Καθώς ο πληθυσμός της Γης συνεχίζει να αυξάνεται είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως γίνεται να υπάρχουν ακόμα μέρη που κάποτε είχαν ...
Καθώς ο πληθυσμός της Γης συνεχίζει να αυξάνεται είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως γίνεται να υπάρχουν ακόμα μέρη που κάποτε είχαν κατοίκους και ζωή και πλέον στέκουν ερημωμένα και εγκαταλειμμένα.
Άλλοτε από φυσικές καταστροφές, άλλοτε λόγω πολέμων, κάποτε και για οικονομικούς λόγους, οι τοποθεσίες που ακολουθούν είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα περιοχών που κάποτε άνθιζαν πολύβουες και πλέον αποτελούν «ερείπια» της σύγχρονης εποχής.
Mirny Diamond Mine, Ανατολική Σιβηρία, Ρωσία
Το αδαμαντωρυχείο κοντά στην πόλη Mirny στη Ρωσία μοιάζει σαν το απομεινάρι της πτώσης ενός μεγάλου μετεωρίτη στη Γη. Η εξόρυξη διαμαντιών άρχισε το 1955 και σήμερα το ορυχείο είναι μια τεράστια ανοιχτή τρύπα με βάθος 525 μέτρα και διάμετρο 1,25 χιλιόμετρα.
Pripyat, Ουκρανία
Η πόλη άνθιζε την εποχή που έμεναν εκεί οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Τσέρνομπιλ. Μετά την τραγωδία του Απριλίου του 1986 εκκενώθηκε καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στον πυρηνικό αντιδραστήρα. Αποτέλεσε για χρόνια υπαίθριο μουσείο της ζωής και της ατμόσφαιρας της σοβιετικής εποχής.
Czestochowa Train Depot, Πολωνία
Μπαίνοντας στον 20ο αιώνα η πόλη Czestochowa αποτελούσε ένα από τα κύρια βιομηχανικά κέντρα. Η άνθισή της αποδίδεται εν μέρει και στη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που συνέδεε τη Βαρσοβία με τη Βιέννη το 1846, που ουσιαστικά συνέδεε την πόλη με την Ευρώπη. Σήμερα αποτελεί τουριστικό προορισμό εκατομμυρίων επισκεπτών και προσκυνητών ενώ δεν είναι μάλλον αναμενόμενο που από τους έξι σιδηροδρομικούς σταθμούς (!) κάποιοι έχουν μετατραπεί σε νεκροταφεία τραίνων. Με τη Φύση να καταλαμβάνει κάθε χώρο, η εικόνα τους θυμίζει πίνακα ζωγραφικής.
Άσυλο Willard, Νέα Υόρκη
Το Άσυλο Willard για χρόνια πάσχοντες από ψυχιατρικές ασθένειες βρίσκεται στην ομώνυμη περιοχή της Νέας Υόρκης. Κάποτε περιλάμβανε και καλλιεργήσιμες εκτάσεις τις οποίες φρόντιζαν οι ένοικοί του. Το 1955 ανακαλύφθηκαν περίπου 400 βαλίτσες που ανήκαν σε ασθενείς.
Sanzhi UFO Houses, Ταϊβάν
Η πόλη με τα σπίτια που θυμίζουν ιπτάμενους δίσκους στην Ταϊβάν είχε αρχικά σχεδιαστεί για να γίνει θέρετρο διακοπών για τους Αμερικανούς αξιωματικούς που υπηρετούσαν στην Άπω Ανατολή αλλά και για πλούσιους ντόπιους. Οι φουτουριστικές κατοικίες κατασκευάστηκαν το 1978 και η ανέγερσή τους σημαδεύτηκε από αρκετούς θανάτους από ατυχήματα αλλά και αυτοκτονίες. Εγκαταλείφθηκαν μόλις το 1980.
Six Flags Jazzland- Λουϊζιάνα, Νέα Ορλεάνη
Το εγκαταλειμμένο θεματικό πάρκο στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ είναι δημοφιλής προορισμός για urban explorators, ανθρώπους που εξερευνούν το αστικό τοπίο. Λειτούργησε ως Jazzland από το 2002 έως το 2002 και αναβαθμίστηκε σε Six Flags το 2003. Την παραμονή της επαναλειτουργίας του μετά την καλοκαιρινή διακοπή του 2005, η περιοχή χτυπήθηκε από τον τυφώνα Κατρίνα με αποτέλεσμα να μην ξανανοίξει και να εγκαταλειφθεί.
Gulliver’s Travels Park, Kawaguchi, Ιαπωνία
Το Βασίλειο του Γκιούλιβερ είναι ακόμα ένα εγκαταλειμμένο θεματικό πάρκο κοντά στην περιοχή Kawaguchi της Ιαπωνίας. Το πάρκο άνοιξε το 1997 και αποτελούσε χαρακτηριστικό δείγμα των πρότζεκτ της κυβέρνησης της χώρας και του τραπεζικού τομέα της εποχής του 1990 που χαρακτηρίζονται «γέφυρες στο πουθενά». Το 2001, μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας που είχε αναλάβει τη λειτουργία του, έκλεισε για τελευταία φορά τις πύλες του και δεν άνοιξε ποτέ πια.
Canfranc Rail Station, Ισπανία
Ο Διεθνής Σιδηροδρομικός Σταθμός Canfranc βρίσκεται στο ομώνυμο χωριό στα ισπανικά Πυρηναία, στο ένα άκρο του τούνελ της γραμμής από το Pau στο Canfranc κάτω από τα βουνά. Άνοιξε το 1928 και το κεντρικό κτήριο έχει μήκος 240 μέτρα, 300 παράθυρα και 156 πόρτες. Ο λόγος ύπαρξής του εξέλειψε το 1970 όταν ένας εκτροχιασμός προκάλεσε την κατάρρευση μιας γέφυρας στη γαλλική πλευρά των βουνών. Η Γαλλία αποφάσισε να μην την ξαναχτίσει, η διασυνοριακή γραμμή έκλεισε και δεν ξανάνοιξε ποτέ.
Chateau Miranda - Celles, Βέλγιο
Το Chateau Miranda- γνωστό επίσης και ως Château de Noisy- είναι κάστρο του 19ου αιώνα στην περιοχή Celles στο Βέλγιο. Χτίστηκε το 1866 από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Edward Milner για λογαριασμό της οικογένειας Liedekerke-Beaufort που είχε αφήσει την προηγούμενη κατοικία της κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου το πήρε στον έλεγχό του ο βελγικός Οργανισμός Σιδηροδρόμων λειτουργώντας το ως ορφανοτροφείο. Με αυτή τη χρήση το κάστρο παρέμεινε ανοιχτό έως το 1980. Από το 1991 παραμένει ερημωμένο και άδειο.
City Hall Station, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Κατασκευάστηκε ως το «διαμάντι» του νέου υπογείου της Νέας Υόρκης. Υπέροχα βιτρώ στα παράθυρα και εντυπωσιακοί πολυέλαιοι περιλαμβάνονται στη διακόσμησή του. Ωστόσο ο σταθμός City Hall στον υπόγειο του Μεγάλου Μήλου που άνοιξε στα 1904 έκλεισε απροσδόκητα 41 χρόνια μετά. Αποτελούσε τη νότια κατάληξη του Interborough Rapid Transit (IRT) που κάλυπτε την απόσταση από το City Hall βόρεια μέχρι την 145η οδό κατά μήκος του Broadway. Όταν όμως χρειάστηκαν μεγαλύτεροι συρμοί για να εξυπηρετήσουν τον αυξημένο αριθμό των επιβατών. Ο σταθμός εγκαταλείφθηκε
City Hall Station, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Κατασκευάστηκε ως το «διαμάντι» του νέου υπογείου της Νέας Υόρκης. Υπέροχα βιτρώ στα παράθυρα και εντυπωσιακοί πολυέλαιοι περιλαμβάνονται στη διακόσμησή του. Ωστόσο ο σταθμός City Hall στον υπόγειο του Μεγάλου Μήλου που άνοιξε στα 1904 έκλεισε απροσδόκητα 41 χρόνια μετά. Αποτελούσε τη νότια κατάληξη του Interborough Rapid Transit (IRT) που κάλυπτε την απόσταση από το City Hall βόρεια μέχρι την 145η οδό κατά μήκος του Broadway. Όταν όμως χρειάστηκαν μεγαλύτεροι συρμοί για να εξυπηρετήσουν τον αυξημένο αριθμό των επιβατών. Ο σταθμός εγκαταλείφθηκε
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.