«Σύμφωνα με ισραηλινή μελέτη, σε περίπτωση ελληνοτουρκικού πολέμου η Πολεμική μας Αεροπορία θα είχε καταστρέψει την τουρκική εντός 48 ωρώ...
«Σύμφωνα με ισραηλινή μελέτη, σε περίπτωση ελληνοτουρκικού πολέμου η Πολεμική μας Αεροπορία θα είχε καταστρέψει την τουρκική εντός 48 ωρών»...
Σε συνέντευξή του στο ρωσικό μέσο ενημέρωσης RGRU, ο πρώην αρχηγός ΓΕΣ και πρώην υπουργός Άμυνας, στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος, μιλά για τις τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο, την αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων αλλά και για την προκλητικότητα της Άγκυρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, χωρίς, μάλιστα, να αποκλείει την επανάληψη ενός θερμού επεισοδίου τύπου Ιμίων στο Αιγαίο. Ταυτόχρονα, ωστόσο, τονίζει ότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι έτοιμες να καταρρίψουν τουρκικά μαχητικά αν απαιτηθεί.
Κάθε χρόνο ο αριθμός των παραβιάσεων των οπλισμένων τουρκικών μαχητικών ανέρχεται σε χιλιάδες, ενώ συχνά τουρκικά πλοία πλέουν κοντά όχι μόνο στα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο, αλλά και στην ηπειρωτική χώρα. Γιατί η Τουρκία συμπεριφέρεται τόσο προκλητικά απέναντι στην Ελλάδα;
Στρατηγικός στόχος των Τούρκων είναι η αλλαγή των συνόρων στο Αιγαίο. Στην τελευταία της μυστική συνεδρίαση, που έγινε στις 28 Ιανουαρίου του 1920, η οθωμανική Βουλή των Αντιπροσώπων έκανε δεκτό ένα κείμενο έξι άρθρων, το οποίο έμεινε γνωστό στην ιστορία ως «Εθνικός Όρκος» (Misak-ı Millî). Εκεί γινόταν αναφορά στον «εθνικοαπελευθερωτικό» πόλεμο. Ανάμεσα στις περιοχές που υπήρχαν προς «απελευθέρωση» και υπαγωγή τους στον εθνικό κορμό της Τουρκίας ήταν όλη η Βόρεια Ελλάδα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, η Κύπρος και το Αιγαίο, το οποίο αφενός έπρεπε να «ξαναμοιραστεί» και αφετέρου να μετατραπεί σε «ανοικτή θάλασσα». Στην πραγματικότητα, αυτό που επιθυμεί η Τουρκία είναι η ανασύσταση της «Οθωμανικής Αυτοκρατορίας». Αυτή είναι η κύρια αιτία για τη διαρκή αστάθεια και προκλητικότητα που βιώνουμε στο Αιγαίο. Τυπικά, τα τουρκικά πολεμικά πλοία χρησιμοποιούν τα διεθνή ύδατα, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι συμπεριφέρονται άκρως επιθετικά, προκαλώντας συνεχώς το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν συνεχώς τον εναέριο χώρο μας. Όλα αυτά στοχεύουν στη δημιουργία μιας «γκρίζας ζώνης», με την Άγκυρα να κάνει ξεκάθαρο ότι δεν αναγνωρίζει τα ισχύοντα θαλάσσια σύνορα στην Ανατολική Μεσόγειο. Άλλωστε, αρνείται να υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Το 1996 μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας παραλίγο να ξεσπάσει γενική πολεμική σύρραξη. Πολλοί στην Ελλάδα πιστεύουν ότι η Τουρκία κατέρριψε ένα ελληνικό ελικόπτερο κοντά στα Ίμια, ενώ η επίσημη εκδοχή είναι ότι κατέπεσε από μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα τον θάνατο τριών ανθρώπων. Είναι έτσι;
Κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς έγινε εκείνη τη νύχτα. Από την έρευνα όμως που διεξήχθη από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν βρήκαμε κάποιο στοιχείο που να αποδίδει την πτώση του ελικοπτέρου σε εχθρική ενέργεια. Παρ’ όλα αυτά, κανείς δεν θα διαφωνήσει με το γεγονός ότι η αιτία για τον θάνατο των πιλότων του Πολεμικού Ναυτικού ήταν οι ενέργειες της Τουρκίας. Τα ελληνικά σύνορα είχαν παραβιαστεί σε εκείνη την περίπτωση. Επιπρόσθετα, οι Τούρκοι ήξεραν πολύ καλά ότι, σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες, τα νησιά ανήκαν στην Ελλάδα. Παρόμοια σοβαρά συμβάντα δεν μπορούν να αποκλειστούν στο μέλλον. Από την πλευρά μας, τον κυριότερο ρόλο παίζει η Πολεμική Αεροπορία και ο επαγγελματισμός των πιλότων και του προσωπικού της. Όταν ήμουν αρχηγός του Στρατού, έτυχε να πραγματοποιήσουμε κοινές αεροπορικές ασκήσεις με το Ισραήλ. Τέτοιες ασκήσεις είχε πραγματοποιήσει το Ισραήλ και με την Τουρκία στο παρελθόν. Σύμφωνα με ισραηλινή μελέτη, η οποία ήρθε αργότερα εν γνώσει μου, σε περίπτωση ελληνοτουρκικού πολέμου η Πολεμική μας Αεροπορία θα είχε καταστρέψει την τουρκική εντός 48 ωρών. Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά οι Ισραηλινοί.
epikaira.gr
Σε συνέντευξή του στο ρωσικό μέσο ενημέρωσης RGRU, ο πρώην αρχηγός ΓΕΣ και πρώην υπουργός Άμυνας, στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος, μιλά για τις τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο, την αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων αλλά και για την προκλητικότητα της Άγκυρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, χωρίς, μάλιστα, να αποκλείει την επανάληψη ενός θερμού επεισοδίου τύπου Ιμίων στο Αιγαίο. Ταυτόχρονα, ωστόσο, τονίζει ότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι έτοιμες να καταρρίψουν τουρκικά μαχητικά αν απαιτηθεί.
Κάθε χρόνο ο αριθμός των παραβιάσεων των οπλισμένων τουρκικών μαχητικών ανέρχεται σε χιλιάδες, ενώ συχνά τουρκικά πλοία πλέουν κοντά όχι μόνο στα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο, αλλά και στην ηπειρωτική χώρα. Γιατί η Τουρκία συμπεριφέρεται τόσο προκλητικά απέναντι στην Ελλάδα;
Στρατηγικός στόχος των Τούρκων είναι η αλλαγή των συνόρων στο Αιγαίο. Στην τελευταία της μυστική συνεδρίαση, που έγινε στις 28 Ιανουαρίου του 1920, η οθωμανική Βουλή των Αντιπροσώπων έκανε δεκτό ένα κείμενο έξι άρθρων, το οποίο έμεινε γνωστό στην ιστορία ως «Εθνικός Όρκος» (Misak-ı Millî). Εκεί γινόταν αναφορά στον «εθνικοαπελευθερωτικό» πόλεμο. Ανάμεσα στις περιοχές που υπήρχαν προς «απελευθέρωση» και υπαγωγή τους στον εθνικό κορμό της Τουρκίας ήταν όλη η Βόρεια Ελλάδα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, η Κύπρος και το Αιγαίο, το οποίο αφενός έπρεπε να «ξαναμοιραστεί» και αφετέρου να μετατραπεί σε «ανοικτή θάλασσα». Στην πραγματικότητα, αυτό που επιθυμεί η Τουρκία είναι η ανασύσταση της «Οθωμανικής Αυτοκρατορίας». Αυτή είναι η κύρια αιτία για τη διαρκή αστάθεια και προκλητικότητα που βιώνουμε στο Αιγαίο. Τυπικά, τα τουρκικά πολεμικά πλοία χρησιμοποιούν τα διεθνή ύδατα, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι συμπεριφέρονται άκρως επιθετικά, προκαλώντας συνεχώς το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν συνεχώς τον εναέριο χώρο μας. Όλα αυτά στοχεύουν στη δημιουργία μιας «γκρίζας ζώνης», με την Άγκυρα να κάνει ξεκάθαρο ότι δεν αναγνωρίζει τα ισχύοντα θαλάσσια σύνορα στην Ανατολική Μεσόγειο. Άλλωστε, αρνείται να υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Το 1996 μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας παραλίγο να ξεσπάσει γενική πολεμική σύρραξη. Πολλοί στην Ελλάδα πιστεύουν ότι η Τουρκία κατέρριψε ένα ελληνικό ελικόπτερο κοντά στα Ίμια, ενώ η επίσημη εκδοχή είναι ότι κατέπεσε από μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα τον θάνατο τριών ανθρώπων. Είναι έτσι;
Κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς έγινε εκείνη τη νύχτα. Από την έρευνα όμως που διεξήχθη από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν βρήκαμε κάποιο στοιχείο που να αποδίδει την πτώση του ελικοπτέρου σε εχθρική ενέργεια. Παρ’ όλα αυτά, κανείς δεν θα διαφωνήσει με το γεγονός ότι η αιτία για τον θάνατο των πιλότων του Πολεμικού Ναυτικού ήταν οι ενέργειες της Τουρκίας. Τα ελληνικά σύνορα είχαν παραβιαστεί σε εκείνη την περίπτωση. Επιπρόσθετα, οι Τούρκοι ήξεραν πολύ καλά ότι, σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες, τα νησιά ανήκαν στην Ελλάδα. Παρόμοια σοβαρά συμβάντα δεν μπορούν να αποκλειστούν στο μέλλον. Από την πλευρά μας, τον κυριότερο ρόλο παίζει η Πολεμική Αεροπορία και ο επαγγελματισμός των πιλότων και του προσωπικού της. Όταν ήμουν αρχηγός του Στρατού, έτυχε να πραγματοποιήσουμε κοινές αεροπορικές ασκήσεις με το Ισραήλ. Τέτοιες ασκήσεις είχε πραγματοποιήσει το Ισραήλ και με την Τουρκία στο παρελθόν. Σύμφωνα με ισραηλινή μελέτη, η οποία ήρθε αργότερα εν γνώσει μου, σε περίπτωση ελληνοτουρκικού πολέμου η Πολεμική μας Αεροπορία θα είχε καταστρέψει την τουρκική εντός 48 ωρών. Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά οι Ισραηλινοί.
epikaira.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.