Ο κ. Τσίπρας ξανακατεβάζει το έργο «Ελλάς Ευγνωμονούσα» του Βρυζάκη και ανεβάζει την «Αντίθεση» του Κοκκινίδη – Δείτε τα ανεβοκατεβάσματα...
Ο κ. Τσίπρας ξανακατεβάζει το έργο «Ελλάς Ευγνωμονούσα» του Βρυζάκη και ανεβάζει την «Αντίθεση» του Κοκκινίδη – Δείτε τα ανεβοκατεβάσματα των εικαστικών έργων από τους προηγούμενους πρωθυπουργούς
Η πρόσφατη συνέντευξη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο γερμανικό «Stern» έβγαλε και άλλη μια «είδηση», η οποία όμως πέρασε σχεδόν απαρατήρητη: τις νέες αλλαγές στο ντεκόρ του πρωθυπουργικού γραφείου.
«Το νέο γραφείο του 40χρονου ηγέτη του ΣΥΡΙΖΑ έχει το μέγεθος γηπέδου μπάσκετ και ο ίδιος μοιάζει να μην έχει εξοικειωθεί με τον χώρο. Πίσω από το γραφείο του κρέμεται ένας πίνακας που απεικονίζει τη θεά Νίκη. “Αυτό θα φύγει”, λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος», γράφει στην εισαγωγή της συνέντευξης του Ελληνα πρωθυπουργού ο Γερμανός δημοσιογράφος Φον Σνίτσελ. Ο πίνακας που πρόκειται να «φύγει», σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Γαβριήλ Σακελλαρίδη που μεταφέρονται μέσω «Stern», δεν είναι άλλος από το έργο του μεγάλου εικαστικού Θεόδωρου Βρυζάκη «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» (1858) που κοσμεί τον τοίχο πίσω από το πρωθυπουργικό γραφείο.
Στη θέση του μπαίνει ο πίνακας του εικαστικού Δημοσθένη Κοκκινίδη «Αντίθεση» το οποίο δημιούργησε ο καλλιτέχνης το 1980.
Ο πίνακας του Βρυζάκη που φεύγει ανήκει στο αρχείο της Εθνικής Πινακοθήκης και βρίσκεται σε αυτή τη θέση από το 1982, οπότε και το Μέγαρο Μαξίμου ορίστηκε έδρα του εκάστοτε προέδρου της κυβέρνησης. Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού απεικονίζει την Ελλάδα με τη μορφή νέας στεφανωμένης γυναίκας, ενδεδυμένης αρχαιοπρεπώς, εν μέσω αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, να έχει σπάσει τις αλυσίδες της σκλαβιάς από τα πόδια της.
Το ανεβοκατέβασμα του πίνακα
Το 2010, με εντολή του τότε πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, ο ιστορικός πίνακας απομακρύνθηκε και στη θέση του τοποθετήθηκε το «Ατέρμονο Πεδίο - Δελφοί», του Ελληνοαμερικανού εικαστικού Θεόδωρου Στάμου, ο οποίος θεωρείται από τους κορυφαίους εκπροσώπους τού αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
Σύμφωνα με τον δημιουργό του, ο συγκεκριμένος πίνακας, που απεικονίζει ένα μπλε φόντο με ένα σκίσιμο στη μέση, «συμβολίζει το αιώνιο, το απροσπέλαστο, το απέραντο, το άρρητο. Ολα όσα αντιπροσωπεύουν το αιώνιο δελφικό ιδεώδες, εξ ου και η ονομασία».
Μάλιστα τον Ιούλιο του 2010 το ίδιο έργο είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό της υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Χίλαρι Κλίντον, η οποία, όταν βρέθηκε στην Αθήνα και δη στο γραφείο του τότε πρωθυπουργού, εκστασιασμένη, ακούγοντας τον κ. Παπανδρέου να της εξηγεί λεπτομέρειες τόσο για το έργο όσο και για την απόφασή του να αλλάξει τη διακόσμηση στο Μαξίμου, είχε αναφωνήσει: «Fabulus!». «Εχει θέμα το Αιγαίο... Είναι ένα νησάκι. Θέλαμε κάτι πιο μοντέρνο γιατί είχαμε κάτι παλαιούς πίνακες», είπε ο κ. Παπανδρέου προφανώς εννοώντας την «Ελλάς Ευγνωμονούσα» όπου τελικά εστάλη στην Εθνική Πινακοθήκη. Το «Ατέρμονο Πεδίο - Δελφοί» παρέμεινε στο πρωθυπουργικό γραφείο και κατά τα σύντομα περάσματα από το Μέγαρο Μαξίμου των κυρίων Λουκά Παπαδήμου και Πάνου Πικραμένου.
Τον Ιούνιο του 2012, άμα τη ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον κ. Αντώνη Σαμαρά, το έργο του Θεόδωρου Βρυζάκη επέστρεψε και πάλι στο Μέγαρο Μαξίμου. Ηταν από τις πρώτες αλλαγές που ζήτησε ο τέως πρωθυπουργός μια που για τη διακόσμηση του χώρου προτιμούσε έργα με ιδιαίτερους διαχρονικούς συμβολισμούς.
Την επομένη των πρόσφατων εκλογών, μια φωτογραφία-troll στο Διαδίκτυο, που απεικόνιζε «σκισμένο» τον πίνακα, προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ. protothema.gr
Η πρόσφατη συνέντευξη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο γερμανικό «Stern» έβγαλε και άλλη μια «είδηση», η οποία όμως πέρασε σχεδόν απαρατήρητη: τις νέες αλλαγές στο ντεκόρ του πρωθυπουργικού γραφείου.
«Το νέο γραφείο του 40χρονου ηγέτη του ΣΥΡΙΖΑ έχει το μέγεθος γηπέδου μπάσκετ και ο ίδιος μοιάζει να μην έχει εξοικειωθεί με τον χώρο. Πίσω από το γραφείο του κρέμεται ένας πίνακας που απεικονίζει τη θεά Νίκη. “Αυτό θα φύγει”, λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος», γράφει στην εισαγωγή της συνέντευξης του Ελληνα πρωθυπουργού ο Γερμανός δημοσιογράφος Φον Σνίτσελ. Ο πίνακας που πρόκειται να «φύγει», σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Γαβριήλ Σακελλαρίδη που μεταφέρονται μέσω «Stern», δεν είναι άλλος από το έργο του μεγάλου εικαστικού Θεόδωρου Βρυζάκη «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» (1858) που κοσμεί τον τοίχο πίσω από το πρωθυπουργικό γραφείο.
Στη θέση του μπαίνει ο πίνακας του εικαστικού Δημοσθένη Κοκκινίδη «Αντίθεση» το οποίο δημιούργησε ο καλλιτέχνης το 1980.
Ο πίνακας του Βρυζάκη που φεύγει ανήκει στο αρχείο της Εθνικής Πινακοθήκης και βρίσκεται σε αυτή τη θέση από το 1982, οπότε και το Μέγαρο Μαξίμου ορίστηκε έδρα του εκάστοτε προέδρου της κυβέρνησης. Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού απεικονίζει την Ελλάδα με τη μορφή νέας στεφανωμένης γυναίκας, ενδεδυμένης αρχαιοπρεπώς, εν μέσω αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, να έχει σπάσει τις αλυσίδες της σκλαβιάς από τα πόδια της.
Το ανεβοκατέβασμα του πίνακα
Το 2010, με εντολή του τότε πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, ο ιστορικός πίνακας απομακρύνθηκε και στη θέση του τοποθετήθηκε το «Ατέρμονο Πεδίο - Δελφοί», του Ελληνοαμερικανού εικαστικού Θεόδωρου Στάμου, ο οποίος θεωρείται από τους κορυφαίους εκπροσώπους τού αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
Σύμφωνα με τον δημιουργό του, ο συγκεκριμένος πίνακας, που απεικονίζει ένα μπλε φόντο με ένα σκίσιμο στη μέση, «συμβολίζει το αιώνιο, το απροσπέλαστο, το απέραντο, το άρρητο. Ολα όσα αντιπροσωπεύουν το αιώνιο δελφικό ιδεώδες, εξ ου και η ονομασία».
Μάλιστα τον Ιούλιο του 2010 το ίδιο έργο είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό της υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Χίλαρι Κλίντον, η οποία, όταν βρέθηκε στην Αθήνα και δη στο γραφείο του τότε πρωθυπουργού, εκστασιασμένη, ακούγοντας τον κ. Παπανδρέου να της εξηγεί λεπτομέρειες τόσο για το έργο όσο και για την απόφασή του να αλλάξει τη διακόσμηση στο Μαξίμου, είχε αναφωνήσει: «Fabulus!». «Εχει θέμα το Αιγαίο... Είναι ένα νησάκι. Θέλαμε κάτι πιο μοντέρνο γιατί είχαμε κάτι παλαιούς πίνακες», είπε ο κ. Παπανδρέου προφανώς εννοώντας την «Ελλάς Ευγνωμονούσα» όπου τελικά εστάλη στην Εθνική Πινακοθήκη. Το «Ατέρμονο Πεδίο - Δελφοί» παρέμεινε στο πρωθυπουργικό γραφείο και κατά τα σύντομα περάσματα από το Μέγαρο Μαξίμου των κυρίων Λουκά Παπαδήμου και Πάνου Πικραμένου.
Τον Ιούνιο του 2012, άμα τη ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον κ. Αντώνη Σαμαρά, το έργο του Θεόδωρου Βρυζάκη επέστρεψε και πάλι στο Μέγαρο Μαξίμου. Ηταν από τις πρώτες αλλαγές που ζήτησε ο τέως πρωθυπουργός μια που για τη διακόσμηση του χώρου προτιμούσε έργα με ιδιαίτερους διαχρονικούς συμβολισμούς.
Την επομένη των πρόσφατων εκλογών, μια φωτογραφία-troll στο Διαδίκτυο, που απεικόνιζε «σκισμένο» τον πίνακα, προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ. protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.