Αν και οι καλλιτέχνες που συγκεντρώθηκαν στο θέατρο Σφενδόνη την Τετάρτη και απαίτησαν παραίτηση Μπαλτά και Δούρου αποφάσισαν να μην απαν...
Αν και οι καλλιτέχνες που συγκεντρώθηκαν στο θέατρο Σφενδόνη την Τετάρτη και απαίτησαν παραίτηση Μπαλτά και Δούρου αποφάσισαν να μην απαντήσουν στην εκρηκτική επιστολή του Γιαν Φαμπρ με τις αιχμηρές νουθεσίες προς αυτούς, ο αιρετικός φλαμανδός αποφάσισε να ξαναμιλήσει. Αυτή τη φορά ακόμα πιο αιχμηρά, χωρίς καμία αναφορά πλέον στο υπουργείο Πολιτισμού. Και πιο λακωνικά –για τα δεδομένα της μοναδικής πληθωρικότητάς του.
Με μια ανάρτηση στο facebook γύρω στις 3 τα ξημερώματα ώα Ελλάδας ενημερώνει πως έμαθε για τη συνάντηση των καλλιτεχνών και «καρφώνει» μάλιστα πως κάποιοι έλληνες φίλοι του παραβρέθηκαν. Και προφανώς του μετέφεραν όσα συζητήθηκαν προκαλώντας του προκάλεσαν νέο εκνευρισμό. Σημειώνει μεταξύ άλλων «προφανώς ένας επαγγελματίας έλληνας επιμελητής έπρεπε να εξηγήσει την έννοια και τη λειτουργία ενός “επιμελητή”. Η θέση μου ως επιμελητής ήταν ξεκάθαρα “χαμένη στη μετάφραση” από την αρχή. Ενώ είναι ένας διεθνής όρος που όλοι στον χώρο των εικαστικών και το θεάτρου γνωρίζουν στην Ευρώπη».
Με αυτόν τον ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό του ειρωνικό τρόπο μέσα σε δυο φράσεις ο Φαμπρ μοιάζει να κατηγορεί τους έλληνες καλλιτέχνες για… αστοιχείωτους, ή τέλος πάντων τους πιάνει αδιάβατους και τους διαχωρίζει από τους υπόλοιπους ενημερωμένους συναδέλφους τους στην Ευρώπη.
«Θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για το εθνικιστικό αντανακλαστικό μιας κυρίαρχης ομάδας μέτριων και οργισμένων ελλήνων καλλιτεχνών που απορρίπτουν νέα οράματα και προσεγγίσεις από το εξωτερικό»
Συνεχίζει η ανάρτηση ως εξής: «Απ’ ότι αντιλαμβάνομαι οι έλληνες καλλιτέχνες που έχουν ήδη λάβει εγγυήσεις πως θα εμφανιστούν το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ δεν πήγαν στη συνάντηση, κάτι αρκετά σημαντικό». Βεβαίως θα είχε ενδιαφέρον να δούμε από πού προκύπτει αυτό το συμπέρασμά του, που είναι εντελώς αβάσιμο… Πώς και από ποιους ενημερώνεται για να βγάζει αυτά τα συμπεράσματα.
Ο Γιαν Φαμπρ συνεχίζει λέγοντας ότι «θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για το εθνικιστικό αντανακλαστικό μιας κυρίαρχης ομάδας μέτριων και οργισμένων ελλήνων καλλιτεχνών που απορρίπτουν νέα οράματα και προσεγγίσεις από το εξωτερικό. Ελπίζω οι σοβαροί έλληνες καλλιτέχνες να συμβάλλουν θετικά στις αλλαγές που απαιτούνται για να υπάρξει μια νέα κατάσταση στο πολιτιστικό πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ».
Σε αυτή την επιστολή/ανάρτηση απουσιάζει λοιπόν οποιαδήποτε κριτική για το υπουργείο Πολιτισμού, για τα κενά στην ενημέρωση, τα λάθη στην επικοινωνία και όλα όσα «χάθηκαν στην μετάφραση» μεταξύ τους προκαλώντας την έκρηξη. Ο Φαμπρ, προφανώς πληγωμένος και καλλιτεχνικά από όσα ακούστηκαν πέραν ορίων και ουσίας στην υπόθεση, εξακολουθεί να νιώθει πως μπορεί να συμβουλεύει τους έλληνες καλλιτέχνες. Από τη Φλωρεντία, την Αγία Πετρούπολη ή όπου αλλού στον κόσμο εργάζεται, δημιουργεί, αναπτύσσεται, στρέφει το δάχτυλο προς τους έλληνες καλλιτέχνες της βαθιάς οικονομικής κρίσης και της βαθιάς απαξίωσης. Θα μου πείτε, αυτός τουλάχιστον τους μιλάει. Ο Αριστείδης Μπαλτάς, ο υπουργός του Πολιτισμού, αρνείται ακόμα και να τους κοιτάξει.
www.protagon.gr
Με μια ανάρτηση στο facebook γύρω στις 3 τα ξημερώματα ώα Ελλάδας ενημερώνει πως έμαθε για τη συνάντηση των καλλιτεχνών και «καρφώνει» μάλιστα πως κάποιοι έλληνες φίλοι του παραβρέθηκαν. Και προφανώς του μετέφεραν όσα συζητήθηκαν προκαλώντας του προκάλεσαν νέο εκνευρισμό. Σημειώνει μεταξύ άλλων «προφανώς ένας επαγγελματίας έλληνας επιμελητής έπρεπε να εξηγήσει την έννοια και τη λειτουργία ενός “επιμελητή”. Η θέση μου ως επιμελητής ήταν ξεκάθαρα “χαμένη στη μετάφραση” από την αρχή. Ενώ είναι ένας διεθνής όρος που όλοι στον χώρο των εικαστικών και το θεάτρου γνωρίζουν στην Ευρώπη».
Με αυτόν τον ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό του ειρωνικό τρόπο μέσα σε δυο φράσεις ο Φαμπρ μοιάζει να κατηγορεί τους έλληνες καλλιτέχνες για… αστοιχείωτους, ή τέλος πάντων τους πιάνει αδιάβατους και τους διαχωρίζει από τους υπόλοιπους ενημερωμένους συναδέλφους τους στην Ευρώπη.
«Θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για το εθνικιστικό αντανακλαστικό μιας κυρίαρχης ομάδας μέτριων και οργισμένων ελλήνων καλλιτεχνών που απορρίπτουν νέα οράματα και προσεγγίσεις από το εξωτερικό»
Συνεχίζει η ανάρτηση ως εξής: «Απ’ ότι αντιλαμβάνομαι οι έλληνες καλλιτέχνες που έχουν ήδη λάβει εγγυήσεις πως θα εμφανιστούν το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ δεν πήγαν στη συνάντηση, κάτι αρκετά σημαντικό». Βεβαίως θα είχε ενδιαφέρον να δούμε από πού προκύπτει αυτό το συμπέρασμά του, που είναι εντελώς αβάσιμο… Πώς και από ποιους ενημερώνεται για να βγάζει αυτά τα συμπεράσματα.
Ο Γιαν Φαμπρ συνεχίζει λέγοντας ότι «θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για το εθνικιστικό αντανακλαστικό μιας κυρίαρχης ομάδας μέτριων και οργισμένων ελλήνων καλλιτεχνών που απορρίπτουν νέα οράματα και προσεγγίσεις από το εξωτερικό. Ελπίζω οι σοβαροί έλληνες καλλιτέχνες να συμβάλλουν θετικά στις αλλαγές που απαιτούνται για να υπάρξει μια νέα κατάσταση στο πολιτιστικό πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ».
Σε αυτή την επιστολή/ανάρτηση απουσιάζει λοιπόν οποιαδήποτε κριτική για το υπουργείο Πολιτισμού, για τα κενά στην ενημέρωση, τα λάθη στην επικοινωνία και όλα όσα «χάθηκαν στην μετάφραση» μεταξύ τους προκαλώντας την έκρηξη. Ο Φαμπρ, προφανώς πληγωμένος και καλλιτεχνικά από όσα ακούστηκαν πέραν ορίων και ουσίας στην υπόθεση, εξακολουθεί να νιώθει πως μπορεί να συμβουλεύει τους έλληνες καλλιτέχνες. Από τη Φλωρεντία, την Αγία Πετρούπολη ή όπου αλλού στον κόσμο εργάζεται, δημιουργεί, αναπτύσσεται, στρέφει το δάχτυλο προς τους έλληνες καλλιτέχνες της βαθιάς οικονομικής κρίσης και της βαθιάς απαξίωσης. Θα μου πείτε, αυτός τουλάχιστον τους μιλάει. Ο Αριστείδης Μπαλτάς, ο υπουργός του Πολιτισμού, αρνείται ακόμα και να τους κοιτάξει.
www.protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.