Πέρασαν κιόλας 14 χρόνια. Σαν σήμερα, 10 Ιουλίου, στις 4:20 τα ξημερώματα Ελλάδα και Κύπρος συγκλονίζονταν από ένα αεροπορικό ατύχημα. ...
Πέρασαν κιόλας 14 χρόνια. Σαν σήμερα, 10 Ιουλίου, στις 4:20 τα ξημερώματα Ελλάδα και Κύπρος συγκλονίζονταν από ένα αεροπορικό ατύχημα.
Ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο Αρχηγός της Εθνικής Φρουράς Αντιστράτηγος Ευάγγελος Φλωράκης, και ο Διοικητής της Aεροπορίας και πρώην Διοικητής της 126 Σμηναρχίας Mάχης Hρακλείου Στέλιος Δεμένεγας, παρουσίασε βλάβη και στην προσπάθειες των πιλότων να το προσγειώσουν έπεσε σε χαράδρα.
Στο ατύχημα έχασαν επίσης τη ζωή τους ο υπασπιστής του αρχηγού υποπλοίαρχος Νικόλας Γεωργίου και οι δύο χειριστές του ελικοπτέρου σμηναγός Πάρις Αθανασιάδης και υποσμηναγός Μιχάλης Σιακαλλής. Και οι πέντε πετούσαν από τη Λευκωσία προς την Αεροπορική Βάση "Ανδρέας Παπανδρέου" στην Πάφο, στο πλαίσιο άσκησης της Εθνικής Φρουράς.
Στο ελικόπτερο, τύπου "BELL 206", σημειώθηκε βλάβη και ο χειριστής του επεχείρησε αναγκαστική προσγείωση, τέσσερα μόλις χιλιόμετρα από την Αεροπορική Βάση. Αυτόπτης μάρτυρας δήλωσε ότι δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή είδε φλόγες να βγαίνουν από το ελικόπτερο που κατέβαινε προς το έδαφος. Όπως προκύπτει, το εγχείρημα της αναγκαστικής προσγείωσης ήταν επιτυχές, αλλά λόγω του σκότους και της μορφολογίας του εδάφους το ελικόπτερο "κάθισε" στην όχθη χαράδρας του ποταμού Διάριζου.
Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει τη στήριξή του και να πέσει μέσα σε πορτοκαλεώνα, στο βάθος της χαράδρας από ύψος δεκάδων μέτρων. Από την πρόσκρουση προκλήθηκε ισχυρή έκρηξη, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να διαλυθεί και τα σώματα των πέντε επιβατών του να διαμελισθούν και να απανθρακωθούν.
Το ατύχημα θυμηθήκαμε από την σχετική ανάρτηση που έκανε στο Facebook ο απόστρατος πλέον Γιώργος Κωστάκης, ο οποίος είχε συνυπηρετήσει με τον Στέλιο Δεμένεγα στην 126 Σμηναρχία Μάχης.
Ο Στέλιος Δεμένεγας το 1993 μετατέθηκε στην μονάδα της Πολεμικής Aεροπορίας του Hρακλείου, όπου μέχρι τον Iούλιο του 1996 διετέλεσε υποδιοικητής. Aπό τον Iούλιο του ίδιου έτους μέχρι και το Σεπτέμβριο του 1999 υπηρέτησες ως Διοικητής της 126 Σμηναρχίας Mάχης Hρακλείου. Τον Μάιο του 2000 προήχθη σε ταξίαρχο και υπηρέτησε ως διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και ως γενικός επιθεωρητής του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Τον Ιούλιο του 2001 ανέλαβε τα καθήκοντα διοικητή της Αεροπορίας της Διοίκησης Αεροπορίας της Εθνικής Φρουράς.
Ο Ευάγγελος Φλωράκης στην πολυετή σταδιοδρομία του είχε υπηρετήσει άλλες δύο φορές στην Κύπρο, ως αξιωματικός στην ΕΛΔΥΚ και ως πρώτος βοηθός επιτελάρχης του ΓΕΕΦ. Στην Ελλάδα, είχε διατελέσει διοικητής Συντάγματος Πεζικού στον Εβρο, διοικητής Ταξιαρχίας Πεζικού και Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού, επίσης στον Εβρο, διοικητής της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου στη Θεσσαλονίκη και διοικητής του Β΄ Σώματος Στρατού με τον βαθμό του αντιστρατήγου. Τον Μάιο του 2000 είχε κριθεί ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του και ταυτόχρονα ανακλήθηκε στην ενεργό υπηρεσία για να αναλάβει τα καθήκοντα του αρχηγού της Εθνικής Φρουράς.
Στη μνήμη του έχουν καθιερωθεί στρατιωτικοί αγώνες με την ονομασία "Φλωράκεια".
Ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο Αρχηγός της Εθνικής Φρουράς Αντιστράτηγος Ευάγγελος Φλωράκης, και ο Διοικητής της Aεροπορίας και πρώην Διοικητής της 126 Σμηναρχίας Mάχης Hρακλείου Στέλιος Δεμένεγας, παρουσίασε βλάβη και στην προσπάθειες των πιλότων να το προσγειώσουν έπεσε σε χαράδρα.
Στο ατύχημα έχασαν επίσης τη ζωή τους ο υπασπιστής του αρχηγού υποπλοίαρχος Νικόλας Γεωργίου και οι δύο χειριστές του ελικοπτέρου σμηναγός Πάρις Αθανασιάδης και υποσμηναγός Μιχάλης Σιακαλλής. Και οι πέντε πετούσαν από τη Λευκωσία προς την Αεροπορική Βάση "Ανδρέας Παπανδρέου" στην Πάφο, στο πλαίσιο άσκησης της Εθνικής Φρουράς.
Στο ελικόπτερο, τύπου "BELL 206", σημειώθηκε βλάβη και ο χειριστής του επεχείρησε αναγκαστική προσγείωση, τέσσερα μόλις χιλιόμετρα από την Αεροπορική Βάση. Αυτόπτης μάρτυρας δήλωσε ότι δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή είδε φλόγες να βγαίνουν από το ελικόπτερο που κατέβαινε προς το έδαφος. Όπως προκύπτει, το εγχείρημα της αναγκαστικής προσγείωσης ήταν επιτυχές, αλλά λόγω του σκότους και της μορφολογίας του εδάφους το ελικόπτερο "κάθισε" στην όχθη χαράδρας του ποταμού Διάριζου.
Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει τη στήριξή του και να πέσει μέσα σε πορτοκαλεώνα, στο βάθος της χαράδρας από ύψος δεκάδων μέτρων. Από την πρόσκρουση προκλήθηκε ισχυρή έκρηξη, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να διαλυθεί και τα σώματα των πέντε επιβατών του να διαμελισθούν και να απανθρακωθούν.
Το ατύχημα θυμηθήκαμε από την σχετική ανάρτηση που έκανε στο Facebook ο απόστρατος πλέον Γιώργος Κωστάκης, ο οποίος είχε συνυπηρετήσει με τον Στέλιο Δεμένεγα στην 126 Σμηναρχία Μάχης.
Ο Στέλιος Δεμένεγας το 1993 μετατέθηκε στην μονάδα της Πολεμικής Aεροπορίας του Hρακλείου, όπου μέχρι τον Iούλιο του 1996 διετέλεσε υποδιοικητής. Aπό τον Iούλιο του ίδιου έτους μέχρι και το Σεπτέμβριο του 1999 υπηρέτησες ως Διοικητής της 126 Σμηναρχίας Mάχης Hρακλείου. Τον Μάιο του 2000 προήχθη σε ταξίαρχο και υπηρέτησε ως διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και ως γενικός επιθεωρητής του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Τον Ιούλιο του 2001 ανέλαβε τα καθήκοντα διοικητή της Αεροπορίας της Διοίκησης Αεροπορίας της Εθνικής Φρουράς.
Ο Ευάγγελος Φλωράκης στην πολυετή σταδιοδρομία του είχε υπηρετήσει άλλες δύο φορές στην Κύπρο, ως αξιωματικός στην ΕΛΔΥΚ και ως πρώτος βοηθός επιτελάρχης του ΓΕΕΦ. Στην Ελλάδα, είχε διατελέσει διοικητής Συντάγματος Πεζικού στον Εβρο, διοικητής Ταξιαρχίας Πεζικού και Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού, επίσης στον Εβρο, διοικητής της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου στη Θεσσαλονίκη και διοικητής του Β΄ Σώματος Στρατού με τον βαθμό του αντιστρατήγου. Τον Μάιο του 2000 είχε κριθεί ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του και ταυτόχρονα ανακλήθηκε στην ενεργό υπηρεσία για να αναλάβει τα καθήκοντα του αρχηγού της Εθνικής Φρουράς.
Στη μνήμη του έχουν καθιερωθεί στρατιωτικοί αγώνες με την ονομασία "Φλωράκεια".
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.