Με την NAVTEX 311/16, η Τουρκία δεσμεύει μια πολύ μεγάλη περιοχή μεταξύ Χίου, Μυτιλήνης, Σκύρου και Ψαρών για άσκηση, η οποία θα διεξαχθε...
Με την NAVTEX 311/16, η Τουρκία δεσμεύει μια πολύ μεγάλη περιοχή μεταξύ Χίου, Μυτιλήνης, Σκύρου και Ψαρών για άσκηση, η οποία θα διεξαχθεί στις 27 και 28 Απριλίου.
Μετά από διαρκείς καθημερινές παραβιάσεις του Ελληνικού Εναέριου Χώρου και παραβάσεων των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών, η Τουρκία η οποία απέσπασε τα εύσημα τόσο του γ.γ. του ΝΑΤΟ, Γ. Στολτενμπεργκ όσο και της Μέρκελ για τη θετική συνεισφορά της στο μεταναστευτικό, επιμένει να αμφισβητεί την αρμοδιότητα της Ελλάδας για Έρευνα και Διάσωση στο Αιγαίο.
Η Τουρκία με έγγραφα που έχει καταθέσει στον ΙΜΟ (International Maritime Organization) διεκδικεί την Έρευνα και Διάσωση μέχρι το μέσο του Αιγαίου, ώστε σχεδόν όλα τα ελληνικά νησιά να εγκλωβισθούν εντός ζώνης τουρκικής αρμοδιότητας.
Η Τουρκία με αφορμή την άσκηση αυτή βρήκε την ευκαιρία να αμφισβητήσει, όμως, και τον εναέριο χώρο της Ελλάδας, καθώς στις ΝΟΤΑΜ που εξέδωσαν οι ελληνικές αρχές υπήρχε η υπόμνηση ότι τα σκάφη που θα λάβουν μέρος στην άσκηση θα πρέπει να σεβασθούν τον ελληνικό εναέριο χώρο των 10 ν.μ. και να καταθέτουν σχέδια πτήσης.
Η Τουρκία με μια σειρά δικές της ΝΟΤΑΜ (Α1752/16, Α1753/16, Α1777/16 και Α1778/16) έσπευσε να απορρίψει την ελληνική και συγχρόνως να προβάλει τις δικές της διεκδικήσεις. Χαρακτηρίζει πρωτοφανή και προκλητική την πρακτική της Ελλάδας για καθορισμό των χωρικών υδάτων σε 6 ν.μ. και του εναερίου χώρου σε 10 ν.μ., που όπως υποστηρίζει «έρχεται σε αντίθεση με το Διεθνές Δίκαιο και παραβιάζει το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης του Διεθνούς Εναέριου Χώρου».
Σε μια στιγμή μάλιστα που υποτίθεται υπάρχει στενή συνεργασία για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, η Τουρκία επιμένει ότι η αρμοδιότητα για Έρευνα και Διάσωση και ο συντονισμός κάθε τέτοιας επιχείρησης ανήκει στις τουρκικές αρχές, εφόσον η επιχείρηση γίνεται εντός των ορίων του χάρτη που έχει καταθέσει η Τουρκία στον ΙΜΟ (SRR) και ο οποίος σε ό,τι αφορά την Έρευνα και Διάσωση διχοτομεί επιχειρησιακά το Αιγαίο.
Οι τουρκικές αρχές μάλιστα προειδοποιούν ότι τα τουρκικά αεροσκάφη δεν πρόκειται να καταθέσουν σχέδια πτήσης και δεν θα παραβιάσουν τον ελληνικό εναέριο χώρο των 6 ν.μ., υπονοώντας ότι η πτήση τους στην περιοχή μεταξύ 6 και 10 ν.μ. δεν συνιστά παραβίαση του Ελληνικού Εναερίου Χώρου!
Οι αρμόδιες ελληνικές αρχές έδωσαν πλήρεις απαντήσεις, απορρίπτοντας τους τουρκικούς ισχυρισμούς, αλλά αυτό φυσικά δεν είναι αρκετό για να ανακοπεί η τουρκική επιθετικότητα και η προσπάθεια ανατροπής του status quo στο Αιγαίο, ούτε φυσικά αμβλύνονται οι εντυπώσεις και τα αρνητικά αποτελέσματα που είχε για τα εθνικά συμφέροντα η επιβολή όλων αυτών των τουρκικών θέσεων στο πλαίσιο της Νατοϊκής Ναυτικής Αποστολής στο Αιγαίο.
Πηγή: mignatiou.com
Μετά από διαρκείς καθημερινές παραβιάσεις του Ελληνικού Εναέριου Χώρου και παραβάσεων των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών, η Τουρκία η οποία απέσπασε τα εύσημα τόσο του γ.γ. του ΝΑΤΟ, Γ. Στολτενμπεργκ όσο και της Μέρκελ για τη θετική συνεισφορά της στο μεταναστευτικό, επιμένει να αμφισβητεί την αρμοδιότητα της Ελλάδας για Έρευνα και Διάσωση στο Αιγαίο.
Η Τουρκία με έγγραφα που έχει καταθέσει στον ΙΜΟ (International Maritime Organization) διεκδικεί την Έρευνα και Διάσωση μέχρι το μέσο του Αιγαίου, ώστε σχεδόν όλα τα ελληνικά νησιά να εγκλωβισθούν εντός ζώνης τουρκικής αρμοδιότητας.
Η Τουρκία με αφορμή την άσκηση αυτή βρήκε την ευκαιρία να αμφισβητήσει, όμως, και τον εναέριο χώρο της Ελλάδας, καθώς στις ΝΟΤΑΜ που εξέδωσαν οι ελληνικές αρχές υπήρχε η υπόμνηση ότι τα σκάφη που θα λάβουν μέρος στην άσκηση θα πρέπει να σεβασθούν τον ελληνικό εναέριο χώρο των 10 ν.μ. και να καταθέτουν σχέδια πτήσης.
Η Τουρκία με μια σειρά δικές της ΝΟΤΑΜ (Α1752/16, Α1753/16, Α1777/16 και Α1778/16) έσπευσε να απορρίψει την ελληνική και συγχρόνως να προβάλει τις δικές της διεκδικήσεις. Χαρακτηρίζει πρωτοφανή και προκλητική την πρακτική της Ελλάδας για καθορισμό των χωρικών υδάτων σε 6 ν.μ. και του εναερίου χώρου σε 10 ν.μ., που όπως υποστηρίζει «έρχεται σε αντίθεση με το Διεθνές Δίκαιο και παραβιάζει το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης του Διεθνούς Εναέριου Χώρου».
Σε μια στιγμή μάλιστα που υποτίθεται υπάρχει στενή συνεργασία για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, η Τουρκία επιμένει ότι η αρμοδιότητα για Έρευνα και Διάσωση και ο συντονισμός κάθε τέτοιας επιχείρησης ανήκει στις τουρκικές αρχές, εφόσον η επιχείρηση γίνεται εντός των ορίων του χάρτη που έχει καταθέσει η Τουρκία στον ΙΜΟ (SRR) και ο οποίος σε ό,τι αφορά την Έρευνα και Διάσωση διχοτομεί επιχειρησιακά το Αιγαίο.
Οι τουρκικές αρχές μάλιστα προειδοποιούν ότι τα τουρκικά αεροσκάφη δεν πρόκειται να καταθέσουν σχέδια πτήσης και δεν θα παραβιάσουν τον ελληνικό εναέριο χώρο των 6 ν.μ., υπονοώντας ότι η πτήση τους στην περιοχή μεταξύ 6 και 10 ν.μ. δεν συνιστά παραβίαση του Ελληνικού Εναερίου Χώρου!
Οι αρμόδιες ελληνικές αρχές έδωσαν πλήρεις απαντήσεις, απορρίπτοντας τους τουρκικούς ισχυρισμούς, αλλά αυτό φυσικά δεν είναι αρκετό για να ανακοπεί η τουρκική επιθετικότητα και η προσπάθεια ανατροπής του status quo στο Αιγαίο, ούτε φυσικά αμβλύνονται οι εντυπώσεις και τα αρνητικά αποτελέσματα που είχε για τα εθνικά συμφέροντα η επιβολή όλων αυτών των τουρκικών θέσεων στο πλαίσιο της Νατοϊκής Ναυτικής Αποστολής στο Αιγαίο.
Πηγή: mignatiou.com
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.