Το ΓΕΑ αναγκάστηκε να εκδόσει αναλυτική ανακοίνωση για “Περιστατικά Ασφάλειας Πτήσεων με Πτήσεις Αλεξιπτώτου Πλαγιάς – Υπερελαφρών Πτητικ...
Το ΓΕΑ αναγκάστηκε να εκδόσει αναλυτική ανακοίνωση για “Περιστατικά Ασφάλειας Πτήσεων με Πτήσεις Αλεξιπτώτου Πλαγιάς – Υπερελαφρών Πτητικών Αεραθλητικών Μηχανών”.
Τα όσα αναφερει αποκαλύπτουν ότι κάποιοι για να κάνουν απλά το χόμπι και το κέφι τους, δεν τηρούν κανένα από τους προβλεπόμενους κανονισμούς θέτοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τη ζωή τους αλλά και τις ζωές αεροπόρων μας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση-προειδοποίηση του ΓΕΑ:
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αναφερθεί στο Κέντρο Ασφαλείας Πτήσεων και Εδάφους του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, περιστατικά κατά τα οποία, ιδιώτες αεραθλητές χρησιμοποιώντας είτε αλεξίπτωτα πλαγιάς, είτε Υπερελαφρές Αεραθλητικές Μηχανές (ΥΠΑΜ), δεν τηρούν τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία.
Ειδικότερα, έχει παρατηρηθεί ότι από μεμονωμένους αιωροπτεριστές δεν γίνεται η προβλεπόμενη ενημέρωση των υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας των αεροδρομίων, τα οποία βρίσκονται κοντά σε περιοχές που εκτελούνται πτήσεις αιωροπτεριστών. Κατόπιν επικοινωνίας με τις αερολέσχες που δραστηριοποιούνται στις εν λόγω περιοχές, διαπιστώνεται ότι συχνά οι προαναφερόμενοι δεν είναι εγγεγραμμένοι σ’ αυτές, ώστε να υπάρχει περαιτέρω έλεγχος ή πληροφόρηση.
Οι πτήσεις των ΥΠΑΜ διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ (ΦΕΚ/Β’/1068/04-08-06) στον οποίο ορίζεται ρητά μεταξύ άλλων ότι, για όλες τις πτήσεις τους απαιτείται υποβολή σχεδίου πτήσης, καθώς επίσης για πτήσεις σε στρατιωτικά Α/Δ απαιτείται άδεια από την αντίστοιχη στρατιωτική αρχή.
Επιπρόσθετα, οι πτήσεις των Αιωροπτέρων και των Αλεξιπτώτων Πλαγιάς διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ (ΦΕΚ/Β’/309/15-03-06) σύμφωνα με τον οποίο, απαγορεύεται ο χειρισμός τους σε απόσταση 10ΝΜ από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση, ή που ελέγχει την συγκεκριμένη εναέρια περιοχή, ανάλογα με την περίπτωση.
Σε κάθε περίπτωση αεραθλητικής δραστηριότητας και εφόσον αυτή πραγματοποιείται στις προβλεπόμενες περιοχές, σύμφωνα με τα ανωτέρω ΦΕΚ, θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και συνεχής επαγρύπνηση από τους αεραθλητές, με σκοπό την αποφυγή επισφαλών καταστάσεων και τη συνδρομή όλων στην Ασφάλεια των Πτήσεων.
Τα όσα αναφερει αποκαλύπτουν ότι κάποιοι για να κάνουν απλά το χόμπι και το κέφι τους, δεν τηρούν κανένα από τους προβλεπόμενους κανονισμούς θέτοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τη ζωή τους αλλά και τις ζωές αεροπόρων μας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση-προειδοποίηση του ΓΕΑ:
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αναφερθεί στο Κέντρο Ασφαλείας Πτήσεων και Εδάφους του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, περιστατικά κατά τα οποία, ιδιώτες αεραθλητές χρησιμοποιώντας είτε αλεξίπτωτα πλαγιάς, είτε Υπερελαφρές Αεραθλητικές Μηχανές (ΥΠΑΜ), δεν τηρούν τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία.
Ειδικότερα, έχει παρατηρηθεί ότι από μεμονωμένους αιωροπτεριστές δεν γίνεται η προβλεπόμενη ενημέρωση των υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας των αεροδρομίων, τα οποία βρίσκονται κοντά σε περιοχές που εκτελούνται πτήσεις αιωροπτεριστών. Κατόπιν επικοινωνίας με τις αερολέσχες που δραστηριοποιούνται στις εν λόγω περιοχές, διαπιστώνεται ότι συχνά οι προαναφερόμενοι δεν είναι εγγεγραμμένοι σ’ αυτές, ώστε να υπάρχει περαιτέρω έλεγχος ή πληροφόρηση.
Οι πτήσεις των ΥΠΑΜ διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ (ΦΕΚ/Β’/1068/04-08-06) στον οποίο ορίζεται ρητά μεταξύ άλλων ότι, για όλες τις πτήσεις τους απαιτείται υποβολή σχεδίου πτήσης, καθώς επίσης για πτήσεις σε στρατιωτικά Α/Δ απαιτείται άδεια από την αντίστοιχη στρατιωτική αρχή.
Επιπρόσθετα, οι πτήσεις των Αιωροπτέρων και των Αλεξιπτώτων Πλαγιάς διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ (ΦΕΚ/Β’/309/15-03-06) σύμφωνα με τον οποίο, απαγορεύεται ο χειρισμός τους σε απόσταση 10ΝΜ από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση, ή που ελέγχει την συγκεκριμένη εναέρια περιοχή, ανάλογα με την περίπτωση.
Σε κάθε περίπτωση αεραθλητικής δραστηριότητας και εφόσον αυτή πραγματοποιείται στις προβλεπόμενες περιοχές, σύμφωνα με τα ανωτέρω ΦΕΚ, θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και συνεχής επαγρύπνηση από τους αεραθλητές, με σκοπό την αποφυγή επισφαλών καταστάσεων και τη συνδρομή όλων στην Ασφάλεια των Πτήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.