Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Γεράσιμος Αρσένης πρόκειται να κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες το βιβλίο του, που φέρει έναν τίτλο-αναφορά στ...
Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Γεράσιμος Αρσένης πρόκειται να κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες το βιβλίο του, που φέρει έναν τίτλο-αναφορά στα «ταραγμένα» χρόνια της θητείας του στο Υπουργείο Παιδείας: «Γιατί δεν έκατσα καλά». Μέσω του βιβλίου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg, ο πρώην υπουργός δίνει την απάντησή του στο σύνθημα των μαθητικών καταλήψεων «Κάτσε καλά Γεράσιμε» τη δεκαετία του 1990.
Επιρρίπτει ευθύνες για την αποτυχία της μεταρρύθμισης στην Παιδεία, μεταξύ άλλων, και στον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη. Διαπιστώνει ότι στη δημόσια συζήτηση με αντικείμενο την κρίση στην παιδεία, την περίοδο που διατηρούσε το σχετικό χαρτοφυλάκιο (1996-2000), γινόταν ελάχιστη αναφορά στην ποιότητα της εκπαίδευσης, στην ανάγκη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. «Γενικά η προσοχή είχε εστιαστεί στα συμπτώματα και όχι στα αίτια της κρίσης», αναφέρει.
Παράλληλα, στο «Γιατί δεν έκατσα καλά», ο Γεράσιμος Αρσένης περιγράφει τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο πίσω από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προσπάθησε να προωθήσει, γνωρίζοντας, όπως σημειώνει, ότι ήταν για τον ίδιο ένα εγχείρημα «υψηλού ρίσκου» στο οποίο «διακινδύνευα όλο το πολιτικό μου κεφάλαιο».
Μεταξύ των προϋποθέσεων για την επιτυχία της μεταρρύθμισης ήταν, όπως εξηγεί, η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει με το εγχείρημα, ο υψηλός βαθμός συνοχής και στήριξης από τα μέλη της κυβέρνησης και το ΠΑΣΟΚ, καθώς και η συνεχής ενημέρωση του κοινού από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τα μέτρα και την πορεία των αλλαγών.
Οσον αφορά στο παρατεταμένο κύμα καταλήψεων από μαθητές λυκείου που σημειώθηκε εκείνη την εποχή, ο κ. Αρσένης υποστηρίζει ότι βασικό ρόλο στις αντιμεταρρυθμιστικές κινήσεις έπαιξαν ο θεσμός της αξιολόγησης και η διαχείριση των πόρων για τη στήριξη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Επισημαίνει μάλιστα ότι ιδιαίτερα το θέμα της αξιολόγησης «υποκινήθηκε από τους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια πέρασε, εντέχνως, στους μαθητές». Και αναρωτιέται «πόσο ανήθικο παιχνίδι είναι η εκμετάλλευση της αφέλειας, του ενθουσιασμού, του αυθορμητισμού και του αντεξουσιαστικού παρορμητισμού του νέου για αλλότριους σκοπούς».
Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στην Αρχαιολογική Εταιρεία και ομιλίες απηύθυναν οι: Κώστας Γαβρόγλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής, Γιώργος Ζησιμόπουλος, εκπαιδευτικός, υπεύθυνος Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών Αχαΐας, Σήφης Μπουζάκης, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, και Αλέκος Παπαδόπουλος, πρώην υπουργός. Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Βίκυ Φλέσσα.
Το παρών μεταξύ άλλων έδωσαν η πρώην πρωθυπουργός Βασιλική Θάνου, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φύλης, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Νίκος Ξυδάκης, η ποιήτρια Κική Δημουλά, ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, οι πρώην υπουργοί του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Σιούφας, Νίκος Σηφουνάκης, Άννα Διαμαντοπούλου, ο πρώην υπουργός της ΝΔ Γεράσιμος Γιακουμάτος κ.α.
Επιρρίπτει ευθύνες για την αποτυχία της μεταρρύθμισης στην Παιδεία, μεταξύ άλλων, και στον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη. Διαπιστώνει ότι στη δημόσια συζήτηση με αντικείμενο την κρίση στην παιδεία, την περίοδο που διατηρούσε το σχετικό χαρτοφυλάκιο (1996-2000), γινόταν ελάχιστη αναφορά στην ποιότητα της εκπαίδευσης, στην ανάγκη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. «Γενικά η προσοχή είχε εστιαστεί στα συμπτώματα και όχι στα αίτια της κρίσης», αναφέρει.
Παράλληλα, στο «Γιατί δεν έκατσα καλά», ο Γεράσιμος Αρσένης περιγράφει τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο πίσω από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προσπάθησε να προωθήσει, γνωρίζοντας, όπως σημειώνει, ότι ήταν για τον ίδιο ένα εγχείρημα «υψηλού ρίσκου» στο οποίο «διακινδύνευα όλο το πολιτικό μου κεφάλαιο».
Μεταξύ των προϋποθέσεων για την επιτυχία της μεταρρύθμισης ήταν, όπως εξηγεί, η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει με το εγχείρημα, ο υψηλός βαθμός συνοχής και στήριξης από τα μέλη της κυβέρνησης και το ΠΑΣΟΚ, καθώς και η συνεχής ενημέρωση του κοινού από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τα μέτρα και την πορεία των αλλαγών.
Οσον αφορά στο παρατεταμένο κύμα καταλήψεων από μαθητές λυκείου που σημειώθηκε εκείνη την εποχή, ο κ. Αρσένης υποστηρίζει ότι βασικό ρόλο στις αντιμεταρρυθμιστικές κινήσεις έπαιξαν ο θεσμός της αξιολόγησης και η διαχείριση των πόρων για τη στήριξη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Επισημαίνει μάλιστα ότι ιδιαίτερα το θέμα της αξιολόγησης «υποκινήθηκε από τους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια πέρασε, εντέχνως, στους μαθητές». Και αναρωτιέται «πόσο ανήθικο παιχνίδι είναι η εκμετάλλευση της αφέλειας, του ενθουσιασμού, του αυθορμητισμού και του αντεξουσιαστικού παρορμητισμού του νέου για αλλότριους σκοπούς».
Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στην Αρχαιολογική Εταιρεία και ομιλίες απηύθυναν οι: Κώστας Γαβρόγλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής, Γιώργος Ζησιμόπουλος, εκπαιδευτικός, υπεύθυνος Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών Αχαΐας, Σήφης Μπουζάκης, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, και Αλέκος Παπαδόπουλος, πρώην υπουργός. Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Βίκυ Φλέσσα.
Το παρών μεταξύ άλλων έδωσαν η πρώην πρωθυπουργός Βασιλική Θάνου, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φύλης, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Νίκος Ξυδάκης, η ποιήτρια Κική Δημουλά, ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, οι πρώην υπουργοί του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Σιούφας, Νίκος Σηφουνάκης, Άννα Διαμαντοπούλου, ο πρώην υπουργός της ΝΔ Γεράσιμος Γιακουμάτος κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.