Αύριο κατατίθεται το πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου 28 του ΠΝ στην Κίναρο. Εκεί που τρία στελέχη του ΠΝ έχασαν τη ζωή τους κατά τη...
Αύριο κατατίθεται το πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου 28 του ΠΝ στην Κίναρο. Εκεί που τρία στελέχη του ΠΝ έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια νυχτερινής άσκησης,στις 11 Φεβρουαρίου.
Το πόρισμα θα κατατεθεί αύριο το πρωί στην ηγεσία του ΠΝ. Το ερώτημα είναι τι απ΄ όσα αναφέρονται σ΄ αυτό θα δοθεί στη δημοσιότητα. Τι θα ειπωθεί στους συγγενείς που αναμένουν να μάθουν γιατί χάθηκαν οι άνθρωποί τους.
Φοβόμαστε ότι η επίκληση του απόρρητου θα οδηγήσει και πάλι στη σιωπή. Κι αυτό δεν είναι σωστό,γιατί μ΄ αυτό το τρόπο ενισχύονται σενάρια,φήμες και διαδόσεις που αποδίδουν ευθύνες εκεί που ίσως δεν πρέπει.
Θα πρέπει κάποια στιγμή σοβαρά να συζητήσουμε σ΄ αυτή τη χώρα τι είναι το απόρρητο, που είναι τα όριά του .Κι όχι να το χρησιμοποιούν κατά καιρούς οι ηγεσίες ανάλογα με τα συμφέροντά τους.
Τι είναι μέχρι στιγμής γνωστό για την τελευταία πτήση του ελικοπτέρου;
Η τελευταία αποστολή που είχε αναλάβει στο πλαίσιο της άσκησης ήταν η “αποκάλυψη” μιας πυραυλακάτου που “έπαιζε” το ρόλο του εχθρού . Η προσπάθεια του πληρώματος να παραμείνει το ελικόπτερο “αόρατο” από την “εχθρική” πυραυλάκατο ,μένοντας όσο το δυνατόν περισσότερο κρυμμένο πίσω από τον ορεινό όγκο στην Κίναρο, ίσως να στάθηκε τελικά μοιραία.
Ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Τουλίτσης με 1300 ώρες πτήσης και ο υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Πανανός περίπου με τις ίδιες ώρες είχαν μεγάλη εξοικείωση με τέτοιου είδους αποστολές. Μαζί τους ο νεότερος αλλά πολύ ικανός ανθυπασπιστής Ελευθέριος Ευαγγέλου.
•Περίπου στις 1.45 το ελικόπτερο 28 του ΠΝ απονηώθηκε από τη φρεγάτα ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ. Είχε προηγηθεί αναλυτική ενημέρωση για την αποστολή του ελικοπτέρου. Η οποία ήταν “σύνθεση εικόνας επιφανείας”. Με απλά λόγια το ελικόπτερο θα έπρεπε να αποκαλύψει τις θέσεις όσο το δυνατόν περισσότερων “εχθρικών” πλοίων. Η πτήση υπολιγίστηκε ότι θα κρατήσει περίπου 2 με 2,5 ώρες!
•Περίπου μια ώρα μετά το ελικόπτερο 28 του ΠΝ έχει εκτελέσει τη μισή αποστολή. Επόμενος στόχος προς αποκάλυψη μια πυραυλάκατος “αγκιστρωμένη” στην Κίναρο. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου, έπρεπε να την “αποκαλύψει” χωρίς να εντοπιστεί από τα ραντάρ της. Η επιλογή του πληρώματος ήταν να πετάξει σε χαμηλότερο ύψος από τον ορεινό όγκο που βρισκόταν μπροστά τους,ώστε να παραμείνει “αόρατο” για όσο το δυνατόν περισσότερο . Προσεγγίζοντας στο βράχο με γρήγορη άνοδο θα περνούσε την κορυφή. Διαδικασία που έχει πάντα κινδύνους. Ακριβώς σ΄ αυτό το σημείο κάτι δεν πήγε καλά.
Στις 02.45, το ελικόπτερο προσκρούει λίγα μέτρα από την κορυφή και το πλήρωμά του σκοτώνεται ακαριαία.
Στο Κέντρο Πληροφοριών Μάχης της φρεγάτας Νικηφόρος Φωκάς που λάμβανε την “αποτύπωση” των πληροφοριών που αποκάλυπτε το ελικόπτερο για τις “εχθρικές θέσεις” το στίγμα χάθηκε ξαφνικά. Δεν υπήρξε καμία επικοινωνία και αυτό προκάλεσε άμεσα συναγερμό από τον κυβερνήτη της φρεγάτας που κατάλβε ότι κάτι πήγαινε στραβά.
Κανείς δεν μπορεί ακόμη να υποθέσει με ακρίβεια για την αιτία της συντριβής. Η οποία ενδεχομένως δεν είναι μία. Η κατάσταση του ελικοπτέρου ήταν καλή ,αλλά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την περίπτωση ξαφνικής βλάβης.
militaire
Το πόρισμα θα κατατεθεί αύριο το πρωί στην ηγεσία του ΠΝ. Το ερώτημα είναι τι απ΄ όσα αναφέρονται σ΄ αυτό θα δοθεί στη δημοσιότητα. Τι θα ειπωθεί στους συγγενείς που αναμένουν να μάθουν γιατί χάθηκαν οι άνθρωποί τους.
Φοβόμαστε ότι η επίκληση του απόρρητου θα οδηγήσει και πάλι στη σιωπή. Κι αυτό δεν είναι σωστό,γιατί μ΄ αυτό το τρόπο ενισχύονται σενάρια,φήμες και διαδόσεις που αποδίδουν ευθύνες εκεί που ίσως δεν πρέπει.
Θα πρέπει κάποια στιγμή σοβαρά να συζητήσουμε σ΄ αυτή τη χώρα τι είναι το απόρρητο, που είναι τα όριά του .Κι όχι να το χρησιμοποιούν κατά καιρούς οι ηγεσίες ανάλογα με τα συμφέροντά τους.
Τι είναι μέχρι στιγμής γνωστό για την τελευταία πτήση του ελικοπτέρου;
Η τελευταία αποστολή που είχε αναλάβει στο πλαίσιο της άσκησης ήταν η “αποκάλυψη” μιας πυραυλακάτου που “έπαιζε” το ρόλο του εχθρού . Η προσπάθεια του πληρώματος να παραμείνει το ελικόπτερο “αόρατο” από την “εχθρική” πυραυλάκατο ,μένοντας όσο το δυνατόν περισσότερο κρυμμένο πίσω από τον ορεινό όγκο στην Κίναρο, ίσως να στάθηκε τελικά μοιραία.
Ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Τουλίτσης με 1300 ώρες πτήσης και ο υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Πανανός περίπου με τις ίδιες ώρες είχαν μεγάλη εξοικείωση με τέτοιου είδους αποστολές. Μαζί τους ο νεότερος αλλά πολύ ικανός ανθυπασπιστής Ελευθέριος Ευαγγέλου.
•Περίπου στις 1.45 το ελικόπτερο 28 του ΠΝ απονηώθηκε από τη φρεγάτα ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ. Είχε προηγηθεί αναλυτική ενημέρωση για την αποστολή του ελικοπτέρου. Η οποία ήταν “σύνθεση εικόνας επιφανείας”. Με απλά λόγια το ελικόπτερο θα έπρεπε να αποκαλύψει τις θέσεις όσο το δυνατόν περισσότερων “εχθρικών” πλοίων. Η πτήση υπολιγίστηκε ότι θα κρατήσει περίπου 2 με 2,5 ώρες!
•Περίπου μια ώρα μετά το ελικόπτερο 28 του ΠΝ έχει εκτελέσει τη μισή αποστολή. Επόμενος στόχος προς αποκάλυψη μια πυραυλάκατος “αγκιστρωμένη” στην Κίναρο. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου, έπρεπε να την “αποκαλύψει” χωρίς να εντοπιστεί από τα ραντάρ της. Η επιλογή του πληρώματος ήταν να πετάξει σε χαμηλότερο ύψος από τον ορεινό όγκο που βρισκόταν μπροστά τους,ώστε να παραμείνει “αόρατο” για όσο το δυνατόν περισσότερο . Προσεγγίζοντας στο βράχο με γρήγορη άνοδο θα περνούσε την κορυφή. Διαδικασία που έχει πάντα κινδύνους. Ακριβώς σ΄ αυτό το σημείο κάτι δεν πήγε καλά.
Στις 02.45, το ελικόπτερο προσκρούει λίγα μέτρα από την κορυφή και το πλήρωμά του σκοτώνεται ακαριαία.
Στο Κέντρο Πληροφοριών Μάχης της φρεγάτας Νικηφόρος Φωκάς που λάμβανε την “αποτύπωση” των πληροφοριών που αποκάλυπτε το ελικόπτερο για τις “εχθρικές θέσεις” το στίγμα χάθηκε ξαφνικά. Δεν υπήρξε καμία επικοινωνία και αυτό προκάλεσε άμεσα συναγερμό από τον κυβερνήτη της φρεγάτας που κατάλβε ότι κάτι πήγαινε στραβά.
Κανείς δεν μπορεί ακόμη να υποθέσει με ακρίβεια για την αιτία της συντριβής. Η οποία ενδεχομένως δεν είναι μία. Η κατάσταση του ελικοπτέρου ήταν καλή ,αλλά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την περίπτωση ξαφνικής βλάβης.
militaire
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.