημερολόγια, τα οποία όμως θεωρούν υποδεέστερα: «Οι προηγούμενες προσπάθειες μεταρρύθμισης απέτυχαν επειδή έσπαγαν τον εβδομαδιαίο κύκλο των επτά ημερών, κάτι που δεν είναι αποδεκτό για πολλούς ανθρώπους επειδή παραβιάζει την Τετάρτη Εντολή για την τήρηση του [εβραϊκού] Σαββάτου. Η δική μας εκδοχή δεν παραβιάζει ποτέ αυτόν το κύκλο» εξηγεί ο Χάνκε.
Οι δύο ερευνητές είναι μάλιστα τόσο σίγουροι ότι το δικό τους σύστημα πλεονεκτεί σε σχέση με άλλα ώστε προχωρούν ένα βήμα παραπέρα και προτείνουν τη μεταρρύθμιση όχι μόνο του ημερολογίου αλλά και της ώρας:
Ούτε λίγο ούτε πολύ, προτείνουν να καταργηθούν οι ζώνες ώρας και να ακολουθεί όλος ο πλανήτης την λεγόμενη Παγκόσμια Ώρα (UTC), από την οποία έχει αντικατασταθεί η Ώρα Γκρίνουιτς.
Καί όμως παρά την διαφωνία σας, οι συκεκριμένοι επιστήμονες έχουν απόλυτον δίκαιον επί του θέματος. Καί προσέξατε το σκεπτικόν επί του θέματος. Επιστημονικώς διαπιστώνεται, ότι παρά την ακρίβειάν του, το ισχύον ημερολόγιον, προταθέν υπό του Νικηφόρου Γρηγορά περί το 1.360μ.α.χ.χ. καί θεσπισθέν το 1.582μ.α.χ.χ. εκ του πάπα Γρηγορίου ΙΓ' καί όχι "ΙΣΤ'" ως λανθασμένως γράφετε, υπερέχει του ημερολογίου του εφευρεθέντος εκ του Σωσιγένους το 46-45π.α.χ.χ., θεσπσθέντος εκ του Γαΐου Ιουλίου Καίσαρος, καθώς το Γρηγοριανόν ημερολόγιον, "χάνει" μόλις τρεις(3) ημέρες ανά δέκα χιλιάδες(10.000) έτη(!!!!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα, η πρακτική πρότασή τους, λέγει κάτι απλούστατον. Αντί να υπάρχει ανά τετραετίαν, μία περίοδος 365Χ4+1=1.461 ημερών, διαιρουμένων προς διακόσιες οκτώ εβδομάδες(208) καί υπολειπομένων άλλων πέντε(5) ημερών, εν είδει πρακτικής αλλαγής, προσθέτουμε στα "κανονικά" έτη μόλις έξι(6) ημέρες καί στα "δίσεκτα" μόλις πέντε(5) ημέρες, οπότε κάθε σχετικόν έτος θα έχει συνολικώς τριακόσιες εβδομήντα μίαν(371) ημέρες, η τετραετία θα έχει συνολικώς χίλιες τετρακόσιες ογδόντα τέσσερεις(1.484) ημέρες), ενώ αντιστοίχως, κάθε σχετικόν έτος θα διαιρείται σε συνολικώς πενήντα τρεις(53) πλήρεις εβδομάδες, ενώ έτσι το σχετικόν αστρονομικόν πρόβλημα του έτους, επιλύεται, αν όχι άπαξ διά παντός, τουλάχιστον για συνολικώς εβδομήντα έξι χιλιάδες πεντακόσια εξήντα τρία (76.563) έτη, δύο(2) μήνες, δέκα τέσερεις(14) ημέρες, οκτώ(8) ώρες, είκοσιν δύο πρώτα λεπτά(22΄) καί 5,12 δευτερόλεπτα της ώρας(!!!!). Άρα, μέχρι την 15ην Μαρτίου 78.578μ.α.χ.χ., ώραν 11:58΄-11:59΄, καθώς πλέον συντάσσω το παρόν μήνυμα την 1ην Ιανουαρίου 2.015μ.α.χ.χ., ώραν 03:36΄, κατανοείτε ότι ουσιαστικώς επιλύονται όλα τα ημερολογιακά θέματα κ.λ.π., ενώ πλέον ο Φεβρουάριος από μήνας των είκοσιν οκτώ-είκοσιν εννέα(28-29) ημερών θα μπορούσε να γίνει σταθερός μήνας των τριάντα ενός(31), ημερών, ενώ οι άλλες τρεις ημέρες θα μπορούσαν λόγου χάριν να δοθούν στον Απρίλιο, τον Ιούνιο καί τον Σεπτέμβριο, με λογικόν αποτέλεσμα ο μόνος μήνας των τριάντα(30) ημερών να είναι ο Νοέμβριος. Άρα, μη σας φαίνεται καί τόσον "παράδοξον" ή τόσον "παράλογον" ή τόσον "ακραίον" ως προτεινόμενον μέτρον, καθώς αυτόν είναι όλως άσχετον καί ανεξάρτητον των όποιων θρησκευτικών, φιλοσοφικών ή άλλων αντιλήψεων των όποιων ανθρώπων. Επομένως, καλόν είναι να το σκεφθούμε βάσει αυτής ακριβώς της οπτικής. Εν άλλαις λέξεσιν, ο Χριστιανός, ο Βουδιστής, ο Μουσουλμάνος, ο Κομφουκιανιστής, ο Ιάπωνας Σιντοϊστής, ο Ιουδαϊστής, ο Δωδεκαθεϊστής, ο Άθεος, ο Άθρησκος, ο Αγνωστικιστής, ο Κομμουνιστής, ο Εθνικιστής, ο Νεοφιλελεύθερος, ο Αναρχικός, ουδόλως ενδιαφέρονται περί του ημερολογίου καθεαυτού, εφ' όσον δεν καθορίζει τα πιστεύματά τους. Εξ άλλου, αρχίζοντας πάντα "Κυριακή" το έτος,
άρα λήγοντας πάντα "Σάββατον", ικανοποιεί το θέμα των αργιών, το "Πάσχα" ούτως ή άλλως πάντα κατά τους Χριστιανούς είναι "Κυριακή" καί άρα πλέον θα είναι σταθερό, χάριν ικανοποιήσεως όλων των διομολοήσεών τους, τα "Χριστούγεννα" καί η "Πρωτοχρονιά" θα είναι πάντα "Κυριακή", ενώ καί η "Πρωτομαγιά" θα είναι πάντα "Σάβατο", ενώ η 25η Μαρτίου καί η 28η Οκτωβρίου θα είναι πάντα "Τετάρτη" καί η 17η Νοεμβρίου θα είναι πάντα "Παρασκευή". Άρα, πού ακριβώς έγκειται το πρόβλημα; Μάλιστα, παρέθεσα κάποιες εκ των σημαντικοτέρων επετείων καί οροσήμων, ώστε να κατανοηθεί ότι πρακτικώς ωφελούνται όλοι ανεξαιρέτως, ασχέτως ιδεολογιών, φιλοσοφιών καί θρησκειών. Τα συμπεράσματα δικά σας.-