Προσκεκλημένος στο στούντιο του Alpha 989 και του Σπύρου Χαριτάτου, ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος. Ο Σεβασμιώ...
Προσκεκλημένος στο στούντιο του Alpha 989 και του Σπύρου Χαριτάτου, ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος. Ο Σεβασμιώτατος μίλησε για όλους και για όλα, τονίζοντας ότι η Εκκλησία από τη φύση της είναι catering, πνευματικά, ζωοδοτεί τον άνθρωπο.
«Το ερώτημα «τί κάνει η Εκκλησία» είναι τραγελαφικό. Δείχνει αποπροσανατολισμό. Οδηγεί σε σχιζοφρένεια την κοινωνία μας»:
Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό έχει συνδεθεί ο ρόλος της Εκκλησίας με τον τρόπο της οικονομικής συμμετοχής στα προβλήματα που διακατέχουν την κοινωνία. Μέχρι στιγμής, την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα την αποτελεί το 99% του πληθυσμού της. Με την εισροή προσφύγων και μεταναστών φτάνουμε στο 90-80%. Η πλειοψηφία των Ελλήνων χριστιανών είναι βαπτισμένοι στον Τριαδικό Θεό. Το να ρωτά ένας χριστιανός ορθόδοξος «τί κάνει η Εκκλησία», είναι «σόλοικο». Σαν να λέει ότι «είμαι στην Εκκλησία αλλά δεν ξέρω ποιος είναι ο σκοπός της». Είναι αδυναμία του ανθρώπου να αυτοπροσδιοριστεί.
Η Εκκλησία δημιουργήθηκε από τον Ιησού Χριστού προκειμένου να διακονήσει τον άνθρωπο και να τον βγάλει από το τέλμα του θανάτου. Συνεπώς να δει τον άνθρωπο μέσα από την φύση του, ως μία οντότητα που ζει στον κόσμο αλλά ενεργεί με βάση προδιαγραφές κατακτήσεως τους άλλου κόσμου. Αυτό υλοποιείται με πνευματικούς στόχους και με υλικούς. Για να υπάρξει ένας άνθρωπος, πρέπει να ζει.
Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό έχει συνδεθεί ο ρόλος της Εκκλησίας με τον τρόπο της οικονομικής συμμετοχής στα προβλήματα που διακατέχουν την κοινωνία. Μέχρι στιγμής, την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα την αποτελεί το 99% του πληθυσμού της. Με την εισροή προσφύγων και μεταναστών φτάνουμε στο 90-80%. Η πλειοψηφία των Ελλήνων χριστιανών είναι βαπτισμένοι στον Τριαδικό Θεό. Το να ρωτά ένας χριστιανός ορθόδοξος «τί κάνει η Εκκλησία», είναι «σόλοικο». Σαν να λέει ότι «είμαι στην Εκκλησία αλλά δεν ξέρω ποιος είναι ο σκοπός της». Είναι αδυναμία του ανθρώπου να αυτοπροσδιοριστεί.
Η Εκκλησία δημιουργήθηκε από τον Ιησού Χριστού προκειμένου να διακονήσει τον άνθρωπο και να τον βγάλει από το τέλμα του θανάτου. Συνεπώς να δει τον άνθρωπο μέσα από την φύση του, ως μία οντότητα που ζει στον κόσμο αλλά ενεργεί με βάση προδιαγραφές κατακτήσεως τους άλλου κόσμου. Αυτό υλοποιείται με πνευματικούς στόχους και με υλικούς. Για να υπάρξει ένας άνθρωπος, πρέπει να ζει.
Πρέπει να θρέψει και το σώμα του και την ψυχή του. Η ψυχή τρέφεται με πνευματικό άρτο, που είναι ο Χριστός και η διδασκαλία του. Το ερώτημα «τί κάνει η Εκκλησία» είναι τραγελαφικό. Δείχνει αποπροσανατολισμό. Οδηγεί σε σχιζοφρένεια την κοινωνία μας. Θα έπρεπε στην Ελλάδα να μπορούσε να καταλάβει ο ένας τον άλλον. Το τί κάνει η Εκκλησία έχει βαρύτερη σημασία.
«Η Εκκλησία από φύση της είναι catering. Πνευματικά παρέχει από την Αγία Τράπεζα, σώμα και αίμα Χριστού. Το κάνει όμως και υλικά» (Για τη δήλωση Π. Καμμένου «οι ένοπλες δυνάμεις δεν είναι catering»):
«Θα μπορούσα να πω ότι η Εκκλησία από φύση της είναι catering. Πνευματικά παρέχει από την Αγία Τράπεζα, σώμα και αίμα Χριστού. Το κάνει όμως και υλικά. Από την φύση της πρέπει να βλέπει φιλάνθρωπα τον άνθρωπο και να του αναγνωρίζει τις ψυχοσωματικές του ανάγκες. Αυτό της το επιβάλλει η φύση της. Θέλει πάντοτε τις παρεμβάσεις της να τις κάνει κατά το θέλημα του Χριστού: «Μη γνώτω η αριστερά σου τί ποιεῖ η δεξιά σου». Το έργο υφίσταται χωρίς την διαφήμιση. Ο σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να πει «έχω ένα εστιατόριο, ελάτε να φάτε όλοι». Αυτός που έρχεται στην Εκκλησία πρέπει να φάει και πνευματικά και υλικά.
Είναι τραγικό όταν ακούμε κάποιον να βρίσκεται «υπό έργον», δηλαδή υπουργός, ότι δεν είναι στην ευθύνη του (η σίτιση προσφύγων).
«Θα μπορούσα να πω ότι η Εκκλησία από φύση της είναι catering. Πνευματικά παρέχει από την Αγία Τράπεζα, σώμα και αίμα Χριστού. Το κάνει όμως και υλικά. Από την φύση της πρέπει να βλέπει φιλάνθρωπα τον άνθρωπο και να του αναγνωρίζει τις ψυχοσωματικές του ανάγκες. Αυτό της το επιβάλλει η φύση της. Θέλει πάντοτε τις παρεμβάσεις της να τις κάνει κατά το θέλημα του Χριστού: «Μη γνώτω η αριστερά σου τί ποιεῖ η δεξιά σου». Το έργο υφίσταται χωρίς την διαφήμιση. Ο σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να πει «έχω ένα εστιατόριο, ελάτε να φάτε όλοι». Αυτός που έρχεται στην Εκκλησία πρέπει να φάει και πνευματικά και υλικά.
Είναι τραγικό όταν ακούμε κάποιον να βρίσκεται «υπό έργον», δηλαδή υπουργός, ότι δεν είναι στην ευθύνη του (η σίτιση προσφύγων).
(Όταν όμως το πει ένας κληρικός) είναι εθνικιστής.
Στην Εκκλησία έρχεσαι με την ψυχή σου ενώ στην άλλη (κρατικές δομές) σου κουνάνε το pamper και σε κάνουν να πηδάς σαν το πιθηκάκι. Αυτά ο λαός τα ακούει. Δεν περνάνε απαρατήρητα. Ο λαός με βάση την ιδεολογία και τους στρατευμένους δημοσιογράφους διαμορφώνει αντίληψη που στην προκειμένη περίπτωση είναι στρεβλή. Αυτό αν δεν μπορεί να το κατανοήσει ο λαός μας, θα κάνει ερωτήματα και ακόμη χειρότερα.
"Μας αιφνιδίασαν οι αρχές στην Κόρινθο"
Στην Εκκλησία έρχεσαι με την ψυχή σου ενώ στην άλλη (κρατικές δομές) σου κουνάνε το pamper και σε κάνουν να πηδάς σαν το πιθηκάκι. Αυτά ο λαός τα ακούει. Δεν περνάνε απαρατήρητα. Ο λαός με βάση την ιδεολογία και τους στρατευμένους δημοσιογράφους διαμορφώνει αντίληψη που στην προκειμένη περίπτωση είναι στρεβλή. Αυτό αν δεν μπορεί να το κατανοήσει ο λαός μας, θα κάνει ερωτήματα και ακόμη χειρότερα.
"Μας αιφνιδίασαν οι αρχές στην Κόρινθο"
Όπως όλες οι μητροπόλεις έχουμε μεταβληθεί μόνο σε υλικό catering, όχι πνευματικό. Ωστόσο, όλες οι μητροπόλεις στην Εκκλησία της Ελλάδος είμαστε ένα ατελείωτο catering.
Όλη η ικμάδα της οικονομίας των ενοριών μας πορεύεται γι' αυτόν τον σκοπό. Χιλιάδες ανθρώπων εκτρέφονται από την Εκκλησία. Ξαφνικά μπαίνει με άλλη μορφή και το θέμα των προσφύγων. Στην Κόρινθο δεν το είχαμε αντιμετωπίσει. Στην Κόρινθο έχουμε εδώ και χρόνια 4.500 μερίδες καθημερινά, μεταξύ τους και πρόσφυγες και μετανάστες.
Ξαφνικά αυτό μπαίνει σαν μία παράμετρος, που συν τοις άλλοις είναι υποτιμητική για την Εκκλησία. Το πονηρό, μη φιλικό κράτος για την Εκκλησία λέει ότι «βοηθάμε εμείς». Οι υπουργοί του λένε «δεν είμαστε catering». Εμείς θα δώσουμε και θα βοηθάμε. Είμαστε ένα ατελείωτο catering... Και να βλέπεις τους υπουργούς να αλληλοκατηγορούνται; Αυτό δεν είναι εικόνα κράτους.
Ξαφνικά αυτό μπαίνει σαν μία παράμετρος, που συν τοις άλλοις είναι υποτιμητική για την Εκκλησία. Το πονηρό, μη φιλικό κράτος για την Εκκλησία λέει ότι «βοηθάμε εμείς». Οι υπουργοί του λένε «δεν είμαστε catering». Εμείς θα δώσουμε και θα βοηθάμε. Είμαστε ένα ατελείωτο catering... Και να βλέπεις τους υπουργούς να αλληλοκατηγορούνται; Αυτό δεν είναι εικόνα κράτους.
Εμείς το κάνουμε με την ψυχή μας. Εγώ είμαι και προσφυγικής καταγωγής. Έχω ευαισθησία. Όταν οι δικοί μας ήρθαν από την Μικρά Ασία με λάθη των πολιτικών, οι δικοί μου τακτοποιήθηκαν από το 1922, το 1980. Επειδή ο στόχος μας είναι να δίνουμε πνευματική τροφή και υλική, στην προκειμένη περίπτωση μόνο υλική, θυσιάζουμε τα πάντα.
Βοηθάνε τις ΜΚΟ, τις οποίες καταγγέλλουν ως ύποπτες και βγάζουν την Εκκλησία έξω από τα κονδύλια. Η πολιτεία εμπιστεύεται περισσότερο τις ΜΚΟ από τον κορυφαίο θεσμό του έθνους, την Εκκλησία:
Βοηθάνε τις ΜΚΟ τις οποίες καταγγέλλουν ως ύποπτες και πονηρές και βγάζουν την Εκκλησία απ' έξω, ουσιαστικά την βγάζουν από τα διάφορα κονδύλια που έρχονται. Τα χρήματα η ελληνική πολιτεία τα κατανέμει μέσω του Περιφερειάρχη και άλλων αυτοδιοικητικών δομών σε ΜΚΟ. Όταν όλα αυτά έρθουν στην επιφάνεια θα δημιουργήσουν αναστάτωση κοινωνική.
Μας λέει ο Περιφερειάρχης «μαζέψτε πράγματα - τρόφιμα διαρκείας - είδη υγιεινής για τα παιδιά (και το κάνουμε με την ψυχή μας ) και δώστε τα σε μένα να τα διαχειριστώ» . Με ποια εμπιστοσύνη;
Φτάνουν σε σημείο να λένε «δώστε βραβείο Νόμπελ στις ΜΚΟ και σε γιαγιές», για να υπάρχει το ανθρώπινο πρόσχημα... Η γιαγιά όμως δεν είναι άθεη. Είναι χριστιανή. Πήρε το παιδάκι γιατί είχε στην ψυχή της χριστιανικά αισθήματα.
Τα χρήματα για τους πρόσφυγες (κονδύλια) η ελληνική κοινωνία τα κατανέμει μέσω του περιφερειάρχου σε ΜΚΟ. Η πολιτεία εμπιστεύεται περισσότερο τις ΜΚΟ από τον κορυφαίο θεσμό του έθνους, την Εκκλησία. Σε όλες τις δημοσκοπήσεις, η Εκκλησία, παρά τα θρυλούμενα εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά ποσοστά στις εκτιμήσεις των πιστών.
Εξοργιστικό και επικίνδυνο το φαινόμενο της Ειδομένης:
Οι άνθρωποι μάς λένε, μαζεύουμε λεφτά για να κάνουν αυτά που κάνουν στην Ειδομένη; Είναι εξοργιστικό και επικίνδυνο το φαινόμενο της Ειδομένης.
Αν η πολιτεία δεν παράσχει στους πολίτες της την δυνατότητα να ηρεμούν ότι ζούνε σε μία ασφαλή περιοχή, θα γίνουν τα πράγματα χειρότερα. Αυτό που γίνεται στην Ειδομένη να είναι οργανωμένοι οι πρόσφυγες εναντίον του κράτους που τους φιλοξενεί, τί εικόνα δίνει; Ευθύνεται η Εκκλησία για το κατάντημα της πατρίδας μας;
Δεν μπορεί οι Ιεράρχες να βγάζουν τα διακριτικά όταν επισκέπτονται hotspots (επίσκεψη Αρχιεπισκόπου):
Δεν μπορεί να πηγαίνει δεσπότης να δώσει πακέτα τροφοδοσίας και να του λένε «βγάλε τον σταυρό από το σκουφί σου».
Βοηθάνε τις ΜΚΟ τις οποίες καταγγέλλουν ως ύποπτες και πονηρές και βγάζουν την Εκκλησία απ' έξω, ουσιαστικά την βγάζουν από τα διάφορα κονδύλια που έρχονται. Τα χρήματα η ελληνική πολιτεία τα κατανέμει μέσω του Περιφερειάρχη και άλλων αυτοδιοικητικών δομών σε ΜΚΟ. Όταν όλα αυτά έρθουν στην επιφάνεια θα δημιουργήσουν αναστάτωση κοινωνική.
Μας λέει ο Περιφερειάρχης «μαζέψτε πράγματα - τρόφιμα διαρκείας - είδη υγιεινής για τα παιδιά (και το κάνουμε με την ψυχή μας ) και δώστε τα σε μένα να τα διαχειριστώ» . Με ποια εμπιστοσύνη;
Φτάνουν σε σημείο να λένε «δώστε βραβείο Νόμπελ στις ΜΚΟ και σε γιαγιές», για να υπάρχει το ανθρώπινο πρόσχημα... Η γιαγιά όμως δεν είναι άθεη. Είναι χριστιανή. Πήρε το παιδάκι γιατί είχε στην ψυχή της χριστιανικά αισθήματα.
Τα χρήματα για τους πρόσφυγες (κονδύλια) η ελληνική κοινωνία τα κατανέμει μέσω του περιφερειάρχου σε ΜΚΟ. Η πολιτεία εμπιστεύεται περισσότερο τις ΜΚΟ από τον κορυφαίο θεσμό του έθνους, την Εκκλησία. Σε όλες τις δημοσκοπήσεις, η Εκκλησία, παρά τα θρυλούμενα εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά ποσοστά στις εκτιμήσεις των πιστών.
Εξοργιστικό και επικίνδυνο το φαινόμενο της Ειδομένης:
Οι άνθρωποι μάς λένε, μαζεύουμε λεφτά για να κάνουν αυτά που κάνουν στην Ειδομένη; Είναι εξοργιστικό και επικίνδυνο το φαινόμενο της Ειδομένης.
Αν η πολιτεία δεν παράσχει στους πολίτες της την δυνατότητα να ηρεμούν ότι ζούνε σε μία ασφαλή περιοχή, θα γίνουν τα πράγματα χειρότερα. Αυτό που γίνεται στην Ειδομένη να είναι οργανωμένοι οι πρόσφυγες εναντίον του κράτους που τους φιλοξενεί, τί εικόνα δίνει; Ευθύνεται η Εκκλησία για το κατάντημα της πατρίδας μας;
Δεν μπορεί οι Ιεράρχες να βγάζουν τα διακριτικά όταν επισκέπτονται hotspots (επίσκεψη Αρχιεπισκόπου):
Δεν μπορεί να πηγαίνει δεσπότης να δώσει πακέτα τροφοδοσίας και να του λένε «βγάλε τον σταυρό από το σκουφί σου».
Ή να βλέπεις ολόκληρο Αρχιεπίσκοπο να μην φορά τα διακριτικά της αρχιεροσύνης του, που δεν υπάρχει στιγμή που δεν τα φέρει όταν κάνει δημόσια εμφάνιση. Δεν είδατε τον Αρχιεπίσκοπο στα Hot Spot;
Ο Αρχιεπίσκοπος διακριτικά φερόμενος πήγε. Όμως αυτή την διάκριση θα την ανατρέψουμε. Να μας λένε οι ξένοι «γιατί χτυπάτε τις καμπάνες μας ενοχλούν»;
Μπορεί να μην μας βάλουν να φοράμε μπούργκα αλλά να πηγαίνουμε με σορτς!
Αυτοί οι πρόσφυγες δεν ήρθαν για εδώ. Εκτός αν μας κοροϊδεύει και η ηγεσία μας και η Ευρώπη. Αυτή δεν δημιούργησε τον πόλεμο στη Συρία; Γιατί να φύγουν οι χριστιανοί από την Συρία; Η λέξη «χριστιανός» προήλθε από την Συρία.
Δόξα τω Θεώ που υπάρχει και η Εκκλησία σε αυτόν τον τόπο. Εκφράζοντας τον ορθόδοξο λαό της Ελλάδας στην Κορινθία είμαι υποχρεωμένος να του μιλήσω καθαρά και να του πω «ποιος σε αγαπά». Εκχωρήθηκε η κυριαρχία μας χάρη στα χρήματα.
Πρέπει το κράτος να δείξει ότι υφίσταται και να προστατεύσει τους πολίτες του από τις όποιες παρερμηνείες της ελεύθερης εισδοχής προσφύγων και μεταναστών.
Το είπε πολύ καθυστερημένα (ο κ. Καμίνης) ότι «στρουθοκαμηλίζει η πολιτεία».
(Προς τους πρόσφυγες): «Ήρθατε σε μία χώρα με κουλτούρα και παράδοση. Ήρθατε δεν σας έφερε κανείς. Εφόσον ήρθατε πρέπει να τα σεβαστείτε και εμείς οφείλουμε να σεβαστούμε τις ελλείψεις σας. Να σας δούμε σαν ανθρώπους. Διαπιστώνουμε ότι δεν πάμε καλά. Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή γίνεται σε συνδυασμό και με την υπόλοιπη οικονομική κατάσταση του κράτους. Να δώσω στον πρόσφυγα αλλά είμαι πρόσφυγας στον τόπο μου;
Επίθεση στον υπ. Παιδείας Ν. Φίλη: «Έχει ζήσει και κινηθεί στον χώρο της αθεϊστικής προπαγάνδας. Η Ελλάδα είχε την ατυχία να βρεθεί (ο Ν. Φίλης) στο υπουργείο Παιδείας. Είναι αστοχία προσωπική του πρωθυπουργού η τοποθέτηση του κου Φίλη στο συγκεκριμένο υπουργείο».
Δεν έχω προσωπικά επικοινωνία με τον κ. Φίλη. Ωστόσο δεν παύει να είναι ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι δηλώσεις του υπουργού (κ. Φίλη) έχουν προκαλέσει στον χώρο της Εκκλησίας αντιδράσεις. Κατηγορείται για ιδεοληψίες. Έχει ζήσει και κινηθεί στον χώρο της αθεϊστικής προπαγάνδας (αφορμή η επιστολή του Νίκου Φίλη προς τους μαθητές για την εθνική επέτειο).
Όλα αυτά (απόψεις Φίλη) μας προβληματίζουν. Είναι ασάφεια ιδεολογική. Το επιβάλλουν οι μέρες, παραμονή της εθνικής επετείου μας κάτι πρέπει να πει.
Εκτός, στην Αμερική, είπε (ο κ. Φίλης) ότι «το κράτος έχει σαφή πολιτική για την Γενοκτονία των Ποντίων. Αν κάποιος έχει άλλες επιστημονικές απόψεις δεν αφορούν την επίσημη πολιτική του κράτους». Είναι ο υπουργός. Στο λεξιλόγιο του υπουργού υπάρχει η λέξη Πατρίδα; Έθνος; Είναι καθαρά η κομμουνιστική ιδεοληψία απέναντι στο θέμα της πίστεως και στον ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία στον αγώνα αυτό. Στο μήνυμά του για την Παιδεία διατυπώνει κάποια πράγματα , χωρίς να λέει ότι αυτά τα σχολεία ήταν εκκλησιαστικά είτε φανερά είτε κρυφά.
Σε πέντε χρόνια συμπληρώνονται 200 χρόνια από την επανάστασή μας. Όλα αυτά που μάθαμε για την ιστορία μας διαψεύδονται. Είναι σαν τον «συνωστισμό στο λιμάνι της Σμύρνης». Είναι ρομποτάκια της ίδιας κατεύθυνσης με τα περί «συνωστισμού στη Σμύρνη» που έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης. Ποιος ευθύνεται ότι αυτή απέκτησαν την αντισυνταγματική συμπεριφορά; Ποιος είναι αυτός που θα αναλάβει να ανατρέψει το Σύνταγμα με τέτοιες ιδεοληψίες επειδή η Ελλάδα είχε την ατυχία να βρεθεί στο υπουργείο Παιδείας.
Είναι αστοχία προσωπική του πρωθυπουργού η τοποθέτηση του κου Φίλη στο συγκεκριμένο υπουργείο.
Φτάνει στο σημείο να λέει στον παπά με νόμο «θα κάνεις την κηδεία για να ακολουθήσει η καύση».
Μπορεί να μην μας βάλουν να φοράμε μπούργκα αλλά να πηγαίνουμε με σορτς!
Αυτοί οι πρόσφυγες δεν ήρθαν για εδώ. Εκτός αν μας κοροϊδεύει και η ηγεσία μας και η Ευρώπη. Αυτή δεν δημιούργησε τον πόλεμο στη Συρία; Γιατί να φύγουν οι χριστιανοί από την Συρία; Η λέξη «χριστιανός» προήλθε από την Συρία.
Δόξα τω Θεώ που υπάρχει και η Εκκλησία σε αυτόν τον τόπο. Εκφράζοντας τον ορθόδοξο λαό της Ελλάδας στην Κορινθία είμαι υποχρεωμένος να του μιλήσω καθαρά και να του πω «ποιος σε αγαπά». Εκχωρήθηκε η κυριαρχία μας χάρη στα χρήματα.
Πρέπει το κράτος να δείξει ότι υφίσταται και να προστατεύσει τους πολίτες του από τις όποιες παρερμηνείες της ελεύθερης εισδοχής προσφύγων και μεταναστών.
Το είπε πολύ καθυστερημένα (ο κ. Καμίνης) ότι «στρουθοκαμηλίζει η πολιτεία».
(Προς τους πρόσφυγες): «Ήρθατε σε μία χώρα με κουλτούρα και παράδοση. Ήρθατε δεν σας έφερε κανείς. Εφόσον ήρθατε πρέπει να τα σεβαστείτε και εμείς οφείλουμε να σεβαστούμε τις ελλείψεις σας. Να σας δούμε σαν ανθρώπους. Διαπιστώνουμε ότι δεν πάμε καλά. Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή γίνεται σε συνδυασμό και με την υπόλοιπη οικονομική κατάσταση του κράτους. Να δώσω στον πρόσφυγα αλλά είμαι πρόσφυγας στον τόπο μου;
Επίθεση στον υπ. Παιδείας Ν. Φίλη: «Έχει ζήσει και κινηθεί στον χώρο της αθεϊστικής προπαγάνδας. Η Ελλάδα είχε την ατυχία να βρεθεί (ο Ν. Φίλης) στο υπουργείο Παιδείας. Είναι αστοχία προσωπική του πρωθυπουργού η τοποθέτηση του κου Φίλη στο συγκεκριμένο υπουργείο».
Δεν έχω προσωπικά επικοινωνία με τον κ. Φίλη. Ωστόσο δεν παύει να είναι ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι δηλώσεις του υπουργού (κ. Φίλη) έχουν προκαλέσει στον χώρο της Εκκλησίας αντιδράσεις. Κατηγορείται για ιδεοληψίες. Έχει ζήσει και κινηθεί στον χώρο της αθεϊστικής προπαγάνδας (αφορμή η επιστολή του Νίκου Φίλη προς τους μαθητές για την εθνική επέτειο).
Όλα αυτά (απόψεις Φίλη) μας προβληματίζουν. Είναι ασάφεια ιδεολογική. Το επιβάλλουν οι μέρες, παραμονή της εθνικής επετείου μας κάτι πρέπει να πει.
Εκτός, στην Αμερική, είπε (ο κ. Φίλης) ότι «το κράτος έχει σαφή πολιτική για την Γενοκτονία των Ποντίων. Αν κάποιος έχει άλλες επιστημονικές απόψεις δεν αφορούν την επίσημη πολιτική του κράτους». Είναι ο υπουργός. Στο λεξιλόγιο του υπουργού υπάρχει η λέξη Πατρίδα; Έθνος; Είναι καθαρά η κομμουνιστική ιδεοληψία απέναντι στο θέμα της πίστεως και στον ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία στον αγώνα αυτό. Στο μήνυμά του για την Παιδεία διατυπώνει κάποια πράγματα , χωρίς να λέει ότι αυτά τα σχολεία ήταν εκκλησιαστικά είτε φανερά είτε κρυφά.
Σε πέντε χρόνια συμπληρώνονται 200 χρόνια από την επανάστασή μας. Όλα αυτά που μάθαμε για την ιστορία μας διαψεύδονται. Είναι σαν τον «συνωστισμό στο λιμάνι της Σμύρνης». Είναι ρομποτάκια της ίδιας κατεύθυνσης με τα περί «συνωστισμού στη Σμύρνη» που έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης. Ποιος ευθύνεται ότι αυτή απέκτησαν την αντισυνταγματική συμπεριφορά; Ποιος είναι αυτός που θα αναλάβει να ανατρέψει το Σύνταγμα με τέτοιες ιδεοληψίες επειδή η Ελλάδα είχε την ατυχία να βρεθεί στο υπουργείο Παιδείας.
Είναι αστοχία προσωπική του πρωθυπουργού η τοποθέτηση του κου Φίλη στο συγκεκριμένο υπουργείο.
Φτάνει στο σημείο να λέει στον παπά με νόμο «θα κάνεις την κηδεία για να ακολουθήσει η καύση».
Μα δεν γίνονται αυτά. Μου βάζεις τον μουσουλμάνο που ξέρεις ότι θα ταφεί και δεν θα γίνει ποτέ η εκταφή. Και δεν επιτρέπεται η καύση. Σε αυτόν θα το πεί; Στην ανατολική Θράκη θα ισχύσει (για καύση νεκρών). Η Σαρία που εφαρμόζεται στην Ελλάδα θα ισχύσει ή όχι; Έρχεται και παρεμβαίνει σε εκκλησιαστικά θέματα και παραβαίνει το Σύνταγμα. Αυτός ο κύριος παραμένει παρόλα αυτά.
Αν δεν γνωρίζουν ιστορία και νόμους δεν μπορούν να είναι υπουργοί. Δεν μπορεί να είναι η Εκκλησία ο σάκος του μποξ πάντοτε. Να έχουν τις θέσεις, να παίρνουν τα λεφτά και να βρίζουν. Αυτό όμως είναι η δύναμη της Εκκλησίας. Η δύναμη του Χριστού ήταν η αδυναμία Του.
Αν δεν γνωρίζουν ιστορία και νόμους δεν μπορούν να είναι υπουργοί. Δεν μπορεί να είναι η Εκκλησία ο σάκος του μποξ πάντοτε. Να έχουν τις θέσεις, να παίρνουν τα λεφτά και να βρίζουν. Αυτό όμως είναι η δύναμη της Εκκλησίας. Η δύναμη του Χριστού ήταν η αδυναμία Του.
Η αδυναμία Του ήταν η αγάπη. Εμείς την αγάπη προσφέρουμε. Υπάρχουν άγιοι οι οποίοι την εποχή που υπήρχε η δουλεία επούλησαν τους εαυτούς τους για να ελευθερωθούν άπιστοι και μουσουλμάνοι στο όνομα του Χριστού.
Οφείλει να με προστατέψει η πολιτεία όταν μιλά για Δημοκρατία, εκτός αν την βλέπει εκεί που θέλει. Αυτό δεν είναι Δημοκρατία, είναι φασισμός.
Δεν φοβάμαι να αντιμετωπίσω την «μονταζιέρα». Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Θα βρω εγώ το μπελά μου (για τις απόψεις Φίλη); Ας μαζέψει το στόμα του.
Αυτά τα είπε ο αρχιεπίσκοπος στον πρωθυπουργό (για Φίλη) που υποσχέθηκε να κατεβούν οι τόνοι. Εκ των πραγμάτων βρισκόμαστε κοντά με την πρωθυπουργική θέληση, πρέπει να είμαστε στο επίπεδο της αλληλοκατανόησης και της συνεργασίας. Σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδευτεί ο άνθρωπος για να είναι καλύτερος άνθρωπος.
Έχουμε τη δύναμη (η Εκκλησία). Εκεί που φαίνεται ότι υπάρχει αδυναμία είναι ότι φοβόμαστε τις κρίσεις. Μέσω του διαδικτύου δεν είναι λίγες ούτε και οι δέουσες. Κρύβεται πίσω από την ανωνυμία. Εκφράζεται με χυδαίο τρόπο.
Εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να υποχωρήσουμε. Έχουμε τη δύναμη να τοποθετούμεθα από ορισμένα Μέσα. Είναι η δύναμη του Χριστού. Εμένα με νοιάζει ο νόμος του Χριστού, της Εκκλησίας να μεταδίδεται στον κόσμο, να περνά το μήνυμα ως ελπίδα. Αν με βρίσουν, από τον Χριστό έχουμε μάθει να το ξεπερνάμε. Εγώ έχω την ευθύνη να συγχωρώ, εσύ από πού απέκτησες την ευθύνη να με διασύρεις;
Ο Χριστός είπε αν σε χτυπήσει κάποιος γύρνα από εκεί αλλά είπε και «αν κακώς ομίλησα μαρτύρησον περί του κακού». Αφού έχω δίκιο γιατί με χτυπάς. Από την μια μου λες δεν έχεις δικαίωμα. Γιατί δεν έχω; Δεν πληρώνω τους φόρους μου ως Εκκλησία;
Ποτέ δεν είχα βοήθεια από καμία πολιτική παράταξη:
Σε προσωπικό επίπεδο πάντοτε είχα καλή σχέση με όλους τους πολιτικούς. Δεν είναι ο ρόλος μας να ασκούμε πολιτική αλλά δεν είδα ποτέ την συμπαράταξη και την βοήθεια από καμία πολιτική παράταξη στην Κόρινθο. Έχω 10 χρόνια μητροπολίτης και δεν έχω μπει σε ένα πρόγραμμα από αυτά που έχω ζητήσει. Από αυτά που εζήτησα, να φτιάξω το γηροκομείο, το οποίο ενώ λειτουργεί δεν πληροί τους όρους του ευρωπαϊκών δεδομένων. Αντίθετα εντάχθηκαν γηροκομεία άλλων περιοχών, που έκαναν τα εγκαίνια και μένουν κλειστά. Της Κορίνθου τα γηροκομεία βρίσκονται εκτός νόμου. Πάσχουν από φάρμακα και προσωπικό. Μου κακοφαίνεται. Στην Κόρινθο το 97% είναι ορθόδοξοι χριστιανοί. Πώς εσύ παίρνει αποφάσεις που δεν τους εκφράζουν.
Περί ομοφοβίας:
Οι ομοφοβικοί με λένε ομοφοβικό. Η Εκκλησία δεν έχει καμία φοβία. Δεν πολεμά ανθρώπους και πρόσωπα ποτέ. Ότι λέω το εκφράζω εναντίον των θεσμών που τα πρόσωπα εκφράζουν. Δεν έχω προσωπική διαφορά με κανέναν. Πάρε με να με ρωτήσεις «τί λες δεσπότη». Έκρινα ως ιεράρχης ότι περενέβην και παρενέβην καλώς, επειδή προβληματίζεται μεγάλο μέρος του ποιμνίου μου. Έβγαλαν έναν κύριο, με τί χυδαίο τρόπο εκφράστηκε για το πρόσωπό μου χωρίς να με ξέρει. Να είναι καλά όλοι οι άνθρωποι. Στην Ιστορία θα μείνει ότι όσοι διακατέχονται από ιδεοληψίες είναι αδίστακτοι να τις επιβάλουν. Με νοιάζει ότι έπραξα το καθήκον μου. Δεν έχω μίσος εναντίον κανενός. Τα άλλα τα άφησα στα χέρια του Θεού. Δεν με άφησε, με προστάτευσε. Εμείς θα κάνουμε την κρίση της κοινωνίας;
Δεν φοβάμαι να αντιμετωπίσω την «μονταζιέρα». Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Θα βρω εγώ το μπελά μου (για τις απόψεις Φίλη); Ας μαζέψει το στόμα του.
Αυτά τα είπε ο αρχιεπίσκοπος στον πρωθυπουργό (για Φίλη) που υποσχέθηκε να κατεβούν οι τόνοι. Εκ των πραγμάτων βρισκόμαστε κοντά με την πρωθυπουργική θέληση, πρέπει να είμαστε στο επίπεδο της αλληλοκατανόησης και της συνεργασίας. Σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδευτεί ο άνθρωπος για να είναι καλύτερος άνθρωπος.
Έχουμε τη δύναμη (η Εκκλησία). Εκεί που φαίνεται ότι υπάρχει αδυναμία είναι ότι φοβόμαστε τις κρίσεις. Μέσω του διαδικτύου δεν είναι λίγες ούτε και οι δέουσες. Κρύβεται πίσω από την ανωνυμία. Εκφράζεται με χυδαίο τρόπο.
Εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να υποχωρήσουμε. Έχουμε τη δύναμη να τοποθετούμεθα από ορισμένα Μέσα. Είναι η δύναμη του Χριστού. Εμένα με νοιάζει ο νόμος του Χριστού, της Εκκλησίας να μεταδίδεται στον κόσμο, να περνά το μήνυμα ως ελπίδα. Αν με βρίσουν, από τον Χριστό έχουμε μάθει να το ξεπερνάμε. Εγώ έχω την ευθύνη να συγχωρώ, εσύ από πού απέκτησες την ευθύνη να με διασύρεις;
Ο Χριστός είπε αν σε χτυπήσει κάποιος γύρνα από εκεί αλλά είπε και «αν κακώς ομίλησα μαρτύρησον περί του κακού». Αφού έχω δίκιο γιατί με χτυπάς. Από την μια μου λες δεν έχεις δικαίωμα. Γιατί δεν έχω; Δεν πληρώνω τους φόρους μου ως Εκκλησία;
Ποτέ δεν είχα βοήθεια από καμία πολιτική παράταξη:
Σε προσωπικό επίπεδο πάντοτε είχα καλή σχέση με όλους τους πολιτικούς. Δεν είναι ο ρόλος μας να ασκούμε πολιτική αλλά δεν είδα ποτέ την συμπαράταξη και την βοήθεια από καμία πολιτική παράταξη στην Κόρινθο. Έχω 10 χρόνια μητροπολίτης και δεν έχω μπει σε ένα πρόγραμμα από αυτά που έχω ζητήσει. Από αυτά που εζήτησα, να φτιάξω το γηροκομείο, το οποίο ενώ λειτουργεί δεν πληροί τους όρους του ευρωπαϊκών δεδομένων. Αντίθετα εντάχθηκαν γηροκομεία άλλων περιοχών, που έκαναν τα εγκαίνια και μένουν κλειστά. Της Κορίνθου τα γηροκομεία βρίσκονται εκτός νόμου. Πάσχουν από φάρμακα και προσωπικό. Μου κακοφαίνεται. Στην Κόρινθο το 97% είναι ορθόδοξοι χριστιανοί. Πώς εσύ παίρνει αποφάσεις που δεν τους εκφράζουν.
Περί ομοφοβίας:
Οι ομοφοβικοί με λένε ομοφοβικό. Η Εκκλησία δεν έχει καμία φοβία. Δεν πολεμά ανθρώπους και πρόσωπα ποτέ. Ότι λέω το εκφράζω εναντίον των θεσμών που τα πρόσωπα εκφράζουν. Δεν έχω προσωπική διαφορά με κανέναν. Πάρε με να με ρωτήσεις «τί λες δεσπότη». Έκρινα ως ιεράρχης ότι περενέβην και παρενέβην καλώς, επειδή προβληματίζεται μεγάλο μέρος του ποιμνίου μου. Έβγαλαν έναν κύριο, με τί χυδαίο τρόπο εκφράστηκε για το πρόσωπό μου χωρίς να με ξέρει. Να είναι καλά όλοι οι άνθρωποι. Στην Ιστορία θα μείνει ότι όσοι διακατέχονται από ιδεοληψίες είναι αδίστακτοι να τις επιβάλουν. Με νοιάζει ότι έπραξα το καθήκον μου. Δεν έχω μίσος εναντίον κανενός. Τα άλλα τα άφησα στα χέρια του Θεού. Δεν με άφησε, με προστάτευσε. Εμείς θα κάνουμε την κρίση της κοινωνίας;
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.