Ενα φυλλάδιο που διένειμε χθες στην Ειδομένη η ΕΛ.ΑΣ., με το οποίο καλεί τους πρόσφυγες και τους μετανάστες να εγκαταλείψουν τον καταυλισ...
Ενα φυλλάδιο που διένειμε χθες στην Ειδομένη η ΕΛ.ΑΣ., με το οποίο καλεί τους πρόσφυγες και τους μετανάστες να εγκαταλείψουν τον καταυλισμό, τροφοδοτεί φήμες περί επικείμενης επιχείρησης των Αρχών για την εκκένωσή του.
Είχε προηγηθεί, το βράδυ της Δευτέρας, ενημέρωση στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Παιονίας από τον δήμαρχο Χρήστο Γκουντενούδη σχετικά με τις διαβεβαιώσεις που έλαβε ο ίδιος από τον αναπληρωτή υπουργού Αμυνας Δημήτρη Βίτσα, ότι από χθες θα άρχιζε η απομάκρυνση, όπως τους είπε, πέντε χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών σε πρώτη φάση.
Χθες τέτοια επιχείρηση δεν έγινε από την ΕΛ.ΑΣ., αντ’ αυτής όμως αναδιανεμήθηκαν χιλιάδες φυλλάδια στην αραβική και αγγλική γλώσσα με τα οποία ενημερώνονταν για το οριστικό κλείσιμο των συνόρων και καλούνταν οι συγκεντρωμένοι να μετακινηθούν στα κέντρα φιλοξενίας όπου, όπως τους πληροφορούσαν, θα λάβουν γνώση για τη διαδικασία απόκτησης άσυλου ή επανένωσής τους με τις οικογένειές τους, ενώ παρέχονταν υποσχέσεις για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Γι’ αυτό το τελευταίο πάντως δεν δείχνουν να έχουν πεισθεί οι εγκαταβιούντες στον καταυλισμό και γι’ αυτό εξακολουθούν να εμφανίζονται απρόθυμοι να αποχωρήσουν.
Επίσης, χθες αποσύρθηκαν από τους ίδιους τους πρόσφυγες/ μετανάστες κάποιες σκηνές από τη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Γευγελή, πλην όμως τρένα δεν κινήθηκαν, καθώς πλάι στις ράγες παραμένουν δεκάδες σκηνές και ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων κατά τη διέλευση των συρμών θεωρήθηκε από τους τεχνικούς του ΟΣΕ υψηλός.
Αποτέλεσμα είναι να επικρατεί και πάλι αλαλούμ όσον αφορά τη λειτουργία της γραμμής. Οι μεταφορείς βρίσκονται σε σύγχυση, καθώς μετά τη χθεσινή απομάκρυνση σκηνών από τη σιδηροδρομική γραμμή οι πρώτες πληροφορίες έκαναν λόγο για άνοιγμα της γραμμής, κάτι το οποίο δεν συνέβη ποτέ. Ακόμη και αν εκκενωθεί εντελώς το δίκτυο στην περιοχή, θα χρειαστεί σχεδόν μία ημέρα προκειμένου να διεξαχθούν οι απαιτούμενοι έλεγχοι. Από τους ελέγχους, τους οποίους θα αναλάβει ο ΟΣΕ, ενδέχεται να διαπιστωθούν βλάβες και ζημιές στις γραμμές, οι οποίες δεν αποκλείεται να απαιτήσουν πρόσθετο χρόνο μέχρι να επιδιορθωθούν.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση επιμένει, διά στόματος υφυπουργού Μεταφορών Μαρίνας Χρυσοβελώνη, ότι το κόστος της παρατεταμένης κατάληψης της γραμμής διαμορφώνεται στα 3 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι μεταφορείς από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι η ζημία είναι πολύ μεγαλύτερη. Η πλειονότητα των εμπορευματικών τρένων που καταφθάνουν από τον Πειραιά επιλέγει την εναλλακτική διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, η οποία όμως απαιτεί 1,5 ημέρα πρόσθετου χρόνου, ενώ το κόστος της μεταφοράς επιβαρύνεται κατά 5.000-6.000 ευρώ ανά συρμό. Σημειώνεται ότι ο μεγάλος συνωστισμός που παρατηρείται στη Βουλγαρία «φορτώνει» τους εμπορευματικούς συρμούς ακόμη και με 2 ή 3 ημέρες πρόσθετου χρόνου διαδρομής, καθώς η παλαιότητα της σιδηροδρομικής υποδομής έχει ως αποτέλεσμα περιορισμένη χωρητικότητα τρένων.
Διαμαρτυρία
Εν τω μεταξύ, για σήμερα το απόγευμα οι κάτοικοι της Ειδομένης έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο κοινοτικό κατάστημα μετά και τα αλλεπάλληλα κρούσματα κλοπών αλλά και καταστροφών στα νεκροταφεία. Αίτημά τους είναι το άμεσο κλείσιμο του καταυλισμού, αίτημα με το οποίο πριν από μερικές ημέρες είχαν αποκλείσει τη γέφυρα του Αξιού που οδηγεί από τους Ευζώνους στο χωριό τους.
Και ενώ τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Ειδομένη και το ενδεχόμενο εκκένωσης του καταυλισμού, χθες 229 Σύροι πρόσφυγες έφυγαν από το κλειστό γυμναστήριο όπου διέμειναν επί αρκετές εβδομάδες και εγκαταστάθηκαν στο κέντρο μετεγκατάστασης στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.
kathimerini.gr
Είχε προηγηθεί, το βράδυ της Δευτέρας, ενημέρωση στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Παιονίας από τον δήμαρχο Χρήστο Γκουντενούδη σχετικά με τις διαβεβαιώσεις που έλαβε ο ίδιος από τον αναπληρωτή υπουργού Αμυνας Δημήτρη Βίτσα, ότι από χθες θα άρχιζε η απομάκρυνση, όπως τους είπε, πέντε χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών σε πρώτη φάση.
Χθες τέτοια επιχείρηση δεν έγινε από την ΕΛ.ΑΣ., αντ’ αυτής όμως αναδιανεμήθηκαν χιλιάδες φυλλάδια στην αραβική και αγγλική γλώσσα με τα οποία ενημερώνονταν για το οριστικό κλείσιμο των συνόρων και καλούνταν οι συγκεντρωμένοι να μετακινηθούν στα κέντρα φιλοξενίας όπου, όπως τους πληροφορούσαν, θα λάβουν γνώση για τη διαδικασία απόκτησης άσυλου ή επανένωσής τους με τις οικογένειές τους, ενώ παρέχονταν υποσχέσεις για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Γι’ αυτό το τελευταίο πάντως δεν δείχνουν να έχουν πεισθεί οι εγκαταβιούντες στον καταυλισμό και γι’ αυτό εξακολουθούν να εμφανίζονται απρόθυμοι να αποχωρήσουν.
Επίσης, χθες αποσύρθηκαν από τους ίδιους τους πρόσφυγες/ μετανάστες κάποιες σκηνές από τη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Γευγελή, πλην όμως τρένα δεν κινήθηκαν, καθώς πλάι στις ράγες παραμένουν δεκάδες σκηνές και ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων κατά τη διέλευση των συρμών θεωρήθηκε από τους τεχνικούς του ΟΣΕ υψηλός.
Αποτέλεσμα είναι να επικρατεί και πάλι αλαλούμ όσον αφορά τη λειτουργία της γραμμής. Οι μεταφορείς βρίσκονται σε σύγχυση, καθώς μετά τη χθεσινή απομάκρυνση σκηνών από τη σιδηροδρομική γραμμή οι πρώτες πληροφορίες έκαναν λόγο για άνοιγμα της γραμμής, κάτι το οποίο δεν συνέβη ποτέ. Ακόμη και αν εκκενωθεί εντελώς το δίκτυο στην περιοχή, θα χρειαστεί σχεδόν μία ημέρα προκειμένου να διεξαχθούν οι απαιτούμενοι έλεγχοι. Από τους ελέγχους, τους οποίους θα αναλάβει ο ΟΣΕ, ενδέχεται να διαπιστωθούν βλάβες και ζημιές στις γραμμές, οι οποίες δεν αποκλείεται να απαιτήσουν πρόσθετο χρόνο μέχρι να επιδιορθωθούν.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση επιμένει, διά στόματος υφυπουργού Μεταφορών Μαρίνας Χρυσοβελώνη, ότι το κόστος της παρατεταμένης κατάληψης της γραμμής διαμορφώνεται στα 3 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι μεταφορείς από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι η ζημία είναι πολύ μεγαλύτερη. Η πλειονότητα των εμπορευματικών τρένων που καταφθάνουν από τον Πειραιά επιλέγει την εναλλακτική διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, η οποία όμως απαιτεί 1,5 ημέρα πρόσθετου χρόνου, ενώ το κόστος της μεταφοράς επιβαρύνεται κατά 5.000-6.000 ευρώ ανά συρμό. Σημειώνεται ότι ο μεγάλος συνωστισμός που παρατηρείται στη Βουλγαρία «φορτώνει» τους εμπορευματικούς συρμούς ακόμη και με 2 ή 3 ημέρες πρόσθετου χρόνου διαδρομής, καθώς η παλαιότητα της σιδηροδρομικής υποδομής έχει ως αποτέλεσμα περιορισμένη χωρητικότητα τρένων.
Διαμαρτυρία
Εν τω μεταξύ, για σήμερα το απόγευμα οι κάτοικοι της Ειδομένης έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο κοινοτικό κατάστημα μετά και τα αλλεπάλληλα κρούσματα κλοπών αλλά και καταστροφών στα νεκροταφεία. Αίτημά τους είναι το άμεσο κλείσιμο του καταυλισμού, αίτημα με το οποίο πριν από μερικές ημέρες είχαν αποκλείσει τη γέφυρα του Αξιού που οδηγεί από τους Ευζώνους στο χωριό τους.
Και ενώ τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Ειδομένη και το ενδεχόμενο εκκένωσης του καταυλισμού, χθες 229 Σύροι πρόσφυγες έφυγαν από το κλειστό γυμναστήριο όπου διέμειναν επί αρκετές εβδομάδες και εγκαταστάθηκαν στο κέντρο μετεγκατάστασης στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.