Με μία συγκινητική λιτή εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU) η Hellenic American Leadership Council (HALC) με τη συνεργασία τη...
Με μία συγκινητική λιτή εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU) η Hellenic American Leadership Council (HALC) με τη συνεργασία της Hellenic American Lawyers Association (HALA), της οποίας ο εκπρόσωπος Thomas Papain προλόγισε την εκδήλωση, τίμησαν την επέτειο του θανάτου του ηρωικού πιλότου Κωνσταντίνου Ηλιάκη στις 23 Μαϊου του 2006 κατά τη διάρκεια εμπλοκής με τουρκικό αεροσκάφος στον εναέριο χώρο της Καρπάθου.
Η επέτειος ήταν η αφορμή της εκδήλωσης, κύριος σκοπός της όμως ήταν η ενημέρωση της Ομογένειας για την κατάσταση στο Αιγαίο και το νομικό καθεστώς που το διέπει.
Και μπορεί ο Ηλιάκης να έπεσε θύμα της εγκληματικής ανευθυνότητας του συγκεκριμένου Τούρκου πιλότου, τέτοια περιστατικά όμως είναι μοιραίο να συμβαίνουν όσο συνεχίζεται η ωμή και συστηματική παραβίαση από πλευράς της Τουρκίας του Εθνικού Εναερίου χώρου και του Διεθνούς Δικαίου.
Σε μια κορύφωση της προκλητικής συμπεριφοράς ο Τούρκος πιλότος του συγκεκριμένου επεισοδίου, σαν να μην έφταναν οι χιλιάδες κάθε χρόνο παραβιάσεις, πλησίασε τόσο κοντά στο F-16 του Σμηναγού Ηλιάκη, ώστε προκάλεσε σύγκρουση, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πτώση και των δύο αεροσκαφών, με τη διαφορά ότι ο Τούρκος πιλότος κατάφερε την τελευταία στιγμή να κάνει χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματός του και να διασωθεί, ενώ ο Ελληνας χειριστής, πατέρας δύο παιδιών, δε βρέθηκε ποτέ, βρίσκοντας κατά τραγικό τρόπο την τελευταία του κατοικία στο Αιγαίο, το οποίο είχε ταχθεί να υπερασπίζεται.
Από την πλευρά της HALC, ο εκπρόσωπός της, ειδικός πολιτικός επιστήμονας, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, Νικόλας Κατσίμπρας, αλλά και αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, γιος του πιλότου και διοικητή μοίρας της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και της Αεροπορίας της Κύπρου, Αναστασίου, έκανε μια εμπεριστατωμένη αναδρομή τόσο στην ιστορία των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο με αποκορύφωμα τις κρίσεις του «Χόρα» (1976), του «Σισμίκ» (1987) και των Ιμίων (1996), που έφεραν τις δύο χώρες στα πρόθυρα του πολέμου, όσο και στην προϊστορία του νομικού καθεστώτος που διέπει τα θαλάσσια σύνορα και τον εναέριο χώρο του Αιγαίου, από την εποχή της θέσπισης στο Διεθνές Δίκαιο, αρχικά του εναερίου χώρου στα δέκα μίλια (1931) και των χωρικών υδάτων στα 6 (1936), αργότερα τη θέσπιση της ζώνης ευθύνης της Ελλάδας για τις πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας (FIR Αθηνών-Κανόνες ICAO 1944) καθώς και το δικαίωμα της Ελλάδας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, κάτι για το οποίο η Τουρκία την απειλεί ανοιχτά με πόλεμο (Casus Belli, 1995).
Οπως υπογράμμισε ο ομιλητής, τονίζοντας και το χαρακτήρα της εκδήλωσης, η ορθή γνώση από την πλευρά της Ομογένειας τόσο της κατάστασης στο Αιγαίο, όσο και των επιχειρημάτων της Ελλάδας αποτελεί προϋπόθεση για την υπεράσπιση όπου είναι δυνατόν, στις ΗΠΑ και αλλού, των ελληνικών θέσεων.
Με την ιδιότητά του ως πιλότος έχοντας στο ενεργητικό του χιλιάδες ώρες πτήσεις πάνω από το Αιγαίο κυρίως στα F-4 Phantom της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ο κύριος ομιλητής της εκδήλωσης, στρατιωτικός σύμβουλος της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας στα Ηνωμένα Εθνη, Αντισμήναρχος Αγγελος Καλλιγαρίδης, περιέγραψε με λεπτομέρειες την κατάσταση που επικρατεί καθημερινά πάνω από το Αιγαίο και με αριθμούς κατέδειξε τη ραγδαία αύξηση της προκλητικότητας της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια.
Παράλληλα με τη λεπτομερή παρουσίαση της υψηλοτάτου επιπέδου δουλειάς που απαιτείται από όλους τους συντελεστές της Πολεμικής Αεροπορίας, από τους μετεωρολόγους, τους μηχανικούς, τους τεχνικούς, τους χειριστές των ραντάρ μέχρι και τους απλούς σμηνίτες, ώστε να μπορούν οι πιλότοι να αντιμετωπίζουν αδιάκοπα 24 ώρες το 24ωρο την αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας, ο ομιλητής εξέφρασε και την αποφασιστικότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων συνολικά, να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν, με αυταπάρνηση και αυτοθυσία, σε οποιεσδήποτε συνθήκες και με οποιοδήποτε τίμημα την εθνική κυριαρχία της Ελλάδας στο Αρχιπέλαγος, κοιτίδα και καδιά του Ελληνισμού.
Σε ένα συγκλονιστικό βίντεο, μέσα από το πιλοτήριο ενός F-16 και έχοντας βέβαια ζήσει αναρίθμητες παρόμοιες στιγμές, ο Αντισμήναρχος Καλλιγαρίδης εξήγησε με λεπτομέρειες τη διαδικασία αναχαίτισης ενός τουρκικού σχηματισμού, αναλύοντας τις δυσκολίες του εγχειρήματος, σε ακραίες για τον ανθρώπινο οργανισμό συνθήκες μέχρι και 9g.
Το g απεικονίζει στη γλώσσα της φυσικής και των αεροπόρων την επιτάχυνση της βαρύτητας, δηλαδή ο χειριστής στα 9g αισθάνεται 9 φορές το βάρος και ενώ δυσκολεύεται να κινηθεί, να αναπνεύσει και να επικοινωνήσει με τη βάση του, πρέπει να λάβει σε κλάσματα του δευτερολέπτου κρίσιμες αποφάσεις ζωής και θανάτου.
Σε μια στιγμή του βίντεο η αίθουσα κράτησε την αναπνοή της αντιλαμβανόμενη ταυτόχρονα τι συνέβη στην περίπτωση του Ηλιάκη, αφού ακριβώς μπροστά από το πιλοτήριο, σε απόσταση αναπνοής αποφεύγοντας για λίγα εκατοστά ίσως τη σύγκρουση πέρασε ένα τουρκικό αεροσκάφος, με αναμμένο μάλιστα το μετακαυστήρα του κινητήρα του (κάτι που θα μπορούσε και χωρίς σύγκρουση να προκαλέσει την πτώση του ελληνικού αεροσκάφους), σε μία ακόμα ανεύθυνη και εγκληματική προκλητική ενέργεια ακριβώς σαν κι αυτή που κόστισε τη ζωή του ηρωικού πιλότου το 2006.
Πηγή Tromaktiko
Η επέτειος ήταν η αφορμή της εκδήλωσης, κύριος σκοπός της όμως ήταν η ενημέρωση της Ομογένειας για την κατάσταση στο Αιγαίο και το νομικό καθεστώς που το διέπει.
Και μπορεί ο Ηλιάκης να έπεσε θύμα της εγκληματικής ανευθυνότητας του συγκεκριμένου Τούρκου πιλότου, τέτοια περιστατικά όμως είναι μοιραίο να συμβαίνουν όσο συνεχίζεται η ωμή και συστηματική παραβίαση από πλευράς της Τουρκίας του Εθνικού Εναερίου χώρου και του Διεθνούς Δικαίου.
Σε μια κορύφωση της προκλητικής συμπεριφοράς ο Τούρκος πιλότος του συγκεκριμένου επεισοδίου, σαν να μην έφταναν οι χιλιάδες κάθε χρόνο παραβιάσεις, πλησίασε τόσο κοντά στο F-16 του Σμηναγού Ηλιάκη, ώστε προκάλεσε σύγκρουση, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πτώση και των δύο αεροσκαφών, με τη διαφορά ότι ο Τούρκος πιλότος κατάφερε την τελευταία στιγμή να κάνει χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματός του και να διασωθεί, ενώ ο Ελληνας χειριστής, πατέρας δύο παιδιών, δε βρέθηκε ποτέ, βρίσκοντας κατά τραγικό τρόπο την τελευταία του κατοικία στο Αιγαίο, το οποίο είχε ταχθεί να υπερασπίζεται.
Από την πλευρά της HALC, ο εκπρόσωπός της, ειδικός πολιτικός επιστήμονας, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, Νικόλας Κατσίμπρας, αλλά και αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, γιος του πιλότου και διοικητή μοίρας της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και της Αεροπορίας της Κύπρου, Αναστασίου, έκανε μια εμπεριστατωμένη αναδρομή τόσο στην ιστορία των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο με αποκορύφωμα τις κρίσεις του «Χόρα» (1976), του «Σισμίκ» (1987) και των Ιμίων (1996), που έφεραν τις δύο χώρες στα πρόθυρα του πολέμου, όσο και στην προϊστορία του νομικού καθεστώτος που διέπει τα θαλάσσια σύνορα και τον εναέριο χώρο του Αιγαίου, από την εποχή της θέσπισης στο Διεθνές Δίκαιο, αρχικά του εναερίου χώρου στα δέκα μίλια (1931) και των χωρικών υδάτων στα 6 (1936), αργότερα τη θέσπιση της ζώνης ευθύνης της Ελλάδας για τις πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας (FIR Αθηνών-Κανόνες ICAO 1944) καθώς και το δικαίωμα της Ελλάδας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, κάτι για το οποίο η Τουρκία την απειλεί ανοιχτά με πόλεμο (Casus Belli, 1995).
Οπως υπογράμμισε ο ομιλητής, τονίζοντας και το χαρακτήρα της εκδήλωσης, η ορθή γνώση από την πλευρά της Ομογένειας τόσο της κατάστασης στο Αιγαίο, όσο και των επιχειρημάτων της Ελλάδας αποτελεί προϋπόθεση για την υπεράσπιση όπου είναι δυνατόν, στις ΗΠΑ και αλλού, των ελληνικών θέσεων.
Με την ιδιότητά του ως πιλότος έχοντας στο ενεργητικό του χιλιάδες ώρες πτήσεις πάνω από το Αιγαίο κυρίως στα F-4 Phantom της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ο κύριος ομιλητής της εκδήλωσης, στρατιωτικός σύμβουλος της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας στα Ηνωμένα Εθνη, Αντισμήναρχος Αγγελος Καλλιγαρίδης, περιέγραψε με λεπτομέρειες την κατάσταση που επικρατεί καθημερινά πάνω από το Αιγαίο και με αριθμούς κατέδειξε τη ραγδαία αύξηση της προκλητικότητας της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια.
Παράλληλα με τη λεπτομερή παρουσίαση της υψηλοτάτου επιπέδου δουλειάς που απαιτείται από όλους τους συντελεστές της Πολεμικής Αεροπορίας, από τους μετεωρολόγους, τους μηχανικούς, τους τεχνικούς, τους χειριστές των ραντάρ μέχρι και τους απλούς σμηνίτες, ώστε να μπορούν οι πιλότοι να αντιμετωπίζουν αδιάκοπα 24 ώρες το 24ωρο την αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας, ο ομιλητής εξέφρασε και την αποφασιστικότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων συνολικά, να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν, με αυταπάρνηση και αυτοθυσία, σε οποιεσδήποτε συνθήκες και με οποιοδήποτε τίμημα την εθνική κυριαρχία της Ελλάδας στο Αρχιπέλαγος, κοιτίδα και καδιά του Ελληνισμού.
Σε ένα συγκλονιστικό βίντεο, μέσα από το πιλοτήριο ενός F-16 και έχοντας βέβαια ζήσει αναρίθμητες παρόμοιες στιγμές, ο Αντισμήναρχος Καλλιγαρίδης εξήγησε με λεπτομέρειες τη διαδικασία αναχαίτισης ενός τουρκικού σχηματισμού, αναλύοντας τις δυσκολίες του εγχειρήματος, σε ακραίες για τον ανθρώπινο οργανισμό συνθήκες μέχρι και 9g.
Το g απεικονίζει στη γλώσσα της φυσικής και των αεροπόρων την επιτάχυνση της βαρύτητας, δηλαδή ο χειριστής στα 9g αισθάνεται 9 φορές το βάρος και ενώ δυσκολεύεται να κινηθεί, να αναπνεύσει και να επικοινωνήσει με τη βάση του, πρέπει να λάβει σε κλάσματα του δευτερολέπτου κρίσιμες αποφάσεις ζωής και θανάτου.
Σε μια στιγμή του βίντεο η αίθουσα κράτησε την αναπνοή της αντιλαμβανόμενη ταυτόχρονα τι συνέβη στην περίπτωση του Ηλιάκη, αφού ακριβώς μπροστά από το πιλοτήριο, σε απόσταση αναπνοής αποφεύγοντας για λίγα εκατοστά ίσως τη σύγκρουση πέρασε ένα τουρκικό αεροσκάφος, με αναμμένο μάλιστα το μετακαυστήρα του κινητήρα του (κάτι που θα μπορούσε και χωρίς σύγκρουση να προκαλέσει την πτώση του ελληνικού αεροσκάφους), σε μία ακόμα ανεύθυνη και εγκληματική προκλητική ενέργεια ακριβώς σαν κι αυτή που κόστισε τη ζωή του ηρωικού πιλότου το 2006.
Πηγή Tromaktiko
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.