«Τα διαπολιτισμικά σχολεία πρέπει να ενταχθούν μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο μεγάλος κίνδυνος, αν τα αντιμετωπίσεις ως αυτόνομες μονάδ...
«Τα διαπολιτισμικά σχολεία πρέπει να ενταχθούν μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο μεγάλος κίνδυνος, αν τα αντιμετωπίσεις ως αυτόνομες μονάδες, είναι να δημιουργήσεις γκέτο» υπογραμμίζει στην «Η» ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης, μιλώντας για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων που θα παραμείνουν στη χώρα μας. Παράλληλα, ως πανεπιστημιακός δάσκαλος τονίζει την ανάγκη εξορθολογισμού της ανώτατης εκπαίδευσης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν παραδείγματα που «βγάζουν μάτι», όπως η ύπαρξη και τομέα Ψυχολογίας και τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο ίδιος καθησυχάζει την ομογένεια ότι δεν θα κλείσουν σχολεία, αλλά αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπει «ψαλίδι» στον αριθμό των αποσπασθέντων εκπαιδευτικών που κοστίζουν στο ελληνικό κράτος περί τα 9 εκατ. ευρώ ετησίως.
Συνέντευξη // στη Χαρά Καλημέρη
Αναλάβατε το χαρτοφυλάκιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης εν μέσω της προσφυγικής κρίσης. Ποια μέτρα θα λάβετε για την εκπαίδευση των προσφύγων που θα παραμείνουν στη χώρα μας;
Το υπουργείο Παιδείας προσφέρει εκπαίδευση στους ελληνόπαιδες και στα παιδιά άλλων χωρών αδιακρίτως. Αυτή είναι η βασική πολιτική του. Βεβαίως, το πρόβλημα με τις αυξημένες ροές των προσφύγων και των μεταναστών έχει οξυνθεί και χρειάζεται κανείς να λάβει περισσότερα μέτρα. Σε αυτή την κατεύθυνση, συνεργάζονται ήδη δύο ομάδες εργασίας: η πρώτη έχει ως στόχο να κωδικοποιήσει τα ζητήματα τα οποία άπτονται της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και η δεύτερη θα εξετάσει τα ειδικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τις προσφυγικές ροές. Προτεραιότητά μας αποτελούν η καταγραφή των ηλικιών των προσφυγόπουλων, η κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η υποστήριξη των παιδιών με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Από εκεί και ύστερα, θα δημιουργηθούν τάξεις υποδοχής και θα υπάρξει η δυνατότητα όσων παιδιών μείνουν στη χώρα μας να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους ανάλογα με τις ανάγκες τους. Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο θα επισκεφθώ μαζί με τον γ.γ. του υπουργείου τα Διαβατά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να έχουμε μια άμεση εικόνα. Στόχος μας είναι ελληνόπουλα και παιδιά από άλλες χώρες να μπορούν να συνυπάρξουν. Τα διαπολιτισμικά σχολεία πρέπει να ενταχθούν μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο μεγάλος κίνδυνος, αν τα αντιμετωπίσεις ως αυτόνομες μονάδες, είναι να δημιουργήσεις γκέτο. Κι αυτό αντίκειται τόσο την πολιτική της Ευρώπης όσο και στην κουλτούρα του Έλληνα.
Πώς θα γίνουν πράξη τα σχέδιά σας από τη στιγμή που, λόγω υποχρηματοδότησης, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία;
Τα πράγματα δεν είναι ρόδινα, αλλά θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια. Βασιζόμαστε στην αλληλεγγύη που διαθέτει ο Έλληνας να στερηθεί ο ίδιος για να προσφέρει στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Είναι συγκινητικό ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, αλλά και πανεπιστημιακοί ζητούν επιμόνως να ενταχθούν στο πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και να βοηθήσουν αφιλοκερδώς. Επίσης, θεωρώ ότι όπως βρέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση κάποιοι πόροι για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της σίτισης και της στέγασης των προσφύγων, έτσι θα υπάρξει αντίστοιχη δυνατότητα ροής κεφαλαίων για την εκπαίδευση. Το προσφυγικό, άλλωστε, δεν είναι ελληνικό πρόβλημα, είναι πρόβλημα όλης της Ευρώπης, είναι πρόβλημα όλου του κόσμου.
imerisia.gr
Συνέντευξη // στη Χαρά Καλημέρη
Αναλάβατε το χαρτοφυλάκιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης εν μέσω της προσφυγικής κρίσης. Ποια μέτρα θα λάβετε για την εκπαίδευση των προσφύγων που θα παραμείνουν στη χώρα μας;
Το υπουργείο Παιδείας προσφέρει εκπαίδευση στους ελληνόπαιδες και στα παιδιά άλλων χωρών αδιακρίτως. Αυτή είναι η βασική πολιτική του. Βεβαίως, το πρόβλημα με τις αυξημένες ροές των προσφύγων και των μεταναστών έχει οξυνθεί και χρειάζεται κανείς να λάβει περισσότερα μέτρα. Σε αυτή την κατεύθυνση, συνεργάζονται ήδη δύο ομάδες εργασίας: η πρώτη έχει ως στόχο να κωδικοποιήσει τα ζητήματα τα οποία άπτονται της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και η δεύτερη θα εξετάσει τα ειδικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τις προσφυγικές ροές. Προτεραιότητά μας αποτελούν η καταγραφή των ηλικιών των προσφυγόπουλων, η κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η υποστήριξη των παιδιών με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Από εκεί και ύστερα, θα δημιουργηθούν τάξεις υποδοχής και θα υπάρξει η δυνατότητα όσων παιδιών μείνουν στη χώρα μας να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους ανάλογα με τις ανάγκες τους. Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο θα επισκεφθώ μαζί με τον γ.γ. του υπουργείου τα Διαβατά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να έχουμε μια άμεση εικόνα. Στόχος μας είναι ελληνόπουλα και παιδιά από άλλες χώρες να μπορούν να συνυπάρξουν. Τα διαπολιτισμικά σχολεία πρέπει να ενταχθούν μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο μεγάλος κίνδυνος, αν τα αντιμετωπίσεις ως αυτόνομες μονάδες, είναι να δημιουργήσεις γκέτο. Κι αυτό αντίκειται τόσο την πολιτική της Ευρώπης όσο και στην κουλτούρα του Έλληνα.
Πώς θα γίνουν πράξη τα σχέδιά σας από τη στιγμή που, λόγω υποχρηματοδότησης, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία;
Τα πράγματα δεν είναι ρόδινα, αλλά θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια. Βασιζόμαστε στην αλληλεγγύη που διαθέτει ο Έλληνας να στερηθεί ο ίδιος για να προσφέρει στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Είναι συγκινητικό ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, αλλά και πανεπιστημιακοί ζητούν επιμόνως να ενταχθούν στο πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και να βοηθήσουν αφιλοκερδώς. Επίσης, θεωρώ ότι όπως βρέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση κάποιοι πόροι για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της σίτισης και της στέγασης των προσφύγων, έτσι θα υπάρξει αντίστοιχη δυνατότητα ροής κεφαλαίων για την εκπαίδευση. Το προσφυγικό, άλλωστε, δεν είναι ελληνικό πρόβλημα, είναι πρόβλημα όλης της Ευρώπης, είναι πρόβλημα όλου του κόσμου.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.