Στον αστερισμό του κομματικού πολιτισμού η Πάτρα, η οποία μετά την περιπέτεια του ΔΗΠΕΘΕ και την απομάκρυνση του καθόλα επιτυχημένου Αμ...
Ο πολιτισμός, ένας κατεξοχήν χώρος ελεύθερης έκφρασης και παρέμβασης, μετατρέπεται σταδιακά σε μέσο προπαγάνδας του ΚΚΕ, κάτι που φάνηκε και από το μανιφέστο περί διεθνούς φεστιβάλ Πάτρας, με ένα κείμενο το οποίο βρίθει κακώς νοούμενης λαϊκότητας περί των πολιτιστικών, διαφοροποιώντας τους πολίτες της γειτονιάς και των συνοικιών από αυτούς του κέντρου ωσάν να πρόκειται περί κατοίκων κατώτερου θεού και πνευματικού επιπέδου.
Η πολιτιστική προπαγάνδα μετά το θέατρο και το Φεστιβάλ, διείσδυσε όπως μαθαίνει το thebest.gr και στα εικαστικά πράγματα της πόλης με την σφραγίδα του απολύτως κομματικώς ελεγχόμενου Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στους πνευματικούς ανθρώπους της πόλης που υπογραμμίζουν ότι αρχίζει να γίνεται πλέον επικίνδυνος ο τρόπος με τον οποίο η νέα δημοτική αρχή τοποθετείται σε σχέση με το πνευματικό παρόν και το μέλλον των ανθρώπων της πόλης.
Πέρα από αυτό τον πολύ σημαντικό παράγοντα όμως υπάρχει και η παράμετρος της ηθικής και όχι μόνο νομιμοποίησης της κομματικής διαχείρισης των χρημάτων του πολιτισμού της Πάτρας μέσα από την στρατευμένη αυτοδιοίκηση.
Ας πάμε όμως στα εικαστικά και στα ερωτηματικά που ανακύπτουν σε σχέση με δύο εκθέσεις. Η μια είναι η έκθεση του Παναγιώτη (Τάκη) Βαρελά με τίτλο «Mετ' άλλων ανθρώπων έργο ΙΙ», στα εγκαίνια της οποίας παραβρέθηκε και ο ίδιος ο Κώστας Πελετίδης ο οποίος υπογράμμισε ότι "ο Τάκης Βαρελάς μέσα από τη ζωγραφική του παρουσιάζει τον καθημερινό εργάτη ως πρωτοπόρο αδάμαστο άνθρωπο που μεταδίδει την ελπίδα για μια ζωή με αξιοπρέπεια και δημιουργία".
Πέρα από το προφανές της εικαστικής στράτευσης, πληροφορούμαστε ότι η έκθεση αυτή έγινε με απευθείας ανάθεση, χωρίς δηλαδή καν να ερωτηθεί η γνωμοδοτική επιτροπή της πινακοθήκης και για την οποία υπήρχε και αμοιβή περί τα 2.600 ευρώ, γεγονός που κάθε άλλο παρά συνηθίζεται για ατομική έκθεση.
Ο Τάκης Βαρελάς, εικαστικός, μέλος του ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, ήταν μάλιστα εις εκ των κομματικών μελών της Κριτικής Επιτροπής που συγκροτήθηκε για να αξιολογήσει τα έργα στον διαγωνισμό για το λογότυπο του ΚΚΕ. Κάποιοι τον αποκαλούν ζωγράφο- αρθρογράφο του "902", ο οποίος είχε κάνει περίπου επάγγελμα τις συχνότατες επιθέσεις στο Αριστερό Ρεύμα , την Αριστερή Πλατφόρμα και προσωπικά τον Παναγιώτη Λαφαζάνη.
Ο Βαρελάς, όπως λένε οι πληροφορίες του thebest.gr, ήρθε στην Πάτρα ως αμειβόμενη ατομική έκθεση με εντολή Κουτσούμπα!!!.
Το βιογραφικό του έχει περίπου ως εξής: Γεννήθηκε στον Άγιο Γεώργιο Λιβαδειάς το 1959, όπου και τελείωσε το δημοτικό, συνεχίζοντας το γυμνάσιο στην Λιβαδειά.
Στη συνέχεια, φοίτησε στο τμήμα σχεδιαστών της ΣΕΛΕΤΕ (Ανώτερης Σχολής Τεχνολογικής και Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης).
Το 1982 εργάζεται στον Οδηγητή, εβδομαδιαία, τότε, εφημερίδα της Κομμουνιστικής Νεολαίας Ελλάδας.
Σχεδίασε πολιτικές αφίσσες, πολιτικά έντυπα, εξώφυλλα βιβλίων και δεκάδες έντυπα πολιτικής επικοινωνίας. Απο το 1986 ασχολείται με τη διαφήμιση. Στην τέχνη είναι αυτοδίδακτος.
Κατόπιν τούτων τα λόγια είναι περιττά.
Το επόμενο καλλιτεχνικό γεγονός- υπηρεσία στον Περισσό, με τα χρήματα της Πάτρας και του πολιτιστικού της Οργανισμού, αφορά την έκθεση "Εικαστική Τέχνη και Αντίσταση" η οποία εγκαινιάστηκε στην Αγορά Αργύρη.
«Να αναδειχθεί η αντίσταση ενός λαού και τα έργα να αποτελέσουν μια μαρτυρία των δημιουργών και τα όσα οι ίδιοι βίωσαν αλλά και συνάμα προσέφεραν στην εικαστική τέχνη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πελετίδης στα εγκαίνια.
Αυτό που δεν ανέφερε είναι ότι αυτή η έκθεση η οποία επίσης γίνεται υπό το στέγαστρο του κομματικώς ελεγχόμενου Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κόστισε 9.000 ευρώ, αφορά συλλογές έργων από το ΚΚΕ και άλλους ιδιώτες χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη αξιολόγηση ιστορικού τέχνης, έγινε επίσης με απευθείας ανάθεση.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό που έχει διατεθεί για εικαστική έκθεση στην Πάτρα τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια και ο προυπολογισμός της όπως διαβάζουμε στη Διαύγεια, έχει ως εξής:
3427 ευρώ μεταφορά και ασφάλεια έργων
4579 ευρώ εκτύπωση καταλόγου
1033 ευρώ εκτύπωση εντύπων και μπάνερ.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η Πρόεδρος του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Εύα Μελλά, ήταν υποψήφια βουλευτής Α΄Αθήνας με το ΚΚΕ.
Όλα αυτά δείχνουν με τον πλέον σαφή τρόπο τις προθέσεις της δημοτικής αρχής να λειτουργήσει την τέχνη ως όχημα πολιτικού προσηλυτισμού, και να προσγειώσει τις πολιτιστικές δράσεις του Δήμου στο πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης του ΚΚΕ, δίνοντας δουλειές στα δικά του τα παιδιά, με την Πάτρα να πληρώνει για λογαριασμό του Περισσού και να είναι υποχρεωμένη να αναγνωρίζει ως τέχνη στα 2015, ό,τι αναγνωρίζει ως τέχνη η ΚΝΕ.
Χαρακτηριστική λεπτομέρεια της όλης κατάστασης, είναι ότι σε αυτές τις εκδηλώσεις απευθύνεται κάλεσμα στην ΚΝΕ για ενίσχυση στα εγκαίνια, όπου αναζητάς ματαίως να βρεις κανέναν φιλότεχνο, για λόγους που έχουν να κάνουν σαφώς με το τι ακριβώς αναζητά ο Πατρινός φιλότεχνος και τι το ΚΚΕ. Και δεν νομίζω ότι αυτά τα δύο συναντώνται.
thebest.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.